[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:33

wat leuk JJ!!! dan blijft ze toch en houdt ze de zelfde verzorger(dan eigenaar)

gvdt: vond ie zooltjes geheel zinloos? die indoctro staat voor op zooltjes, zonder loopt ze zowat kreupel en met heeft ze er helemaal geen last van(en liep ze dus ook gewoon 1.30m)

vanavond heeft Muis aan de longeerlijn gelopen met stootjes, ze pakt het super op, en heb vandaag al 2x gehoord dat als ze straks beter haar rug gaat gebruiken dat ze dan een super paard is hihi dat is ze voor mij nu al... (zei het pennymeisje )

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:37

Bento1988 schreef:
CD: wij hebben een mitsubishi Carisma om de trailer te trekken.
die mag maar liefst 1465 kilo trekken en dat is echt veel voor een personenauto.

Mooie auto.... Die van mij is donkerrood. Dat is een 1.6 en die mag volgens mij maar 1300 trekken. Jullie hebben zeker een zwaardere dan. Bitwise heeft hem 1x voor een lege trailer gehad, maar in vergelijking met de Volvo S40 en de Trajet had hij niet zo'n fijn weggedrag met de trailer. Ik heb expres een auto gekocht die ook een trailer met 1 paard mag trekken, voor als er noodgevallen zijn.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:39

Tutje heb ik gister even in de bak gehad en ging heel braaf even 2 rondjes draven. Toen wilde ze weer naar binne. Gister had ze gewoon 37.3 temp dus ook goed. Denk dat ik er morgen weer even op ga zitten!

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:40

@ BT doe maar rustig aan! Ik heb afgelopen zomer een vlek uit mijn nek laten halen door de huisarts (geen aanrader trouwens want het is heel slordig gedaan ). Maar toen was het ook nog eens heel warm en ze was zuinig met verdoving... Alles bij elkaar ging ik bijna van mijn graadje, en dat heb ik dus nog nooit gehad. Gelukkig was het goed, maar daar zag het al van te voren naar uit. Heb je extra problemen met dit soort dingen door je suiker?

Gomir, hoe hard moet er nog geschopt worden??? Afmaken hoor, je hoeft echt geen dokter te worden, met zo'n papier kan je nog zo breed aan de slag (onderzoek, beleid om maar wat te noemen, of gewoon een heel andere richting, bv dierenarts). Kan me wel voorstellen dat je tegen de co-schappen opziet, een vriendin van mij is flink door de mangel gehaald. Maar het is tijdelijk, zij begint binnenkort aan opleiding voor huisarts en daar heeft ze volgens mij vrij normale uren en iets wat op een salaris lijkt

@ Talida, ik sluit me aan bij de mensen die vragen, waarom haal je niet zelf je E?? Kan je ook lekker zelf op pad, is de beste beslissing die ik ooit genomen heb! Kan nu lekker naar het strand als ik wil!

@ Bento, wat, voor-oefenen??? Dan lijken wij natuurlijk beginners 5 maart en jij piept overal zo overheen Ik had al meer mensen gehoord over de trainingen van michiel! Kan je vast kijken of er nieuwe hindernissen staan!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 07-02-06 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:41

Leuk hoor JJ

Ik ben net terug van HTC les.. ik had het paard voor het eerst mee genomen.. en we hebben nu tpch echt vriendschap gesloten (ik vond hem eerst zo lomp --> hijs ook nog eens dik 1.75 en ik was beetje bang voor hem eerst.. omdat hij wat dingen meegemaakt had enzo)
maar het gaat heel goed en iedereen vind ons een leuke combi
hij loopt lekker dus helemaal blij

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:43

Biertabje schreef:
dat ze dan een super paard is

Dat zeggen wij langs de kant ook al tegen elkaar, maar natuurlijk niet tegen jou, je zou es eigenwijs kunnen worden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:43

gefeliciteerd JJ! Dat is een mooie bestemming voor je paard!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:46

Nee, hij vond zooltjes zinloos voor een paard met een peesblessure.
Mijn pony kwam daar de eerste keer met crossbeslag (zooltjes + dichte ijzers) en voor een paard met een dunne zool + gevoelig voor hoefzweren vond ie zooltjes wel nuttig. Ik was ook niet van plan mijn pony op dat beslag te laten staan

Gomir ik zal even kijken wat het kostte, ik heb het uit mijn geheugen verbannen en mijn bankrekening ook
Het was zeker niet goedkoop tussen de 300 en 400 euro geloof ik

Bento niet vals spelen

JJ fijn dat ie naar je bijrijdster gaat.

Kim 1.75 vind ik ook wel erg groot hoor.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:52

Mijn moeder heeft een Nissan primera en dat is een hele fijne auto voor de trailer. Ook lekker snel
Alleen kan er maar 1 paard ( in trailer ) achter

Ik heb zelf een patrol en dat rijd ook erg prettig zeker met 2 paarden in de trailer. Alleen ga ik daar niet gauw veel te hard mee.
Hij is alleen iets duurder in gebruik dan de luxe auto. Er kan wel meer troep in

Gewetensvraagje. Hoe hard rijden jullie met de trailer? Niet in de beboude kom.
Ik rij meestal rond de 90km. Met de luxe auto was/is dat al gauw 100 a 110. Heb je niet zo snel door dat je hard rijd
Alleen met trajectcontrole probeer ik 80 te rijden.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:00

wij hebben ook een Nissan Patrol ervoor!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:05

ik rijd met de trailer vaak rond de 70 a 80 op de doorgaande weg, buiten de bebouwde kom. Bij ons zijn het vrij smalle wegen. Op de snelweg vind ik 90 lekkerder omdat je dan de vrachtwagens voor blijft. het is ook wel afhankelijk van wat, en vooral wie, ik er achterin heb staan . met de paarden van me baas rijd k best 80 in de polder, die zijn drempels met 80 gewend, dus die liggen meestal toch al

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:12

ja stel je voor dat ik naast mijn klompen ga lopen
M_J: ja ik krijg er snel gezeur mee, maar dat is met alles zo, ik moet het nu ook goed bijhouden met jodium enz. maar ben echt benauwd om die pleisters er nu af te halen ik laat ze mooi nog even zitten...

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:18

BT: Terecht als je naast je klompen gaat lopen! Je hebt een droompaard

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Toen ik net ging afvoeren was het een beetje raar idee dat hij straks niet meer van mij is! Maar beter als dit kan ik me niet wensen!!

Kimdepim: Ik ben zelf behoorlijk lang en vind 1,75 m groot!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:21

ik was trouwens vanavond naar Muis geweest en we parkeren de auto's altijd naast stal...maar dat loopt wat af richting een watertje(zeg maar gerust water )
dus ik stap uit, heel snel...en jahoor pakt die de handrem niet (en waarschijnlijk ha dik hem ook niet in de P staan ) dus die auto rolt en rolt en een stalgenootje schreeuwen en ik als een idioot half hangend in die auto de handrem helemaal aangetrokken...kabammmm was het slik...nou hij stond nog op de kant...met het rechter voorwiel was hij tegen een bootje opgeknald en hing dus half in het water...
ik stond echt te shaken...dus in de 4weel gezet, en achteruit gereden. hij had het nog zwaar ook (korando) ik had echt zoveel mazzel dat die boot daar lag...anders was die hele auto het water in gegaan... pfff ik durf die auto daar echt niet meer niet te zetten...wat ben ik ook een muts af en toe

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:28

hahaha bekend verhaal!! Het broertje van mijn vriend had de auto van zijn ouders geleend omdat daar al zijn visspullen mooi inpaste. Maar zijn ma was jarig dus eerst even naar binnen om te feliciteren. Gaat hij terug is de auto weg. Was die achteruit de oprit af over de weg vlak langs een boom zo de vaart ingereden! haha. weg auto. Die was kopje onder! en total loss.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:37

HAHAHAHA. Dat zou ook wat voor mij kunnen zijn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:54

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:58

Wij rijden ong. 85 met een trailer op de snelweg. Dan rijd je in het echt ca 78 volgens de navigatie. Je zult maar eens moeten remmen, dan ga ik liever niet te hard.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:06

Leuke foto's Scum!
Het ziet eruit of jullie echt een supervakantie hebben gehad!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:17

Leuke foto's en een topvakantie zo te zien!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:52

GvdT schreef:
Gomir ik zal even kijken wat het kostte, ik heb het uit mijn geheugen verbannen en mijn bankrekening ook
Het was zeker niet goedkoop tussen de 300 en 400 euro geloof ik
Ik had al op rond de 1000 euro gerekend(meestal drie behandelingen volgens mij) Dat wordt nog wel wat meer extra werken dan alleen gisteravond

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:53

GvdT schreef:
Gewetensvraagje. Hoe hard rijden jullie met de trailer? Niet in de beboude kom.
Ik rij meestal rond de 90km. Met de luxe auto was/is dat al gauw 100 a 110. Heb je niet zo snel door dat je hard rijd
Alleen met trajectcontrole probeer ik 80 te rijden.
Meestal 90, een enkele keer 95 als ik de weg ken en het weer goed is.
Met trajectcontroles zet ik de cruisecontrol er altijd op

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:52

Ik ga naar school

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 09:07

wij meestal ook zo'n 90 à 95

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 09:07

Goede oplossing zo JJ! Weet je iig zeker dat hij een super tehuis krijgt!

BT --> Jij hebt echt geluk gehad! Het zal er wel een beetje lachwekkend hebben uitgezien denk ik..

Gvdt --> Op de snelweg rij ik eigenlijk altijd 100 met de trailer, daarbij wel voldoende afstand houden met de voorganger omdat je toch een trailer erachter hebt..
Provinciale wegen rij ik gewoon 80 als dat kan. Zo gauw ik met drempels ed te maken krijg rij ik eigenlijk altijd onder het tempo wat toegestaan is.