[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:05

de prenatal, de baby dump en allerlei leuke shops meer! hahaha de 9 maanden beurs :D :D

Leuk Texelse ! Ben benieuwd of ze veel gekocht heeft! Ik heb mijn doel op 1 ding gezet en hopelijk is dat er!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:07

ze waren vanmorgen bij de boxen, toen ze haar zusje belde, dus ik ben benieuwd. Waar ga jij voor?

Oei, hopelijk is/wordt het geen koliek Danielle...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:08

Gaaf! Een box hebben wij al gevonden. Die kregen we bij de baby kamer :)

@ Daan oei koliek is zooo eng! Hopelijk valt het mee!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:09

Middag!!

Sim: gave hindernis!
Mootje: heeft hard gewerkt toen het op L hoogte stond!
Ik vind die nieuwe regeling in het B ook niks. Ik start even paar x weer B en gaat goed dan mag ik zo door naar de L :D
Ik ben M-E geweest, is 1.10 met winst. Mag dus B of L starten. Maar neem dan ook wel zelfde paard mee! Daar zit misschien ook wel verschil tussen!
Jak dat rhino zeg!! Vandaag en morgen konden de trainingen ook al niet doorgaan van rob, als het maar niet zijn tol gaat eisen.
Danielle: Die kip op dat paard _O-
Over friso, 50 min reanimeren is echt lang, naar mijn mening te lang. Verder ga ik me mening er maar niet over uitspreken.
Jeetje, Lau, wat een erg verhaal. |(
Gelukkig kan ik altijd nog hier in de buurt zelf gaan trainen, Lunteren, Renswoude, Lelystad.
Sannn: Misschien idee om met groepje te gaan?
Lielle: heeft lekker met Ojee gespeelt!
Snoek: leuk joh!! Was dat die kleine???
Evelien: ziet er goed uit!!

Gister urban thuis weer dressuur gereden, ging weer fijn :) Zo gister van 2 tot 9 uur zitten schrijven bij ons op de club met dressuurwedstrijd. En vandaag ook al weer van 9 tot half 1 en vanavond van 4 tot 8 ook nog. Zijn uurtjes voor school, dus in 2 dagjes zo 15 uur, gaat lekker snel dan.

Morgen springwedstrijd in Amersfoort. Vandaag is broertje 14 geworden en morgen komt de familie.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:14

Heb haar nu 5 jaar, ze heeft ieder voorjaar zeker 3-4 keer koliek.
Ik doe er alles aan om het te voorkomen, het verminderd wel maar het blijft elk jaar hetzelfde liedje. Zo sneu voor haar. -O-

Voordat ze op de wei gaat hooi, een halve dag in de wei, die weide is ook nog onbemest zonder al teveel vers gras. Lijnzaad en slobber voor haar darmen, nog wat andere suplementen daarvoor. Volgens de dierenarts kan ik niet meer maatregelen nemen, maar ben toch een beetje ten einde raad.

Zo stom, ieder paard ligt wel eens in de wei. Bij haar weet je direct dat het weer mis is..
Het word bijna een gewoonte.

Sanne gefeliciteerd met je broertje! Veel succes morgen :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:32

Vervelend Danielle. Hopelijk valt het mee.
Er wordt druk gebaby-winkeld :D .

Ik ben gekortwiekt :+ . Paul is weer druk aan het houthakken geweest. Ik heb de mesthoop weer bijgewerkt.
En nu ga ik nog even wortels halen.

Hmm, lekker relakko weekend :9 .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:43

Balen Danielle, hopelijk valt hetmee.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:21

Niet naar Beukers Noor?

Snoek, hopelijk wordt "je" paard goed gekeurd.

Danielle, balen van je paard, hopelijk knapt ie snel weer op.

Ik ben allergisch voor alles waar het wordt huishouden in voorkomt, dus ik zal ook zeker niet op een huishoudbeurs gaan rond lopen :+

Ik baal een beetje, eerst vorst waardoor ik niet kon rijden, toen problemen met mijn been (bindwefsel wat vast zit tussen bot,spier en huid). Been gaat de goede kant op en ik zou weer mogen rijden. Helaas sinds woensdag een slijmbeursontsteking in mijn schouder waardoor ik weer niets mag :Z Ga zo maar wat foto's van mijn beestjes maken.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:23

Het viel mee!
De colosan vanochtend heeft geholpen, ze stond alweer te spelen met Perfect..
Gelukkig :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:26

gelukkig Danielle!!
Beterschap Roos... zit niet echt mee dus

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:33

Helaas niet Texelse.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:42

Roos, heb je nog Cellsan, dat gewoon gaan innemen, 2x per dag 1 korrel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:07

Balen dat je lijf niet mee wil werken, roos :(:)
Las iets over koliek bij Danielle. Hier gelukkig nog nooit koliek gehad!
Sanurie heeft een druk weekend...
Lelie laat Paul zwoegen met haardhout (toch?)
Huishoudbeurs is niet aan mij besteed denk ik.... Ik ben niet zo'n fan van drukte!
Sim en Sannn naar Wendela!

Ik heb mijn slaapkamer een grote beurt gegeven en mijn kledingkast uitgemest.... Drie zakken aan kleding weggedaan. Er is weer plek voor nieuw spul :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:17

Pff paardlief maakte zich vandaag sterk niet te geloven, en reed richting huis. Maar toen stil gezet, omgedraaid en laten galopperen en toen naar huis toe stappen en draven.
maar mijn schouder doet al dagen zeer, en nu weer helemaal na het rijden toen die zo vervelend was, toen stallen mesten en toen nog kuil...
Maar toen ik thuis kwam in de bak even laten galopperen, luisteren! en toen was die opeens zo braaf en lief, dus nog wat overgangen gemaat van draf naar halt en dat deed die na een paar keer ook weer braaf, gelukkig. Dan schrik je best op zo'n groot paard als die zo hard gaat :+ als jij dat niet wil :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:42

Claudia dinges ken ik niet, even gegoogled, maar het valt me nog wel mee
SNOEK!! *\o/* Vet! Leuk, leuk, leuk!
Lau leuk filmpje
Sannn en Sim gaan toch nog lekker naar Ede toe. Je mag daar toch niet zomaar op het terein of wel?

Suikermeisje, wat doe jij van het terein/erf af met je paard als jij op een stal geweest was waar rhino is geconstateerd? -O- Beetje jammer als iedereen stallen op 'slot' gooit en er gewoon ruiters zijn die met hun paard (die ook nog eens op een besmette stal geweest is) vrolijk naar buiten gaan. Dat snap ik eigenlijk niet, maar misschien begrijp ik je post verkeerd?
Vervelend in elk geval dat rhinogebeuren! Wij hebben gelukkig erg veel hulp van de klanten en ze begrijpen het allemaal. De ontsmettingsbak is vandaag ook veel gebruikt. Zoelen en Ravenswaaij gaan ook veel 'geruchten' over, maar zijn niet officieel bevestigd, ik ben benieuwd.
Viesje heeft vandaag aan de dubbele longe mogen stappen en deed dat op zich wel lekker. Hij blijft rechtsom wel echt moeilijker dan linksom, links loopt hij heerlijk los en fijn door zijn lijf en kan ik ook zo de volte sluiten en groter maken. Rechtsom is hij trager, kruipt snel achter de loodlijn en is ontzettend moeilijk te sturen. Daar heb ik nog genoeg aan te sleutelen dus!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:52

Annetje schreef:
Claudia dinges ken ik niet, even gegoogled, maar het valt me nog wel mee
SNOEK!! *\o/* Vet! Leuk, leuk, leuk!
Lau leuk filmpje
Sannn en Sim gaan toch nog lekker naar Ede toe. Je mag daar toch niet zomaar op het terein of wel?

Suikermeisje, wat doe jij van het terein/erf af met je paard als jij op een stal geweest was waar rhino is geconstateerd? -O- Beetje jammer als iedereen stallen op 'slot' gooit en er gewoon ruiters zijn die met hun paard (die ook nog eens op een besmette stal geweest is) vrolijk naar buiten gaan. Dat snap ik eigenlijk niet, maar misschien begrijp ik je post verkeerd?
Vervelend in elk geval dat rhinogebeuren! Wij hebben gelukkig erg veel hulp van de klanten en ze begrijpen het allemaal. De ontsmettingsbak is vandaag ook veel gebruikt. Zoelen en Ravenswaaij gaan ook veel 'geruchten' over, maar zijn niet officieel bevestigd, ik ben benieuwd.
Viesje heeft vandaag aan de dubbele longe mogen stappen en deed dat op zich wel lekker. Hij blijft rechtsom wel echt moeilijker dan linksom, links loopt hij heerlijk los en fijn door zijn lijf en kan ik ook zo de volte sluiten en groter maken. Rechtsom is hij trager, kruipt snel achter de loodlijn en is ontzettend moeilijk te sturen. Daar heb ik nog genoeg aan te sleutelen dus!

Dit is een stuk gras langs de dijk, rijden geen paarden helemaal niets. Zijn de enige die in de omgeving rijden. Het is hier gevaarlijker om mijn paard uit stal te halen en mee naar het huis te nemen naar de bak want daar staan de paarden van de buren langs, maar hier zit een eind tussen en snuffelen nooit aan elkaar oid. nog nooit contact met elkaar gehad.
Verder staan hier geen bomen of wat dan ook, dus als er evt wat zooi uit zijn neus (die helemaal droog was) dan komt dit niet op een boom waarvan een paard zou gaan eten. En gras is er nou ook niet bepaald :') blubzooi.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:54

suikermeisje schreef:
Dit is een stuk gras langs de dijk, rijden geen paarden helemaal niets. Zijn de enige die in de omgeving rijden. Het is hier gevaarlijker om mijn paard uit stal te halen en mee naar het huis te nemen naar de bak want daar staan de paarden van de buren langs, maar hier zit een eind tussen en snuffelen nooit aan elkaar oid. nog nooit contact met elkaar gehad.
Verder staan hier geen bomen of wat dan ook, dus als er evt wat zooi uit zijn neus (die helemaal droog was) dan komt dit niet op een boom waarvan een paard zou gaan eten. En gras is er nou ook niet bepaald :') blubzooi.

suikermeisje schreef:
Pff paardlief maakte zich vandaag sterk niet te geloven, en reed richting huis. Maar toen stil gezet, omgedraaid en laten galopperen en toen naar huis toe stappen en draven.
maar mijn schouder doet al dagen zeer, en nu weer helemaal na het rijden toen die zo vervelend was, toen stallen mesten en toen nog kuil...
Maar toen ik thuis kwam in de bak even laten galopperen, luisteren! en toen was die opeens zo braaf en lief, dus nog wat overgangen gemaat van draf naar halt en dat deed die na een paar keer ook weer braaf, gelukkig. Dan schrik je best op zo'n groot paard als die zo hard gaat :+ als jij dat niet wil :P

Mis ik iets??

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:00

Zowiezo hoor je het terrein niet af te gaan als jou paard in aanraking is geweest met paarden op een stal Rhino! Door zulke domme acties, gaat dat virus nog veel verder rond.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:03

Nou bij ons hebben we nummer 6 en nummer 8
mijn paard staat op nummer 6 en de bak is bij nummer 8.
Dus als ik daar naar toe loop loop ik langs de bak van de buren (zit gewoon van de straat hoor) en zit minimaal 5m tussen) dus zou dat een groter risico zijn dan hier onderlangs de dijk een klein stukje te rijden. En als m'n paard eruit moet en verzorging etc zal die naar nr. 8 moeten hier.
beetje vaag is het hier, meeste mensen vinden het ook een dolhof. Verder kom ik geen enkel paard hier tegen aangezien de helft niet eens wat met hun paarden doet buiten mesten en eten geven om.
en de andere helft rijd in de zomer.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:07

tientjeh schreef:
Zowiezo hoor je het terrein niet af te gaan als jou paard in aanraking is geweest met paarden op een stal Rhino! Door zulke domme acties, gaat dat virus nog veel verder rond.

Mijn paard is niet met contact geweest met paarden daar hoor. heb daar alleen in de bak gereden en toen weer naar de trailer gegaan en afgezadeld, dus hij heeft naar mijn weten niet eens ergens aan gelikt of iets. Want heb ook bij de trailer opgezadeld. Ben alleen langs een paard gelopen, waar een hoog hek tussen zat, mijn paard wilde wel snuffelen maar dat mocht (gelukkig) niet van mij.
Overigens staan die paarden die het veulen hebben verworpen daar in een heel ander gebouw (die man heeft daar heel wat paarden staan)

BTW: in Ravenswaaij is naar mijn weten niets? die hebben alleen over Rhino in directe omgeving op de site gezet en dat mensen daar rekening mee moeten houden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:13

Ik ben helemaal gelukkig met Beau :+: . Net thuis gecrosst, wat ging ze fijn!! Ze is op sommige stukjes (de langere lijnen) alleen veel te enthousiast. Moet even kijken hoe ik dat ga oplossen want dan dramt ze echt heel erg. Nu wordt de keuze welke ik meeneem naar Putten nog lastiger, want mijn moeder heeft geen zin om met 2 heen te gaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:18

Wat leuk Mistid! Als ik jou was zou ik me focussen op Beau ipv de pony's... Dat is toch een aflopende zaak ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:20

Ik zou ook voor Beau gaat, Mistid! Ponytijd in voor jou inderdaad wel aardig voorbij.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:21

Mirthe, dressuurmatig oplossen? :)
Wel leuk dat het zo goed ging!

Hmmmm kiprollade en zwitserse aardappelschotel vandaag :9

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:22

Ik zou met het paard/pony gaan waar je nu het meest nog even kan leren, als beau zich erg sterk maakt heb je er misschien wel wat aan als je daarbij geholpen wordt.