[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:27

En toch zou het echt niet in me opkomen om een paard achter een golf te hangen...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:28

Ik heb een enorme studiedip op het moment. Heb nog steeds de drive niet om dokter te worden, vrijdag weer een enorm tentamen wat me totaal niet kan boeien op dit moment. En bovendien ga ik steeds meer tegen die 2 jaar co-schappen opzien

In het studentenblad stond er een vergelijking van het co-schap interne van diverse ziekenhuizen. Ik hoop iig maar heel hard dat ik niet aan de VU zelf geplaatst wordt
Gemiddeld 78 uur werken per week(10 weken lang en uiteraard onbetaald), geen maaltijdvergoeding(is in andere ziekenhuizen ook maar 7,5 per week, maar toch) en geen compensatie voor weekend/avonddiensten.
Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet gaan doen...78 uur werk + ongeveer 22 uur reistijd per week, maakt 100 uur per week Ik had heel stiekem gehoopt dat ik iig nog af en toe een dag in het weekend zou kunnen werken om de paarden te bekostigen, maar ik vrees dat het helemaal lenen wordt

En ik wil niet eens dokter worden volgens mij!!!

Ik hoorde laatst op de radio iets over een wet dat medici in de toekomst nog maar maximaal 48 uur per week mag werken ivm het risico op fouten, zou dat niet ook voor co's moeten gelden?
Weekenddienst in het VU duurt 14,5 uur, dan kun je toch onmogelijk nog scherp zijn aan het einde van de dag

Kan iemand me even een schop onder mijn kont geven zodat ik aan mijn tentamen verder ga

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:32

*schup*

Balen, gomir Ik vind het tamelijk Spartaanse omstandigheden om eerlijk te zijn

Ik heb met mijn Golf onze 2paardstrailer met 1 paard wel eens getrokken

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:38

Had je dat altijd al dat je geen dokter wilde worden Gomir? En wat zou je dan anders willen worden?

Ik kan me wel voorstellen dat de co-schappen zo niet iets zijn waar je je op verheugd. Misschien duurt het wel een tijd voordat je geplaatst kunt worden. Dan kun je in de tussentijd werken om die periode weer te overbruggen.

*****SCHOP***

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:40

Toevoeging; mijn zus heeft ooit de MEAO gedaan terwijl ze al die tijd wist dat ze geen administratief werk wilde doen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:50

BT sterkte! En ik duim ook mee!!

Gomir dat is irritant!

Ik kom op school hoor ik dat we pas les hebben om half1! Dus heb ik 2,5 uur niks zitten doen! Echt dom ze hadden me niet gebeld!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:52

ahh balen MM

BT sterkte ik duim ook mee

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:53

Lielle schreef:
*schup*

Balen, gomir Ik vind het tamelijk Spartaanse omstandigheden om eerlijk te zijn

Ik dus ook, ik vind het gewoon niet meer van deze tijd...Zou een protestactie wat uithalen? De actiebereidheid onder geneeskundestudenten is alleen niet zo hoog, ze vinden allemaal dat het er gewoon bijhoort...

Citaat:

Ik heb met mijn Golf onze 2paardstrailer met 1 paard wel eens getrokken

Nood breekt wet, maar ik zou niet zo'n auto kopen met het idee om met de trailer op pad te gaan

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:54

Schupt ook mee

Ik was pas op concours en viel echt van me geloof. Had er iemand met het oude kaliber golf (en dan bedoel ik echt oud!--> golf 1 denk ik) mét een 2 paards trailer, én 2 paarden erin!! MG.. Je zult zon combinatie tegenkomen..

Gomir: jeehtje wat een uren, kan me wel voorstellen dat je daardoor ietwat ontmoedigd wordt! En wat een onzin dat je niet gewoon maaltijd vergoeding krijgt.. Stage plekken en scholen zijn soms zon rare dingen!

( ruikt hier naar gebakken piepers.. Krijgt honger )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:59

Scum schreef:
Had je dat altijd al dat je geen dokter wilde worden Gomir? En wat zou je dan anders willen worden?

Ik heb idd nooit het idee gehad van 'ik wil dokter worden/mensen helpen' etc. Maar ik moest toch iets gaan doen na mijn VWO en dit is een mooie brede opleiding.
Ik denk nu toch stiekem over diergeneeskunde, maar dan wel echt de paardenrichting. Heb nu al van verschillende artsen te horen gekregen dat ik daar gevoel voor heb. Toen wilde ik het absoluut niet, omdat paarden dus de enige richting was, waar ik feeling mee had en het risico me te groot was dat ik daar niet terecht zou komen. Nu denk ik dat je er wel tussen komt als je goed genoeg bent en de juiste instelling hebt...

Citaat:
Ik kan me wel voorstellen dat de co-schappen zo niet iets zijn waar je je op verheugd. Misschien duurt het wel een tijd voordat je geplaatst kunt worden. Dan kun je in de tussentijd werken om die periode weer te overbruggen.

Dat hoopte ik ook, maar vind maar eens werk als je niet weet voor hoelang. Als ik een oproep krijg moet ik binnen twee weken beginnen aan het ALCO(introductie), anders vervalt mijn plek weer. En aangezien je echt geen idee hebt wanneer je kan beginnen...
In het eigen bedrijf is na de vakantieperiode ook weinig extra werk voor me te doen

Citaat:
*****SCHOP***
Auw!

Ik heb het programma al opgestart, nu nog beginnen...Moet lukken met al die schoppen hier

Carpediem: klinkt goed! Krijg er helemaal trek van
Als het een stage van een maand of 3 was dan kon ik nog wel overzien en me er doorheen bluffen, maar dit is gewoon twee jaar lang
En als dank dat je 70-80 uur in de week mag werken mag je ook nog eens 1600 euro collegegeld per jaar toe betalen...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:00

CD, dat klinkt echt fout! Ik had iig een een nieuwe Golf met een 110 PK motor, motortechnisch was het dan ook een eitje.

Gomir, eens

MM, dan had je toch mooi de gelegenheid om je huiswerk te maken

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:02

balen Gomir....ik heb het hele jaar door een studiedip
mijn broer heeft een oud fordje(weet de naam ff niet) maar die had ook wel moeite om onze 2 paards te trekken met 1 paard erin
mijn vader vond dat het wel kon...naja dan doen we het ook gewoon!

verder gaat het, ben nog licht in me hoofd en wordt snel misselijk, maar kon het niet laten om vanmiddag even naar Muis te gaan om mijn nieuwe beschermers(koopie uit Frankrijk) ff te proberen, zat wel redelijk dacht ik zo!! madame heeft zich even lekker kunnen uitleven in de bak en vanavond wordt ze nog door iemand gedaan... ik hoop natuurlijk dat ik er morgen weer op kan

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:06

Wel een beetje rustig aan doen hoor BT en niet alleen gaan rijden hoor!
Wat voor peesbeschermers heb je gekocht?

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:11

Lielle schreef:
Ik had een Golf (nu een Mondeo), en ik doe dat even uit mijn hoofd, maar ik weet zeker dat dat een loeizware auto was.

klopt, wij hebben nu de station uitvoering, en die is 1400 kilo. trailer erachter moet die auto alleen maar lachen, dat merk je niet eens. In tegenstelling tot de honda hrv die we daarvoor hadden, dat was niet echt fijn. helaas moet de golf er over 3 weken uit (lease) en zijn we afhankelijk van wat er op intranet aangeboden wordt. ik heb al gezegd: doe de zwaartste maar!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:11

Ik heb net heerlijk in het bos gereden met Britt
Vanavond weer ponyvoetballen bij de club waarschijnlijk

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:15

oh zie net in een openstaande mail van vriendlief die er niet is dat we (hij) een ford foetus gaan leasen? eens kijken wat hij allemaal wel en niet kan...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:22

Leuk Jitske
Sam vind dat ponyvoetbal ook zo leuk

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:24

Britt vond het de eerste keer doodeng, de 2e keer niet eng, maar ze snapte het niet, en vanavond word de 3e keer, maar dan in andere rijhal en andere bal (andere 2 x waren met kamp in ermelo)
ach, ik zie wel

Britt is volgens mij ook niet moe te krijgen zeg..
Ik heb vanmiddag bijna 2 uur gereden, en echt niet veel gestapt, ook in bos behoorlijk gegaloppeerd enzo, en ook nog gesprongen, en zo'n 10 keer de heuvel met erg mul zand opgegaan, maar op de terugweg naar huis is mevrouw nog steeds gek hoor

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:30

Hahaa zo ziet ze er ook wel uit

Deze kreeg ik net:
Afbeelding

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:31

Ford Foetus zal wel een Ford Focus zijn De diesel uitvoering daarvan mag behoorlijk wat trekken.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:32

Mooie jasjes hebben jullie nu vief!
En ik vind het wel leuk dat Britt niet 1 van de makkelijksten is

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:32

Heftig BT!

Het is te hopen dat je een flink salaris krijgt na je studie Gomir, dan weet je in ieder geval waar je het voor gedaan hebt. En bij deze van mij ook nog een schop na.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:33

viefdepief schreef:
Wel een beetje rustig aan doen hoor BT en niet alleen gaan rijden hoor!
Wat voor peesbeschermers heb je gekocht?

nee misschien wel een optie om haar eerst los te gooien, want je moet altijd blijven opletten bij haar
ik heb deze, was eigenlijk meer voor gewoon om thuis te gebruiken, want ja de prijs/kwaliteit is natuurlijk niet veel, maar ben ebnieuwd hoelang ze meegaan

Afbeelding
Afbeelding

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:39

Mooie beenbeschermers BT! Mag ik vragen hoe duur ze waren?

Gomir: dat is wel balen zeg, maar als je er echt geen plezier meer in hebt en je zeker weet dat je geen arts wilt worden zou je idd diergeneeskunde kunnen overwegen.
Die uren zijn echt aso!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:40

gomir schreef:
En toch zou het echt niet in me opkomen om een paard achter een golf te hangen...

dat is ook sielugh, dan slijten zijn hoeven zo hard