[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:54

Karin had in de combinatie met de huisjes over de put gesprongen.. Waardoor een weigering op de C omdat ze zo draaide. Na het 1ste water is ze gestopt. Wat opzich wel logisch is..

Giel inderdaad gevallen maar die hindernis is eruit gehaald.
K ben onderweg naar een veulenveiling, hoop dat ik me kan inhouden, 2 leuke veulens erbij

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:49

Ohh wel balen... En ja idd op 21, 3 kort opeen gevallen ofzo?! Wel jammer dan... Was nogal gladdig blijkbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:06

Giel gevallen? Toch niks ernstigs hoop ik? Wel jammer dat hij er nu uit ligt :(

Antonius, kan het niet dat die man het vergeten was en door dat ene telefoontje plots bedacht "ik moet die dame nog bellen"? Ik ben ook zo'n kluns die dan afduwt en gelijk de ander zou bellen :') Ik duim dat het meevalt en dat je snel geholpen bent!

Hooi is geleverd, nou... Normaal passen 2 kleine baaltjes naast elkaar in mijn auto, deze zijn zo groot dat ik 1 er in moest wurmen en dat ging net. Wou er eentje meenemen naar de weide als extraatje voor vandaag. Ze zijn duur, maar verdomd mooi spul! En het gewicht zal ook zeker kloppen. Nu blijkt dat zij ook heraanleg doen van weides maar daar geen reclame voor maken, ze werken via via. Ze zitten op pakweg 2km van mijn stukje land, dus de beste man zou een kijkje gaan nemen en een offerte maken. Ze weten welke prijs ik gehad heb van een andere boer, dus gezegd dat hij mag proberen om daar onder te gaan zitten :P

Nu nog de stallen klaarmaken, een keer uitvegen en voorzien van stro en de paarden kunnen verhuizen :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:19

Klinkt goed Varekaj! Ik vind trouwens €4 per pakje heel goedkoop :o ik had er deze zomer ook enkele gekocht om mee te pakken op wedstrijd en die kosten 7/pak en ik kon hem, weliswaar met veel moeite, zelf oppakken om in de auto te steken, dus was zeker niet zwaarder als 25kg.

En Daaphh met iets thuis gekomen :D ? Waar was het trouwens veiling? Staat het ergens online, kan ik je smaak eens keuren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:01

Zit er goud in jullie hooi dan ofzo :P Tot een paar jaar terug betaalde je hier €1,50 à €2 per pak, nu is dat al een jaar of 3 zo'n €2 tot €2,50. En met een beetje zoeken heb je dan al heel mooi spul. Dan is €4 wel eventjes slikken.Of zijn ze verpakt? Ik weet een leverancier die hooi/voordroog (zit echt net er tussenin) heeft aan €8/pak van 40kg, soms 45. Het is dat ik ze echt allemaal graag onbeperkt wil geven, anders bestelde ik daar ook weer. Waren hele vriendelijke mannen bij dat bedrijf. Helaas moet het voor Tibs en de kleintjes effectief hooi zijn. Kootje krijgt half en half diarree van voordroog, Tibs gaat ervan schuren en Henk is eentje die wss ooit al bijna eens HB was. Die komen trouwens gratis leveren binnen de 30km, denk dat jij daar misschien nog tussen valt mocht je ooit nodig hebben.

Geen Rio voor de belgische eventers helaas :(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:27

@Aldislamp: Dankjewel! Zal ik zeker onthouden! :) Ik pieker er soms zo hard van, echt bang dat het toch niet verbetert zoals gehoopt en dat ik gans m'n leven ga manken. :s Pfff 21 jaar en nu al dit...

Ik ben trouwens ergggg hard aan het twijfelen of ik weer ga crossen of niet. Heilige schrik om weer lelijk te vallen, en moest mijn slechte enkel weer zware klap krijgen, dan is het helemaal gedaan... Maar ik doe het wel graag omdat Shuddy het echt ontzettend leuk vindt maar gewoon geschrokken is van die greppel... :s Zal in het voorjaar wss crossles zijn om te zien of dat 'k nog zie zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:06

Geef het tijd Hanne. Spieren genezen niet in 1 dag, en in het begin zie je altijd de meeste vooruitgang. Daarna worden de stapjes kleiner, maar ze zijn er wel. Het lijkt misschien onnozel maar het weer verandert ook. Het wordt kouder en vochtiger en ik heb dan ook altijd meer last, gewoon omdat ik een koukleum 1e klas ben. Probeer eventueel je oefeningen in een bad met warm water te doen. De bloedvaten worden dan wijder en extra bloedtoevoer is goed voor je spieren. Het maakt ze ook soepeler, dus het is minder belastend.

De angst om te vallen... Daar ga je met de tijd aan moeten werken. Wanneer ik fout val op mijn rechterheup/bekken is het wss ook over and out. En toch probeer ik daar bewust niet bij stil te staan, maar te genieten van wat wél kan. Shuddy is je maatje, ik denk niet dat je daar zomaar vanaf zal vliegen? Ga rustig aan kijken wat je nog kan en durft, al begin je met een sprongetje van 50cm. Test eerst in welke mate je die beweging en belasting kan uitvoeren. Je hebt nog een hele winter tijd en als het moet zelfs een heel voorjaar en zomer. Beter kalm aan en volgend najaar pas de eerste wedstrijd dan deze winter er keihard invliegen en op je eerste parcours dichtslaan van stress en zenuwen door "wat als".

Gun jezelf de tijd om het allemaal te verwerken en overwinnen, en duurt dat een jaar of langer? So be it. Plezier staat op de eerste plaats, daar hoort risico's nemen met een klein bang hartje niet bij.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:39

Varekaj ja is inderdaad wel voordroog ipv hooi :)

En wij hebben het zadel gekocht, nog 300 afgekregen dus content! Ik heb zelfs gesprongen, moest het toch testen he :+ , en ging heel goed. In begin was ik wat onwennig, heel erg zoeken naar de afstand, maar om de duur ging het vlot, heb toch alweer 1m gesprongen. Zadel geeft me wel veel vertrouwen, zit er heel mooi in met mijn been en Fi liep er goed onder. Past perfect zonder bontje, schuift niet, veel schoudervrijheid... Ben tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:38

+:)+ Goeie koop gedaan dus!

Morgen wordt een hectische dag vermoed ik, met wat geluk mag ik dinsdag alsnog starten met werk. Zo dadelijk even naar stal, als mijn strobaal al klaarligt kan ik de stallen opstrooien. Dan iemand zoeken die even mee de paarden wil verhuizen en we zijn klaar voor de winter. Baal echt enorm dat ik tijdelijk zonder vervoer zit, wat een verlies van vrijheid zeg. Bah. Dat een mens zo snel aan zoiets gehecht kan raken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:05

Wie gaat er allemaal naar Anzegem de 27e?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:42

Wat fijn dat je een zadel gevonden hebt dat je goed ligt! Zeker nog 300 eraf is super!

Pff ja zonder vervoer zitten is stom! Zeker aks je het gewoon bent!

Ik ga naar Anzegem. Afhankelijk vn mijn lessenrooster donderdag op, anders vrijdag tot zondag .

Veulens waar we naar toe zijn geweest waren , http://belgianfoalauction.be/nl/auction. Nummer 1 vond ik echt een dropje, hij was er helaas niet meer op de keuring... En nummer 28, maar die heeft S.arah gekocht! Zonde om tegen haar in te bieden en opzich hevben we toch geen plek.. Maar was wel leuk

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:35

Mooi bloed, dat veulen dat Sarah gekocht heeft!
Veel die niet verkocht werden precies, werd er te laag geboden dan?

Denk niet dat ik naar Anzegem ga, man heeft nog veel werk hier op den hof en omdat alleen met de dochter te gaan... Niet zo leuk ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:25

Volgens mij zijn alle veulens verkocht, al dan niet terug gekovht door de eigenaar. Maar dat weet ik niet precies. Nee, veulens waren niet zooo duur

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:57

Theeft nie mogen zijn helaas voor het EK :(, wel erg eigenlijk da we geen enkel team nr rio kunnne sturen . Hopelijk kunnen er nog wat individuelen gaan!

Amaaie zo zotjes zeg da je al gesprongen hebt! Zijt toch ook geen gewone ;)! Welk zadel is het geworden?

Vandaag op jumping geweest in de manege terug, en deze keer stukken beter dan twee weken geleden, toen het ook daar was :D. Was foutloos in het basisparcours (met 13 sprongen, wat ik veel vond). Ik had nog eens BW ingeschreven maar Kheb da nie meer gereden aangezien het barrage apart was en kvond da teveel met dat ik al zoveel gesprongen heb en crosstrainingen gehad heb de laatste tijd. Ze voelde beetje moe en twas goed geweest. Maar barrage stond dus 1 meter, vond het wel spannend mr tging goed :D, had een stopje mr anders pakte ze eigenlijk heel goed aan, heb op m'n gemak gereden, waar door wel ook veel tijdfouten, maar super uper blij :D. Ze sprong ook heel goed op de sprongen zelf :D. Ze had nog ruimte over voor nog beetje hoger haha :P. Mss deze winter toch eens meter moeten proberen :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:33

Super dat het zo snel al vooruit gaat Antonius! Ben ik jaloers op! :)

Toffe veulentjes, moest ik het geld hebben. :+

En top gedaan Helene! Deze winter weer Moorsele?

Anzegem is hier echt dichtbij (heel de tijd rechtdoor rijden eigenlijk vanaf waar ik woon :P ), nog nooit naar de (inter)nationale cross gaan kijken daar! (terwijl Nokere en Waregem wel aantal keer)
'k Ben wel benieuwd! :) Heb VIP-tickets via een vriendin. :) Maar we zullen daar niet veel vertoeven, we willen ook wat rondwandelen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:42

Waregem is voor u ook alleen maar rechtdoor :p Gelukzak!

Super PP! Zag 2 mooie foto's van Deurle van jou langskomen op fb. Toch beetje jaloers dat ik dit jaar niks van cross heb kunnen doen, keek er echt naar uit.

En paardjes... ach. Als ik geld en plaats had, dan kwam er nog een volbloed bij, een knabstruper, een berber, een akhal teke, een shire en een merrie uit de bloedlijn van mijn 1e merrie Ravi. Helaas speel ik niet op de lotto.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:37

PP: zo flink dat Canch gesprongen heeft dan!! Je kan er niet echt een lijn intrekken dan hé, wanneer ze flink is, en wanneer ze tegendraads doet?
Haha, nee ben geen gewone :) Heb die cwd gekocht die op internet particulier te koop stond.

Varekaj: je hebt wel héél uiteenlopende voorkeuren hé voor paarden :+

Ik ben hier op mijn 1e werkdag! Heb al een uurtje mails doorlopen, nog een kleine 300 te gaan :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:38

Das toch de bedoeling ja, mr vorig jaar was da ook de bedoeling en ben geen ene keer geweest :+.

Begin al maar te trainen dan hanne als je daar wil rondlopen, :P da is daar veel groter dan deurle + heel veel berg op ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:40

Woeps :D succes met de eerste werkdag :D! Hopelijk lukt het allmaal beetje!

nee acht niet, canch is like a box of chocolate, you never know what you gonna get; haha :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:57

Goed van je jumping!

Veel succes op je eerste werkdag! Ik moet vanaf vandaag terug naar de les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:06

Goh ja, dat zijn zo van die rassen die toch iets speciaals hebben :) Maar in de 1e plek, als ik ooit tijd/geld/plaats zou hebben, zou ik toch kijken voor die merrie. Die fokker kiest mooie bloedlijnen en voor zover ik zijn paarden al heb gezien zit daar een stevig maar heerlijk karakter op.

CWD zegt mij iets, denk dat ik zo eens op eentje gezeten heb op jumping mechelen. Mooie zadels maar ik krijg er kramp op in mijn bekken waar mijn blessure zit.
Zelf heb ik ooit een CTD gehad, de B-lijn van Stübben. Proper zadeltje maar keihard en spekglad :') Kreeg er rugpijn van na een paar maanden en merrie paste er niet meer in, dus verkocht.

300 mails, veel leesplezier zou ik zeggen :P Geniet van je werkdagje!

Vraag me niet waarom, maar heb eigenlijk eens zin om met de groep eens naar zee te gaan :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:00

Waregem is niet 100% rechtdoor, maar Anzegem wel. :P 1 lange lange baan volgen. :P

Haha trainen, ik zal ervoor zorgen. :P Dit weekend op weekend met de familie in Kluisbergen, daar zal ook wat gewandeld worden. 'k Zal wel meegaan met de kindjes haha. :D

En CWD za-lige zadels, ik heb eens met een CWD 2G gereden, amaikes dat zat goe!

Voor de zee ga ik passen. :+ Shuddy zal beetje té vrolijk zijn. :P En de pijn in mijn enkel valt mee tijdens het rijden, alleen bij erg vlot draven voel ik het hard. Laat het zijn dat hij dat juist goed kan aan zee. :+ Tijdens het rijden oefen ik nu ook hard op rustige overgangen van galop naar draf.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:26

Antonius doet een speed-heropbouw :D als in: als ge op een paard kuntzitten, kunt ge springen ook! ;) super! En gelijk nieuw zadel... Tof tof! Succes op 't werk!

Canch nog keertje haren beste kant getoond, proficiat PP! Zondag rondje Merendree voor 't vertrouwen en dan pieken in Waregem hé ;).

Jammer van de prestaties in Blair, zuur ook voor G dat ze die hindernis er later uithalen dan... En geen team naar Rio... Individueel zou toch moeten lukken, toch?

Zou der nog ni te veel over nadenken Hanne, je ziet wel hoe 't loopt!

Daaphh gedaan met luilekker/ sportief leven ;).

Ik ga niet naar Anzegem, had al afgesproken met vriendin om die dag mee te gaan op dressuurwedstrijd (wel minder spannend, maar ja ;)).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:42

Is het naar het kampioenschap van de WVUR in de Flandria dat je gaat Evelyntje? Of is het nog een andere? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:34

Hier alweer een domper: ik werkte voor Rsca (voetbal) als bijverdienste. Alleen willen ze vanaf dit seizoen dames die minstens voor model kunnen doorgaan. Gelukkig kan het bureau waarmee ik werk me wel voorzien in een hoop Jobs op beurzen, maat als je 4 jaar in een vast team zit is het wel een koude douche.

Positief: camion is terug in orde dus morgen naar de keuring.