[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:03

JJ, balen dat je je trailer niet hebt kunnen uitproberen, maar dat is in dit geval niet het meest belangrijkste. Wel een verstandige beslissing, want het stormt hier nu vrij serieus Boos!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:05

ilse18 schreef:
Ik kom zo maar even jullie topic binnenvallen!
Als ik hier de verhalen over Chaam lees ben ik blij dat we teruggegaan zijn.
Ik begon toch wel te twijfelen of we nou niet even door hadden moeten zetten, maar als en het weer slecht is EN het terrein daar ook heel slecht, denk ik toch dat we een goede beslissing hebben gemaakt.
Wel zonde, zo'n slechte start van het seizoen!

Onderweg omgekeerd Ilse? Dat is helemaal zo zuur, ben je al helemaal bepakt en bezakt onderweg. Heb ik eens gehad met de (ik geloof) MKZ. Was ik amsterdam al voorbij en toen werd alles afgeblazen.

Ik had niet begrepen dat het zo dramatisch slecht was in Chaam.
Zijn er veel niet gestart? Of weet niemand dat?

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:05

MJ en de rest: Verstandig dat jullie tog zijn omgekeerd Lachen
En ik kon niet met de trailer vanochtend, dus ja.. Anders had ik lopend heen gemoeten Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:15

Hmmm zo te horen had de Tripalon in Gorssel het nog iets beter...
In Gorssel was er af en toe een bui (vooral 's ochtends regen en 's middags wat hagel buien) en verder bagger grond hij de dressuur en sommige plekken in de tripalon.

Toch hebben mijn zusje en de fotograven van paardinbeeld nog wat moois op beeld kunnen krijgen:
viewtopic.php?f=10&t=742610&p=23966928#p23966928

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:22

gomir schreef:
ilse18 schreef:
Ik kom zo maar even jullie topic binnenvallen!
Als ik hier de verhalen over Chaam lees ben ik blij dat we teruggegaan zijn.
Ik begon toch wel te twijfelen of we nou niet even door hadden moeten zetten, maar als en het weer slecht is EN het terrein daar ook heel slecht, denk ik toch dat we een goede beslissing hebben gemaakt.
Wel zonde, zo'n slechte start van het seizoen!

Onderweg omgekeerd Ilse? Dat is helemaal zo zuur, ben je al helemaal bepakt en bezakt onderweg. Heb ik eens gehad met de (ik geloof) MKZ. Was ik amsterdam al voorbij en toen werd alles afgeblazen.

Ik had niet begrepen dat het zo dramatisch slecht was in Chaam.
Zijn er veel niet gestart? Of weet niemand dat?

Ja we zijn onderweg omgekeerd, naar hoorn toe viel het allemaal nog wel mee, eenmaal op de snelweg kwam er een grote regenbui, met flinke windstoten, toen zijn we bij Purmerend omgekeerd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:49

ilse18 schreef:
Ja we zijn onderweg omgekeerd, naar hoorn toe viel het allemaal nog wel mee, eenmaal op de snelweg kwam er een grote regenbui, met flinke windstoten, toen zijn we bij Purmerend omgekeerd.

ik ben ook op de snelweg pas tot de ontdekking gekomen dat ik het te hard vond waaien, opeens rij je op de vlakte en dan een paar van die rukwinden..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:58

Wat zijn we allemaal lekker verstandig geweest! Je blijft toch de hele dag twijfelen, vooral als je mensen op stal wel ziet vertrekken maar gaf verder toch wel een rustig gevoel

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:58

Vanochtend waren wij een van de eersten op het terrein in Chaam en erop ging goed. We betalen dus niet voor niets elke maand een kwak geld voor een LR Discovery Haha! .
De vrachtwagens hadden meer problemen en die vrachtwagen waar Simmie het over had, had idd een groot probleem Haha! snapte alleen niet waarom ze de paarden er niet afgehaald hadden, die moesten na het hele circus zo ongeveer wagenziek geweest zijn Clown

Ik was de 10e starter in het M en had nergens problemen met de grond. Snap ook niet goed dat anderen de grond zo slecht vonden want vanaf 10 uur heeft het niet meer geregend en het merendeel van de route liep over zandgronden. Ik heb verschillende ruiters binnen de tijd horen finishen dus die hadden ook geen problemen. Het is en blijft toch terreinrijden en dan moet je tempo aanpassen aan het terrein.

Terrein afrijden ging trouwens ook goed omdat toen de grond niet meer zo nat was.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:28

Lees hier allemaal berichte van niet-Chaam gangers dat het bijna niet te doen zou zijn. Nou dat valt allemaal best mee. door de regen van vannacht is de inrit het parkeerland op gewoon een beetje nat geworden, en net op dat moment was het spitsuur. Wel leuk gezicht hoor, bijna iedereen werd er met tractor het terrein op geloodst Haha! Na 10 uur werd het droog en kwam de zon. Mede door de harde wind begon het veld mooi af te drogen.

De bodem in het springen en de cross was goed te noemen. Dit bleek ook wel uit de tijden die werden gereden.

Zelf ben ik er geweest met Kees. Dressuur lekker Vork in de regen. Door de harde wind was de voorlezer moeilijk te verstaan... dus 2x verdwaald Bloos desondanks nog 182 pnt. Springen losrijden ging OK, in de ring 2 balken en een giga aantal strafpunten in de laatste dubbelsprong Boos! (reken maar eens uit hoeveel strafpunten je maximaal kunt halen in een dubbelsprong, nou daar zat ik niet echt ver vandaan Bloos Dus einde oefening Stoom uit je oren ben er ff flink ziek van geweest. rij je 250 km voor een wedstrijd en dan dit ... No Cheer Gestoord Frusty Koe Ziek Nagelbijten / Gniffelen
btw kon zonder hulp het terrein weer afrijden Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:31

ach jee arme RK... dat is balen... Bloos (kwam zeker omdat ik niet mee was Knipoog )
gelukkig zijn er ergere dingen int leven, maar even FLINK balen lijkt me logisch... gatsie zeg..
ik zag al op de uitslagen...denk wat is dit..?

ik zag dat Oeterma(indoctro) 5e is geworden Haha! (met een balk int springen Tong uitsteken )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:34

Wat balen zeg RK! Daar ben je dan ook goed ziek van Ach gut
Hoe kwam dat zo ineens?

Leuk dat Oeterma het zo goed gedaan heeft BT Ja

Nowie gaat trouwens morgen al gezellig uit logeren Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:03

Jeetje RK, dat is ff flink balen!! Bodem in de cross vond ik echt heel goed trouwens!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:09

Oh balen RK!! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelde, heb namelijk zelf ook al is zo gestaan in Chaam...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 23:14

SGWuppie schreef:
Bodem in de cross vond ik echt heel goed trouwens!!

Ik zag op de foto's van loes-joery idd dat de bodem van de cross er niet verkeerd bij lag....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:44

reeskees schreef:
Lees hier allemaal berichte van niet-Chaam gangers dat het bijna niet te doen zou zijn. Nou dat valt allemaal best mee. door de regen van vannacht is de inrit het parkeerland op gewoon een beetje nat geworden, en net op dat moment was het spitsuur. Wel leuk gezicht hoor, bijna iedereen werd er met tractor het terrein op geloodst Na 10 uur werd het droog en kwam de zon. Mede door de harde wind begon het veld mooi af te drogen.

Dat was alleen de stalgenoot van simmie die daar bezorgd over was. De anderen hadden het over de wind onderweg! Tenminste, ik wel...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:14

Ik vond de bodem in de cross echt super, dressuur was niet geweldig maar ook zeker niet slecht.

Ach gut RK Ik hoorde al iemand met veel fouten maar had me niet gerealiseerd dat jij dat was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:23

1e trouwens Ja

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:02

Simmie schreef:
Mijn stalgenoot is vanmorgen wel richting Chaam vertrokken, maar is onverricht ter zake weer teruggekeerd. De bodem had al erg veel te lijden gehad van de regen en het heeft de hele morgen geregend in Chaam. Hij moest pas rond 2 uur de cross in (Z) en degene die met hem mee was moest pas rond half 4 in het L. Omdat de bodem al best wat te verduren had, hebben ze op voorhand besloten niet te rijden. Ook geen dressuur, want die akker was al één en al bagger vanmorgen.
Het zal volgende week niet veel beter zijn ben ik bang, omdat het de hele week slecht weer wordt. Jammer hoor, om zo het seizoen te moeten starten.

ik geloof dat ik jouw stalgenoten ben tegengekomen tijdens t verkennen vd cross! Een man met n zwarte bomberjack en n mevrouw met een lichtbruine jack aan? Die mevrouw moest in t L rijden later op de dag en had zich al afgemeld en die meneer in t Z was geloof ik nog aan t twijfelen.

Ik heb lekker gereden Ja behalve dressuur want toen regende en waaide t flink Stoom uit je oren gelukkig hadden er geloof ik pas 2 of 3 voor me gereden dus de grond was nog heel goed te doen. In de cross moest ik om 11.22 en toen was de grond ook nog super. Heb wel n paar scherpe bochtjes in heeeel verzamelde galop met hier en daar n drafpas gereden, want ik vond t toch wat té glad uitzien Bloos Niet vd modder maar gewoon van zo'n kort gras.... (was trouwens foutloos met springen én in de cross Haha! maar had helaas 16 sec. tijdoverschrijding waardoor ik 4e ipv 2e ben geworden, ben keitrots op ons M-debuut! Vork ). Na de middag (na n fikse hagelbui Nagelbijten / Gniffelen klaarde t op en hebben we nog in t zonnetje naar t Z staan te kijken. Wij vonden t n hele mooie wedstrijd, wel jammer van t weer en dan vooral 's morgens. Op de heenweg heeft m'n jeepje trouwens idd wel erg hard moeten werken wind in Clown ging plank gas niet harder dan 80 op sommige stukken Nagelbijten / Gniffelen ben maar achter n vrachtwagen gaan rijden, dat scheelde n stuk. Er was gelukkig niet echt sprake van rukwinden maar gewoon harde wind. Terug ging t weer normaal gelukkig Bloos
*ben trouwens met mijn jeepje zonder hulp op en van het terrein ook weer afgekomen Haha! * zag er toen we aankwamen idd wel behoorlijk dramatisch uit, toen ik zei dat ik 4drive had vroegen ze evengoed nog of ik wel n oogje had voor af te slepen Nors opkijken

RK: balen van je springen! Lijkt me verschrikkelijk als je de cross nog nieteens mag rijden na zoveel werk Pasjha werd na de cross eerst kreupel afgekeurd (natuurlijk op t beentje waar ie 4x z'n ijzer was verloren en n paar dagen voor de cross opnieuw beslagen was..... ik was al bang dat ie op de harde misschien toch nog iets liet zien, maar voor de cross was ie gewoon goed. Bij de herkeuring hadden we de schroeven uitgedraaid en toen was ie gelukkig goed. Maar ik had t wel effe warm gekregen hoor!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:25

goed gereden Suus!
Echt een super M-debuut!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:39

Ik vond de crossbodem ook goed, alleen het stuk na de waterbak, maar dat is elk jaar zo.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 09:45

Eventinggek schreef:
ik geloof dat ik jouw stalgenoten ben tegengekomen tijdens t verkennen vd cross! Een man met n zwarte bomberjack en n mevrouw met een lichtbruine jack aan? Die mevrouw moest in t L rijden later op de dag en had zich al afgemeld en die meneer in t Z was geloof ik nog aan t twijfelen.

Dan denk ik idd dat je ze bent tegengekomen. Ze hebben uiteindelijk allebei niet gereden.

Jouw debuut is wel top verlopen zeg. Geweldig hoor! Je zet je prijzenzege wel voort zo. Keep on going this way!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:34

Ja bedankt! Ben er ook echt super blij mee, had er niet op durven te hopen... Is wel toppie voor m'n zelfvertrouwen natuurlijk. Maar ik ben bang dat t toch nog moeilijker zal gaan worden... We blijven oefenen hé! Ben trouwens benieuwd wie er binnenkort allemaal naar t Z zal gaan? Zullen er toch ook weer enkelen zijn of niet? Nienke bijv. heeft gisteren ook weer gewonnen, die zal toch ook bijna over moeten of niet soms?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:52

Mijn veulen is geboren vanmorgen vroeg. Goldie heeft foto's op KS-ITP gezet. Ik moet snel weer aan de slag, maar alles is in orde iig Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:02

Suus: nog proficiat trouwens! Echt super gereden!

Gomir: ook proficiat!!

Ik heb van het weekend niet kunnen rijden.. Daar baal ik zelf wel flink van, maar hercules ook volgens mij. Die stond gisteravond tegen de staldeur aan de springen (ja letterlijk) omdat hij het er niet mee eens was. Volgend weekend maar even goed aan het werk zetten!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:20

Kom even snel binnenvallen:

Suus, wat ontzettend goed!! Gefeliciteerd.
Gomir, ook gefeliciteerd met je veulie.

RK, wat ontzettend balen Ach gut

En voor iedereen die weer is omgekeerd: jammer, maar heel verstandig. Het spookte echt op de weg.