[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:20

Ik dacht eventueel die cross mee te doen, maar aangezien transport momenteel onzeker is... Kan wel altijd eentje huren natuurlijk. Maar als de ondergrond zwaar is, pfoe. Misschien beter een keer eerst gaan kijken en onthouden voor volgend jaar :)

PP, zo te zien ging de training wel heel goed op het water? Zou het niet kunnen dat ze niet goed met de spanning van de wedstrijden om kan? Want tijdens les lijkt ze het wel prima op te pikken, of ben ik mis.

Gisteren ontdekt dat Icaro vermoedelijk een heel erg smalle mond heeft. Ik reed al enige tijd op een ongebroken appel watertrens, liep hij fijn op, maar rechts krult zijn bovenlip altijd een stukje op waardoor je de tanden en tong ziet. Bij controle gezien dat hij de mond niet volledig kan sluiten, de tanden raken elkaar niet, dus ik gok dat het bit te dik is. Mijn allerdunste dan genomen, een baucher met zo'n mondstuk zoals myler. Dunste dat je hebt volgens mij. Maar zelfs hier heeft hij het nog mee, al is het wel veel minder.
Toch eens overleggen met de DA binnenkort. Hij staat nu wel terug dagelijks in het werk, vooral longeren om alles weer sterk en soepel te krijgen.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:45

Onee wat rot van je camion zeg :(! Roest kan wel heel snel uitbreiden das waar. Hopelijk vind je een schappelijke oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:47

Nu, als het alleen oppervlakkige roest is, dan laat ik die er gewoon afhalen en behandelen. Is het doorgeroest (of bijna) dan kijken of het vervangen kan worden, zoals een uitlaat. Blijkt het echt erg te zijn, tjah, dan gaat ie de verkoop in en zoek ik naar een oplossing.

Op papier kan en mag ik een 1,5-paards trekken, maar of dat kan met een 1500 dieseltje is weer wat anders. Al is het dan wel gewoon fijn dat ik transport heb voor noodgevallen, kleine afstanden en later kan ik dan uitkijken naar zwaardere auto.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:50

Training was ze dus flink, juist weer niet weg willen van het begin. Haar twee keer vooruit gezet (met de dressuurzweep) en dan was ze derest flink. Nog paar keer uitgelokt maar dan bleef ze braaf. Alle hindernissen deed ze simpel, ook combinaties van de L. Juist het water stopte ze eerst op de lage afsprong, maar reed ook wel erg mottig aan. De hoge afsprong deed ze dan meteen :/. Wrm kan ze da idd nie op wedstrijd?! Ik weet niet af het wedstrijdstress is, tzal toch zoiets zijn wss?

Ik ga nu de 60 doen in meren.dree en dan hopelijk heb ik geen waregem geen problemen, want daar zal ze zeker niet weg willen van haar stal. Hoe beter ze het ergens kent, hoe slechter :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:58

't is een vosse eh :P
Als je les/training hebt sta je in een groep bij de hindernis, dus zo ver moet ze die dan niet achterlaten en ze keert altijd snel terug. Doet ze het ook als je alleen gaat oefenen of niet?
Lijkt echt iets in die richting, alsof ze bij de rest wil blijven en dan de opbouw op wedstrijd met spanning, stress, tijdslimiet etc.

maar ik ben geen expert dus ik l*l maar wat :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:11

Of ze wilt misschien snel terug naar de van. Want in Ciney deed ze toch ook zo waarbij de parking aan de grens lag niet?

Iemand die weet (buiten FEI TV) waar je nog Blair kan kijken? ik vind niets;..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:32

Ik heb ook al gezocht maar kan idd geen uitzending vinden.

Zonet de resultaten gehad van school: op alles dik gebuisd zoals verwacht. Mijn emmertje is nu wel even aan het overlopen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:04

Ohnee :(:) zo jammer!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:07

Onee :(!! :(:) :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:26

Ik ga de opties bekijken, maar als ik kies voor verder studeren zit ik zonder inkomen en zullen de paarden de deur uit moeten...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:20

Ah nee Varekaj!!!! :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:21

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:24

Pffff kl*te Varekaj!

Zou er toch wel goed over nadenken... paarden zijn tof - maar studies en daardoor eventueel een andere job/beroep/functie heb ik wel altijd belangrijker gevonden. Mocht ik hier niet hebben kunnen combineren hadden er ook paarden moeten verdwijnen vrees ik... Kan je geen halve stal ofzoiets zoeken die wat mee kan rijden/verzorgen en bijdragen in de kosten?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:25

Ik vandaag 3e keer echte rit met Shuddy, en hij liep echt fantastisch goed. De grove basis zit er zo goed als weer er op! :) Vooral gewerkt op lichtheid in de overgangen. Vooral naar iets tragers durft hij op de hand te hangen, maar ging suuuupergoed!!! Sommige draf-stap overgangen zelfs beter dat hij ooit heeft gedaan! :D En in alle gangen superlicht in de hand. Ohhh echt genieten! :D Onze eerste dressuurwedstrijd na half jaar staat al aangeduid op de kalender. :) 25 oktober!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:36

Kl*te varekaj... En als je enkel t rijden laat en de paarden laat overwinteren op de weide? Allez, t is maar een idee, en als buitenstaander is t altijd makkelijk praten natuurlijk...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:07

Uhu... Of je paard(en) uitlenen... Nuja ge moet dan al een héééél betrouwbare persoon vinden dan! En dan nog te denken aan problemen die kunnen optreden.
Moet idd niet gemakkelijk zijn... Maar als ik dan naar de toekomst zou moet kijken, dan vind ik dat diploma een prioriteit heeft... Das ongelofelijk hard, 'k zou er niet aan moeten denken als ik aan Shuddy denk maar toch... Zal nog erg moeilijk zijn denk ik. Maar misschien vind je wel een ideale oplossing!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 16:29

Fijn dat je nog een x goed hebt kunnen rijden Hanne!

Als je nu maar 1 paard houdt? Is dat ook geen mogelijk oplossing? Ik vind ook dat school voorrang moet krijgen:.. Hoe hard ik daar ook zelf moeite mee zou hebben

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:23

Hallo iedereen, heb meegelezen maar tijdje niet gereageerd, even geen puf gehad...

Welkom Katarina :wave:

Aldislamp alweer proficiat met mooi resultaat in Deurle!
Kon niet gaan kijken naar Koko, maar heb foto's en de uitslag gezien en dat lijkt super, dus ik hoop heel hard dat hij recht blijft, dan zal hij daar een super huisje hebben!

Varekaj klote zeg! Zowel van camionette als studies... Probeer geen overhaaste beslissingen te nemen, idd even bekijken of je mss geen bijrijder kan vinden of toch minstens een oplossing voor deze winter zodat ze niet op pension hoeven, want dat is natuurlijk wel duur... Geen mogelijkheid om ze op de wei te laten?

PP training zag er goed uit op video! Jammer dat het dan altijd op wedstrijd net niet lukt. Ik heb helaas ook geen gouden tips voor je :o

Daaphh goed dat blits terug recht is! Hopelijk nog een mooi najaarsseizoen voor jullie!

Ben ongetwijfeld nog mensen vergeten sorry daarvoor :o ik doe mijn best terug wat actiever te reageren. Is ergens de afgelopen week toch beetje moeilijk geweest, even naar Deurle gaan kijken met heel gemengde gevoelens. Langs een kant jammer dat ik niet kon rijden, maar ik zag iemand een sprong heel fout nemen, paard bleef nauwelijks op de been en ik had echt schrik in meisje haar plaats, wat ik vroeger absoluut niet had. En dus onbewust zelf toch ook beetje schrik vrees ik. Denk dat ik volg jaar wat meer jumping ga rijden en dan paar keer Bo, misschien nog eens L in Nokere ofzo.
En dan deze week controle op neuro gehad, veel herinneringen aan de ziekenhuisgang, echt stom maar was er precies beetje van aangedaan... Scan was goed, geen bloed meer te zien, neuroloog vond dat ik het heel goed doe op zo een korte tijd. Ik ga volg week terug werken, wel slechts 16 uur, want neuro vreest wel dat ik het onderschat, maar goed, we gaan proberen, halve dagen werken en namiddag en vrijdag rust.
Zowel neuro als arbeidsgeneesheer hadden me liever nog even thuis gezien, maar voel me schuldig omdat ik op zich niet ziek ben en al vrij veel kan doen, dus ja, ik wil heel graag proberen. Wel met oordoppen :D en mag apart in bureau zitten als ik wil zodat ik wel wat rust heb.
Enfin, weer een heel verhaal, maar is beetje emo week geweest.
Ik mag terug paardrijden ook! Morgen is mijn dochter naar de opvang, en wordt mooi weer, dus ga maar eens een wandelingetje proberen!

Daaph jij hebt zo bodyprotector en airbagvest ineen zeker? Heb je daar wat info over? Heb ze online voor 750 te koop gezien, heb jij ook zoiets betaald? Beter of anders dan Bp en airbag apart? Mijn Bp hebben ze kapot geknipt in Z-H dus moet een nieuwe hebben en ben aan het kijken voor deze. Over 2 weken mijn verjaardag dus ouders willen gelukkig stuk bijleggen :) maar nieuwe Bp en airbag apart kost ook veel geld, zelfs nog duurder dan samen denk ik dus ja...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 17:35

Ik zal even op fb over bp praten, dat is wat makkelijker!

Ohh mooie lijst van deelnemers in waregem! Zara Phillips , Andrew Hoy, Sam Griffiths, Paul Tapner, ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:02

Pension is niet zo erg duur hier + ik sta halfpension. Daarnaast is de situatie voor max. 6 maanden als ik toch nog voor mijn diploma ga, anders zoek ik sowieso een voltijdse job.
De weide moet absoluut herzaaid worden dit najaar, of er staat volgend jaar meer JKK op dan gras... Overwinteren is dus geen optie. Ben al een jaar op zoek naar extra weiland te huur in de regio, maar is zoeken naar een speld in een hooiberg. (of immens duur)

Gelukkig zijn er altijd oplossingen die ik over het hoofd zie :') Dus het financiële komt wel in orde, en waar nodig wil mama bijspringen.
En ik doe een bijverdienste als hostess die ik was vergeten :o Voor dat bureau komen de beurzen en er weer aan. Lange dagen, hard werk, maar verdient nog aardig. Af en toe een week hostess op een beurs staat bijgevolg op de planning.

Op deze manier is werk en studie wel te combineren gelukkig, zowel qua tijd als financieel.

De camion... man man man, wat een soap. Ik pik 'm op bij de garage, rij naar de keuring. Wordt em afgekeurd (voorlopig) op vanalles, behalve dus die roest. Die staat niet eens als opmerking op het blad. Het zijn kleine dingen, dus camion staat nu weer bij garagist en gaat dan voor herkeuring.
Intussen uitgerekend dat ik de aankoop van die kar al een flink deel heb terugverdiend. Nu twijfel over na de keuring alsnog verkopen samen met mijn auto en uitkijken voor kleine jeep + trailertje, of toch nog een jaar ermee rondtoeren. De bak ga ik wss niet meer vervangen.

Hanne, ik zag op FB dat je weer wedstrijden gaat doen? Super! Told you so dat dat goed ging komen :D Wat ga je starten en waar? Wie weet kom ik meedoen :P

Antonius, top dat ze op je werk aanpassingen willen doen voor je comfort. Veel succes maandag, maar ga alsjeblieft niet over je grenzen. Ik gok dat je werkgever je ook liever rustig aan heeft of thuis waarbij je later weer top terug kan starten, dan dat je te ver gaat en weer in de lappenmand komt.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:21

Amai Varekaj, dat is ook bizar van de camion, inderdaad geen makkelijke beslissing. Maar natuurlijk als je nu nog verkocht zou krijgen voor een deftige prijs. De studies zou ik ook heel goed over nadenken, uiteindelijk bepaald het wel je toekomst.

Antonius: rustig aan beginnen, zodat je er geen last van blijft krijgen. Herken je gevoel wel dat als je zelf eens gevallen bent dat je toch iets banger wordt. Op het gemak terug aan het vertrouwen beginnen werken! Is wel snel dat je terug in het zadel mag.

Hanne: dat is wel tof dat het zo goed gaat direct, hij zal wel zin hebben om te werken na zo lang stil te staan.

Het is inderdaad wel een heel mooie deelnemerslijst van Waregem. Wij kunnen spijtig genoeg niet gaan kijken doordat we moeten jureren op het nationaal ponytornooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:48

Ik zou er sowieso geen 10 jaar meer mee rondrijden, dat had ik op voorhand al voorzien toen ik 'm kocht. Als ik 5 jaar zou halen was ik al heel tevreden. In eerste instantie wou ik na mijn vorige auto al een auto of jeep die een 1,5-paards kon en mocht trekken onder B-rijbewijs, maar toen kwam dit op mijn pad, was een pak voordeliger, en tjah.
Vriendlief wil dat we samen een auto kopen als mijn huidige auto het opgeeft. Die heeft nu bijna 270.000km, is 7 jaar oud, dat telt al. Ideaal zou zijn als we dan uitkijken naar een break of jeep met 4x4 erbij waar dan een B-rijbewijs trailer achter kan. Helaas ziet hij dat dan weer niet zitten :P Iets met verschillende smaak enzo...

Daarnet zei een vriendin nog "jij hebt altijd zoveel pech, dan moet je met jouw kerel toch echt enorm veel geluk in de liefde hebben".
Euhm :P Lief bedoeld, maar dan had het iets evenrediger verdeeld mogen zijn vind ik :P

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:06

Denk eigenlijk dat je voor elke trailer een BE moet hebben, vriendin dacht dat ook dat het niet nodig was voor een 1 of 1,5 paards, maar ze is dat dan bevragen en bleek dat je altijd voor een paard te vervoeren met trailer BE nodig hebt, omdat je sowieso over toegelaten gewicht gaat ofzoiets. Ik weet er ook het fijne niet van, maar misschien best dat je het op voorhand goed weet dan achteraf problemen mee ;).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:12

Haha die opmerking! :D

En inderdaad 25 oktober een wedstrijd gepland! Dressuur in de Ga*verr.anch. *\o/* Welke proeven weet ik nog niet, dat valt nog af te wachten! Normaal sowieso niet de E5 want stalgenootje gaat die rijden en 'k zal dan helpen. :) Dus wss sowieso de E7. En afhankelijk hoe de training gaat met Shuddy ook de A7. (grrr weeral de A7 daar, das al jaren zo, 'k wil eens de A6 want daar zit die stomme keertwending om voorhand niet in. :+ Voor de rest A7 cava proef.)

Met m'n enkel, ik mank nog overduidelijk maar paardrijden met lange beugels lukt dus al behoorlijk goed! :) Springen zal nog niet voor direct zijn jammer genoeg, kan nog enorm lang duren. Zal mr voor volgend jaar zijn waarschijnlijk. We zien wel. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:13

En ja Shuddy die vindt het prachtig om weer te werken! :D Zoooo braaf en werkwillig dat hij is! :D Want soms kan die zo'n draakje zijn. :P 'k Heb vandaag echt massas kunnen belonen en hij vond het plezant ze, hij begon meer te meewerken. :P