[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:32

Ik had ze eerst allebei op mijn lijstje staan Ja, Maar Markelo is toch stuk dichterbij dan EL

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:33

maar waarom moet dat perse dezelfde cross zijn dan? Ieder kan toch ook voor zich een cross starten en dan de resultaten optellen? Zoals sommigen in Gelderland, starten wel in C'ray of EL. De ander in Markelo. Maar gewoon die resultaten optellen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:34

Maar ja misschien is bijv markelo veel simpeler dan Castenray. In Markelo zullen er dan veel meer van Overijssel en Gelderland starten en die hebben dan dik voordeel. Niet helemaal eerlijk in mijn ogen.

Maar k vind het idd ook wel zonde dat er niet meerdere crossen mee doen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:37

Ja, maar markelo kan ook wel moeilijker zijn. Dat hou je altijd. Maar is wel leuker voor iedereen. Het gaat dan toch om de plaatsingspunten. Niet de totaalpunten van jezelf toch. Nu kan je automatisch niet meedoen omdat je het er niet voor over hebt om zover te rijden. Maar markelo er ook wel is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:39

Gooi het in de groep Knipoog Moet je ff in dat topic plaatsen, wie weet valt er wat aan te doen. Ik cross waarsch dit seizoen toch niet meer....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:40

waarom niet Mandy? Is Calypso al weg dan?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:40

Ja indd Lachen. Dat is te proberen.
Laatst bijgewerkt door kimdepim op 22-02-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:41

tientjeh schreef:
waarom niet Mandy? Is Calypso al weg dan?

Nee, dat niet. Maar waarsch deze maand of misschien volgende week wel.... Ik ga er dus vanuit dat ik zelfs Markelo en Westerbork niet meer start.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:41

Jeetje, dat is snel Mandy.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:42

kimdepim schreef:
Jeetje, dat is snel Mandy.

Naja als je ziet hoe lang we eigenlijk al bezig zijn met de verkoop valt het nog wel mee hoor.... T is en blijft jammer, maar k heb wel 2 leuke opvolgers. Alleen geen crossers helaas....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:44

geen crossers? Dat is toch wel erg jammer!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:44

Ja dat is wel zo. Maar het lijkt me toch erg jammer. Ging volgens mij wel goed met jullie *LOL*.
Die opvolgers kun je wel crossers van maken Knipoog. Mijn 3,5 jarige is ook geen crosser. Maar ik ben wel van plan om er 1 van te maken Haha!.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:49

Hahaha.. ik bedoel met geen crossers dat ik met Coriana niet mag crossen en Zetje is nog veel te jong. Die s nog maar 2 maand zadelmak en heeft gewoon een jaar langer nodig om goed te ontwikkelen. Dus ik richt me met haar ook op volgend jaar.. Dat moet ook zeker een crosser worden Clown

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:50

Mag ik vragen waarom je met Coriana niet mag crossen?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:52

Haha okee Knipoog. Zazulou word dus nog wel een crosser Knipoog. Zou ook wel snel zijn als je volgende maand al een cross met hem ging doen Tong uitsteken. haha.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:54

kimdepim schreef:
Haha okee Knipoog. Zazulou word dus nog wel een crosser Knipoog. Zou ook wel snel zijn als je volgende maand al een cross met hem ging doen Tong uitsteken. haha.

Mag nog niet eens Knipoog Pas vanaf augustus. Ik heb nog nooit hoger dan 30cm ofzo met haar gesprongen dus laten we die cross nog maar ff achterwege.

@ tientjeh: coriana is niet van mij, maar van iemand anders. Die fokt springpaarden en heeft niks met dressuur en SGW. Plus dat Coriana veel te voorzichtig is voor de cross, ze is er dus niet geschikt voor. Tripalon zou ik nog wel mogen rijden, maar meer niet.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:57

Ik weet niet precies hoe het met die leeftijden zit Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:58

Een 4 jarige mag vanaf augustus geloof ik crossen... en vanaf april springen. Dus in EL of Chaam meedoen zat er sowieso al niet in Knipoog

Citaat:
Zazulou word dus nog wel een crosser Knipoog

Ze zal wel moeten Nagelbijten / Gniffelen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:00

In het jaar dat een pard 4 wordt mag hij in augustus B en L crossen.
Met 5 mogen ze M crossen.
Met 6 mogen Z /* crossen.
Met 7 mogen ze ZZ/** crossen.
En met 8 mogen ze de *** en **** lopen.
In Engeland is dat heel normaal als ze dat op die leeftijd lopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:02

Ik zou nooit met een 4 jarige in augustus al gaan crossen... Vind k veel te jong.

Maar ja hoeveel paarden van net 6 (nu dus, de V'tjes) lopen nu al Z... vind k ook niet normaal.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:05

Dankje pb Lachen. Weer wat geleerd Knipoog.
Die van mij word dit jaar 4 (in juli geloof ik). Ik rij er nu nog niet zoveel op, iemand anders rijd hem voor me.
Ik ga er vanaf deze week vaker heen om haar te rijden. En over een maandje komt ze terug. Dan maar zien hoe het gaat. Misschien dat ik in Oktober Nijerbekoop kan proberen Lachen. Maar verder ook nog geen crossplannen voor dit jaar met haar hoor Tong uitsteken.
Loempia mag zich eerst bewijzen Haha!.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:06

Ik vind het ook jong. Maar aan de andere kant lopen er dan ook genoeg Z springen of Z dressuur. Daar kijken we weer niet van op. Nou is crossen wel wat zwaarder, maar zoals in Engeland heb je veel meer van die jonge paarden wedstrijden. Dan kan dat ook al sneller.
Maar als ik eerlijk ben vind ik Z springen voor een 6 jarige eigenlijk ook al té. Beesten zijn net uitgegroeid. En als je vraagt waarom da moet zeggen ze 'anders zijn ze te oud en komen ze niet meer mee met het grote werk straks'. Dan denk ik ook laat ze een jaar wachten en dan halen ze dat gewoon in hoor als ze de kwaliteiten hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:07

Jij hebt iig in Loempia nog een crosser, das wel ideaal. Als calyp weg is heb ik er geen meer. Ik ga dan wel groomen bij Dela, TG en Martine__ Maar ja zelf rijden blijft natuurlijk veel leuker

Ik heb mijn crossplannen naar 2009 geschoven. Zetje is zo groot en een slungel daar doe ik rustig mee aan. Als ik in juni/juli/augustus of wanneer dan ooit ee n keer een B parcour spring vind ik het prima. Rijd haar ook maar 2 a 3 keer per week.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:07

Te snel in de dressuur en springen vind ik ook niet goed. Ik snap niet waarom dat allemaal zo snel moet...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:08

peanutbutter schreef:
Ik vind het ook jong. Maar aan de andere kant lopen er dan ook genoeg Z springen of Z dressuur. Daar kijken we weer niet van op. Nou is crossen wel wat zwaarder, maar zoals in Engeland heb je veel meer van die jonge paarden wedstrijden. Dan kan dat ook al sneller.
Maar als ik eerlijk ben vind ik Z springen voor een 6 jarige eigenlijk ook al té. Beesten zijn net uitgegroeid. En als je vraagt waarom da moet zeggen ze 'anders zijn ze te oud en komen ze niet meer mee met het grote werk straks'. Dan denk ik ook laat ze een jaar wachten en dan halen ze dat gewoon in hoor als ze de kwaliteiten hebben.

Precies!! Maar ja.... wat doe je eraan. Er zijn genoeg mensen die gewoon over gaan als ze mogen (qua leeftijd). Clubgenoot van ons mocht nooit over omdat het paard te jong was. Ondertussen is ze Z springen + 50 ofzo en nu moet ze dus ZZ. Paardje is 6,5.

edit: krijgen jullie nog een email als je een PB hebt? Ik krijg dat ineens niet meer sinds deze week.