[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:26

TeeGee schreef:
Annetje, nee ze mogen niet in de grote buitenbak los (gelukkig) en we hebben nog een klein bakje die ook als paddock wordt gebruikt. We hebben wel weide maar dat is pas vanaf april/mei als het echt droog is.
Jammer zeg!
Wij hadden voorheen wel wei, maar dit is ons ontzegd, dus nu hebben we heel erg weinig grond voor teveel paarden. Gelukkig is de eigenaresse ook niet van ophokken (ik absoluut niet namelijk) en daarom staan de paarden dus maar in de buitenbak op het stukje ervoor en in de paddock. We hebben nog een wei een stukje verderop, maar daar gaat Vies niet heen.
We hebben ook nog achter de paddock een groot weiland waar al twee jaar geen gras meer groeit. Hier staan Vies en zijn kudde in de zomer 24/7 op. Ze zijn nu bezig het gele zand boven te halen en dan wordt het gewoon een hele grote paddock. .

Caro dat is wel lastig. Als ik niet oplet doet Vies dit thuis met het springen ook en daar kom je bijna niet doorheen. Ik denk dat het makkelijker is een paard af te leren dat hij bokt, dan dat hij zo tegen je been in komt. Maar als je hem er nu al doorheen kreeg, dan gaat dat vast helemaal goedkomen. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:31

caro29 schreef:
@ mistid. Ik kan elders veel goedkoper trainen. De groepen vind ik ook groot met 6 man. Ik ben benieuwd naar de foto's van het terrein want ik heb hier in de buurt nog niemand gehoord over het terrein

Ik vind de groepen ook te groot. Train veel liever met 2/3 anderen. Onze HTC les bestaat uit 4. Dat vind ik wel genoeg.
Ik heb er ook nog niemand over gehoord, dus ben heel benieuwd.
Ik wil ook nog eens richting Duitsland op niet al te lange termijn om te trainen.

Ga nu pauze vieren, ben ik wel weer aan toe :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:33

Ik wil proberen om het weekend van 19/20 maart in Löningen-Ehren te gaan trainen of het weekend erna. Dus als je mee wilt. E10 terreinvergoeding per paard. Neu-Versen is nog niet open.

@ annetje ik heb hem wel even een weekje weggebracht om uit te laten zoeken of het ondeugendheid is

viefdepief

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:38

Mootje: Wat vervelend dat je niet kunt slapen.. Echt nog nooit wallen gehad? :D Ik heb ook Whatsapp en Pingchat en Blackberry messenger en google Talk :+ Scheelt inderdaad behoorlijk veel :)
Eef: Jammer dat je zo lang moet werken vandaag :(:)
Sim: Hopelijk hou je het vandaag een beetje vol..
Evony: Wat schrikken van je vader.. Hopelijk valt het mee.. :(:)
Margreet: Dat was ook een van mijn problemen met mijn Blackberry, heb nu na lang zeuren een nieuwe simkaart gekregen en dat is onder andere nooit meer gebeurd, werkt allemaal een stuk beter opeens en mijn batterij gaat ook veel langer mee nu :)
Noor: Wat spannend van Nudine :# En leuk dat je naar Gooische vrouwen bent geweest. Zou ik ook graag heen willen!
Sussie: Fijn dat het met de pijn beter gaat!
Weule: Alles keurig bijgehouden dus, fijn dat het goed zat met de kas!
Annetje: Balen van je nek :(:)

Ik ben even een dagje aan het werk op de hogeschool waar mijn moeder werkt. Afdeling is op cursus dus moet de telefoon doen en gegevens invoeren in de database :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:45

Goede morgen!!

Jeroen leuk beest zeg!!
Mo ik heb ook what's aaaapp :D erg makkelijk!!
Eef werkse!
Sim werkse vandaag.
Margreet je moet hem dan gewoon verwijderen en dan weer er op nieuw opzetten :)
Noor ik ga morgen naar de flim GV :D
sussie gelukkig gaat het iets beter met je vinger :(
annetje sterkte met je nek :(:)
Vief succes met het invoeren!

ik ga zo richting peerd, even rijden in de recht uitgelijnde binnebak :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:49

thanx corienn!! zeker een leuke (financieel ook lekker, want verkocht op de veiling in borculo :P )
Vief is dagje ander werk aan het doen (ik was gister voor niks naar de Utwente gegaan... kijk ik 1 keer niet in mijn mail, is het college verzet... sta ik daar voor NIETS!!!! GRMBL......)

Hier hebben we ook vergaderd over het oefenterrein/cross, zal binnenkort de flyer eens online gooien voor 13/14/15 mei..... (diepenheim)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:53

Goeiemorgen!
Ik heb vandaag weer een dagje tot 5 uur. Daarna Vorstin nog ff rijden, en vanavond maar lekker op de bank!

@ Evelien, gaaf dat je je kerstcadeaus binnenhebt! En succes met werken de hele dag :(:)
@ TG, was leuk dus :D
@ Itsme, fijn dat Bay lekker ging
@ PB, gaaave crossoutfit! Misschien is dat werk wel wat ja. Moet je dat gewoon thuis doen?
@ Margriet, lekker gereden dus :)
@ MM, dat was wel druk zeg!
@ Caro, fijn dat het beter ging!
@ Mootje, sterkte vandaag :(:) Te veel aan vriendje gedacht vannacht :P?
@ Sim, werk ze! Hopelijk lukt het!
@ Evony, sterkte! Hopelijk is het niks
@ Noor, dat is misschien ook wel wat ja! Spannend dat het birth alarm er bijna om gaat! Heb je er een dat je gebeld wordt op dat ie gaat piepen?
@ Sussie, fijn dat het iets beter gaat!
@ Annetje, balen van je nek :(:)
@ Mirthe, fijn dat Ul lekker ging
@ Vief, werk ze!
@ Corien, rijd ze!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 11:59

@ Snoek, volgens mij wel ja :+ Een halsteralarm, met een singel maak ik Hare Majesteit niet blij ;)
Succes vandaag!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:02

Noor hoort je paard dat gepiept ook dan :o?
Jeroen aha dan is het des te leuker ;) haha heb dat ook wel eens gehad hoor :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 12:03

Nee, ik krijg gewoon alarm op mijn telefoon.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:03

Woll krijgt ook een halster/neksierraad :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:11

Bari krijgt een antenne op der rug geloof ik.

Een stalgenoot had bedacht die ie vanaf 20 mrt wel in Bari zn stal een trainingspaard kon zetten :(
Nou ik wil gewoon dat Bari blijft tot de 31ste want dat zit ze op 320 dagen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:12

Lekker als dat zo zonder overleg bedacht wordt TG :\

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:13

hier krijgen de merries een singel/birthalarm om, gekoppeld aan mijn telefoon, 2de optie huistelefoon, 2de mijn vaders mobiel en 4de broertjes mobiel. Ideaal systeem vind ik... laatste jaren altijd goed gewerkt(al hebben we sinds we dat dingen hebben maar 2 keer nodig gehad, andere 2 keer zijn ze buiten geboren, overdag dan hebben ze de band niet om) :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:13

Haha ja. Dus nu komt er geloof ik de 20ste een paard maar alle stallen zijn vol }:0

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:24

Mijn merrie krijgt niks om. Dit wordt haar 5e baby en altijd zonder gedaan. Vindt het een duur grapje om zo'n ding te huren. 75 euro per week en die van mij loopt graag over. Dan maar vaker bedje uit.

@ TG dat is dan jammer voor je stalgenoot

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:27

Die van jou komt ook al aardig in de buurt Caro!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:28

Goeiemorgen!
Ik sluit me even aan bij de mega bijleesactie van Snoekiej :o

Heb even een flinke dip op het moment die ik niet geheel zag aankomen..... Geloof dat ik vandaag maar is even rustig aan doe en mijn koppie wat ga proberen leeg te maken...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:29

Bij onze eerste veulen hebben we een camera gekocht en de monitor kon op het nachtkastje. Dat was wel fijn. Uiteindelijk bleek ze alle 3 de drachten een jaar vol te dragen. Dus, zeker bij de eerste, heel veel gebroken nachten gehad voor het er was. Bij de 2e en de laatste konden we mooi alles op het beeld volgen en zijn we pas de stal in gegaan toch het moment echt daar was. Van de eerste is ze uiteindelijk 's avonds in het land bevallen.
Het lijkt mij toch wel ideaal, zo'n band met een alarmcontact naar de telefoon, maar ik weet niet of ik het helemaal zou vertrouwen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:36

Goeiemorgen :wave:

Jeetje jullie zijn echt niet meer bij te houden zeg :oo En ik zie dat iedereen weer netjes bij leest, dat gaat mij helaas niet lukken. K zal het dus voorlopig bij de bijleesmodus moeten houden, want overal op reageren gaat mij niet lukken.

Enige wat ik lees is het birth alarm. Zetje had zo'n singel om vanaf ong. een week voor uitgerekende datum (ook al gaf ze nog geen tekenen). Heb dus weken lang slapeloze nachten gehad, (ze droeg 2,5week over en beviel overdag :O) want dat paasei ding ging om de haverklap af en konden we dus op de tv gaan kijken (hadden ook camera). Ben blij dat ik dat dit jaar niet meer heb :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:37

Bij het laatste veulen bij ons op stal hadden we gewoon een camera hangen. Toch zijn ze door de bevalling heen geslapen (tekenen gemist :P ) en heeft de merrie het in alle rust zelf gedaan. 's ochtends op stal aangekomen stond er een heel mooi opgedroogd hengstje naast de merrie.

Zoals beloofd, mijn schilderij:
Afbeelding
Het is op de lichte stukken (en grotendeels het hoofd) met goud gedaan, met flits krijg je dus iets heel anders dan zonder flits. Het goud reflecteerd heel erg.

Met flits http://94.100.118.83/1254550001-1254600 ... _KORT.jpeg

Schilderij was ik een jaar of vijf geleden mee begonnen, moest een catwoman worden, maar ik wist niet hoe ik het erop wilde hebben en wat precies. Het heeft toen 5 jaar zo gestaan: http://94.100.121.11/1153800001-1153850 ... _CKER.jpeg en nu is het dus een gouden-iets geworden. :Y) Ik ben er nog steeds niet tevreden over, maar ik ga d'r wel zo vernissen en niets meer aan veranderen.

Deze van gisteren van de cursus is ook wel de moeite waard om te laten zien vond ik: http://94.100.114.55/1254550001-1254600 ... _fkMB.jpeg

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:42

caro29 schreef:
Mijn merrie krijgt niks om. Dit wordt haar 5e baby en altijd zonder gedaan. Vindt het een duur grapje om zo'n ding te huren. 75 euro per week en die van mij loopt graag over. Dan maar vaker bedje uit.

@ TG dat is dan jammer voor je stalgenoot

wij krijgen (normaal) elk jaar 2 of 3 veulens en daarbij kon ik hem tamelijk gunstig van iemand overnemen (600 euro 2de hands, was maar 5 nachten gebruikt bij 1 merrie). Ik vind het een ideaal systeem. wij hebben dan ook nog nooit een veulen gemist van alle 40 die er geboren zijn.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:45

dat is wel heel fijn natuurlijk, weten dat je er op kunt vertrouwen.
Zeker als je dan zoveel fokt, is het haast onmisbaar. Maar 1 veulen verspelen is al te veel, dus ik kan me voorstellen dat mensen tot aanschaf of huren overgaan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:47

wij hebben eigenlijk nauwelijks vals alarm, hooguit 2/3 keer per merrie/veulen (over 1/2 weken).

Daarbij kennen we de merries vrij goed en al veel geboorte's meegemaakt, dus dan kun je aardig inschatten wanneer het écht spannend wordt....

en 1tje missen wat misgaat vergeef je jezelf nooit....

Annetje: jij hebt d'r wel talent voor zeg (ik kan zoiets niet :P maar geef ook niks om 'kunst')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:48

@ weule dat is ideaal maar mij fokken af en toe. Dit wordt het 4e veulen in 17 jaar tijd dat we zelf fokken. Bij allemaal hebben wij de bevalling net gemist. iedere keer als we wegliepen en even later terug kwamen was het bingo. Deze geeft ook geen tekenen zoals harsen of zo. Heel irritant. Ik let nu wel op elke verandering
@ JN :(:)