[SGW] Voorjaars trainingen 2011 van Rob Janssen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: Voorjaars trainingen 2011 van Rob Janssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:07

Ik heb inderdaad hetzelfde gevoel over het terrein. Ik had er veel meer van verwacht. Wel geleerd hoe met een renbaan te werken, misschien ga ik toch eens vragen bij de drafbaan die redelijk in de buurt is of ik die zo af en toe mag gebruiken.

Ik ben wel heel benieuwd waar we 11 juni gaan trainen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:11

11 juni ga ik niet mee, dan ga ik springen hier in de buurt.

maar hou de datums zeker in de gaten :j hoop stiekem dat Rob nog een keer naar Lelystad gaat

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:21

Leuk dat je ook het hele lijntje op de 2e bult hebt gedaan Bianca, dat was echt wel een technisch lijntje en na het smalletje bovenop kwam de afsprong ook sneller dan je dacht en dan na de afsprong weer de boomstammen.

Sim ging wel hard, maar minder hard dan vorig jaar. Het was ook vrij mul en ze mist nog wat spierkracht, maar dat is ook niet zo gek. Toch geklokt op 1.05.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:23

Dat lijntje heb ik gisteren ook nog even gedaan, dat was leuk spelen. En ojee kan wel waanzinnig hard, daar stond ik goed van te kijken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:26

Hetje ging ook hard, totdat we bij de trailer kwamen. Toen dacht hij nu is het genoeg :Y)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:27

_Sim_ schreef:
Leuk dat je ook het hele lijntje op de 2e bult hebt gedaan Bianca, dat was echt wel een technisch lijntje en na het smalletje bovenop kwam de afsprong ook sneller dan je dacht en dan na de afsprong weer de boomstammen..

Dat smalletje bovenop werd wel een beetje zijlings gesprongen hoor... :o had mijn zweepje uitgeleend (nos problemos ;) ) maar daardoor mistte ik net iets teveel impuls na de sprong opwaarts om hem echt mooi recht erover te krijgen...Daarna pakte ik de dubbele afsprong en het smalletje erachter. Dat was wel cool gevoel zo naar beneden, helemaal omdat Bull een jaar geleden "hoogtevrees" had... ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:28

_lautje_ schreef:
Hetje ging ook hard, totdat we bij de trailer kwamen. Toen dacht hij nu is het genoeg :Y)

hahaha.....dat paard dacht, ga lekker zelf rennen.... _/-\o_ Maar zoiets moet Bull gedacht hebben met het diepe water... :') ga zelf maar zwemmen mij te koud.. :evaw:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:29

Jammer dat het terrein er niet zo mooi bijlage en het grote water was afgesloten!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:32

What gaat in het bos harder, kreeg hem vandaag niet vol gas. Hij kan harder. Hij was denk ik te druk met Sim imponeren. ;)
Ik heb wel even gezwommen, What vond dat super leuk. :D Viel me nog best mee hoe koud het was. Alleen was ik minder blij toen ik thuis was, toen maar gauw onder de warme douche gesprongen. Had het toen best koud. :+

Vond het vooral jammer dat het grote water niet kon.
Hoop ook dat Rob met de najaarstrainingen naar Lelystad gaat, maar we zullen wel zien! 11 juni kan ik ook niet, heb dan selectie wedstrijd hier waar mijn ouders graag heen willen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:36

ik had alleen een extra rijbroek meegenomen en een vest, helemaal niet aangedacht dat sokken en een onderbroek misschien ook wel handig zouden zijn :') maar ben thuis wel even onder de douche gesprongen, was toch wel lekker

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:44

Damelza schreef:
ik had alleen een extra rijbroek meegenomen en een vest, helemaal niet aangedacht dat sokken en een onderbroek misschien ook wel handig zouden zijn :') maar ben thuis wel even onder de douche gesprongen, was toch wel lekker

ik had wel aan alles gedacht.... :D alles uit in de trailer en even wat droogs en warms aan en Bull een dekentje op.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:46

bianca1980 schreef:
Damelza schreef:

ik had wel aan alles gedacht.... :D alles uit in de trailer en even wat droogs en warms aan en Bull een dekentje op.

haha ja dat zag ik :)) moet maar een lijstje maken en elke keer als ik wegga het hele lijstje af of ik alles meeheb :P

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:13

Ik heb intussen wel geleerd alles schoon mee te nemen sinds ik 2 keer in een waterbak gelegen heb. :P

Vandaag lekker getraind, zat bij Damelza en Bianca1980 in de groep. Bianca, die van jou ging goed zeg! Dat lijntje bij die tweede bult is pittig, vorig jaar ook mogen springen.
Super dat je je pony uiteindelijk goed bij de groep vandaan kreeg, Damelza. +:)+

Heb nog een stoere foto van jullie samen op de renbaan (jammer dat mijn camera zon en zand niet zo leuk vindt :=)
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:27

Die is inderdaad stoer :D heb je er nog meer van mij?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:47

hahaha...leuke foto...mijn groom heeft gefilmd, zodra ik die op Youtube heb krijg je de link wel even Damelza.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:58

ja is goed, dankjewel :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:12

Afbeelding

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:55

Ik heb vandaag een geweldige training gehad! Heb niets gemerkt van weinig hindernissen…
We zaten in een vergevorderd groepje en ik dacht dat we vast niet alles mee konden springen, maar we hebben alles meegesprongen! *\o/*
Ot had aan het eind de pijp wel leeg. We begonnen met een paar rondjes over de renbaan in draf en galop en rengalop links en rechtsom. (terwijl ik nu eens “netjes” losgereden had en al een rondje rustig gegaloppeerd had). Ot ging behoorlijk hard. Ik heb niet geklokt, maar Rob zei ook dat hij hard kon. Toen een paar keer door die diepe sloot in de lengte heen en weer, leuk maar ook zwaar. Toen een lijntje over de heuvel bij de sloot en een paar keer het lijntje bij de andere heuvel. Op het veld een S-vormig lijntje: in galop over een bult, smal houtstapeltje en vervolgens drie trapjes op. Daarna trakhener midden op het veld, in-uitjes het water in, eruit linksaf, gebogen stijl en trapjes van de andere kant af. Nog een keer dat water vanaf de andere kant door. Toen naar het volgende veld, eerst een keer dwars over de heuvel (op- en afsprong) via volte er weer op en over afsprong met dikke boomstam eraf. Toen gingen we naar het diepe water en gingen we eindelijk een keer zwemmen, dat wil ik nou al zo lang eens doen! :):)
Het was echt grappig, volgens mij heeft Ot de hele tijd op z’n tenen gelopen want ik had niet echt het gevoel dat we zwommen. Af en toe één pasje misschien. (het water kwam wel boven het zadel te staan) Het water stond nu ook niet zo hoog als anders. En hij kreunde de hele tijd, echt apart. We hebben leuke foto’s gemaakt *-:) , ook van de anderen. Ik denk dat ik er nog een topic van maak en dan plaats ik hier wel even een link. Grappig hoe sommige paarden hun lip optrekken tijdens het zwemmen en hun tanden lieten zien. :D
Ik weet niet over welk groot water jullie het hebben… Zeker die “kuil” waar we niet in mochten? Er stonden toch nog een heleboel hindernissen op de renbaan die we niet eens gesprongen hebben. Wij hebben ons in ieder geval super vermaakt en genoeg gesprongen. Het was erg leuk om met die ervaren combinaties mee te trainen! Ik denk dat Ot vannacht voor Pampus ligt! :Z (ik wel in ieder geval)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:07

fijn dat je lekker getraind hebt :D jij zat in groep 4 toch? dan heb ik je wel gezien :j

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:58

Beter laat dan nooit ;-)

Maar ik heb ook lekker gereden zaterdag. We hadden een mooi clubje in de eerste les en vond het ook wel jammer dat we niet zoveel gesprongen hebben. Toch is voor mij vooral het op- en afsprongwerk echt nieuw en spannend, we springen elke week in de springles en af en toe een springwedstrijdje waardoor ik voor de "gewone" sprongen iets minder hoef te trainen. Vond de "sloot" overigens wel een goede training en flink zwaar! Worden ze wel sterk van lijkt me.

Verder als laatste nog het in-uitje bij het water gedaan. Vond het retespannend maar ben blij dat ik het gedaan heb, weer een grens verlegd! Juul sprong er flink hoog/ver in dus was best spectaculair hoorde ik :D gelukkig alles droog gehouden. Tnx voor de film Barbera!!! Tweede keer leek bijna hetzelfde dus we blijven oefenen!

Op naar de volgende training. Ben benieuwd naar het terrein en of ik kan, misschien toch nog een paar dagen op vakantie nl.....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:19

Damelza schreef:
fijn dat je lekker getraind hebt :D jij zat in groep 4 toch? dan heb ik je wel gezien :j

Klopt, ik zat in de laatste groep. Zat jij in het groepje voor me?

Otto was gisteren alles behalve moe of stijf. Hartstikke soepel en toen we gingen galopperen dacht ie dat ie weer op de renbaan was!

Zitten de andere meiden van mijn groepje ook op Bokt?
Ik heb leuke foto's van ons allemaal. Misschien maak ik nog een topic.
Hierbij vast twee leuke foto's.

Afbeelding

In-uitjes bij waterbak
Afbeelding

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:32

En een waterfoto kan natuurlijk ook niet ontbreken...
Afbeelding

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:09

OOh wat een leuke zwemfoto!!
Daar had ik niet zo'n zin in 's ochtends ha ha. Otto voelde zich dus weer even een puber op de renbaan ;-)

Vind je in-uitje ook gaaf gefotografeerd! Zou eigenlijk moeten kijken of ik dat uit mijn filmpje ook zo kan knippen (ben alleen zelf zo onhandig met dat soort dingen).

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:12

ik zat idd in het groepje voor je :))

Elvis en ik zwemmen

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:24

Wauw, echt een leuk filmpje!!!
En die van jullie zwemmen tenminste echt! Otto heeft volgens mij alleen maar op z'n tenen gelopen... (en ik probeerde echt steeds het diepste plekje te vinden)