[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:58

Ik had jullie nog wat foto's van m'n oudertjes in actie beloofd, scanner is druk bezig dus je kunt er zo wat bewonderen.
Ik hoef lekker pas om 10.15 uur te beginnen (eerste twee uur vrij dankzij een saai schoolfeest waar ik toch niet naartoe ben gegaan)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:14

Nou hier dus de eerste foto's weet zo alleen niet meer waar het was en wat het was..
Maar dat zal ik vanmiddag/vanavond wel even vragen

Hier dus de eerste twee foto's, het was zoiezo ergens in Noord of Zuid-Holland dacht ik
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu een foto van mijn mama.
Mijn moeder was niet echt een springheld, weet niet of ze dit zo leuk vind wat ik nu ga vertellen, maar het is gewoon zo grappig..
Mijn mama heeft een keer meegedaan aan indoor Leeuwarden, het ging het eerste rondje zo goed dat ze naar de finale mocht!!
Mijn moeder was erg zenuwachtig en had de hele dag al bijna niks gegeten, iemand raadde haar aan om een borrel te nemen, dan zou ze wel wakker blijven, nou het moment was aangebroken en m'n moeder moest die avond de ring in...
Er stond een hele grote muur in het parcours (op 1.40 ofzo)
Mijn moeder vond deze zo eng dat ze haar ogen dicht heeft gedaan toen ze haar paardje Ramon ervoor had gestuurd
Was ook echt een super braaf paardje
Maar het ging dus niet goed (hoe zou dat nou komen ) en mijn moeder viel eraf, toen is ze op de grond blijven liggen, haar vader helemaal in paniek en toen hij bij haar was gekomen had mijn moeder zoiets gezegd van ik lig zo lekker

Maar hier dus een springfoto van mijn moeder, ze kan het wel!!
(ander concours hoor, maar moest er even aan denken!)
Afbeelding

Nou dit waren ze wel even, de rest zit allemaal in fotoalbums..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 09:36

het was hier gezellig gisteren geloof ik

Bento, je moet simmie niet geloven hoor. De bordjes voor het L zijn rood.

En verder kan ik Pablo toevoegen aan het rijtje pechgevallen. Hij was gisteren een ijzer kwijt (hoe en waar is een raadsel; in de molen en op stal lijkt me zeer onwaarschijnlijk en hij is als het goed is niet op de wei geweest) en dat been was een klein beetje 'dik' en warm. Ik kwam er pas achter toen ik hem uit de molen haalde (daar is trouwens geen ijzer te vinden) om te gaan rijden. Afgespoten dus en in de klei, straks maar even kijken hoe het erbij staat. Ik denk dat het niet zo'n drama is, maar wel vervelend.

Raimaer ging trouwens wel fijn.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:39

Goeiemorgen
Bevalt het de crosstutjes een beetje hier?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:40

Ooh, Lielle, dat is niet fijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:40

Lielle schreef:
het was hier gezellig gisteren geloof ik

Bento, je moet simmie niet geloven hoor. De bordjes voor het L zijn rood.

Idd pech van Pablo. Hopen dat het geen blessure is. Komt vast snel goed.

En als ik het goed begrijp is Raimaer wel een beetje klaar voor Ysselsteyn?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:41

He wat balen Lielle, ligt het ijzer niet in de stal?
Dat hij er met z'n andere pootje op is gaan staan?
Anders wel heel raar

Gisteren Sam trouwens alweer een deken opgedaan.. Zo nogal rotweer worden van de week.. Koud en regenachtig.
Hij is nu namelijk zó mooi dun in het haar, echt een super glad velletjes
En scheren zit er niet in.. Dus ben benieuwd of ie het vandaag warm zal hebben of dat ie blij is met z'n dekentje

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 09:46

Ik heb het ijzer niet in stal en niet in de molen kunnen vinden, dus het is vreemd. Woensdag heb ik gesprongen maar als he toen gebeurd was had ik het wel gemerkt.

Sim, ik weet het nog niet zeker. Ze is tegen die tijd wel redelijk fit (ga dan wel rustig rijden) maar die wond moet wel goed geheeld zijn want als ze nu daarmee aanstoot, springt ze zeker niet meer. Zit precies midden voor op de sprong.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:56

Lielle schreef:

Sim, ik weet het nog niet zeker. Ze is tegen die tijd wel redelijk fit (ga dan wel rustig rijden) maar die wond moet wel goed geheeld zijn want als ze nu daarmee aanstoot, springt ze zeker niet meer. Zit precies midden voor op de sprong.

Dan idd maar even afwachten. Zou mooi kl*te zijn als de springcapaciteiten van Raimaer daardoor verknald zouden worden. Zal voor je beide paarden duimen. En natuurlijk dat je M kunt rijden met Pablo in Ysselsteyn!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:09

wat zouden jullie doen?(samenvattign krijgen jullie nog hoor haha)

ze is vorig jaar maart PROK gekeurd
nu zei ene vriendin van mij, alleen klinisch. elk paard heeft net als een mens wel wat op aan te merken op de foto. straks ga je twijfelen, terwijl die klinisch gewoon is goed gekeurd voor de sport

tja ze heeft wel gelijk, en zeker ik twijfel veel. maar aan de andere kant wil ik er zeker van zijn dat het allemaal goed is!
in een jaar kan genoeg gebeuren dacht ik zo!??!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:18

Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar ik denk wel dat het de moeite waard is om te laten keuren. Hij kan nog zo leuk zijn, maar als hij ergens niet helemaal top is ga je wel een hoop ellende tegemoet.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:22

tja klinisch doen we sowieso...ik kijk een beetje op van het bedrag...vond het vrij weinig aangezien ze toch voorlopig Keur is enz. misschien een typisch Goodtimes karakter?
maar als hij klinisch goed is gekeurd voor de sport...dan toch maar op de foto?! hoeveel kost zoiets?! tja geen dagelijks iets wat je doet

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:36

Hey Tab,
Het hangt er natuurlijk ook vanaf voor hoeveel je dr wil verzekeren he, boven een bepaald bedrag moet er een recent rontg. keuringsraport bij zitten. Als je niet wil verzekeren zou ik idd gewoon klinisch laten keuren!
Groetjes Jolan

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:55

en waar ligt dat bedrag ergens?

sorry de actie foto's heb ik nog niet...ja op video, maar mijn fotocamera werkt niet mee...valt steeds uit!! hopelijk vanavond dan maar grrr
wil ze HEEL graag laten zien aan jullie

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 10:57

Ik zou toch ook laten keuren RT. Maar ik wil wel die foto's zien

Simmie, precies. Ik slaap al met gekruiste vingers

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:07

vanmiddag ga ik weer even heen met een vriendin!

wie weet trouwens wat die keuringen ongeveer kosten(doe maar via pb hoor) want ik hebe cht geen idee!

Gomir...ik ben benieuwd hoe het bij de da was...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 11:07

RT, ik was laatst voor een kreupelheidsonderzoek en foto's van knieën en sprong (voor- en zijkant) 110 euro kwijt.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:12

Ik duim mee, Lielle!

Ook ik zou toch rontg. laten keuren, RT. Ik heb geen idee van kosten.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:14

dankje,

dat zal die vos dan ook wel ongeveer hebben gekost, die had ook kreupelheidsonderzoek, plaatselijke verdovingen en sprong(en een van de knie)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:47

RT. Ik ben met Simon samen met John Maarse naar Bosch en Duin geweest. Was toen iets van 250/300 euro kwijt voor totale keuring geloof ik. Was namelijk nog in het gulden tijdperk.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:14

Woei, wat hebben jullie weer een hoop bij elkaar geouwehoerd!

Vind het trouwens niet "lief" van jullie dat jullie ons als beginnende L-combinaties zo pesten, starks durven we helemaal niet meer

RT: wel spannend hoor, een nieuw paard kopen! Heb het mischien gemist, maar waar ga je hem/haar stallen? Op een stal bij jullie nieuwe huis in de buurt?

Lielle: balen van Pablo's ijzer, ik had het met Marple een paar maanden terug ook eens. Ze had een dag in de manege-les gelopen, en de volgende dag ga ik haar hoeven uitkrabben: ijzer weg, nooit meer gevonden... (misschien wel het hoefijzerspook!)

Leuk om te zien trouwens die foto's van rijdende ouders! Mijn moeder is pas heel laat gaan paardrijden, omdat ze zo graag met mij en mijn zus mee naar de duinen wilde te paard. Vind het best knap om pas na je 50e te beginnen! (en ze rijdt nu nog steeds)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:32

Ik heb RT al gepbt met mijn mening. Korte samenvatting nog een keer hier
Paard is sinds het PROK-certificaat in training gekomen dus ik zou toch willen weten hoe het nu is. En er kan in een jaar natuurlijk altijd een hoop gebeuren.
Daarnaast worden voor PROK minder foto's gemaakt en wordt de sprong volgens mij ook alleen op OCD gecontroleerd en verder niet gescoord
Ik was voor Jamir toen iets van 850 gulden kwijt(slootdorp). Otje ergens verder in het land gelood ik 350 euro, maar daar zaten extra foto's en bloedonderzoek op de meest voorkomende pijnstillers/verdovende middelen bij (Carina is niet wantrouwig hoor )

Lielle; Rot van Pablo. Hopelijk valt het mee Wel gek dat dat ijzer kwijt is

Otje is nu onderweg naar de veearts met mijn mama en zusje. Ik ga zo richting school....
Gisteravond leek het beter, vanmorgen was het weer opgelopen(op zich niet gek na een nacht op stal natuurlijk). Het is niet warm en hij is ook absoluut niet kreupel op het harde, heb even een klein stukje gedraafd langs de weg om te kijken. Kon het nu makkelijker zien dan woensdag in het donker

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:36

Lielle, balen. Hopen dat het been iig vandaag niet meer dik en warm is..

Rt --> Ik heb Lucky toen alleen klinisch laten keuren. Eerlijk gezegd zou ik de pezen nog liever op de scan willen zien dan rontgen foto's...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:48

Ik laat altijd foto's maken Chantal Wil zelf graag een indicatie hebben van de kwaliteit van het beenwerk, maar anders zou ik het evengoed doen. Bij verkoop zit ik er namelijk ook aan vast dat mensen die foto's willen hebben en dan moet het beest toch goed zijn anders blijf je er mooi mee zitten...
Weet natuurlijk dat er in die jaren bij mij genoeg kan gebeuren, maar als ze bij aankoop al niet goed zijn weet ik zeker dat ik later bij eventuele verkoop een probleem heb.
Die scans van de pezen heb ik over nagedacht. Zou ik niet eens zo'n gekke toevoeging vinden aan een keuring, maar dan wil ik ook een bloedonderzoek erbij

Ken een pony die laatst twee dagen voor een keuring op de kliniek geweest is, bleek klein maagzweertje te hebben dus mocht daarna weer met de verkoper mee voor herstel. Over een week of wat terugkomen voor controle en dan wordt hij eventueel wel goedgekeurd. Dat vind ik wel heel ver gaan hoor....

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:52

ja idd, bloedonderzoek is misschien ook wat haha, wat er allemaalwel niet kan!

MissM: ik ben toevallig net terug van 2 pensionstallen

de eerste was een boederij waar ook een bokker staat gestald. de stallen waren mooi diep, iets smal, maar goed te doen!! hij had 3 topstallen, maar daar kon die alleen in als er een ander uit ging!
maar oke, bakkie van 20x40
en weiland waar ze de hele dag in konden!
inclusief stro en hooi
hij voert smorgens(voer zelf kopen)
en naar buiten

hij was heel nuchter en flexibel!! erg fijn!! en erg fijn dat de paarden altijd naar buiten kunnen!!!!

2e stal was op de dompboerderij waar Hesterv staat gestald!! zag er echt mooi uit!! alles inclusief, bak met licht, stapmolen,solarium
weide waar ze elke dag in kunnen! niet veel land maar oke
en dat voor maar 10 euro meer per maand dan die andere stal!

het nadeel is wel dat je niet buiten kan rijden, bij die andere stal wel wat beter.
maar ik denk toch dat het de laatste wordt!! daar zaten geloof ik ook wat oudere mensen van mijn leeftijd en die zonen van die mensen hielden van springen

die andere stal was de oudste 16 ofzo...

Gomir is dat wie ik denk dat het is?