texelse schreef:Bij het vaststellen van de eventingkalender op 11 december zijn in aanwezigheid van (bijna) alle organisaties de laatste wijzigingen doorgevoerd.
Een prachtig initiatief die vergadering, dan kun je je wensen kenbaar maken, anderen die denken dat ze daardoor benadeeld worden kunnen dat ook aangeven en in overleg wordt er dan iets besloten.
Prachtig! Het is er ook altijd druk, bijna alle organisaties zijn er, hoe lastig ver het ook is. Er zijn er genoeg die er vrij voor moeten nemen, en zoals bij ons vandaan, moeten we ook slaapplaats regelen. Geeft niet, als het dan goed geregeld is prima!
Maar......... wat blijkt... na het vaststellen van de kalender worden er zonder enig overleg met wedstrijden die ook al in dat weekend organiseren, wijzigingen doorgevoerd (bijv. andere/meer klassen) of er komt een sgw bij. En dat hoor je dan niet van de knhs, nee, dat lees je dan bijvoorbeeld hier op bokt.
Persoonlijk vind ik dit een slechte gang van zaken, en minderwaardig naar iedereen die de moeite neemt om op de kalendervergadering aanwezig te zijn.
Meer organisaties die hier "last" van hebben?
Ik zit zelf niet in een organisatie maar ik snap je punt. Juist omdat er in verhouding minder SGW's worden uitgeschreven zou je toch zeggen men geen concurrent van elkaar wil worden. Al is het wel een verschil wanneer er bijvoorbeeld 1 cross in het hoge noorden wordt georganiseerd en een andere cross in hetzelfde weekend in het zuiden van het land.
edit: jammer dat de KNHS dan niet ingrijpt.