[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:18

Dat is inderdaad wel waar, maar daardoor spring je wel weer vlakker, in de cross hoef je natuurlijk ook niet zo hoog over de hindernissen heen en is het juist goed dat ze wat vlakker springen, maar een inschattingsfoutje is zo gemaakt. Zouden ze juist niet beter gaan springen als het springparcour wat hoger is, dan worden ze misschien wat meer getriggerd, er zijn aardig wat eventingpaarden die in het springparcour heel veel balken er af trappen, zouden ze het te makkelijk vinden of zijn ze gewoon gewend zo vlak te springen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:50

Vlakker springen hoeft niet hoor, een kwestie van je paard goed op de achterhand zetten voor de sprong. Zoals de instructrice van mijn man altijd zegt zet die kop er op! Zeker in de hogere klasses kan je echt niet rondkomen met een vlak springend paard.

En als je goed kijkt zie je dat de meeste springfouten ruiterfouten zijn. Dan is het parcours omhoog echt geen oplossing, word het eerder onveiliger van.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:11

Dat helpt inderdaad wel mee, maar sommige paarden gooien standaard zowat alle balken eraf en dat ligt niet altijd aan de ruiter, wel vaak, maar sommige paarden zijn gewoon heel onvoorzichtig. Al ga je dat inderdaad ook niet oplossen met een hoger parcour.

Maar ik dacht juist om de ruiterfouten het parcour omhoog te doen, die fouten zijn in de cross nog veel gevaarlijker, als je het springparcour omhoog doet worden ze gedwongen om dat goed voor mekaar te hebben, want dat moet denk ik toch voordat je kan gaan crossen.

M_Vainqueur

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:04

Ik ben het eens met Susan, hoger maken zal zeker meer balken opleveren maar vooral gevaarlijke taferelen. Ik zou voor meer lijntjes waarbij de controle moet zijm gaan. Nu is het vaak 1 tm 5 rechtsom en 6 tm 9 linksom en klaar. Daar test je alleen snelheid controle mee. Terwijl korte lijntjes combineren met lange lijnen veel meer vraagt van de ruiter vaardigheid.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:36

Daar ben ik het ook wel mee eens hoor, het springen mag van mij wel gewoon wat moeilijker. En technischer zal dan misschien wel meer opleveren als hoger.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:02

Iemand naar Nuenen volgende week? :D

YvonneSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:30

Ik ga naar Ermelo vrijdag!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:30

Ik ga ook vrijdag naar Ermelo :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:00

Wij gaan de tijd tot SGW Dijkgatbos vullen met trainen, en dressuur en spring wedstrijden. Gaat voorlopig heel goed, ik ben gisteren gestart en 2 keer 1e geworden, mag nu over naar het L. Wordt het misschien toch nog een echt dressuurpaard :D mijn man gaat zondag zijn laatste puntje in de B nogmaals proberen te halen. Hoop dat hij net zoveel geluk heeft als ik gister. Vanavond heeft mijn man crosstraining met hartslagmeter. Ben benieuwd.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 08:44

Ik ga naar Nuenen :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:29

Dat is altijd interessant met een meter susan! ik doe m'n conditie en cross trainingen altijd met een hartslagmeter.
Heel veel succes voor je man!!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:13

En de volgende wedstrijd is afgelast.... Ermelo...alhoewel, welk jaar gaat die überhaupt wel door??

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:34

wat een seizoen zo... dit is echt niet meer leuk

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:03

Ben heel bang dat ik niet eens mn debuut kan gaan maken zo

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:09

Jeetje het zit ons inderdaad niet mee! Wat balen voor de ruiters die zouden starten!

Ik heb dit jaar Nuenen opgegeven ipv Ermelo, hoop dat deze wel doorgaat..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:11

Mijn man heeft Ermelo 1 keer gereden :j twee jaar terug. Maar het is wel heel erg dit zeg.....hopen op goed weer in augustus.

Wij hebben besloten voor het eerst niet naar SGW Texel te gaan, maar mijn man heeft in plaats daarvan SGW Gorssel ingeschreven. Scheelt een hoop geregel, want de stalling waar wij altijd staan is al volgeboekt. En we hebben geen zin om op zoek te gaan naar iets anders, omdat we dan geen idee hebben waar we dan terecht komen. Het was juist zo fijn, camping en stalling in 1. Wij kunnen sowieso pas in augustus weer op pad, eerder staat er geen wedstrijd met klasse M op de kalender.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:16

Ik kon ook bijna geen stalling vinden op texel @susan. Of het was vol of ze reageerden niet. Wij gaan nu ook naar Gorssel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:18

Wij waren dus niet de enige. Vorige jaren konden we rond deze tijd nog makkelijk terecht. Wij gaan echt niks regelen voor de inschrijving rond is namelijk. Volgens mij is Gorssel ook een leuke wedstrijd, wij zijn er alleen nog nooit geweest. Maar de Achterhoek is een echte paarden regio, dus komt vast goed.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:20

Gorssel is een mooie wedstrijd. Krijg je geen spijt van!
Vorig jaar erg slecht weer gehad maar door de enorme inzit van vrijwilligers is de wedstrijd alsnog door gegaan en super verlopen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:20

SusanH schreef:
Wij waren dus niet de enige. Vorige jaren konden we rond deze tijd nog makkelijk terecht. Wij gaan echt niks regelen voor de inschrijving rond is namelijk. Volgens mij is Gorssel ook een leuke wedstrijd, wij zijn er alleen nog nooit geweest. Maar de Achterhoek is een echte paarden regio, dus komt vast goed.

Wat jammer, er is nog stalling bij particulieren beschikbaar. Maar die staan niet op internetsites e.d., dus dat gaat via de mail stalling-sgw-texel@hotmail.com, als je daar aangeeft hoeveel nachten en en hoeveel boxen dan geeft de organisatie je adressen door waar nog ruimte is en dan kun je daar zelf mee afspreken ben bij boeken. Maar idd, een van de grootste stallingen met camping was snel vol, hoewel daar gisteren nog 2 paarden bij geboekt konden worden en ik nu het bericht van ze kreeg dat ze echt vol staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:23

Apart, wij konden gisteren niet eens 1 paard meer daar kwijt, als we iig dezelfde bedoelen. Nou ja, wij zijn nu ook voorzien :) misschien een tip voor volgend jaar.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:23

Oh, nog een aardigheidje om te weten; als je je op de openingsdag van de inschrijving (a.s. zaterdag 2 juli) voor 12.00 u inschrijft heb je gegarandeerd een startplek ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:30

We kunnen helaas maar 1 keer starten :j en Gorssel is al ingeschreven en betaald.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:31

SusanH schreef:
We kunnen helaas maar 1 keer starten :j en Gorssel is al ingeschreven en betaald.

Veel plezier daar, gaat ook vast leuk worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:57

Ik vind Gorssel ieder jaar minder worden, ben er al een jaar of 10 niet meer geweest, dus hoe het nu is weet ik niet.