[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:37

Zetje nog niet drachtig rowo?
Ben benieuwd hoe Zoë het doet!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:39

Leuke foto's van Wol! Wat is dat toch met die schimmels en die apestreken?! Volgens mijn fysio komt het door een overschot aan witte haren :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:54

peanutbutter schreef:
Zetje nog niet drachtig rowo?
Ben benieuwd hoe Zoë het doet!

Ze is nog niet eens geïnsemineerd. Ze bleek niet helemaal schoon en wij wouden het zekere voor het onzekere en dus is ze gespoeld. Ze is vrijdag hengstig gespoten en wordt vanaf nu elke dag opgevoeld en als ze er aan toe is dus wel geïnsemineerd. K hoop alleen niet dat ze weer 3 weken weg is :\

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:56

Haha leuke verklaring Wup :D!!

Rowo: Kan ik me voorstellen :\..

Ideaal die office layout van bokt!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:08

Hallloooooooowaaa :D

Ik ga straks even alle verslagen van C'ray lezen en de rest bijlezen..

Bij deze nog even een verslag van onze crosstraining van gister, die ik jullie niet wil onthouden :D !

Ik heb gister toch weer zo'n heerlijke crosstraining gehad!! :D Wat een topper is Wo!!
Ondanks onze onrustige start... We hadden even een dip met het trailerladen.. Het was heel onrustig op stal, waardoor ik zelf nogal nerveus werd.. En te overhaast te werk ging. Oorzaak lag volledig bij mij :j , is echt iets waar ik mezelf op moet gaan trainen. Ook hebben we helaas tussendoor niet nog even een keertje kunnen oefenen... al met al, gewoon niet handig aangepakt. Het staat of valt toch met je voorbereiding.
Wolin zag af van het idee dat ze in de trailer moest blijven staan, grote ogen en een hoop onrust/spanning :(:) .. en dan krijg je ook van die stommie bijgeluiden vanaf de zijlijn, wat ook niet bepaald meewerkt.. Maargoed.. door gewoon toch onze manier vol te houden en heel rustig en geduldig te blijven en zelf even wat 'zen' oefeningen te doen, ontspande Wolin toch en liep ze zelf met een ontspannen uitdrukking op de trailer +:)+ .

In Moordrecht aangekomen, kwam ze best wel nat van de trailer, maar ze was wel heel ontspannen.
Toen ze het terrein zag, hoorde je een diepe zucht en stond haar kop helemaal goed!! :D
Ook weer even gelongeerd, dit was maar één rondje nodig, Wo was heel relaxed!!
Dus eerst weer even losgereden etc.. Wolin paradeerde daar rond met de oren erop "DIT IS LEUK!!! :):) ".

Dus eerst weer even door het putje draven enzo, erin en eruit.. Toen over het boompje eruit, Wootje vond het leuk!! Opstap, afstap en over de boom eruit..
De eerste keer weigerde ze... Het staat of valt met je voorbereiding, nogmaals sorry Wolin :o ...
Rondje gereden en toen sprong ze super over de boom eruit.

Ik merkte echt dat Wolin steeds heter werd, ze vond het zo leuk!!
Toen richting het water... Wo mocht nog niet.. Michiel wist niet wat Wo zou doen dit keer :P .
Dus ik moest wachten tot de rest was geweest.. Wolin liep wel steeds richting het water, maar ik moest haar echt tegen houden, ze mocht er immers nog niet in.
Wo en ik hebben toegekeken hoe de rest van de puppy's het water in gingen en het allemaal weer zo braaf deden en hebben zo'n 20 minuten staan luibakkeleien in de zon := . De ontspanning overspoelde ons zullen we maar zeggen _O- . Nou... toen Wo en ik richting waterbak, twee keer knipperen en Wo stond al in het water :)) . Die vond het wel wat!! We moesten dus wel erg lachen, dit keer geen natte voeten voor mij en mijn moeder ;) . Wo stond ook lekker te stampen in het water en neus in het water, die had het wel naar d'r zin geloof ik 8)7 , toen haalde ze uit in het water met haar achterbeen... mensen die er achter stonden waren dus de sjaak.. :roll: Wo maakte flink wat spetters!!

Hierna draven door het water, putje in, over boompje uit en vervolgens water uit, afsprongetje.. over dikkere boom eruit..
Wolin werd fanatiek!!! :oo Ik hoefde wederom zo wat niks te doen, zodra die boom in zicht kwam, ging ze weer!! ~~}>

Ik heb heerlijk gereden 8-) en Wo heeft ook genoten.. dit keer ook weer met het boomloze zadel. Al merkte ik dat ik dit keer minder lekker zat.. Ik vermoed omdat Wolin nog weer wat fanatieker werd als de vorige keer.. en dat je dan toch merkt dat je bijna niks onder je kont hebt := . Ik hoop 7 juni te kunnen meedoen met mijn nieuwe zadel :j .

Het leuke was dat de fokker van Wolin daar ook was!! :D Ze vond het heel erg leuk om Wolin zo bezig te zien en ze herkende heel veel van de oma van Wolin in Wolin, die Z-SGW is geweest. Zelfde technieken en galop.

Het laden hierna verliep zonder problemen, Wolin haar kop stond goed :) en ik weet wel waarom ;) !!
Ben weer trots op haar :+: .

Er zijn weer foto's gemaakt, dus ik zal vanmiddag of vanavond even een topic plaatsen :D !!
Op naar 7 juni 8-) !!
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 04-05-09 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:13

AntheaV schreef:
Goedemiddag!!
Mijn paard was gisteren weer eens heel erg stout :( Telkens als ik even denk dat ze zich toch nog kan gedragen, gaat ze weer idioot doen. Ik ging weer in het land rijden en was nog aan het losstappen, ontploft dat domme ding opeens. Ze stond recht op haar achterbenen, vervolgens springt ze met een giga bok de andere kant op, gaat weer op haar achterbenen staan en dat een paar keer achterelkaar. Toen knalde ik nog keihard met mijn hoofd op haar hals, deed echt heel erg pijn. Lag er ook bijna af, ik zag mezelf al weer op de grond vallen en toen bedacht ik me dat ze gewoon een trap moest hebben en toen ging ze weer voorwaarts. Heb haar toen even laten halthouden en voelde me heel raar in m'n hoofd. Ben even blijven staan en toen ging het wel weer. Daarna wou ze weer de hele tijd vervelend doen maar toen werd ik even heel boos op haar en toen kon ze weer normaal doen. Voor de rest ging het best wel goed. Heb nu alleen wel hoofdpijn.

Hier is Wolin af en toe ook een superster in :j . Dus ik weet hoe het voelt :(:) .
Hopelijk heb je geen hoofdpijn hierna gehad?

Owjah... bij ons op stal wordt er nu gefilmd voor zo'n kinderserie van Nickelodeon: Puppy Patrol *D
Moesten ze een braaf paard hebben, vroegen ze of Wolin mee mocht doen :') . Hoefde ze alleen met zo'n meisje heen en weer te lopen. Gezien het feit, dat Wo wist dat ze naar het land mocht en nogal ongedurig was... heb ik dat maar niet gedaan := . Ze vonden Wo haar kleur wel leuk.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:24

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:35

Haha lotte _O- mooi verhaal idd :) Heb donderdag weer training.

Rowo wat bedoelde je met dan mag je het hele seizoen er op?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:36

Op het strand :) Ik dacht dat je er in het hoogseizoen nooit op mocht namelijk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:39

Ja wel hoor :j allen om 7 uur s'avonds :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:25

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:28

Ziet er uit als een leuke crosstraining Lotte! Als je je nieuwe springzadel binnen hebt zal het vast ook stukken beter zitten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:31

Dat is wel balen Rowo. Dacht dat ze de vorige keer ook geïnsemineerd was. Zal nu wel lukken toch.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:34

Ik ga na me vakantie me nieuwe zadeltje bestellen :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:34

Nee dat was niet verstandig omdat ze achter niet helemaal schoon was. Kans op infecties zijn dan veel groter en dat is echt het laatste wat ik wil. Mocht ze nu drachtig zijn, dan is het veulen nog van begin april :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:38

Je bent mooi op tijd begonnen met Zetje dus das wel mooi Mandy!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:38

Das nog steeds mooi optijd Rowo :)

Leuk iedereen een ander zadel. Ik ben er ook uit dat ik mijn springzadel ga inruilen/verkopen/etc.. Ga maar eens opzoek naar een springzadel van Passier. Vind mijn dressuurzadel zo fijn dat ik er ook wel een springzadel van wil proberen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:40

Ik denk er over om mijn vzh richting springen, van passier weg te doen. Past echt op alle paarden, maar heb nu ook al een bruine. Echt super goed zadel, die blijven echt top!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:42

Vief meestal als je 1 merk super vind zitten blijf je er bij ;) voor mij een hulsebosje extra :)

Rowo wel gaaf dat ze word (gedekt) insemineerd :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:43

Kan niet wachten tot mijn zadel binnen is :D ... 8 weken is echt lang!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:44

laatst waren ze al op stal.. wou ik al zegen meet maar op, maar ja wil gewoon even wachten tot na me vakantie :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:48

Bij mij juist niet, hoor Corien :+
Mijn sprinzadel is een stübben, maar de dressuurzadels van Stübben vond ik niks :+ Terwijl ik mijn sprinzadel echt heel fijn vindt. :j
Ik Hoop dat ons VZ zadel ook volgens onze instructrice goed ligt op Lasko. Anders moet ik ook op zoek naar wat anders :=

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:57

Ja, klopt licht ook wel net aan hoe en wat, ik zweer echt bij een hulsebosje :o

Ik zie je vanaaf jet!

Gaat even onder de zonnebank :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:57

Ik heb tegenwoordig een dressuurzadel van Ninon Schutte.
Is een voormalige medewerkster van Hulsebos, maar pakt het net even (in mijn ogen) wat beter aan. Ze komt de paarden goed bekijken en trekt voor het vullen van het zadel rustig een uurtje uit, zodat je tijdens het rijden precies kan voelen wat de effecten zijn.
Voor springen Stübben Edelweiss en voor de endurance Gaston Mercier.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:58

Doe maar luxe Ruudjw met je Gaston Mercier ;) Hahaha!!