[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:49

Gefeliciteerd Noor! Jammer dat het niet zo fijn ging op concours.
Shanouk, Mo heeft namaak-styles geloof ik. :D Tenminste die had ze nog toen ik haar van het laatst zag.

Net thuis van concours, eerste rondje 1 balk maar wel een fijn gevoel. Liet hem iets te veel lopen tussen 2 en 3 en toen was het gelijk raak. 2e rondje had ik twee balken, zat een beetje te prutsen.
Het is toch wel wennen, ik heb altijd paarden gehad die nog foutloos rond sprongen als je er achterstevoren op zat. :D Caap heeft ontzettend veel vermogen maar je moet hem echt heel precies rond sturen. Ach er is nog hoop, het was ons 5e springconcours sinds ik hem heb. Paard doet zijn best, nu zijn baasje nog.

Ga nu lekker op de bank zitten! Ik heb eigenlijk ontzettend honger maar ben gewoon te lui om iets te eten te maken.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:51

_Noor schreef:
Volgens mij was dat Mootje, Sussie! Corion heeft ook geen standaard maat geloof ik!

dat klopt dat was Mo ... ;) weet idd ook zo even niet met welke ze nu wel geslaagd was. even een PB-tje haar kant op denk ik ? ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:57

@Noor: Wat een punten verschil, jammer dat niet zo lekker ging.
@Evelien: Jammer van de balkjes maar dat komt wel goed.

Sim

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:04

Heeft MO de CC boots niet?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:09

Ik heb wel de CC boots omdat mijn paard dunne benen heeft..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:20

Nee volgens mij heeft Mo nog weer een ander merk. Eentje die op style lijkt, maar inderdaad een namaak was.

CC heb ik ook gehad, vond ze waardeloos en draaiden alle kanten op.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:21

Denk dat mo zelf maar moet zeggen welke ze heeft :')

Ben een flimpje aan het uploden op youtube, wel lastig krijg er geen leuke muziek onder, want dat is raar zoeken van youtube..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:35

Goeieavond mensen
@ Noor van harte gefeliciteerd!
@ Evelien ik bedoelde eigenlijk je dressuur laarzen, welk merk is dat? Die vind ik namelijk nog mooier!!!
@ Mirthe hoe was het paard waar je naar bent wezen kijken?
@ Corien wat een onwijs lekker debuut! Hopen dat mijn debuut ook zo verloopt volgende maand!
@ Bianca Zeus wil ook niet altijd goed halt houden... zal wel aan de papa liggen :)
@ Noor jammer van het puntenverschil. Altijd moeilijk die dressuur jury's wat de 1 waardeert vind een ander het waardeloos en eetsmakelijk straks
@ Evelien jammer van je balkjes. Maar een boel km maken helpt vaak al een heleboel.

Ik heb vandaag heerlijk uitgeslapen een fijne buitenrit gemaakt en heb nooit geweten dat Zeus zooo kon strekken! Gevoel wordt steeds beter :D :D
En daarna alle paarden gewassen, na die kou even die stof laag eraf. Daarna mijn collega'tje geholpen met der paard en ga nu lekker eten.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:39

Ook Lipica, bruin lak met croco. :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:51

dank je wel evelien. Heb nog nooit Lipica laarzen in het echt gezien maar deze zien er zo echt mooi uit op de foto in je profiel
Ik heb nu de Petrie Coventry helemaal op maat gemaakt en die vind ik heel erg mooi, in het donkerbruin maar vind het wel jammer dat ik er niet een lak neusje of lak jachtkap op heb laten maken.
Ach ja ... er komt vast wel een keer weer wat nieuws (heb deze nog niet eens een jaar hahaha)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:07

Gefeliciteerd Noor!

las iets over een crossbeschermer probleem. De Dalmars zijn erg ruim verstelbaar. Ik gebruik ze bij Wiso en ook bij Frits. De een heeft olifanten benen en de andere hele slanke.
Is het ook geen optie zoals kim rijdt? Met van die flex bandages?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:09

Eef ik wil ook ooit nog eens lipica's :)

MM tanx.. had wel lekker gereden voor mijn gevoel nog iets te hard kwa tempo maar op flim ziet het er goed uit :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:13

Voor kan ik gewoon de crossbescherming van oliver om doen.. of misschien zelfs van mijn pony (die heeft er maar 3x mee gecrosst)
achter ga ik dus maar aan het zoeken..
Dankje voor het mee denken :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:13

Noor, was zeker besmettelijk die spanning. Mijn eerste proef was ook 1 bommetje (en de snelste tijd :D ) 2de proef stuk minder spanning, maar net niet lekker er doorheen. Was wel blij dat ze beide keren van achteruit bleef lopen. Had echt rond de 155 en 165 verwacht, maar het werd 169 en 175

Lipica's staan ook nog op het lijstje, maar de hoogste en duurste prioriteit is nu vervoer.........
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 16-01-11 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:14

Was bommetjes dag dus vandaag bij julie :=

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:21

Avond :wave:

Snoek: Wat fijn dat Vortin zo goed voelde vandaag.
Noor en Roos: Jammer dat jullie paardjes zo gespannen waren.

Mijn paard was vandaag mega druk. Ze hadden onderlinge wedstrijd dus het was ook heel druk om de manege. Ze had hele goede stukken met een aantal rare capriolen en mega bokken er tussen door :P Nouja, morgen gaat ze als het goed is weer naar huis en dan kan ze weer in de wei. Heb haar na het rijden nog wel even in de longeercirkel gezet zodat ze wat uit kon razen, maar die is nog behoorlijk nat en heel erg zwaar, dus ze was daar niet vooruit te branden :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:23

tientjeh schreef:
Nee volgens mij heeft Mo nog weer een ander merk. Eentje die op style lijkt, maar inderdaad een namaak was.

CC heb ik ook gehad, vond ze waardeloos en draaiden alle kanten op.

Die van mij zitten perfect! Heb ze nu voor het 2e jaar en gebruik ze voor alle trainingen en wedstrijden.

@ Noor en Roos jammer van de spanning.

Ik heb vanmorgen mijn ouders medegedeeld dat ik tot nader orde niet te paard ga |( . Ben net als mijn paarden in staking gegaan. (had ze ondertussen beiden in staking)
Blijkbaar werkt het want moeders schijnt morgen een zadelpasser bellen. Beetje jammer dat het weer op deze manier moet maar ja..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:25

Jeetje caro schiet niet echt op :(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:27

Heb ook een behoorlijke rotdag achter de rug want zie de paarden maar weer uit de staking komen want ze blijven voorlopig steeds op pijn wachten. Als het zadel is gedaan dan moeten ze eerst weer naar fysio wat ook weer aardig wat geld kost. Dit was allemaal niet nodig geweest...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:30

Vervelend Caro, hoop voor je dat je gauw iets passends vind. Had je dit al aan zien komen?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:32

Caro, wat balen zeg! Hopelijk komt er dan ook echt snel iemand bij jullie voor het zadel.

De CC boots die ik toen had draaiden constant en waren precies dezelfde maat als de Styles die ik nu heb. Een M voor en L achter. Overigens moest ik toch nieuwe kopen, aangezien er een plaat in de CC boots geknapt was, nadat Uk nogal hard tegen een boom aanstootte.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:35

Ja. Mijn merrie zit vanaf half november al in de staak en bleek bij de fysio, begin december, aan beide kanten van de schoft drukkingen te hebben. Van de week aan de longe wilde de ruin al niet lopen en gisteren onder het zadel ging hij niet harder dan stap. De ruin loopt altijd! Mijn ouders vonden het onzin want vroeger haalde je er ook geen zadelpasser bij. Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik paarden heb met drukkingen en die staken..
Nu komt er blijkbaar actie.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:42

Das balen Caro. Kl*te dat je ouders er zo over denken.
Wij wonen op het erf van mijn schoonouders- echte koeienboeren en hebben ook de paarden daar staan. die dachten altijd exact het zelfde! Vroeger hoefte dat ook allemaal niet.
Osteopaten masseurs allemaal onzin. Totdat ze in de gaten hadden na een paar behandelingen dat de paarden veeeeel beter begonnen te lopen. En nu zijn ze gelukkig zo bijgedraaid dat het leuk begint te worden om te komen kijken als er iemand is die onze paarden behandeld!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:52

Wel balen zeg dat je ouders dat niet willen.. jij kan het toch regelen? :o ongeacht of ze het willen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:52

Mijn moeder gelooft het wel. Mijn vader niet. Het is zeer Kl*te dat het zo gaat. Het laatste jaar is het heel erg geworden. Misschien zijn ze nu wakker geworden. Om paard te rijden ben ik niet afhankelijk van hun te zijn omdat ik al van 2 mensen regelmatig aanbiedingen krijg om paarden te starten. Dan is alleen het crossen over.

@ corienn dat klopt maar ik heb er het geld nu niet voor

edit