[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:41

Lielle schreef:
gomir schreef:
En toch zou het echt niet in me opkomen om een paard achter een golf te hangen...

dat is ook sielugh, dan slijten zijn hoeven zo hard

arm paard

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:43

Scheelt wel weer de hoefsmid!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:44

maar ja, die DA kosten voor de bloedende stompjes tikken wel weer aan

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:45

Wel een optie trouwens als Wadje echt te groot wordt

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:46

op het plaatje zijn ze heel mooi ja in het echt wel iets minder, zo is de binnenkant lager dan de buitenkant, op zich wel goed, zeker als je last hebt van een strijker!
de peesberschermers zijn 15 euro en de strijklappen 12,50!
het duurde alleen wel lang voordat ik ze had, was wat fout gegaan in frankrijk ofzo...
als je ze neemt moet je de allerkleinste maat nemen(small geloof ik) want dat zei die zaak tegen mij dat ik die moest nemen, vielen nogal groot
maar ze passen goed hoor bij Muis

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:47

Weten jullie ook een oplossing zodat de hoeven minder snel slijten dan?
Gelukkig heeft Britt in de zomer meestal ijzers, anders slijten haar hoeven echt snel..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:48

_Jitske_ schreef:
Weten jullie ook een oplossing zodat de hoeven minder snel slijten dan?

niet achter een Golf hangen

sorry, die moest ik even inkoppen.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:49

Haha Lielle
die was goed

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:54

HAHAHA

BT: Doe AUB voorzichtig met jezelf!!! En ik duim mee.

Gomir: Hele harde "Schop" Je kan het en als je over een paar jaar op de select sale je eigen hengst koopt is het het allemaal waard geweest. Maar diergeneeskunde klinkt ook erg leuk!

Ik zou theoretisch ook onze trailer mogen trekken met 1 paard maar daar zie ik niks in, mijn vriend mag lekker chaufferen!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:10

Lielle schreef:
Ford Foetus zal wel een Ford Focus zijn De diesel uitvoering daarvan mag behoorlijk wat trekken.

sinds onze oude buurman er 1 had noemen wij het een foetus
is 1.8 tdi, valt me nog tegen wat hij mag trekken (1200)

ga zo vriendje&chauffeur opgeven voor de E cursus, iemand nog rijscholen aan te raden (zo'n in 1 dag ding)?

BT, ze zien er wel stoer uit die peesbeschermers. Lijken een beetje op de kentaur die ik in de winkel zag, maar die waren5x zo duur! en zo mooooi, maar ja hoef volgens jullie insiders nog geen nieuwe beschermers als ik net ga beginnen (he, was net zo'n mooi excuus
)

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:14

Mooie beschermers BT

Ik heb net een hele lange mail gestuurd naar de nieuwe baasjes van m'n oude pony
Echt blij dat ik nu weet dat het goed met hem gaat!!
Zo eerst maar even een hapje eten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:21

BT; wel opletten met die lapjes die dicht aan de achterkant zijn. Meestal gebruiken ze dat om de paarden op belangrijke concoursen achter wat beter te krijgen, maar er zijn paarden die door die dingen gigantisch gaan overspringen of gaan koppeltje duiken...

Heb al de helft van het programma van het oog doorgenomen, zijn wel hele fijne programma's om mee te leren.
Nu de oogafwijkingen en casuïstiek nog...

Over hoeven en slijten: Cheeka zou eigenlijk weer op een ijzertje komen voor(plan was er voor de winter helemaal vanaf, maar ze was me te gevoelig op de zool zonder ijzer). Heb vorige week afgebeld omdat een paard op drie benen zo lastig beslaat en twijfel nu een beetje.
Aan de ene kant zit ik nu natuurlijk niet te wachten op een standverandering van de voet(hoe klein ook), maar aan de andere kant moet ik iig om te beginnen een maand op het harde stappen en dat vind ik zonder ijzertje ook niet alles.
Wat zouden jullie doen?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:24

Ik weet het niet Gomir
Sam heeft gelukkig hele goeie hoeven. De ijzers kunnen er altijd zo zonder problemen af.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:36

ik denk dat ik ze er onder zou doen Gomir!! die van mij moet ook weer...die heeft niet extreem goede hoeven en zeker met die hoefscheur wil ik graag dat ze op tijd wordt gedaan
wat die beschermers betreft, het is ook eigenlijk niet de bedoeling om er op concours mee te rijden, dan heb ik liever die simpele beschermers en deze beschermers zijn volgens mij weer heel snel droog, dus wel ideaal als ik thuis in het water moet rijden

Lielle: wat een goede opmerking en mocht je een overbouwd paard hebben, dan hang je de voorbenen toch in de golf, dan slijt alleen achter...

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:50

Wat moet je allemaal doen om nu over te kunnen stappen naar Diergeneeskunde Gomir? Ik neem aan dat je niet helemaal vooraan hoeft te beginnen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:30

RK en BT gefeliciteerd, ben een beetje laat
Ook nog sterkte met je rug en verdoving.

Scum welkom terug.

Gomir mijn kneusje heeft ook heel gevoelige voetjes, die kon na drie keer op de weg stappen niet meer lopen op het harde. Van Toor ( werkt samen met van Schie) zei dat ik hem voor op ijzers moest houden. Staat ie net wat stijler, rv wil nog wel eens zakken, zodat er minder druk op de pees staat. Wiggen en zooltjes vond ie onzin.

Talida je kan toch ook doen alsof wij gezegd hebben dat het een absoluut noodzakelijk is om met nieuwe beschermers te crossen
Waarom ga je zelf niet je E halen??

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:47

Ik ben helemaal blij!!
Ik verleas al meer dan een jaar mijn oude paardje aan een geweldig leuke meid. Nu gaat ze een eigen paard kopen, ik vond het erg jammer! Ze is enorm goed voor Nirvana en hij is erg gek op haar. Dus ik had Nir aangeboden, ik wil hem niet echt kwijt maar ze zijn zo een supercombi,dat ik hem alleen aan haar wil verkopen. Nu kwam ze net langs en dit weekend zal haar vader komen om e.e.a. te overleggen en dan kopen ze Nirvana!!
Hij blijft bij mij in pension staan en ze gaan van de zomer naar de SGW-instructie week. Gaaf he!!!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:01

Gefeliciteerd met de verkoop van Nirvana JJ!

BT: ik duim ook voor je dat het goedaardig is

CD: wij hebben een mitsubishi Carisma om de trailer te trekken.
die mag maar liefst 1465 kilo trekken en dat is echt veel voor een personenauto.

Nog een optie voor als je geen E hebt: je kunt het kenteken van je trailer terug laten keuren zodat het overeenkomt met het gewicht van je auto!

Ik ga as zondag ochtend al voor een "opfris" SGW training naar Moordrecht.
Werd gisteravond opeens gebeld door een clubje crossruiters die zelf Michiel Brons benaderd hebben.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:03

Scum schreef:
Wat moet je allemaal doen om nu over te kunnen stappen naar Diergeneeskunde Gomir? Ik neem aan dat je niet helemaal vooraan hoeft te beginnen.

Ik krijg in het eerste jaar grotendeels vrijstelling voor de basale vakken, scheelt hooguit drie maanden op de hele studie...
(en dan moet ik op kamers in Utrecht )

Denk dat dat financieel ook niet haalbaar is, uit huis, geen studiefinanciering en nog een volledige studie betalen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:10

GvdT schreef:
Gomir mijn kneusje heeft ook heel gevoelige voetjes, die kon na drie keer op de weg stappen niet meer lopen op het harde. Van Toor ( werkt samen met van Schie) zei dat ik hem voor op ijzers moest houden. Staat ie net wat stijler, rv wil nog wel eens zakken, zodat er minder druk op de pees staat. Wiggen en zooltjes vond ie onzin.
Gewoon een ijzertje eronder dus
Ik zat een beetje met die (minimale) standverandering als je er een ijzer onderzet, maar zonder is het ook net niet. Op zich heeft ze wel heel goede hoeven, maar de zool wordt zo gevoelig van al dat stappen op het harde.

Weet jij trouwens wat die shockwave therapie je ongeveer kostte?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:14

Gefeliciteerd JJ!

Dat is gaaf zeg!
(zie net dat Nirvana een halfbroertje is van moos roodnoot van nynke sminia )

Ik ben trots op mezelf Heb het oefenprogramma van oog af en die van genetica ook.
Alle oefenprogramma's gedaan dus nu kan ik echt gaan leren
En dan donderdagavond nog even de online oefentoetsen en oude oefententamens doornemen en dan kan ik er weer tegen

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:16

gomir schreef:
Gefeliciteerd JJ!

Dat is gaaf zeg!
(zie net dat Nirvana een halfbroertje is van moos roodnoot van nynke sminia )j

En van La Cru van Jan van Beek!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:18

Zo hier is de afgelopen uurtjes weer heel wat afgeschopt Ik hoop dat het niet al te zeer heeft gedaan
Wordt een moeilijk keus Gomir.
Als ik jou was zo ik gewoon mn studie afmaken of nog in een andere richting instromen. Bij de hema achter de kassa kan altijd nog wel

Die beschermers lijken best wel stoer BT.

JJ wat leuk dat je je paardje op deze manier kan verkopen.

Stoere foto Vief!

Heb net de Indoctro en de jonge friese hengst ff gereden. Waren beide lekker fris, maar bleven wel lief.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:23

ik heb net de witte ff gereden! Liep netjes!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:23

Hoe is het nu met Tur? MM?