[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:24

lekker renske. Ik wil ook trainen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:24

Lekker renske :j

Wij hebben vandaag een flexchairclinic gehad op stal (zonder paarden van buiten ;) ) Erg leuk, erg leerzaam en het half uurtje les aan het eind was ook erg leuk :j Gaan we vaker doen :D

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:27

Ik heb ook nog wel even getwijfeld of ik wel zou gaan ivm de rhino, maar ik was daar helemaal alleen op het terrein, dus weinig reden voor paniek.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:30

Omdat ik het overbodig vind om over elke training iets neer te zetten. Als ik dat wel zou doen zou je 3/4x per week iets lezen in de zin van "Beau liep vandaag niet mooie ronde voltes maar liep verder wel heel fijn over de rug en de Vos deed de achterhand weer voor tijdens het wijken, verder lekker gereden", dat vind ik niet echt meerwaarde hebben :') . Je zult het ontgetwijfeld goed bedoelen en het is verder niets persoonlijks hoor :) . Vaak hebben heel veel mensen hier hele goeie tips.

Lau, lage neusriem wilde ik idd al gaan bestellen, nu jij het ook zegt zal ik dat eens gaan doen. Heb een mooie bij Hooks gezien.
Renske, lekker!
Lielle, bij een vriendin op stal doen ze ook van die trainingen, wil eigenlijk ook wel een keer, hoor alleen maar positieve verhalen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:41

Ik heb wel degelijk een andere deken op Sim liggen. Het scheelt 20 graden, dan heb je toch niet dezelfde dikte/grams op als met dik -15??!!!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:46

Hahaha, waar zit de 'like' knop hier? Ja, hier ook al andere dekens. Maar nog wel een andere vraag:
Ben voor een leerling op zoek naar een ervaren crosspony, E-maat. Geen ambities tot de Z, maar bovenaan de rubrieken meerijden zou leuk zijn. Graag ook ruimte genoeg om de eerste jaren bij de paarden op te kunnen blijven rijden. Moet braaf zijn, niet te heet, en meedenken op de sprong. Goed tehuis voor de komende 10 jaar. Iemand suggesties? :)
Laatst bijgewerkt door Tody op 25-02-12 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:47

ik heb ze hier nog wel dezelfde dekens op liggen. voel wel elke dag hoe ze eronder zijn.
Deze dekens zijn heel fijn. ze zijn nu net zo warm eronder als met de -15 dus ik denk niet dat het voor hun nu te warm is.
wel ga ik andere deken op doen als de temp. zo blijft stijgen en het zonnetje veel gaat schijnen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:03

@ Sim ze was begin vorig jaar steeds benauwd en aan het hoesten. Bloeddruk was ook aan de hoge kant. Lang dacht de HA dat het longontsteking/bronchitis was tot er een keer een hartfilmpje werd gemaakt. Toen kwam de bal aan het rollen. In het Umcg snapte zij er ook niks van dat zij de uithoudingstesten gewoon doorkwam. Met zo'n hart schijn je geen 450m in 6 minuten kunnen lopen maar zij wel. Zij was wel buiten adem maar liep het wel uit. Zij moest toen oa aan de emcor en andere medicijnen om te kijken of het hart verbeterde maar dat gebeurde niet voldoende. Zij liep gewoon mee met crosslopen. Moeders schijnt wel een apart hart te hebben dat ook een stukje draait op een bepaald moment. Ik heb een echo en hartfilmpje in april gehad en dat was goed maar nu wil het UMCG een erfelijkheisonderzoek doen.
@ Mistid Ja Gio is van Advance. Up to date is ook gaaf en er liep een jonge hengst van Herman Seiger. Apart springen maar waardeloze gangen.
@ MM ik vond de 9 maandenbeurs tegenvallen maar ik ben dan ook niet zwanger maar als het je 1e is kun je wel leuke ideeen opdoen denk ik. Vriendin die mee was is wel zwanger.

Op HHbeurs was het druk! Heb alleen zinnige dingen gekocht zoals goedkoop vaatwasserspul en wat dingen voor mijn zusje gescoord. Om 1500 zaten we al op het station op de trein te wachten en waren er ongeveer rond 11.15.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:06

Draakje heeft wel een dunnere deken op. Yentil nog niet, maar dat moet morgen ook maar.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:09

Ik denk dat mijn bruine merrie ook een andere deken op moet. Die zweet heel snel maar heb helaas geen tussendeken en moet het alleen regendeken worden. Ik weet niet of dat een goed idee is. Schimmel heeft wel een tussendeken maar die ligt niet lekker. Schuift steeds naar achteren..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:11

Kun je niet een dunne fleecedeken onder de regendeken doen dan Caro?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:15

Hier ook een andere deken op. Had er een 150 grams staldeken op en een 300 grams halsdeken. Nu alleen nog een 350 grams gewone deken.
Mirthe, ik zou toch met Beau gaan. Tevens vind ik je als combinatie met de pony eigenlijk te groot.

En jaloers op de mensen die al crosstraining hebben gehad!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:25

Goedenavond, hier even een verslagje uit de auto!

Vandaag naar de indoorcross in de M paarden in Zeeland geweest, stond een mooi springparcours met een paar lastige lijntjes in de grote buitenpiste, Bam liep een heel fijn gecontroleerd foutloos rondje.
Daarna de cross, die ging echt super, was geen heel moeilijk parcours maar er stonden wat lastigelijntjes in, zoals driesprong in een halvevolte, maar BAM liep rond als een oude routinier.
Was niet alleen zelf heel tevreden, maar kreeg ook behoorlijk wat complimentjes dat het er zo netjes uit zag en ik zon fijn paard heb, leuk :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:28

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:35

@ Eef wat een leuk commentaar en dat geeft vertrouwen voor het seizoen.
@ Sim dat kan wel maar ik heb er geen 1 met buiksingels en aangezien de bruine rustig in de modder gaat liggen blijft het nooit liggen. Denk dat ik haar maar gewoon onder regendek zet als het dit weer blijft.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:45

Leuk Eef!!
Giga heeft nog haar winterdeken om, maar toen het zo heel koud was, had ik daar een fleecedeken onder (of een regendeken overheen). Heb nog niet het idee dat ze het te warm heeft.

Oh jongens wat baal ik van die rhino toestand. Ik wil zo graag crossen..................... -O- .

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:46

Moet echt een pony zijn, sorry. Maar altijd bedankt voor het meedenken! (Mag ook een 'ingemeten' paard zijn, natuurlijk, maar daar is Mythy toch wat te bekend voor.... :Y) )

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:01

Was trouwens ook nog eerste met de snelste tijd, maar dat mag geen naam hebben met 6 deelnemers :p.
Maar kreeg wel mooi een cadeaubon van 50 pleuries voor de ruitershop daar, meteen uitgegeven en een nieuwe dressuurzweep, stiften, twee dozen elastiekjes, vliegenspray en equishine voor maar 30cent :D!
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 25-02-12 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:02

evie toch altijd mooi.
wel een flinke prijs dan

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:43

Evie: Netjes!!
Tody: Er schiet me nu niet echt iets te binnen, haha mijnes maar die is niet te koop en is wel erg heet, en dressuurmatig erg moeilijk dus viel waarschijnlijk toch wel af als hij te koop stond!
Maar zal me oren open houden!
Is dit btw niet wat??? http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/35000

Mirthe: Ik zal je echt lekker richten op Beau!! Lage neusriem, mexicaanse neusriem??

Zo heb me helemaal dood geschreven, totaal 15 uur geschreven over 2 dagen bij de dressuurwedstrijd op de club. Leer je altijd veel van. Zo douche en dan richting bed, moe en morgen op tijd er uit!!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:32

sanurie zo dat is best wel lang op concours ja. maar wel leerzaam

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:49

Sanurie dat is lang op concours
Mistid lastig die keuzes als je met htc rekening moet houden
Sim en San gaan lekker wel crossen, ik ben jaloers

Begint Ferrose weer zo goed te lopen dat ze van mij weer mee mag naar cc, mogen er hier in de omgeving de komende 4 weken geen concoursen gehouden worden. Ik ben benieuwd of ik over 2 weken weer mag reizen dan toch maar kijken of ik naar de veluwe kan of in elk geval naar oefenparcours

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:58

Zo alles ligt klaar voor morgen, in me nieuwe setje, is nog niet helemaal af maar ga ieder geval foto's maken met me nieuwe dekje en rijbroek, ben er zo blij mee. Van me spaar centjes gekocht paar weken geleden.
Heb echt weer zin in morgen, sinds 4 maanden weer een springwedstrijd! *\o/*
Stiekem is dressuur ook best leuk geworden

Dus iedereen fijne avond, ik ga me bedje in!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:59

Zit de daviscup code te kijken en snap er geen reet van..
Roos beterschap.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:02

Welke code :+ leuk hè, autocorrect!
Je hebt het boek toch wel gelezen?