[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:39

suikermeisje is inderdaad een rubriek, het kan zijn dat er nog meer wedstrijden zijn die hem uit gaan schrijven. Het is in principe hetzelfde als een L cross alleen een aparte rubriek en dus ring. Paarden die al M geklasserd zijn mogen hier ook gewoon meelopen.

Overige regiokampioenschappen zijn nog niet bekend

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:46

Ik heb ook al heerlijk zitten plannen. Hopelijk is me een cross-seizoen gegund

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:03

Hier ook al een kleine planning gemaakt. Wil dit jaar m'n debuut in het M maken. Waarschijnlijk wordt dat in Westerbork maar dat hangt een beetje van Chaam af. Gaat Chaam goed dan gaan we M in Westerbork maar als het wat minder gaat dan gaan we nog een rondje L rijden in Etten-Leur en dan kijken we wel waar we M gaan starten.
Heb overigens bij een aantal SGW's even een mail gestuurd voor de inschrijvingsdatum zodat ik deze in de agenda kan noteren. :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:05

Lekker dan. Vlietlanden is voor mij naast de deur, maar dan zit ik bij Concert at Sea. Maarsbergen ook goed aan te rijden, dan ben ik met werk 4 dagen weg. Zijn ook leuke dingen hoor, maar kan dat allemaal niet om de eventingkalender heen gestippelt worden? :Y)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:56

Ik denk dat het voor mij zoiets gaat worden:

19 januari - Utrecht
16 februari - Utrecht
24 maart - Chaam
14 april - Etten-Leur
27 april - Renswoude (?)
29 / 30 juni - Vlietlanden
5 / 6 juli - Ermelo
3 augustus - Renswoude
21 / 22 september - Lisse
5 oktober - Ysselsteyn
3 november - Bathmen

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:49

Er is afgesproken dat er 10 weken van te voren ingeschreven kan worden op alle wedstrijden

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:04

skippy schreef:
Er is afgesproken dat er 10 weken van te voren ingeschreven kan worden op alle wedstrijden

Goed om te weten.
Even de definitieve kalender afwachten en dan alles in de agenda zetten :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:12

In de telefoon joh! Ik laat alle alarmbellen afgaan als ik me kan inschrijven :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:47

Geen Vrouwenpolder dit jaar???

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:52

Ik ga me ook weer op tijd inschrijven dit jaar. Afmelden kan altijd nog, maar we gaan gewoon van het positieve uit en dat is dat Ferrose tegen eind maart geleerd heeft dat reclameborden niet opeens in krokodillen veranderen

Klopt max

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:15

skippy schreef:

Dat is fijn om te weten! Is dat een harde eis?
Ik vraag me bijvoorbeeld af wat er met de inschrijvingen van EL gaat gebeuren.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:23

ja daar is al niets meer aan te doen, verder hebben we op de vergadering afgesproken dat dit wel voor alle andere wedstrijden geld. Het is veel te veel werk voor alle organisaties om alles te verwerken van mensen die zich zonder na te denken opgeven en daarna weer afmelden.
Met tien weken kun je echt weten of je kunt op die datum dat scheelt hopelijk een hoop werk :D

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:46

Daar ben ik het helemaal mee eens skippy, je hebt erg veel werk met mensen die zich klakkeloos opgeven en weer afmelden.misschien ook een idee, eerst betalen dan pas inschrijving definitief, heb je als secretariaat iets meer werk met geld terug storten als ze voor de sluitingsdatum afmelden maar geen gevang achter het geld aan achteraf, en gaan mensen misschien bewuster opgeven. Eigenlijk zou iedere ruiter een keer mee moeten lopen op het secretariaat, en dan vanaf maken vraagprogramma tot na de wedstrijd dat alle gegevens ingevoerd zijn. misschien dat ze dan beter begrijpen hoeveel werk het is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:01

WendyKtH schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens skippy, je hebt erg veel werk met mensen die zich klakkeloos opgeven en weer afmelden.misschien ook een idee, eerst betalen dan pas inschrijving definitief, heb je als secretariaat iets meer werk met geld terug storten als ze voor de sluitingsdatum afmelden maar geen gevang achter het geld aan achteraf, en gaan mensen misschien bewuster opgeven. Eigenlijk zou iedere ruiter een keer mee moeten lopen op het secretariaat, en dan vanaf maken vraagprogramma tot na de wedstrijd dat alle gegevens ingevoerd zijn. misschien dat ze dan beter begrijpen hoeveel werk het is.

Ik ben zo een ruiter die zich inderdaad gewoon inschrijft als ik de sgw gepland heb. De reden is heel simpel afmelden kan wel maar het is niet zeker of je van een wachtlijst komt. Ik zorg wel dat ik voor sluitingsdatum afmeld, want het ligt er bij mij nu volledig aan of mijn paard een springparcours gaat lopen of dat ze nog problemen geeft. Ik ben dus gewoon van plan te komen maar ik rijd geen 100 kilometer of meer als ik al weet dat ze niet over de startlijn van het springen komt. En ik denk dat iedereen die zich afmeld wel een voor zichzelf plausibele reden heeft, maar omdat je als je je niet vroeg inschrijft er niet tussen komt zal je moeten inschrijven

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:10

Ik doe dat juist niet Joki, omdat ik dat dan vervelend vind voor de organisatie. Ik meld alleen af bij kreupelheid oid. Edge springt ook niet altijd even makkelijk en ik moet echt zorgen dat hij in de ring weer fijn is, voordat ik hem meeneem naar een cross. Daarom wilde ik ook niet te snel inschrijven voor de indoorsgw in de Meern. Gevolg is dat die nu vol zit, helaas pindakaas. Maar ik wil niet eerst inschrijven en dan weer afmelden omdat ik mijn paard niet klaar heb.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:16

Zo zou ik het ook doen FE. Al begrijp ik Joki ook weer.

Jammer van Vrouwenpolder. Vond het een leuke cross. Mijn lijstje heb ik ook al in gedachte.
Zomers wel groot gat helaas...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:17

Maar ik weet nooit of ze klaar is. Ferrose kan de ene week winnen en tussendoor in de stop gaan zodat ik weer moet afmelden. En misschien ben ik daar heel simpel in maar daarvoor geldt de sluitingsdatum, meld ik me daarvoor af dan mag dat. Daarna moet ik betalen ook prima

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:31

De kalender is nog best wel karig als je alleen M start en/of naar het Z zou willen aankomend jaar....heb er net even naar gekeken, maar de gaten zijn best wel groot.
Maar eens even dubben wat het nou precies word allemaal, als je nl naar het Z gaat worden sommigen crossen die geen Z hebben ook al afvallers.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:48

Maar je kan toch wel 10/ 11 M crossen rijden dit jaar in NL? En ook nog wel redelijk wat Z toch?
Chaam, Etten Leur, Westerbork, Vlietland, Wieringerwerf, Ysselsteyn, Hattem, Barchem en Bathmen hebben iig Z zo uit mijn hoofd… M hebben er nog meer, Maarsbergen, Neede en Oudkarspel bijvoorbeeld. Dan rij je toch iig nog 10 crossen dit jaar... Is toch best een mooi aantal? Zeker gezien je ook hoger rijdt en dus meer van je paard vraagt.
Anders zou je 1* moeten gaan rijden, dan heb je meer mogelijkheden tijdens de gaten die je nu hebt.

Maar 10 weken van te vorn weet je al meer als nu toch Joki? :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:18

Ik weet tot nu toe niet eens of ik over 6 weken weer op springwedstrijd mag van mijn trainer. Dus tien weken van tevoren iets weten is op dit moment voor mij heel lang. Ik hoop voor een maart weer een springwedstrijd te hebben gereden of in elk geval een oefenparcours maar dat is over tien weken maar geen idee of het lukt. Dus zo onzeker is tien weken voor mij

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:36

Maar wat ik dan niet begrijp Joki, waarom moet er gecrosst worden als het met je paard nog zo onzeker is. Ga eens een half jaar alleen aan de slag met springen en denk even helemaal niet aan het crossen. :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:59

Sann @ als ik tot Maarsbergen M ga rijden (1 juni) dan heb ik er 4 in M, daarna zouden er 7 in het Z kunnen, maar het is juist meer de verdeling die ik niet zo mooi / fijn vind eigenlijk......
een * ster rijden.....tja.....daar ben ik nog niet over uit, dus wil eigenlijk een planning maken op het idee dat ik het niet start, of ik zou er een tweede planning naast moeten leggen...

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:19

Hoihoi,
Even een paar vraagjes!
Dit wordt mijn eerste echte sgw seizoen. Welke sgw's moet je rijden voor de kringkampioenschappen? Ik kom uit lelystad en ben lid van de lelyruiters (:
En wanneer heb je precies een wp?
Alvast bedankt iedereen!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:44

Mm omdat Ferrose meer een crosser is dan een springer. Vorig jaar merkte ik dat ze op cross liever een parcours sprong als ze merkte dat ze daarna mocht crossen. Ook was ze beter te rijden in parcours als ik een paar dagen daarvoor crosstraining had gehad. En springen staat op cross een stuk lager dan b

En aan de andere kant ben ik in maart vijf maanden puur bezig geweest met springen op de rit te krijgen. Dus jou idee van een half haar eraan werken ben ik dan al een heel eind gevorderd gevorderd. En in die maanden houd ik me ook strak aan wat ik van mijn springinstructeur wel en niet mag. Dus wat dat betreft denk ik dat ik er echt wel alles aan aan het doen ben om te zorgen dat ik in chaam weer een cross zou nieren kunnen, rijden
Laatst bijgewerkt door Joki op 14-12-12 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:57

Min springparcoursen van een meter kosten me meestal 1 of 2 balken. 80 is foutloos. Maar ik ga wel crossen, die springparcoursen zijn in mijn ogen makkelijker dan de indoor die ik gereden heb en moet in principe dus lukken. Binnenkort ga ik eens weer op oefenspringen.

Ik ga het gewoon proberen de crossen, lukt het niet, ga ik verder met dressuur en springen. Lukt het wel, ga ik lekke verder oefenen in de B :) Dan wordt hij ook vanzelf sterker en wordt het springen (en dressuur) makkelijker. Crossen vindt hij leuker dan springen en dressuur tot nu toe.

Snap Joki opzich wel, ze heeft natuurlijk al erg veel tegenslagen gehad en ja als het dan wel gaat en je had die cross kunnen rijden maar je hebt je niet opgegeven, dan baal je natuurlijk heel erg.