[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:40

Avond!

@ Snoek: fijn dat je weer om de dag mag rijden, daar zal je wel heel blij mee zijn! Bikkel dat je weer bent wezen hardlopen, het is inderdaad koud!
@ Kirsten: welkom!
@ PB: mooi hoofdstel.
@ MO: Veel plezier nog op vakantie!!!!
@ Vief: mooi dat je vakantie defintief is!
@ Kim: :(:) Rotdag nog tot een goed einde gekomen?

Ik heb net Jer lekker gereden. Hij was weer fris en fruitig, wat een lekker ding is het toch! Hij heeft ook kennis gemaakt met S&T-hoofdstel.. heel even kwam een oud trucje (tong over bit) weer naar boven. Alles weer op zijn plek gelegd en daarna was het over. Ik had het hoofdstel van mijn instructrice geleend (mijn eigen S&T is in zeer slechte staat van onderhoud :o :o . Zaterdag ga ik er nog mee lessen en als het goed bevalt, ga ik ook maar eens op zoek naar een nieuwe. Als ik niet tevreden ben, laat ik hem lekker op trens lopen.

Maarrrrr ik denk aan dit hoofdstel: http://www.ooteman.nl/product.asp?id=50401&sgid=48728&title=Vantaggio%20Hoofdstel%20Grazioso%20Extra%20Zwart of http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49691&sgid=48728&title=Dobert%20stang%20en%20trens%20hoofdstel%20rond. Die laatste vind ik eigenlijk (veel) te duur, maar wel erg mooi.
Meningen?

Nog een vraagje: kun je in de Vlietlanden gewoon zelf trainen of mag dat niet?

Cursus Milieurecht heb ik afgerond. Ook weer achter de rug. Morgen nog een dagje werken en met een vriendinnetje eten.

Edit: typo

Snoekiej

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:45

Die hoofdstellen zijn inderdaad ook mooi Noor! Ik weet niet hoe de kwaliteit van Vantaggio is, maar die van Döbert ben ik iig heel erg te spreken. Maar het is wel duur idd :=
In de Vlietlanden mag je niet zelf trainen (officieel mag je daar namelijk niet komen), maar je kunt het best doen. Ik doe het ook af en toe. De wal, waterbak, twee heuveltjes met opsprong en de coffin van de combinatie voor de LMZ dit jaar liggen er allemaal nog. Je moet alleen oppassen dat je geen boswachter tegenkomt (maar die heb ik nog nooit gezien).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:52

Ik heb 2 hoofdstellen van Vantiaggo. 1 is goed en de ander is bagger. Ik stap langzaam weer over op Kieffer. Goede kwaliteit en enigzins betaalbaar. Mijn ruin loopt op die vantiaggo's. Ik wil niet dat hij mijn mooie hoofdstellen sloopt :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:57

caroline78 schreef:
Ik heb 2 hoofdstellen van Vantiaggo. 1 is goed en de ander is bagger. Ik stap langzaam weer over op Kieffer. Goede kwaliteit en enigzins betaalbaar. Mijn ruin loopt op die vantiaggo's. Ik wil niet dat hij mijn mooie hoofdstellen sloopt :D

Bestel je die via internet dan Caroline? Vantiaggio is toch het eigen merk van Ooteman dacht ik? Mijn andere hoofdstellen zijn ook van Kieffer, zijn inderdaad goede hoofdstellen. Van 't weekend maar even snuffelen daar.

@ Snoek: kom je daar dan langs als je de ruiterroute volgt ofzo? Ik ben daar nog nooit geweest...;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:11

Ben & Jerry's _/-\o_ ... Had twee kleintjes besteld, maar heb twee grote potten gekregen!! :oo Had al betaald via Ideal, bof ik even :)) !!

Ik heb een hoofdstel van Massimo :D . Omdat mijn zadel niet de kleur was geworden, die ik had besteld, kreeg ik om mij tegemoet te komen een hoofdstel van hun á 130 euro := . Geen aansnoer, mooi onderlegd kopstuk en koperen gespjes.
Dit is 'm :)
http://www.gzs-zeitler.de/pdfs/Zeitler_1603.pdf

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de Bling Bling dingen :o , maar hij staat Wolin echt ontzettend mooi!! En de 'diamanten' zijn gestud, wat wel erg mooi is en ze zijn niet mat, maar echt supershiny in het licht *D . Het bijzondere aan het hoofdstel is, dat het leer van de teugels, bakstukken en neus en frontriem apart zijn gesneden, beetje 'ridderlijk' :P .

Heb alleen geen sperriem er meer aan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:22

Je kan ook naar S&T van Stubben kijken. Die is rond de 300,- en echt super van kwaliteit. Heb er 1 en eigenlijk bijna al m'n hoofdstellen zijn van stubben. Oudste is 15 jaar en nog super als nieuw.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:23

@ Noor, ik heb even twee plaatjes geknutseld via Google Earth (had ik zin in :o ). Je komt via het ruiterpad niet helemaal bij de hindernissen. Als je parkeert waar de cross ook is, zie je het ruiterpad liggen als je aankomt. Maar als je bij het parkeren het open veld oprijdt, kom je bij de wal terecht.

Crossgedeelte:
Route B paarden vorig jaar is rood. Rode rondjes zijn de hindernissen die er nog staan. Blauw is het ruiterpad. De drie grijze banen onder de wal is de parkeerplaats. Daarnaast zie je waar de dressuur altijd gereden wordt (zie de ringen :P) Afbeelding

Overzicht van het ruiterpad (doe je als je veel draaft en galoppeert ongeveer een half uurtje over. Leuk om te rijden en bij de blauwe stip is een plekje waar je (legaal) met je paard het water in kan. Rode rondje is waar het crossgedeelte ongeveer is.
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:29

Ik zie net dat de hindernislijst & plattegrond van SGW Vlietlanden 2010 op de site staat :):) Ben helemaal hyper! De L is ongeveer hetzelfde als vorig jaar. Zitten leuke uitdagingen in als ik het zo zie :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:49

@ noor ja ik heb ze besteld tijdens die internetopruimingen bij Ooteman. Komt ook mijn laatste Kieffer vandaag waar ik meer dan 6 weken op moest wachten. Ff heenrijden zit er voor mij niet in vanuit Drenthe :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:24

Snoek mooi gedaan!!
Ga gelijk kijken!!

MOoie hoofdstellen als ik ooit Z word met jack neem ik zoals nu ook een rondgenaaid hoofdstel :)

Heb heerlijk gesprongen net, morgen les, vrijdag dagje "vrij" los werken over de rug :)

Nu naar bed :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:33

@ Iemand die naar avatar was geweest (maar zo ver kan ik nu even niet terugkijken ;) ):
Hij is echt gaaf! Het thema van de film trok mij ook totaal niet, maar het is echt een hele aparte belevenis.
@ Kirstjuh: Welkom.
@ Caroline: vervelend dat er geen brave pony te vinden is
@ Noorwijdenes: Leuk shoppen voor een S&T, ik vind die laatste erg mooi maar ook erg duur ;) .
@ WL: Ik hou ook niet van bling bling, maar dat hoofdstel vind ik erg chique.
@ Snoekiej: Jij bent fanatiek zeg, met die kaarten :D . Heel fijn dat je weer mag rijden!
@ Corien: Rondgenaaid is mooi, maar mocht er ooit nog een dag komen dat ik Z mag starten wil ik met het (wit onderlegde :9 ) S&T hoofdstel en hoedje van mijn moeder rijden, dat vind ik ook wel weer wat hebben :).

Vandaag les gehad, heb lekker aan mijn houding gewerkt.
Daarna snel door naar huis, moest vanavond naar een toneelvoorstelling van Macbeth in de Koninklijke schouwburg in Den Haag :D , ik vond het erg leuk, maar na 2 uur had ik het wel een beetje gehad met al dat snelle ouderwetse Engels ;) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:00

Goede morgen!!

Snoek leuk ik heb gister ook even gekeken op de zuidholland site :) leuk!!

Evie ja heb je ook wit onder legt hoor met rondgenaaid ;)

Ga richting werk.. :wave:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:20

Goeiemorgen :wave:

@ snoekiej: je kunt daar dus ook ideaal buiten rijden? Ziet er leuk uit zo. Helaas heb je zoiets hier niet.

@ pb: mooi hoofdstel :j Ik hou wel van dat subtiele en niet te veel poespas!

Ik heb zelfs een Lemetex voor Zetje en een Passier Juno voor Avi. Fijne hoofdstellen, mooi soepel (maar vet ze dan ook zowat elke dag). Voor springen heb ik een bruine Schockemohle, maar die kwaliteit valt me zwaar tegen. Vorige week na zimbles uitbreek actie is blijkbaar zelfs mijn teugel gescheurd, zonder dat ik het door had :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:51

Goedemorgen!

@ Snoek: super zeg, bedankt! Ik denk dat ik daar dan gewoon een keer een buitenrit ga maken en dan meteen die hindernissen even meepak. Het gaat mij met name om het water aangezien ik in juni daar ook L wil starten (als alles loopt zoals ik hoop uiteraard). Misschien leuk om daar een keer met een groepje af te spreken? :o Een aantal van jullie wonen daar wel aardig in de buurt toch?
@ PB: bedankt voor de tip!
@ Evie: mooi dat je fijn gereden hebt en dat de voorstelling leuk was! Cultureel bezig dus! ;)

Ik wil wel gewoon een zwart hoofdstel. Wit onderlegd vind ik alleen mooi als je paard weinig/geen aftekening op het hoofd heeft. Jer heeft al een opvallende kop van zichzelf ;)

Edit: typo (tis nog vroeg)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:39

Goeiemorgen!
Als ik ooit Z ga starten in de verre toekomst wil ik ook wel een heel mooi S&T hoofdstel aanschaffen. Misschien wit onderlegd, verder wel smalle riempjes en blinde sluitingen. Alle sluitingen bovenop, en dan een mooie frontriem :9

Fijn dat je lekker gesprongen hebt Corien!
Grappig zo'n voorstelling Evie!
Rowo, je kunt daar in principe wel fijn buitenrijden, maar het is maar een kort rondje. Je bent zo weer terug. Maar ik vind het wel handig dat je het kunt combineren met een paar sprongen over de SGW hindernissen en even het water door. Die coffin heb ik dus ook al geprobeerd. Daar waren vorig jaar veel fouten op, dus daar wil ik nog wel een paar keer met Vorstin langs. De stijltjes voor en achter de coffin staan er niet, maar de zandondergrond en de witte randen zijn er nog steeds. Vorstin wilde er ook eerst niet eens in de buurt komen. De Vlietlanden is trouwens 15 minuten voor mij met de trailer. Maar als ik echt ga buitenrijden kies ik liever voor Meijendel, daar kun je langer rijden en het is in het bos en op het strand. Mooie hoofdstellen heb jij ook :j
Noor, lijkt me een goed plan! Kunnen we gezellig een rondje buitenrijden en wat meepakken. Moeten we wel ruim voor de Vlietlanden gaan, want anders heb je meer risico om betrapt te worden en dan ben je de l.u.l. Ik woon een kwartiertje met de trailer van de Vlietlanden, lekker dichtbij dus :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:18

Nou dan moeten we dat maar eens regelen :)
Dat hoofdstel van Vantaggio heeft ook alle sluitingen bovenop. Mijn instructrice heeft een Anky, die is ook wel mooi hoor.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:07

:wave: goedemiddag

Rowo: gelukkig dat je dan nu wel je scheur in de teugel gezien hebt. banketstaaf als die tijdens het rijden afbreekt ;).

Zal zo nog even een poging doen voor het project ;). Hopelijk kom ik er nu wel uit :).
Vanavond beide paardjes maar weer even lekker rijden.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:33

Middag! :wave:

Oeh lekker B&J! :))
mooie S&T hoofdstellen.
Heb wel weer zin in het seizoen hoor! :)) Rijden er hier ook mensen internationonaal?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:14

Ik heb 2 S&T hoofdstellen 1x cob ooit gehad en 1 Full. Ik heb geen idee wat voor merk dat is. Hoop volgend jaat toch weer Z te rijden met de merrie. Mag per 1-4 gelijk M2 als ik wil maar er is nog wat werk aan de winkel. eerst maar eens kijken wat er bij komt. Travers is geen probleem maar rechterkeertwending wel en contra moet ook net als ademhalen worden zonder lichte spanning :o

Goed nieuws mijn bak was sneeuwvrij, vorstvrij en voor 95% water vrij. Het werd tijd *\o/* .

@ Kirstjuh nee ik niet maar ik hoop volgend jaar wel in Duitsland te gaan starten dus dan kan ik ook zeggen dat ik internationaal rij :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:40

Goeiemiddag!
Ik ben gelukkig weer vrij. Weet nog niet of ik Vorstin zelf ga rijden, of morgen vraag of mijn instructrice haar rijd of mij les geeft. Vandaag kan ze niet.

Succes met je project weer Kim!
Kirstjuh, er rijden wel wat bokkers internationaal, maar niemand van hier in het topic als ik zo gauw ff denk. Ja tenminste, wel als je de België starts meetelt ;)
Lekker van je bak Caroline!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:37

PB, mooie hoofdstellen. Ben zelf ook niet zo van de aansnoerneusriem. Pony heeft er wel 1 maar dat hoofdstel wilde stalgenoot weggooien omdat ze western rijdt. Vond dat toch wel zonde van een 2 maanden oude kieffer.

Ben alleen wel zelf van de blinde sluitingen.
Ik heb de Rambo competition besteld. Ben benieuwd wanneer ik die krijg en of die bevalt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:16

@ kim:succes met je project. Kun je alweer thuis rijden?

@ caroline: eindelijk weer goed thuis rijden dus? Welke ging je ook alweer m2 starten in april?

@ roos: hoezo speciaal blinde sluitingen dan?

Ik heb Avi maar weer eens gelongeerd en voor het eerst bijgezet. Ze is in het begin onwijs loperig, maar ontspande gelukkig later wel.
Hier heb ik overigens ook weer een top bak, die helemaal droog en ontdooid is :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:29

@ rowo Met de nieuwe regel mag ik beide starten in de M2 in april maar de 1e die overgaat is de merrie. Ze moet nog wel meer bevestigt worden dus even kijken of het april wordt of iets later.

Lekker he een droge bak...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:33

Mijn bak is gelukkig alweer een tijd droog. Maar gisteravond met die koude wind, bevroor die al tijdens het rijden. Vandaag was ie top.

En de M2 vind ik echt een rotklasse :o Ik weet wel dat ik daar voortaan door heen vlieg met 10 winstpunten.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:40

hebben jullie het glezen op de Vp wat er is gebeurd met de zeilboot voor het Z?

Iedereen vind de M2 een rotklasse hoezo dat eigenlijk? :P
Ja ik weet dat er een paar int. ruiters hier op bokt zitten :)
maar misschien dat er hier ook een paar zaten, vandaar want dan kennnen jullie mn neef wel denk ik _O-