[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:34

Goedenavond!
Bedankt allemaal! Ik ben er echt superblij mee. Was vandaag helemaal vrolijk dat ik én weer op Vorstin gezeten heb én ze goed liep én ik een zadel heb! Vorstin was trouwens de eerste twee rondjes heel fris, en daarna was ze weer braaf :)

* Wij hebben hier wel vaak clinics, maar altijd dressuur. Heel af en toe proberen ze iets met springen, maar vaak gaat het dan niet door vanwege te weinig inschrijvingen.
* Ik ben net naar Avatar 3D geweest. Had zin in een film, liefst 3D en ik had gehoord dat Avatar toch wel goed was, ondanks dat het thema me niet trok. Nou, hij was echt supermooi! En 3D ben ik ook helemaal weg van. Het is geen film maar echt een verhaal. Je zit erin en kijkt mee. Geweldig gewoon!
* Oja, ik heb net nog ff naar de data voor de crosstrainingen bij Beukers gekeken. Ik wilde graag nog een keer daar trainen voor de wedstrijd, maar helaas komen de data niet zo lekker uit :\

Bianca, als ik zou moeten kiezen zou ik voor de tweede gaan. Al vind ik ze allebei niet zo mooi
Wauw leuke pony PB!
Fijn dat je lekker gereden hebt Corien
Kijk da's niet mis Tientjeh :D
Leuk dat Bobo het zo goed doet Kim!
Lekker dat hij zo'n goeie conditie heeft Noor!
Vervelend dat Bandido stijf was Evie. Wel lekker zo rond galopperen.

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:55

Goede morgen!!

Wij krijgen binnekort ook weer een clinic maar mag de naam niet noemen op internet :+ voor de koste ofzo iets.. Tis idg een internationaal jurylid :)
Rij zelf allen niet mee, want heb de dag er na een cross.

Ik ga naar de dokter voor me keel en rug :(

Daarna naar werk :wave:

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:52

Morgen :wave:

Ik zit nu op school, heb alleen 3uurtjes economie dus dat valt mee!
Wij hebben ook nooit clinics bij ons op de club, wel jammer.

Corien: Succes bij de dokter!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:38

Mogge!!

Alweer aan het werk :) .

@Snoekiej: Jammer dat er weinig sprinclinics worden gegeven bij jullie, bij ons een keer.. van een nietszeggende springruiter.. vond het niet al te boeiend om naar te luisteren en naar te kijken. En inschrijven voor een dressuurclinic doe ik bij ons eigenlijk niet :o , dit wordt een enkele keer gedaan en vaak van ruiters waar ik geen fan van ben qua rijden := . En heerlijk dat je weer op Vorstin hebt gereden :D . Avatar is geweldig, kan inmiddels de film wel dromen :o .
@Corien: Succes bij de dokter..
@Kim: Bobo is leuk!! :D

Ik ga eens even wat eten, val van m'n graatje :P ..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:04

PB; die clinic heb ik ook gezien. Ben alleen geen M springen helaas.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:23

Morgen nog net :wave:

Lotte: Wel goed voor jezelf zorgen hoor haha ;)
PB: Wat leuk zeg :D Gaaf dat je mee kunt rijden!
Corien: Hoe was het bij de dokter?

Ik zit al eventjes aan mijn SPSS. Lijkt mee te vallen dus hoop dat ik de bonusopdrachten straks goed maak :)

Net een leuk mailtje gekregen. De boeking van de zomervakantie is bevestigd *\o/* (ook nog eens een flinke korting gekregen!)
Appartement ligt dichtbij Lucca, Florence en Pisa, dus qua ligging echt top om veel moois te gaan zien. Ben al een keer een paar daagjes naar Florence geweest en vond het echt super, dus helemaal blij dat het geregeld is :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:51

Goeiemorgen :wave:

Vief: fijn dat je vakantie geregeld is voor de zomer ;). En straks ook al een paar daagjes weg. Lekker hoor :D!

Ik heb echt een baal dag vandaag :\ ..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:23

Goeiemiddag!
Ik ben al bij Vorstin geweest. Ik heb haar heel relaxt gelongeerd, en ze liep gelukkig gewoon prima. Heb de fysio gesproken en ik mag om de dag 20/30 minuutjes rijden! Over twee weken komt ze weer en dan kijken we verder.

Succes bij de dokter Corien!
Lekker kort dagje Anthea!
Jammer is dat he Lotte. Bij Groenewoude hebben ze wel vaak clinics, dus daar ga ik met Vorstin ook wat vaker heen als ze weer goed is.
Lekker dat alles geregeld is voor je vakantie Vief!
:(:) Kim. Wat valt er te balen?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:28

Shanouk: Nou ik ga bijna naar Thailand maar nou is er een heel gedoe met het visum aanvragen. We dachten, we doen het via internet/anwb is een stuk sneller dan wanneer ik een dag naar A'dam of den Haag moet. Maargoed, dat valt dus tegen. De school heeft mij brieven gegeven die ik mee moest sturen met mijn paspoort. Maar nou belt het visum bureau dat die brieven niet geldig zijn en dat ik andere brieven moet hebben. Ook een brief van de school in Thailand dat ze mij uitnodigen om daar te sturen.. Uh tja geen idee hoe ik daar aan moet komen. Dus ik heb de school maar even gebeld die over het studeren in het buitenland gaat. Die vertelde dat ik het hele verhaal maar moest mailen.
Ik hoop dat ik er gauw een reactie op krijg en het snel rond is.

Verder werd ik vandaag door school gebeld of ik vanavond praktijk wou lopen ipv vrijdag. Aangezien er een 2e jaars studente was die steeds niet op komt dagen en ze dus iemand nodig hadden voor vanavond. Ik heb ze netjes verteld dat ik vanavond niet kan (dan zou ik half 3 moeten beginnen tot 9). Ze belden me om half 1 daarover. Nou ik woon niet in Leeuwarden (is 1,5 uur met de bus) dus dat ging allemaal niet lukken. En toen begonnen ze een beetje te zeiken over dat ik niet kon. En toen heb ik verteld dat ze dan maar tegen die gene moesten zeuren die niet op kwam dagen en niet tegen mij.

Verder wil het niet echt met het project. Moeten het maandag inleveren maar snap er vrij weinig van. Dus beetje stress.

Daarnaast heeft Sofie vanmorgen nieuwe ijzertjes onder gekregen en wou ze daarna niet meer op haar linkervoorbeen staan :\ .. De hoefsmid kon er zo niks aan vinden en als hij op de hoef tikte met het hamertje reageerde ze ook niet. Toch maar in de stal gezet en toen hij klaar was met de andere paarden nog een keer uit de stal gepakt. En toen liep ze ineens wel goed. Waarschijnlijk kramp ofzo gehad. Heel apart iig. Papa gaat d'r vanavond even voor me longeren :).

Maar goed, het gaat iig lekker hier vandaag := ;).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:57

Goedemiddag dames :wave:

Ik heb niet teruggelezen, dus even een ego-bericht :D

Even een berichtje vanuit het zonnige Flaine! Het is super mooi weer en we hebben een superleuke groep. Vanavond op de berg kaasfonduen en in het donker terugskieën. Ik ben erg benieuwd.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:41

Zou ik me ook mogen melden?
Ik start geen SGW (heb op het moment geen paard meer..) maar ben wel mee als groom op concours en zodra ik een nieuw paard heb, wil ik het ook gaan startten :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:29

Klinkt goed Mo!
:(:) Kim, wat balen inderdaad! Bobo is leuk!
Fijn dat Vorstin goed was en je om de dag mag rijden Shanouk!

Ik ga nu waarschijnlijk vrijdag met Meno in Boekelo trainen, zusje heeft zondag dressuurwedstrijd met Yoer en als die vrijdag mee mag te trainen is hij niet mee te rijden voor mijn zusje. Meno heeft nog nooit meer gezien dan wat ik thuis heb (smalletje, bomen, zeiltje, hekje, slootje, afsprong en op concours een keer een berkensprong) en die moet 1 mei in Castenray crossen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:44

Vief lekker een vakantie!!!
Kim idd zou het idd ook niet pikken van school/stage?
arme sofie!!
Ook balen van je visum hopen dat het snel rond is!!
Snoek vijn dat je om de dag mag gaan rijden!!
Mistid lekker even trainen :)

Nou ben bij de dokter geweest:
Voor me rug moet ik naar de fysio/manueel therapeut.
En me amandelen zijn elke x erg dik en doen wel eens zeer, dus gekeken, me rechter amandel is 2 x zo groot := dus moet het even aan kijken omdat ik laast ook last van me holte onder mijn oog, dus daar kan het mee te maken hebben.
Dus even afwachten zij ze, als ze weer zo dik worden, word ik waarschijnlijk door verwezen naar de KNO -O- (zit daar niet zo op te wachten eerlijk gezegt want je bent er behoorlijk beroerd van zei me vriendin die vorig jaar alles heeft laten knippen :+ )

Zo richting stal, vriendinnetje helpen, gaat weer starten na de bevalling dus dat word weer lache :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:16

Hehe, ik ben weer terug van college. Het eerste college was ik niet zo productief, tweede heb ik wel netjes meegedaan. Daarna nog even gauw samenvattingen gekocht bij JoHo en gesolliciteerd bij een pizzeria. Ik moet namelijk van mijn ouder nu echt gaan werken! En het is wel handig als ik wat extra inkomsten heb. Ik word teruggebeld als ze interesse in me hebben. En nu moet ik echt gaan hardlopen, want gisteren is het er niet van gekomen :\

Dat is inderdaad een baaldag Kim. Hopelijk komt het goed met je visum, en wat betreft dat praktijk lopen: Daar kan jij idd niets aan doen! En gelukkig loopt Sofie weer goed.

Wauw, heerlijk hoor Mo :D Veel plezier!
Welkom Kirstjuh. We zijn nieuwsgierig, dus stel jezelf eens wat uitgebreider voor ;)
Ook leuk Mirthe :)
Dat is balen Corien. Mijn broertje wordt volgende week geopereerd aan zijn amandelen. Die heeft er ook steeds last van.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:34

hoi,

Ben de vorst zat! Heb vanmorgen de ruin gestapt op de harde grond zodat ik er toch even op heb gezeten. Laat ik hem los gaan die 2 samen toch uit hun plaat _-:( . Wordt toch eens tijd dat het beter weer wordt. In het kader ik moet toch rijden maar weer een dressuurwedstrijdje opgegeven in de buurt want met de tuinbeurs rijden in de manege wordt hem niet.
Hadden wer een nieuwe pony gekregen. Leek veelbelovend tot hij ging stilstaan om te mesten. Meisje geeft been en meneer staat op zijn achterste benen. Maar even aankijken. Wat een ramp om een brave pony zoeken! Dan zijn wij nog niet eens een commerciele manege en lopen de pony's maar max 2 uur per dag. Die 2 uurtjes kunnen zij toch wel braaf doen |( ??

@ mistid leuk trainen in Boekelo. Ik ga meetrainen in Roden en Oosterwolde :D . Dit onder het mom beter iets dan niets ondanks dat ik Roden vorig jaar erg vond tegenvallen. Oosterwolde ken ik verder niet.
@ Kim echt een dag om niet je bed uit tekomen dus :+ . Wat een vaag gedoe van je visum.

Nog even een trots momentje voor mijzelf van de 60 juryleden die ik moest vragen moet ik er nog 2 hebben en dat binnen een week :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:34

Leuk Mistid lekker aan de slag voor het seizoen.
CoriienRN; hopelijk hoeven je amandelen er niet uit!
caroline78: Irritand he dit weer! Word dr niet goed van..

Ik zal me even voorstellen;

Mijn naam is Kirsten ben 15 jaar en woon iets boven Amsterdam. Op het moment heb ik geen eigen pony(ze is overleden) werk in de weekenden bij Richelle ter Haak(GP ruiter) en in het cross seizoen ga ik zo vaak als het kan mee op sgw cc. Hij rijd er 1 int. 2* en de andere heeft op Chaam haar M debuut.
Op het moment rij ik ook (helaas) niks, maar dat komt wel weer.
Gaan er nog mensen van hier 5 april naar markelo?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:46

Welkom Kirstjuh.

Caroline: Balen van de nieuwe pony. Anders een paar uurtjes extra laten lopen, worden ze vaak wel mak van :P
Kim: Balen van je visum.
Corien: Veel beterschap.

Ik heb vandaag een Dobert Stallmeister gekocht voor Challenge. Was nog een hele zoektocht naar passend hoofdstel voor dat dier :+ Er was oo nog een prachtige passier, maar die was 2x zo duur. Dus toch maar de dobert gedaan. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:51

heel verhaal getypt deed de computer het niet toen ik het wou verzenden, alles dus weg....
Maar welkom Kirsten, leuk dat je mee komt kletsen! Ik ga de 3e naar Markelo (b-paarden)
PB, foto van je nieuwe hoofdstel?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:57

@ bvw ik had net hetzelfde stomme laptop.
@ pb er zijn maar 2 uur manege les per dag bij ons dus dat werkt helaas niet. Hij stond echt steil omhoog en als die pony's dat een keer door hebben. Er moet echt een beginner op kunnen. Brave pony's zijn amper te vinden.

welkom Kirstjuh

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:03

brave pony zijn echt goud waard!
Wij zijn daarom ook heel wijs met Amaroq
Hij stond zondag lekker te slapen in het zonnetje, ik nam een aanloopje en ging op z'n kont "bokje springen". Gingen we met z'n tweeen genieten van de zon ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:08

Goedenavond!
Hardlopen was koud := In het donker voelde ik me ook niet zo veilig. Vanavond lekker een filmpje kijken op de bank!

Lastig Caroline. Knap dat je zoveel juryleden hebt kunnen regelen in zo'n korte tijd!
Ik ga niet naar Markelo Kirstjuh
Oehh, mooi hoofdstel PB!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:15

@PB: Vet 8-) !! :D
@Kirstjuhh: Welkom ;) , veel kletsplezier!!

Wolin heeft vrij vandaag, best een drukke dag met werken vandaag en ik wil lekker onderuit met een filmpje, net als Snoekiej ;) .
Heb net lekker Pasta Carbonara en twee Ben & Jerry's besteld bij Domino's (Chunky Monkey en Peace of Cake :9 ), lekkerrrrr!! :D

Owjah.. net nog op stal een schaap gevangen ~~}> , was nogal een klus. Ze staan weer op stal om te lammeren en een dacht er toch heel anders over geloof ik.. Even een McLeods Daughters momentje :)) .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:20

http://verkkokauppa.hipposport.fi/WebRo ... 90212L.jpg

Deze is het. Echt de aller simpelste. Ook geen aansnoerneusriem, hele smalle neusriem. Wou eigenlijk een bruine (had een bruine passier marcus ehning op het oog), maar is toch zwart geworden. Ze hadden de stallmeister alleen met brede aansnoer en die was gelijk 45E duurder.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:25

Supermooi PB :j , ik zeg chique de friemel! Fijne neusriem ook!
Persoonlijk hou ik niet van hoofdstellen met een aansnoer en ik selecteer hier dan ook zeker mijn neusriem op en ik denk ook dat een smalle neusriem prettiger zit voor het paard :) . Ben benieuwd hoe die bij Challenge staat!! ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:39

Mijn Döbert (Classic) heeft ook geen aansnoerneusriem, en maar een dunne neusriem. Ik heb niets tegen aansnoerneusriemen. Zolang je ze niet heel strak doet is er geen verschil voor het paard (lijkt mij). Aansnoerneusriemen vind ik zelf alleen makkelijker om vast te maken.
Dit is de mijne (maar dan met andere frontriem)
http://www.doebert.com/prod_img.php?pro ... 1&config=1
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 10-03-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt