[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:14

Wuppie had vandaag crosstraining en die duurde lekker lang (2 uur), maar daana had hij wondjes in de kootholten van de springschoenen. Nu heb ik van die rubberen, zou het probleem met van die zachte springschoenen opgelost zijn? Of zitten daar ook rubber randjes aan>

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:17

zo, flink tochtje! Mijn NEW springschoenen hebben geen rubberen randje, maar wel een omgestikte rand die wat harder is. Kijk morgen maar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:19

Mariek, dat probleem heb ik met Sims ook bij bepaalde (hard rubberen springschoenen). Nu heb ik die van neopreen (ik gebruik ze ook met longeren en bosritten en die bosritten duren bij mij minimaal 1,5 uur) en die geven geen last in de kootholtes.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:26

Neopreen dus, zal es ff gaan zoeken, die van Style vind ik wel errug duur! (€ 52,00) af en toe verlies je er toch wel een..

heet jouw paard Sims, Sim?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:38

De springschoenen van Eskadron (neopreen binnenkant en een wat hardere buitenkant. (een neoprene buitenkant is zo kapot)) zijn ook erg fijn voor paarden die snel wondjes hebben in de kootholten!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:05

BT: Daar houd ik je aan!! Als Salme weg moet kom ik haar wel bij jouw brengen. Knipoog
Het is zo'n gaaf mooi paard, maar wat een lastpak. Alice is van hindernis 1 tot 6 alleen maar aan het goochelen daarna heeft Salme het wel gezien en dan Springt ze meer dan super Bloos Daarvoor is het zeker niet slecht hoor maar wel vermoeiend voor de ruiter Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:29

Ik wil Salme ook wel hebben hoor als ze niet drachtig wordt Clown BT heeft al zoveel paarden te rijden, die raakt straks overspannen Knipoog

Gefeliciteerd met het tweede veulen MM!

Nelis: Vandaar dus je 'rare' werktijden Ja
Boek is trouwens nog steeds heel leuk en erg herkenbaar. Ik duik dus zo lekker warm met boek mijn bed in Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 07:48

Slapen Ik ga zo opweg naar de tripalon.. het is echt *** weer hier!
Alle Chaam rijders SUCCES VANDAAG!!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:38

chaam en tripalon rijders zet hem op!!!

mogge trouwens

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:42

Mogeh! heb vanmiddag wedstrijd maar zit te twijfelen door die stomme storm en windstoten hier in het westen!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:03

Talida schreef:
Mogeh! heb vanmiddag wedstrijd maar zit te twijfelen door die stomme storm en windstoten hier in het westen!

Ik heb precies hetzelfde, Moet om 15.45 uur pas weg maar als het wordt zoals voorspeld dan ben ik bang dat ik maar niet ga Boos!
Windstoten van meer dan 90 km per uur!! Nu lijkt het beter maar het zou vanmiddag weer erger worden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:12

Ik heb ook die tijd! heb een vorige keer al een hele ochtend wel niet wel niet gedaan, heb geen zin om hele dag ergens tegen aan te moeten hikken

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:14

Zoo, reageer ik ook nog ff Knipoog

Ik had vanochtend eigelijk wedstrijd, dus wekker op half 6.. Maar ik ging niet vanwege de harde wind.. En wij zitten natuurlijk ook nog aan zee!
naja, volgende keer maar weer.. Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:30

Yep, heb mn coupons al gelijk gepakt en hopelijk hebben ze komende zondag nog plek! Moet kunnen na een weekje weg (vertrekken vanacht naar frankrijk)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:06

jollyjoker schreef:
BT: Daar houd ik je aan!! Als Salme weg moet kom ik haar wel bij jouw brengen. Knipoog
Het is zo'n gaaf mooi paard, maar wat een lastpak. Alice is van hindernis 1 tot 6 alleen maar aan het goochelen daarna heeft Salme het wel gezien en dan Springt ze meer dan super Bloos Daarvoor is het zeker niet slecht hoor maar wel vermoeiend voor de ruiter Tong uitsteken

oh dat klinkt goed...hoe gekker hoe beter Tong uitsteken

ik heb gister in Genemuiden gestart, was er nog nooit geweest, maar wel super aangekleed en leuk terrasje erbij!! Haha! bijna 40 starts in het M.was een 2 fase parcours.. de Animo sprong wederom grandioos... wel wat heet, maar ook wel fijn te rijden nu. 1e fase foutloos... kreeg ik de bel Bloos dus ik gewoon doorrijden, ja denk ben foutloos, moest ik nog 3 hindernissen voor de 2e fase, kreeg ik wederom de bel, toen riepen ze dus om, dat ik een tijdfout had in de 1e fase Tong uitsteken
goh het zal ook wel niet hoor... ik heb nu 7 M gestart, 5x foutloos en 6 punten...rara Haha! dat schiet natuurlijk niet op Knipoog maar nog 1 of 2 wedstrijden en dan mag ze eerst haar veulen eruit poepen ...

hier schijnt overigens de zon, waait wel erg hard, maar hoop voor de Chaam gangers dat ze het droog houden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:30

Ik heb mijn wedstrijd in chaam dus maar afgezegd door de wind. Ben blij dat ik niet de enige ben die dat niet ziet zitten! Want nu is het hier wel mooi en dan ga ik weer zo zitten twijfelen of ik niet gewoon had moeten gaan... maar als ik dan de voorspellingen lees voor vanavond en jullie twijfels zal het toch wel een goede keuze geweest zijn....

Biem, het is hier vlak bij zee al erg maar bij jullie op een eiland zal het helemaal wel tekeergaan!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:51

Ik zou denk ik ook niet op pad gegaan zijn MJ. Hier stormt het iig behoorlijk en in de loop van de dag zou het alleen nog maar erger worden.
En dan is het een heel eind van Chaam naar Den Helder Bloos

Maar balen is het natuurlijk wel! Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:12

Ik had ook niet op pad gegaan. Is het nu naar een wedstrijd binnendoor en 10 min met de trailer. Al denk ik dat ik het risico dan nog niet genomen zou hebben. Maar zeker een eind weg doe ik niet. Ik rijd nog met windkracht 7 en daarna houd het op. Of windkracht 8 moet binnen 20 min terugzakken naar 7.
Met zulke voorspellingen ga ik dus niet op pad, ook niet met sneeuw en ijzel.

Ik zat vanochtend al om 7.00 op mijn paard, toen was het droog en de voorspellingen waren niet best Knipoog , maar waaide bijna van mijn paard af.
Na 40 min begon het te plenzen dus ik hield het mooi voor gezien.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:01

Ja, dat maakt het helemaal onzeker, je weet nooit hoe het weer zal zijn als je terug naar huis gaat...
Het gaat hier nu aardig te keer buiten.

GvdT, wat deed jij om 7.00 uur al op je paard...??
Wilde je solidair zijn met de crossers Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:09

Mijn stalgenoot is vanmorgen wel richting Chaam vertrokken, maar is onverricht ter zake weer teruggekeerd. De bodem had al erg veel te lijden gehad van de regen en het heeft de hele morgen geregend in Chaam. Hij moest pas rond 2 uur de cross in (Z) en degene die met hem mee was moest pas rond half 4 in het L. Omdat de bodem al best wat te verduren had, hebben ze op voorhand besloten niet te rijden. Ook geen dressuur, want die akker was al één en al bagger vanmorgen.
Het zal volgende week niet veel beter zijn ben ik bang, omdat het de hele week slecht weer wordt. Jammer hoor, om zo het seizoen te moeten starten.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:12

Daar sta ik van te kijken Sim, ik ging er van uit dat de cross er nog wel goed bij zou liggen.
Het weer wordt inderdaad niet veel beter voor volgende week

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:19

Ik dacht ook dat het wel eea zou kunnen hebben en er zullen ook best nog wel stukken in de cross zijn die "goed" waren, maar ik denk dat het M vandaag de beste bodem heeft gehad in de cross, want daar begonnen ze mee. Na een stuk of 15 combinaties was de grond al zo omgewoeld dat ze dachten dat dat alleen maar erger kon worden en hebben gewoon het zekere voor het onzekere genomen.
Ik zou denk ik ook niet gestart zijn (als ik uberhaupt al van huis vertrokken was met die wind) als ik dat zo hoor over de bodem, maar ja, ik ben er zelf niet geweest. Hoorde ook dat bijna geen een wagen zelf van het weiland af kon komen en een kennis van mij met 2 trekkers én een shovel met haar wagen van het weiland afgeholpen moest worden...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:43

Ik kom zo maar even jullie topic binnenvallen!
Als ik hier de verhalen over Chaam lees ben ik blij dat we teruggegaan zijn.
Ik begon toch wel te twijfelen of we nou niet even door hadden moeten zetten, maar als en het weer slecht is EN het terrein daar ook heel slecht, denk ik toch dat we een goede beslissing hebben gemaakt.
Wel zonde, zo'n slechte start van het seizoen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:48

miss_jumpy schreef:
Ja, dat maakt het helemaal onzeker, je weet nooit hoe het weer zal zijn als je terug naar huis gaat...
Het gaat hier nu aardig te keer buiten.

GvdT, wat deed jij om 7.00 uur al op je paard...??
Wilde je solidair zijn met de crossers Clown

MJ ik moet zelf voeren en aangezien ik door de week altijd vroeg wakker ben ( op zijn laatst 5.30) staat mijn klok in het weekend ook vroeg Knipoog Normaal voer ik en zet ik buiten, nu was het droog en heb ik eerst een beetje voer gegeven, toen gereden en toen de rest gedaan. Om 9.00 was ik thuis en klaar voor de rest van de dag. Ga ze zo alleen nog binnen zetten. Het begint hier nu weer erg hard te waaien.

Simmie idd balen van zo'n opening van het crossseizoen. Er is vanacht wel heel veel water gevallen en al is het droog geweest vorige week, het land was bij ons iig nog niet helemaal afgedroogd.

Als je je paard op de eerste wedstrijd al "stuk" rijdt ben je er ook goed ziek van. Wel een verstandige beslissing zo te lezen. Nu maar hopen op droog weer (zeker t/m E-L)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:01

Ik heb op 2 uur ook besloten mijn wedstrijd af te bellen. Ik zag het niet zitten, het is niet ver rijden maar ik moet hier wel eerst een stuk over zo'n ...dijkje waar de wind vol op staat. Boos! Het is ons niet gegund, vorige week de nieuwe trailer gehaald en nog niet 1x hebben we hem kunnen gebruiken Koe Steeds is er iets waardoor we niet weggaan!!