[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Hanne: het zadel da ik gekocht heb is zo een cwd 2g :D

Ik zou trouwens wel graag eens naar zee gaan! Ben slechts 1 keer geweest, toen Fi een jaar of 5 was, ze was toen alleen en superflink :)

Bij rsca ook besparingen??

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:17

Waaaaaaaaat?! Ok nu ben ik officieel écht jaloers. :+ Hoeveel heb je ervoor betaald? Oh ma echt das zoooo'n zaaalig zadel!!! :P

Shuddy ook superflink, alleen kan ie wel enthousiast zijn. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:24

2200. Jammer dat het zo slecht weer is, heb zin om er terug een ritje mee te doen :)

Haha, enthousiast is normaal he, zoveel te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:29

Nop, geen besparingen. Ze willen alleen liever modellen aan hun loket. Alles voor de show. Het bureau waarmee ik werk verwacht vooral beleefdheid, klasse, gezond verstand, hard kunnen/willen werken en verzorgd voorkomen. Dat je Miss België niet bent boeit hen niet, als je de job maar piekfijn uitvoert. Merendeel heeft trouwens minimaal diploma hoger onderwijs of unief, wat dames (en heren) met een goed stel hersens geeft. Dat RSCA liever een ander profiel heeft dat de klanten onthaalt, tickets voorziet en biertjes uitschenkt... Hun probleem, dan kan ik andere dingen doen :D

Mijn droomzadel blijft een Erreplus. De prijs blijft een nachtmerrie :+

Mijn 1e en laatste keer zee was in 2011 met mijn merrie, en toen is het niet gelukt om te rijden. We zijn gewoon aan de hand het strand op gegaan, prachtige foto aan overgehouden ook. Met Icaro en co heb ik het nog niet gedaan maar zou het dolgraag doen. Denk niet dat hij extreem happy of vrolijk zou worden, niet meer dan op een normale buitenrit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:38

Shuddy is een superleuke om aan het strand te rijden, hij gaat zonder verpinken het water in. :P Ook als hij enigste van de groep is. :D Maar het is een vluchter geweest hé, in galop zou hij durven een wedstrijd van maken met alle gevolgen vandien. :+ Ik roepen van stoooooop stooooooop! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:56

Icaro durft dat ook, gelukkig kan ik hem wel wegsturen en zo terugnemen. Of keihard aan de teugels hangen, maar dat vind ik minder prettig. Als daarentegen naast hem eentje vertrekt, dan doet hij niet eens moeite om mee te gaan, hij wacht echt tot ik sein geef van "volg maar".

Tibor ontploft volgens mij van de stress.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:00

Wat flauw zeg! Nuja ander en beter voor u dan!

Ik ben nog maar ene keer mr Canch nr het strand geweest en ze was super flink. KAn haar ook perfect inhouden. Ze gaat wel alleen het water is al alle andere er ook in gaan : P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:23

Geen idee wat Icaro zou doen, ik denk dat ik toch ook een ander als voorbeeld zal moeten hebben. Alhoewel, in Minderhout moest hij een paard volgen om de waterbak in te gaan de 1e keer. En de volgende stages, in Deurle en Baarle-Nassau liep hij er zelf direct in en heeft hij op zijn beurt als voorbeeld gediend.

Mijn merrie was altijd de koelbloedigheid zelve, maar van die aankomende golven was ze toch niet zot. Daar stond ik met haar aan de hand natte sokken te kweken en zij angstvallig haar voeten droog te houden.

Enige nadeel aan het strand is die wind. Ik ben een 1e klas koukleum :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:37

Shuddy zwemt bijna als hij zou mogen! :D Golven is hij niet bang voor, ook als we diep zitten en het over hem kletst. :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 23:13

Wat stom zeg van rsca!

Naar het strand gaan met de paarden zou ik ook zo graag eens willen! Wij wouden vorig jaar gaan, maar toen kwam er wat tussen.... Nog nooit met de paarden ernaar toe geweest..

Ik denk dat blits wel wat bang zou hebben. Hij is meestal niet zo dapper en heeft super snel bang van alles.. De zee in zou misschien wel lukken, hij is dol op water, maar misschien dat die golven hem zouden tegen houden.
Met cas is er geen haar op mijn hoofd die daaraan zou denken. Als hem eens vertrekt kunde denk ik beter afspringen in zo een open vlakte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:46

Het is jammer dat je in de zomer bij mooi en warm weer veel minder naar het strand kan. Zou best aangenaam zijn als training. Minder heet dan in het binnenland, aquatraining zoveel je wil :P
In de herfst en winter vind ik het vaak te guur.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:25

Jullie gaan te snel :+

Mijn 6j vind de zee totaal niet speciaal - die is net zoals in de piste thuis :). Wind, water, golven, deert hem niet :). Mijn springpaard is gewoon als de dood voor het water (allé voor elk water gewoon :+ ).

Amai antonius: jaloers op je zadel hoor! Denk idd wel dat dat goed moet zitten! Ik ben nog altijd een grote Butet fan :). Als ik ooit 4000 euro te veel op m'n rekening heb is dat het eerste wat ik me zal aanschaffen denk ik.
Ik heb nog een "oud" s*aint l*ourdes zadel, type d*irk d*emeersman. Werden in dertijd veel verkocht, en moet toegeven dat het zalig zacht zit. Alleen past de "zit" zelf me niet zo goed. Is een beetje te klein denk ik voor mijn poep :+. Aan de zijkant is er wat schade (zweetblad kapot onderaan) maar dat zou ik laten willen maken. Wat zou ik er "gemaakt" nog voor kunnen krijgen denken jullie? Kostte nieuw 1250 euro maar heb ze al online nieuw gezien voor rond de 1000 euro.
Voor de rest hebben we nog twee oude eventingzadels van mijn vriend zo van die platte dunne dingen (beenhard) en zonder steun. Los van het feit dat ze niet passen op onze paarden nu kan ik daar echt niet mee rijden! M'n vriend rijdt nu met een b*ates c*aprilli en moet toegeven dat dat geweldig zit. 2de hands zo goed als nieuw maar 350 euro betaald! Je hebt er zoveel steun in! Het ligt alleen niet super op de paarden. Mijn st*ubben ligt wel goed maar vind hem toch wat te glad. Als iemand een goedkope 2de hands b*ates moest tegenkomen... ben altijd geïnteresseerd.

Dressuurzadel is een wintec. Vind ik prima zitten!

Hanne: hopelijk betert het snel met je voet! Moet verschrikkelijk zijn als de dokters zoiets zeggen wel... misschien inderdaad eens een 2nd opinion aan iemand vragen?

Hier geen w*aregem - wij zitten in indonesie dan :).

Hier is mijn springpaard na 3 dagen al van stal veranderd en kan gelukkig zeggen dat ze nu wel heel goed staat :). Ben ze gisteren gaan rijden en er is veel werk aan maar ben wel gelukkig dat ik ze terug kan rijden! Ze voelde ook redelijk happy en zichzelf. Mijn planning van binnen 3 weken op jumping gaan ga ik misschien wel moeten herzien :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:29

Steph, ik heb ook zo'n bates caprilli gehad, inderdaad heerlijk zadeltje!

Kijk eens of je de boom niet kan aanpassen? Er zijn er met verwisselbare boom namelijk. Draai het zadel om, en waar de kamer begint zit dan een flapje met 2 schroefjes. Als je daar klitteband/velcro onder voelt, zou je eentje moeten hebben waarbij je dat dus kan wisselen. Volgens mij zijn het dezelfde als bij wintec.

De mijne heb ik verkocht omdat de kussens achteraan geen aansluiting meer vonden.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:42

Ja, boom zit op zich goed hoor, die hebben we idd al wel eens verwisseld. Het is ook achteraan dat het niet goed zit. We lossen het nu op met een bontje en een gel. Als er ooit eens tijd en budget voor is wil ik het "cair" systeem door echte vulling laten vervangen en dan kunnen ze het makkelijker aanpassen aan de paarden. Maar momenteel gaat het zo ook wel.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:49

Oeh hier ook jaloers op je nieuwe zadel. Ik heb maar 1 zadel, een stubben vzh. Maar zou zo graag een dressuurzadel erbij kopen. En daarna een nieuw vzh of springzadel. Maarja centjes he.

Ik ben met Io Vivat 1x naar zee geweest en hij vond het wel leuk denk ik. Beetje schrik van de golven, maar ik was al blij dat hij toch in het water ging. Crossen op het stand vindt hij heerlijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:47

Wat fijn dat je terug aan het werk bent met je springpaard! Mss lukt binnen drie week wel nog als je ze kan door blijven rijden :).

Ik ben heel blij met mn altaïr antares, die nieuw 1800 koste, kan het voorlopig nog steeds aanraden ;). Stukken goedkoper dan de 'normale' antares, die het dubbele kost :P.

Dressuur heb ik tweedehands gekocht (van L de Ldk herself :P ) lamicell aphrodite. Rij er ook suepr graag mee, mr hij begint toch wat te slijten, maar zal nog enkele jaren mee kunnen. Ga wel deze winter eens mn singelstoten moeten vervangen want anders ga ik eens naast mn paard liggen met zadel en al :+.

Daarna zou ik wel mss wel een devoucoux willen, mr die vind je bijna niet tweedehands. Zowiezo terug een enkel zweet blad voor dressuur.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:54

PP: antares nog niet mee gereden. En devoucoux trouwens ook nie, zou ze allemaal wel eens willen proberen, maar ja geen enkele winkel heeft ze allemaal...
Wie is Ldk??

Katharina: een vzh kan ik niet veel mee aanvangen, ik kan daar niet mee springen en geen dressuur mee rijden :+ Ik heb jaren enkel een springzadel gehad (mijn forrestier die nog steeds mijn favoriet is) en daar reed ik ook prima dressuur mee.

Steph: ik heb ook nog een SL liggen, geen idee welk type, dit ga ik nu verkopen om een deeltje van mijn CWD te financieren ;) Enkel gebruikt op wedstrijd gedurende 2 jaar (+/- 30x mee gereden) , dus echt nieuwstaat. Nieuw kostte het rond de 1250, dus zou het op internet zetten voor 1000 en kijken of ik er reactie op krijg.
Goh, voor het jouwe, als die beschadiging weg is, en voor de rest 'normale' gebruiksschade, een 600?

bates caprilli nooit op gezeten, wel op een bates dressuur isabell werth en daar kreeg ik pijn aan mijn knieen. Terwijl mijn 1e dressuurzadel een wintec isabell werth was en daar geen last van de knieen. Butet trouwens ook nog nooit opgezeten, maar is denk ik minder diepe zit? Ik heb graag een vrij diepe, 'opgesloten' zit. Die cwd vind ik voor gewoon te rijden net niet genoeg aansluiten aan mijn knie (in vgl met mijn forrestier) maar voor het springen geeft hij mij wel superveel steun.
Heb eens gemaild naar forrestier maar er zit geen enkele verdeler meer in gans Belgie. En naar Frankrijk rijden voor een zadel is er nu ook wat over :+

Ga je trouwens op reis naar Indonesie? Zo ver? Kan je je paarden zolang missen?
Jouw ruiter verkoopt trouwens een paard? Of is het de zijne niet?

Varekaj: zo guur weer vind ik wel eens leuk :) Nadien lekker opwarmen voor 't stoveke :P Maar ik heb wel graag de verschillende seizoenen, ik zou nooit een gans jaar lang zomer willen hebben. Ik geniet evenveel van de winter als van de zomer.
Dus, als je effectief eens naar zee wil gaan, moeten we eens afspreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:01

Ik heb snel last met mijn ogen bij sterke wind en zeker als er zand of zoiets in komt. Al heb je dat altijd aan zee.

Op zich heb ik ook liever maar 1 zweetblad, vind dat contact aangenamer. Helaas zijn de zadels die ik comfi vind weer de dure prijsklasse. Zoals erreplus, kieffer, prestige.

Zet me niet op een leren Bates van werth. Ik heb direct kramp in mijn bekken. Geef me de wintec en ik zit als in een zetel...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:25

Hier ook de wintec van werth denk ik :) - zit inderdaad super!

Ja voor het zadel had ik ook een 500 in gedachte wat ik er nog zeker voor wil krijgen, dus 600 vp zou wel moeten lukken.

Bwah voor een butet zou ik toch ook naar saumur rijden hoor - dan ineens één perfect op (mijn) maat gemaakt ;).

Er staat op 2dehands een forrestier te koop, boom 32, 17,5 inch voor 480 euro...

Ja ik reis wel graag - paarden is niet alles in het leven he, zeker nu ik zelf niet meer veel op wedstrijd ga/kan... hoewel we ook een nieuw huis gaan kopen donderdag en alles een beetje samen komt (veeeeeel verbouwingswerken) - en dat is budgettair niet zo handig... De reis was echter al van april ofzo geplan en vliegtuigtickets gekocht dus kan het moeilijk annuleren. Wij reizen echter wel heel goedkoop dus zou nog moeten meevallen :). Als ik kon kiezen was ik voor een half jaar weg met de rugzak!

Ik weet niet welke ruiter je bedoelt? Ik heb in elk geval geen paarden te koop staan online voor zover ik weet?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:53

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 23:51

Gefeliciteerd met je huis! En wat een leuke reis voor de boeg! Ik hou ook van reizen! Ik hoop na dit schooljaar , een semester op uitwisseling te gaan naar Texas!

Zadels, ik ken/weet er niet zoveel over. Ik heb een passier eventing. En mijn dressuurzadel geen idee eigenlijk..

S.arah heeft Antares en devoucoux zalige zadels! Als ik een nieuwe moet zou ik ook voor enkel blad gaan denk ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:37

Ik ben niet zo een reiziger, al zijn er wel twee 'exotische' landen waar ik ooit nr toe zou willen, mr tis geen hartewens :P

Proficiat met het huis!

LdL is Lara :), zij werd vroeger door Lamic.ll gesponsord.

Ik heb hele goeie uren voor merendree maar heb er echt geen zin in :(, en al zeker niet met dik weer. En ik kan zaterdag niet op voorhand al eens gaan verkennen, anders kon ik al zien of het de moeite is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:51

De reizen die hier nog op de wishlist staan zijn een cruise naar de zuidpool om pinguïns te spotten (vooral idee van vriend), Canada, Death Valley en de Grand Canyon doorkruisen/bezoeken, Nieuw-Zeeland en/of Australië, uitstapje naar Ijsland en dan Finland/Noorwegen/Zweden. Hoeft niet voor langere tijd, citytrips ofzo zijn ook goed :) Oh, en de Seychellen, Malediven, Galapagos-eilanden... De halve wereld ongeveer :')

De camion is gisteren met glans door de keuring geraakt, ik kan weer een jaartje rondtuffen *\o/* Nu even bekijken in welke mate opknapwerken nog realistisch zijn.

Het is k*tweer. Kou, regen, wind... Nee bedankt. Kou kan je je nog op kleden, wind eventueel ook maar die regen altijd en dat vocht in de lucht, bah. Merk het ook aan de paarden, de rui begint serieus door te komen nu. Ga eens kijken voor een nieuw regendeken voor Icaro. Meneer heeft zijn huidige aan reepjes gescheurd. En dan eens checken op pension of mijn baal stro klaar ligt, dan kan ik de stallen opstrooien en kunnen ze vandaag of morgen verhuizen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:01

ik heb sinds vorig jaar een LJ cross zadel gekocht en zit echt als een zetel en zit er ook super vast op. Ervoor had ik een vzh zaldi zadel maar dat paste niet meer. Daar zat ik ook wel goed op. Maar had dan wel nog niet echt met veel andere zadels gereden. Nu zou ik mijn cross zadel niet meer willen ruilen :) Mijn dressuur zadel is een Kentaur elektra. super zadeltje. Mijn vriend heeft zowel een spring als dressuurzadel van prestige. Ik zit er minder stevig op zijn springzadel.

Zee wandeling zijn super leuk. normaal ga ik zaterdag als het een beetje van weer is naar de zee :) al de derde maal dit jaar. De eerst keer met fur was toen ze 3.5j was. alle paarden nerveus en juffie liep op haar gemakje het water in :) haha nu is het meer omgekeerd :) ook nerveus maar gaat toch nog vrij makkelijk het water in.

pp veel succes in merendree. Ze geven wel beter weer uit voor het weekend maar vrees een beetje voor de ondergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:42

Als Merendree zandgrond is en het wordt droger met voldoende zon/wind, dan kan dat nog meevallen. Blijft het nat, dan kan het een gladde blub geven. Op mijn weiland blijft het water in de bovenste stoffige laag zitten. Ze zakken er niet ver in maar het is wel spekglad op de kale plekken.

Voor Tibor heb ik nu een tweedehands Première dressuurzadel. Ondanks weinig wrong (minder dan mijn kieffer) en minder diepe zit zat ik daar ook gelijk goed op. Voor mij is echt de beenligging cruciaal. Wanneer ik teveel in een bepaalde houding wordt gedwongen krijg ik onmiddellijk kramp in het heupgewricht en da's verdomd pijnlijk.

Hoewel mijn springzadel van Prestige keihard is vergeleken met mijn 2 dressuurzadels, zit dat ook enorm makkelijk en zo vast als een huis.

Zadels, 't is toch altijd iets :)