Lielle, hoe hoog is een eenvoudig springparcours in een Tripalon? En bestaat het ook uit 10 hindernissen met een dubbel? Ben gewoon nieuwsgierig omdat we daar dit jaar met Ienie evt. aan mee willen doen.
Ik denk dat 9 van de 10 mensen filmen als ze naar een paard/pony gaan kijken, zodat ze thuis de boel nog eens rustig kunnen bekijken/beoordelen. Ik denk dat je daar als verkoper gewoon niet onderuit komt. Wat het toestemming vragen betreft om het filmpje op internet te zetten, heb je wel gelijk, maar ik denk dat je er voor 100% van uit kunt gaan dat er geen kwaad in de zin bij zit. Chantal wilde graag onze mening over de 2 pony's, dus ik denk dat ze in haar enthousiasme er niet over nagedacht heeft en de filmpjes/foto's zo heeft geplaatst. Maar ik denk dat ze zelf nog wel reageert op je bericht, al dan niet per PB. [/quote] ----------------------------------------------------------------------------------------------- Geen kwaad in de zin, natuurlijk niet.
Maar niet iedereen waardeert t om zichzelf besproken en bekeken te voelen op het internet.
@ chantal: ik had in de barrage een balk op de laatste. er waren er nog maar 3 foutloos in de barrage dus die werd ook niet heel best gereden... Maar ik was ook niet zo heel snel, wnt met ice lukt het korte draaien nog niet zo heel erg goed... >;)
Tripalon BB = 70 cm voor paarden, als ik het me goed herinner van vorig jaar. Het was namelijk een hoogte die ik zelfs durf te springen en waar Ret ook zijn benen nog voor optilt.
In het crossparcours staan ook hindernissen waarvan je het lagere gedeelte mag nemen, bijvoorbeeld de boomstam.
Springparcours bestond vorig jaar uit iets van 6-8 sprongen en hele simpele lijntjes. Zat idd wel een dubbel in.
Ik heb het vraagprogramma van vorig jaar nog wel ergens op de laptop (die het inmiddels weer doet), kan wel e.e.a. nazoeken.
Zo, hehe, ook weer een beetje bijgelezen, maar ik heb lang niet alles onthouden.... Iedereen gefeliciteerd met de prijzen/winstpunten en Lielle met de tweede Z klassering
Chantal, lijkt me goed om ook naar ervaren pony's te gaan kijken. Ik ben een beetje hetzelfde als jij, heb zelfs al mijn paarden/pony's zelf ingereden, maar mijn zusje Katja is zover met Chico gekomen, voornamelijk door zijn ervaring. Toen ze daarna op Pico kwam, bleek ze dat helemaal niet aan te kunnen, ze werd er zelfs doodsbang van en is helemaal gestopt met rijden.
Ik heb dit weekend gemountainbiked in de mergelgrotten van Valkenburg, erg leuk!
Thanks Marieke. Ja, dat is gaaf! Ik heb ook een keer gedaan (vrijgezellendag) en ik heb me super vermaakt toen.
Marieke, die stopwatch was op het moment niet te leveren, ze zijn bezig om hem op een andere manier te pakken te krijgen.
Nog even mijn verslagje: Ik had Niels donderdag nog gereden, dat ging wel redelijk. De keer ervoor ging eigenlijk fijner, hoewel nu de zijgangen er beter uit kwamen Zaterdag ingevlochten en naar Breda. Met losrijden reed ik nog een pony overhoop, ik galoppeerde op de hoefslag (middengalop), keek als altijd lekker in zijn nek, maakte me aan het eind lang om hem op te vangen en zag ineens een schimmeltje van een meter hoog op 1 galopsprong. Dat had ik natuurlijk ook gewoon kunnen springen maar dat is ook zo lomp Ik kon Niels nog net wat opzij sleuren maar we ramden pony en amazone best hard Vader kwaad, ik zei al sorry (vond het ook heel vervelend) maar vond ook dat die pony niet op de hoefslag thuis hoorde met instappen Maar goed, verder losgereden in de bloedhitte. Ik was de enige Z starter bij de paarden, en had dus niemand tussen proef 1 en 2. De eerste proef ging niet zo fijn, wat rommelig in de zijgangen, keertwending slordig ingezet (mijn moeder las laat en ik dacht dat de wending naar rechts was, bleek naar links te zijn). Verder stukje verkeerd verstaan, halve grote volte V-P lijkt erg op E-B maar als je dan moet afwenden bij P heb je een probleem Toch maar doorgestuurd, volte 10 m + eenvoudige wissel erachteraan en ondertussen was mijn moeder de proef volledig kwijt. Gelukkig wist Karin het volgende stuk (en ik ook) dus ik reed gewoon door, tot mijn moeder er weer bij was. Daarna even gestapt om bij te komen en de 2e proef in. Die ging een stuk fijner, kon er makkelijker aan blijven rijden en er zaten geen grote fouten in. Ik was wel helemaal leeg aan het eind. Jury riep me nog bij haar, vond het een heel leuk paard, maar ik moest nog wel hard werken aan de verzameling. Ik had dus eigenlijk geen wp meer verwacht, en 180 (1e) en 185 (2e) vielen dus absoluut niet tegen. Ik was twee keer 1e (duh!) en had een beker + longeerzweep
ik ook, ik knal ook altijd tegen iedereen op. Ik moet eens wat minder naar beneden kijken maar wat mee voor me uit denk ik. Ik vond ook dat je zusje er goed op stond chantal!
ik zat nog eens na te denken , ik heb echt een jury die mij niet mag ! Hij jureerd ook altijd in Blokker , en ik heb vaak bontjes om bij de pony’s . Als ik met bont rijd , krijg ik altijd maar 40 stijlpunten ofzo ....toen deed ik het een x niet met Soraya en toen had ik 51 ! En nu gister in Schoorl deed ik oefen , en ik had veel bont , je wilt niet weten wat ik had ....35 ! echt mijn dieptepunt gewoon , want ik moest afentoe wat aan de pony trekken omdat ie alleen maar hardhardhard wou ...ik mag die jury denk ik echt niet meer
Whahaa jah op naar de L! Ben je van de stijlpunten af Bij mij en Sam ging het in de B ook niet, niet dat het nou zo super gaat, maar goed Ben in de B maar zo'n 4/5 keer in de barrage gekomen, dus zoveel stijlpunten heb ik niet gekregen en als ik al in de barrage kwam wil je ook niet echt weten hoé, laten we het op veel bange acties houden
Whahah Flame was een E pony Weet dat de meeste mensen van een D naar een E gaan, maarja ik dus niet. Was ook niet echt de bedoeling Toen we hem kochten was hij 6 en 1.48 meter en toen we hem een jaar later verkochten was ie opeens 1.53,5 ik zal hem wel goed verzorgd en gereden hebben