[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:18

Ah goedzo haha! :D

Ja vond de bospaden opzich redelijk goed te doen ondanks af en toe wat gladheid, doelde meer op het stukje gras en de maisvelden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:27

Nou ik ga grotendeels op safe met Goldy, ben bang dat het zondag 1 grote modderpoel is. Ik heb al gekeken wat ik hoog en laag wil doen, en dat kan nog wel wijzigen tijdens het rondje :j
Vond zelf de bodem nu al erg rot, dus daarin wel bang voor hoe het er zondag uitziet. Zeker bijvoorbeeld bij de brug afsprong, dat wordt glad daaronder.

kim_hester

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:36

ben benieuwd hoe t er morgen uit ziet!
is trouwens de lange route ook met allemaal lage hindernissen?
of gaat die vanaf 3,5 km verder met allemaal hoge?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:37

Nee dan heb je nog steeds de keuze tussen een hoge en een lagere variant ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:56

ik denk wel dat het zondag misschien wel slecht is vorig jaar was het op zaterdag al glad.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:59

wij zijn ook alweer tijdje terug!
ik vind hem stuk pittiger geworden als voorgaande jaren :j
vond de bodem op sommige stukken ook zeker niet fijn, glad veel modder, ga morgen dus maar mooi op mn dooie gemakje rond en denk dat ik weinig hoog ga springen :P!
vind de waterbak wel erg mooi geworden, veel ruimte en stuk groter :)!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:06

Hmm ik ben benieuwd naar mensen die morgen richting eind vd dag rijden... op basis van die verslagen ga ik beslissen of ik dan zal gaan zondag of niet, tis toch weer ruim uur rijden, zou zonde zijn om dat voor jan ´´ te doen natuurlijk. Rot land hebben we toch -O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:09

Ik ken de cross niet uit voorgaande jaren, maar er stonden wel pittigere dingen tussen. Dat monument is echt degene die sowieso laag wordt :+ Vreemde hindernis.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:11

Monument vind ik eigs weinigs vreemds aan hoor, zo'n soort blok staat ook in SGW maarsbergen, maar dan met dampatronen en damstenen erop. :Y) Is je eigen idee, kop erop en rijden. :j

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:13

Stom toetsenbord :Y)

Maar ik moet dus morgen redelijk aan het eind van de dag :j
Ik ga zeker niet te veel risico lopen, ik ga verkennen als er denk ik zo'n 100 ponys over zijn geweest, dus dan heb ik sowieso al wel een beeld van hoe de bodem zich houdt :)

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:20

Ik heb hem net ook gelopen! vond het monument ook een "eng" ding... maar dat is meer omdat er nog een hek achteraan komt... Ach ik zie het wel!
Verder weer leuke hindernissen! Brug waag ik me nog niet aan, paard springt nog niet fijn naar beneden, en dan is 1 meter me nog teveel/hoog.
Tot nu toe neem ik het meeste hoog, maar als de bodem slechter word ga ik ook lekker voor safe!
We hebben er in ieder geval veel zin in!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:28

Ik heb hem vanmiddag ook verkent,
vond de grond ook niet erg best..
Heb morgen een jonge (onervaren) haflinger mee,
en ga alle lage hindernissen springen. Hindernis 9 ga ik langs heen,
en de waterbak probeer ik wel in te springen!
zullen zien wat het gaat worden :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:32

2jaar geleden was de bodem ook niet fijn. wij zijn toen we gestart maar veel gedraaft. stukken waar het wel kon wat gegalopeerd.
ik kijk zondagochtend wel heo het eruit ziet en anders gwoon alle lage hindernissen (als ik het bij de hoge te nat/glad vind)

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:54

Ik doe dit jaar voor het eerst mee :) Heb vanmiddag ook het parcours even gelopen, maar vond het al wel enorm blubberig.. Dus hopelijk blijft het dit weekend verder droog! Verder wel erg mooie hindernissen hoor, ben erg benieuwd wat mijn paard ervan gaat vinden! Moet zondag om 10:00 gelijk als eerste van start samen met een vriendin. Hopelijk kom ik nog wat bokkers tegen, zou leuk zijn!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:59

Hmm dan gaan wij zondag denk ik maar ook lekker voor een rustig rondje. Wij lopen zaterdag al aan het eind van de dag, en naar zondag toe komt er alleen maar meer regen bij, dus dan gaan we maar wat rustiger en voor meer lagen dan vorig jaar. Wil geen risico nemen.

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:50

Oei oei, dan vrees ik echt voor de bodem zondag. Ik moet zondag pas om half 3, dus dan zijn er echt al heel veel combinaties overheen gegaan... Ik kijk inderdaad ook morgen eind vd dag nog een keer in dit topic, ik hoop dat julie ons een beetje op de hoogte willen houden van de staat van de bodem.

Ze voorspellen nog flink wat regen, met name op zondag. Maar we blijven positief, hier draaien de duimen hard in de hoop dat de regen langs Broekland trekt!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:56

Wij hebben vanavond met de club van de pensionstal de cross gelopen. Ik start samen met een stalgenootje op zondag. Gezellig met zijn tweetjes.

Ik vond de bodem op veel stukken goed. Mooi uitgegraven. De stukken in de maisvelden zijn blubberig en aan het eind van de cross wordt de bodem glad.

Ik ga alles laag doen, want ik doe mee met mijn pony van 21 jaar. Hij vindt het gaaf, hij kan zeker alles laag goed springen, maar ik ben soms een beetje te truttig en dus voorzichtig met hem.

We hebben er zin in!!!!

Grappig trouwens dat de meningen over de hindernissen zo verschillend zijn. Iedereen kijkt er anders tegenaan. Wij hebben afgelopen weekend nog even 2 aan elkaar geplakte strobalen gesprongen om te zien hoe de pony over een breedtesprong gaat. Ik heb dus tijdens het verkennen de meeste bredere sprongen vergeleken met die strobalen. De strobalen waren breder. Wel vind ik de sprong over dat "gat" spannend...! Ik liep erop af en dacht: "wat een mietje (zo laag)". Toen kwam ik dichterbij en zag het gapende gat. Haha! Ineens respect voor die hindernis...

En de holle bomen vind ik ook wel spannend. De rest is denk ik prima te doen. Wij doen dus wel alles laag :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:07

Het monument is behoorlijk kolossaal maar wel gewoon goed te rijden. :j (doe hem zelf niet want ik ga dan zelf teveel prutsen omdat ik 'm zelf wat té vind).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:08

Zulke hindernissen lijken ook altijd heel wat, ook idd omdat het kolossaal is, massief, een blok.
Maak een oxer op wedstrijd dicht met planken eromheen als een crossshindernis en dan is ie ook een stuk enger. :)) Gaat echt om je eigen idee ook, terwijl die soorten hindernissen juist vaak goed te rijden zijn :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:10

Net zoals bij de brug, 2 mensen die met mij meelopen; WOW, wat een afsprong! Ik; Oh dat is goed te doen :P Ben alleen bang dat het eronder heel glad wordt ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:11

Als ze zorgen dat er misschien zand overheen gegooid kan worden wanneer het te glad is kun je 'm gewoon springen, anders word zo'n afsprong/skyjump erg link...
Maarja dat word miss weer erg lastig voor de organisatie -O-

Ik duim echt dat broekland word gespaard door de regen... anders heb ik weinig hoop voor zondag...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:13

Ja inderdaad.. Maar ik weet dat niet of dat gebeurt, tenzij ze het even melden op zondag. Verder heb ik een gevarieerd rondje, ook afhankelijk van hoe de bodem en het begin van ons rondje is.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:20

Klopt inderdaad Melanie! Maar ik ken m'n pony en ik ken mezelf en weet dat ik dan toch ga prutsen en dan wordt 't niet wat. Had nog wel even bij de brug gekeken het was erna en op de brug zelf nog goed te doen, maar paar meter ervoor nogal drassig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:24

Ervoor maakt met zo'n skyjump achtig nog niet teveel uit, maar het is linker als de bodem glad is als je paard naar voren naar beneden springt :Y)
We zullen zien!

Iedereen veel plezier morgen en doe voorzichtig :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:26

Ik denk ook niet dat Goldy dat een geslaagde verassing vindt :+ ! Dan doet ze bij die tafel de afsprong niet meer als ze teveel beledigd is :P