[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:56

Ja dan moet je 75 stijlpunten of meer hebben. Maar dat krijgt bijna niemand :+ mijn man al helemaal niet die komt meestal rond de 65 of iets hoger uit.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:35

Die vrijdag en zaterdag dat je BB kan rijden, kan ik helaas niet, anders was het wel een mooie optie. We kijken nu wel weer gewoon hoe het gaat, hopen dat we weer iets verder komen en weer wat ervaring op doen. Daarna zitten er sowieso wel een aantal weken tussen tot de volgende cross, als ik die ga doen, dus dan kan ik wellicht nog wat oefencrossen en trainingen meedoen.

Fijn darkadia! Vervelend als mensen hun honden niet goed bij zich houden!

Susan, dat is balen, het is inderdaad best lastig om in de B punten te verzamelen, je krijgt sowieso meestal niet meer dan 1 want die stijlpunten zijn meestal niet bovennde 75 en als je dan net nog weer zo'n banketstaaf balkje hebt, kom je weer met niks thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:39

Zijn gewoon al bijna een jaar bezig voor die laatste #%$# punt. Vandaag liep hij zo fijn. Afstanden ook mooi en goed ritme. Mijn man had er wel vrede mee maar ik vind het echt zo stom. In alle andere klasses heb je met een balk nog steeds een wp.

ponycrosserr

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:42

Ja inderdaad, ik snap dat ze het veiliger willen houden en dat je dus niet zo maar door naar de L moet, maar als je er gewoon klaar voor bent maar steeds zo'n rotbalkje hebt ben je er toch gauw klaar mee.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:45

Oh jee, ik wist niet dat de stijlpunten vaak zo laag zijn. Ik moet een puntje B halen om te mogen crossen in aug.. Heb 2 wedstrijden de tijd :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:53

Ze mogen wel iets strengheid van het springen naar de SGW verplaatsen. Met 4 winspunten over naar het L.
Of met 1 winspunt in het springen ooit mag je crossen. Niet altijd de beste regeltjes als je het mij vraagt O:)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:48

weet iemand of de oefencross van sgw dijkgatbos dezelfde hindernissen hebben als de B cross? Ik dacht dan kan ik van te voren even oefenen en km maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:45

Cioccolato schreef:
Ze mogen wel iets strengheid van het springen naar de SGW verplaatsen. Met 4 winspunten over naar het L.
Of met 1 winspunt in het springen ooit mag je crossen. Niet altijd de beste regeltjes als je het mij vraagt O:)

Ja dat snap ik ook niet. Daar lijken ze dat puntje van de veiligheid wel helemaal los te hebben gelaten, terwijl ze er met springen zo erg de nadruk op leggen dat het gewoon niet leuk meer is. Als je altijd dik voldoende stijlpunten hebt en niet het hele parcours afbreekt kan er heus niet zoveel verkeerd gaan in het L.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:52

streep schreef:
weet iemand of de oefencross van sgw dijkgatbos dezelfde hindernissen hebben als de B cross? Ik dacht dan kan ik van te voren even oefenen en km maken.

Ik hoop het! Wordt mijn eerste oefencross en officiele cross :)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:07

aha FCSA dan meld ik me ook aan voor de oefencross. dan heb ik meert kans dat ik verder dan hindernis 3 kom :-).

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:45

Ik weet niet of het zo is, hoor! Maar het zou wel fijn zijn :)

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:53

Wat jammer van het balkje. Ik moet zeggen dat ik de spring regels wel heel streng vind in vergelijking met SGW. En dat parcours van de SGW stelt ja ook vaak niks voor. Vind dat bij lange na geen graadmeter of mensen de cross wel in kunnen.

Wij gaan momenteel niet zo best. Paar keer gevallen waardoor mijn merrie nog voorzichtiger word als ze al is. Daarbij ook onzeker en ik ook. Aardige dip dus. Voorlopig alles afgemeld en mijn instructeur zal haar een paar keer rijden en starten. Hij sprong vorige week toen hij er voor het eerst op zet zo een rondje 1.30 mee na 20 min.
Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed komt.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:55

Ja bij de SGW mag het inderdaad wel weer strenger, zo snel promoveren en een springparcour dat een stuk lager is dan de cross, daar wordt het niet veiliger van.

Jammer Ellen, maar mooie oplossing om het vertrouwen weer wat terug te krijgen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:13

Weet niet welke wedstrijden jullie starten maar springparcours flink lager dan de cross ben ik nog niet vaak tegen gekomen. Misschien 1 of 2 keer, maar vaker niet. In Hulsberg (M) vond ik het zelfs flink aan de maat staan, hoogte van een dik L parcours regulier.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:24

In Markelo vond ik het in ieder geval wel een stuk lager, in Oudkarspel wel redelijk normaal, in Maarsbergen zijn we wezen kijken en stond het ook erg laag. Het lijkt me juist veiliger om het springparcour hoger dan de cross te zetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:23

Overal waar ik tot nu toe geweest ben wordt keurig volgens de richtlijnen gebouwd, dat is (als ik het goed heb) 80-90 cm voor de B en 90-100 cm voor de L. Toen mijn man in Hulsberg M startte stond het parcours op 1.10. Als het goed is ook de hoogte waarop in de cross gebouwd mag worden.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:55

Zelf heb ik ook nooit meegemaakt dat het parcours (veel) lager stond dan de cross. De hindernissen oogde alleen 'groter' en waren wel wat breder. Maar dat kan ook komen omdat springhindernissen heel anders tonen dan crosshindernissen.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:12

Oh oke, dan zal dat toeval zijn, Markelo stond volgens mij nog wel op 80cm en Oudkarspel nog wel wat hoger, maar Maarsbergen stond volgens mij echt maar op een meter ofzo voor de M. Van mij zouden ze het springparcour wel gewoon op normale springhoogte mogen zetten, dus B op een meter en L op 1.10 enzovoort. Dat lijkt me toch veiliger, want in de cross zijn het vaak wel wat lastigere lijntjes en ondergronden en bij die hindernissen kan er niet zo even een balkje af. Daar heb je denk ik meer aan voor de veiligheid dan die strenge regels van het B springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:38

De hoogtes zijn als volgt:

B, spr 80-90, cr 80-90 muv hagen, die mogen een meter zijn, afsprongen max. 1 mtr
L, spr 95, cr 90 muv hagen, die mogen 1.10 zijn, afsprongen max 1.20
M, spr 105, cr 1 mtr, muv hagen, die mogen 1.20 zijn, afsprongen max 1.40
Z, spr 115, cr 1.10, muv hagen, die mogen 1.30 zijn, afsprongen max 1.60

Valt dus reuze mee met het springparcours lager dan de cross.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:14

Ik vind het springen ook veel lager ogen. Misschien omdat ik op gewone wedstrijden L spring. Dan is het gelijk een stuk lager omdat ik het daarmee vergelijk ipv met de cross

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:36

Ja het zal ook wel binnen de richtlijnen vallen, maar ik vind dat ze die wel wat aan mogen passen, het springen mag om mijn part best wat hoger voor de veiligheid.

Dat zal ook wel meespelen inderdaad @Cioccolato.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:05

Wat mij betreft is het prima hoor. Wat vind jij niet veilig genoeg dan nu? Ik kom in de basissport weinig situaties tegen die echt niet veilig zijn.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:15

Ach ja, het lijkt mij gewoon veiliger als het springen een stukje hoger is dan de cross. Bij de cross zijn toch meer andere dingen van invloed; vermoeidheid, bodemgesteldheid enz.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:36

Mijn paard springt in de cross veel beter dan Int basis parcours. Omdat ze veel meer ontzag heeft voor die massale hindernissen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:06

en het tempo ook wat hoger ligt... dat is altijd fijner