[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:16

Helaas helaas helaas...
uitgesloten...
Castor trekt nog te veel naar andere paarden toe. Hij gaat gewoon met me lopen en heb er niets aan te zeggen. Heb het allemaal op film. Misschien dat jullie weten wat ik kan doen...
Twas echt niet goed.

Heb ook het raadsel rond de go-pro opgelost.
Bij VLP: alsde met een elastiek rond je go-pro rijdt mag je er mee rijden (dus dat hij van je tok kan als je valt, hangt hij vast gekleefd mag het niet). Bij lrv weet ik het niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:57

Erg jammer! Maar da komt wel goed :J! En dan zal je zeker en vast topper hebben ;). Nogal ene jump zeg op de foto :=!

Wie gaat er naar mons le So.ie?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:58

Haha ja, als het in een bos was geweest waren we sowieso foutloos rond gekomen. Op een veld moet ie nog leren.

Ik ga er niet heen. Ik heb dat weekend erna examens. Is wel een leuke

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:00

Heb al nog foto's zien passere, ziet er wel mooie cross uit in marchin! Wat moest je doen in voor het water',

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:17

Hier het filmke met de go-pro.
Let vooral niet op het laaste wat ik zeg. Was slecht gezind :P.
Hier zie je ook het water op. Eerst het water in, dan in het water een sprong. Dan moest je een berg omhoog, dan weer omlaag, weer het water in, en dan een sprong het water uit.

In het begin zie je niet echt waar hij naar toe trekt. Maar op een gegeven moment zie je een paard voorbij galopperen, dat was dus daar op. Daarna zie je op het einde van mijn 'vechtpartij' dat er ook een paard is, daar trok hij dus weer naar toe. Daarna fijn kunnen galopperen, en bij het water was het weer van hetzelfde.

https://www.youtube.com/watch?v=D10ztav ... e=youtu.be

Nog wat foto's van zijn momenten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-M4UJAQPU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-OCCLQ8TW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-6WQQDGAY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-SCLBRBOQ.jpg

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:38

Pittig paardje :+!

Mooie cross precies maar wel heeeeeeel erg open! Ze hadden mss wat meer moeten aflijnen met lintjes? Da zou wss wel schelen voor jouw!

En tziet er eigenlijk wel behoorlijk pittig uit voor een B cross :oo!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:42

Jaa het stond zwaar genoeg voor een B cross. En dan heb je nog delen niet gezien.
Er was nog een sloot en daarna een sprong, heel veel weigeringen op. Helaas tot daar niet geraakt. ( misschien dat je het ziet, is waar hij de eerste keer weg loopt, tot helemaal het einde, aan de rechter kant als ik naar daar ga, links als ik terug naar het parcours ga.)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:22

Iemand die naar Tongeren gaat?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:52

Ja, als groom :)!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 08:33

Ohhh leuk!! Jullie blijven slapen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:29

Ja, vrijdag middag vertrekken normaal, tis nogal ver he van waregem om terug te keren anders ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:36

Eindelijk eens reageren hier :)

PP: echt geen simpele merrie hé die je hebt zo te zien! Neem je haar geregeld mee op crosstraining? Op verschillende locaties? Haar frank moet toch ooit eens vallen dat het allemaal niet zo spooky is als het lijkt :+

Daaphh: ziet er een mooi terrein uit in Marchin! Jammer dat hij zo moeilijk doet om weg van de paarden te gaan, maar dit is volgens mij echt nog ervaring die hij moet bij krijgen door kilometers te maken. Hij springt in ieder geval heel makkelijk en ruim! Hoe is het met je bontje? Al beter?

Wij gaan naar Tongeren, beide paarden in het L. Wel grote tegenslag met onze nieuwe camion, hij zal net wel of net niet klaar zijn, maar zelfs als hij klaar is, lijkt het geen goed idee om hem direct mee te nemen. Als we er nog niet mee gereden hebben, en nauwelijks weten hoe alle knopkes enzo werken, stel dat we ginder staan en er springen zekeringen ofzo, dan weet ik niet hoe het werkt. We zijn nu aan het kijken om een mobilhome te huren zodat we toch onze dochter mee kunnen nemen. Als dit niet doorgaat, moet de dochter bij oma slapen en gaan we met de tent -O-
Had er echt zooo naar uitgekeken om met de camion te kunnen gaan, tegenslag!!

Mont-le soie gaan we niet doen, we vinden het echt te ver. Voor ons is het 240 km, maar als ik L rijd, is er wellicht pas een uitslag 's avonds met de andere reeksen samen en als we pas tegen 18u of misschien zelfs later naar huis kunnen vertrekken, zijn we pas thuis rond 21u, dan nog paarden verzorgen, dat wordt te laat voor de dochter.

Na Tongeren is het dus wel een lange periode zonder crossen, tot Diepenbeek.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:13

Ja hij moet inderdaad nog veel kilometers maken. Dit is pas zijn 4de cross denk ik. Waarvan de 2de op een open veld. Dus in Tongeren zal het waarschijnlijk nog niet zo vlot gaan...
Met de bonte gaat het eindelijk beter!! Hij hoest niet meer dus ben hem vanaf deze week terug lichtjes aan het rijden. Hij gaat wel niet meegaan naar Tongeren. Heb hem zo lang niet kunnen rijden en denk dat Tongeren nog te zwaar gaat zijn met de berg op en berg af.

Ohjaa, om terug te keren is een beetje moeilijk als het zo ver is :D

Wat jammer dat jullie niet in de camion kunnen slapen!! Kunnen jullie geen B&B of klein hotelletje in de buurt vinden om te slapen?

Mont-le soie is inderdaad altijd laat met zijn uitslag uit te rijken. Vorig jaar heel lang moeten wachten voor de uitslag en toen nog veel langer moeten wachten tot de prijsuitreiking. Wij zijn toen ook al vertrokken terwijl het voor ons (waarschijnlijk) minder ver is dan voor jullie.

Hier ook pas de volgende Diepenbeek met ze alle 2 (voor zelf te rijden, wel nog eerst groomen in Arville). Eerst nog examens maken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:46

We gaan vanavond kijken naar een mobilhome om te huren. Maar ja, ik had nu mijn zinnen op eigen camion gezet dus is toch een teleurstelling. En dan moeten mijn man en ik sowieso apart rijden, ene met de vanne en de andere met de mobilhome. En om zover te rijden, vind ik dat ook al niet leuk :( en mijn dochter zal het wss ook niet leuk vinden om ruim 2u stil te zitten als niemand er eens naast kan zitten om wat af te leiden.

Arville is dit jaar enkel internationaal hé dacht ik?
Heb wel zin om te komen kijken, maar is wat ver om eens op en af te rijden.

Diepenbeek ga ik enkel de nieuwe starten, de andere doet het voorlopig zeer goed na peesblessure, maar wil het aantal wedstrijden wat beperken. Voor haar komt na Tongeren pas Genk.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:09

Snap dat het een teleurstelling is! Zeker omdat je dochter nu geen afleiding heeft en het ook gewoon leuker is als jullie samen als gezin kunnen oprijden..
Arville is helaas enkel internationaal.. vind het jammer dat ze de nationale niet meer organiseren.

Genk doen we ook mee. Daar zijn ze al bezig aan de verbouwingen enso.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:24

Welke verbouwingen?

Arville staat thans toch wel op de nationale kalender zie ik.

Jammer dat er geen Z reeks is in Tongeren dit jaar.

Jammer van de vrachtagen, ksnap ook je telerustelling, als je er zo naar verlangt! Kan je de trailer niet trekken met de mobilhome?

Hier staat de camion op stal te koop. Ze hebben zelf ook helemaal de mobilhome ingericht. Maar nu heeft de staleigenaares geen paarden meer in de cross lopen dusja die wordt niet meer gebruikt, en ik rij geen nationaal + geen comion rijbewijs.

Volgende voor mij te rijden is wss ingelmunster en dan diepenbeek, (Ciney), heusden, deurle en dan zit het er al op :).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:51

Denk dat er aan de mobilhome geen trekhaak hangt, maar dat kan ik nog eens bekijken vanavond.
Het is wel een trailer die we gebruiken in afwachting op de camion en het is een tamelijk oud beestje om het nog mooi uit te drukken :+ weet dus niet of het zo verstandig is om zo een lange rit te riskeren...

Tja, de laatste maanden zie ik af en toe een vrachtwagen te koop die ons wel zou interesseren, maar vorig jaar vond ik niets en hebben dus eentje besteld om 'vanaf 0' te beginnen. Als ik nu dan zie dat er iets geschikt te koop staat waar ik direct mee zou kunnen rijden, piekt het af en toe wel. Maar goed, als hij dan eindelijk klaar zal zijn, zal het wel volledig mijn zin zijn, we zullen maar positief blijven denken.

We hadden het plan om in juni eens naar Genk te gaan trainen, mag dat dan nog? Ik dacht dat je 3 weken van tevoren niet op het parcours mag, maar daarbuiten geen probleem toch?

Vind het op zich ook wel jammer van Arville, langs de andere kant, daar heeft mijn paard zich 2 jaar terug geblesseerd dus weet niet of ik ginder nog zou durven rijden. En ik vond het daar voor een L cross trouwens ook heel makkelijk :o supermooie locatie, maar qua moeilijkheidsgraad mocht het voor mij meer zijn. Denk dat ze toen al vrijwel alles op de internationale ingezet hebben en dat ze nu dan maar kiezen om enkel dat te organiseren.

Prietpraat: zo weinig meer op kalender voor jou? Geen merendree? Lang geleden dat ik die gereden heb, maar vind dat een hele leuke cross, stuk 'alleen' in het bos en dan een stuk open veld, lekker lange cross...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:02

Verbouwingen als al de Opsprongen zijn afgezet omdat die ingezaaid zijn. En langs de springpiste zie ik ze aan hindernissen werken.

Ik denk wel dat je nog mag trainen. Alleen zijn alle opsprongen afgesloten. Het water, haaientand, andere hindernissen zijn wel nog gewoon te springen. Volgens mij mag je wel nog in juni gaan hoor.
In Arville is de L inderdaad niet zo moeilijk, vond dat een mooie overgangscross ( niet dat ik al L ga starten hoor)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:21

Merendree gaat niet lukken dit jaar, ja idd niet zoveel meer dus, daarom misschien toch wel Ciney, ook al is het best ver.
Mss als er in het najaar nog zwijnaarde zou zijn mss die ook nog.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:21

Mont-le-soie ook afgelast zie ik net op equibel...
Vind dat ze dit jaar toch veel/snel aflassen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:48

Ja ik zag het ook, ze zijn goed bezig :7.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:16

wat is hier de reden van?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:20

Geen idee, maar kvond al dat het verdacht lang duurde vooraleer er een voorprograma beschikbaar kwam.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 15:26

Wat gek!
Heb heb in het weekend nog gepraat met de (mede)organisator van daar en die zei daar helemaal niets over

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:54

Kzie dat je goede jumping gereden hebt dit weekend! Tzijn precies wel twee springkanonen!
Mij ging het minder goed af :+. Eerste parcourtje gevallen. Ze had al geweigerd op hindernis 6, stom rechtje met iets onder. En daarna op hindernis acht, de laatste van de basis (dubbel van twee rechts). Toen kon ik niet blijven ziten :+. Kwas eerst heel kwaad op zelf want ik reed ook echt niet goed, overal mis van afstand. Maar dan achteraf dacht ik van jaach tstond lijk 80, ze mag ook een beetje haar best doen, tis nie dat ze er nie overkan als het beetje dichter of verder komt.

Nuja kwas ook ingeschreven in de 90, maar heb die dan geannuleerd en nog eens buitenwedstrijd 80 gereden en dan was ik wel foutloos, alleen barrage vergeten :+.

Binnen twee weken weer op jumping hopelijk :). Maar tzal dan vaneerste 90 moeten zijn. Kzou mij best opvoorhand al 2 maal inschrijven voor als de eerste keer weer mislukt :+.