Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CalvinenGino schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=110&t=1890028&view=unread#unread
ik gooi het ff in de groep, iemand een idee?
CalvinenGino schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=110&t=1890028&view=unread#unread
ik gooi het ff in de groep, iemand een idee?
ponycrosserr schreef:Ik heb de laatste tijd veel goede resultaten voorbij zien komen, gefeliciteerd!
Oke, ik heb dus laatst in Oudkarspel mee gedaan, een fijn foutloos rondje bij het springen en we mochten dus onze eerste cross in; bij de eerste hindernis een weigering, bij de tweede twee en bij de derde nog één en dus waren we klaar. Ach ja heeft ze toch weer wat ervaring op gedaan..
Vandaag als voorbereiding op Ede-Putten volgende week, naar Heino afgereisd om de oefencross mee te doen. Het eerste rondje hadden we op zo'n beetje alle hindernissen een weigering maar de af- en opsprongen gingen wel goed, terwijl ze die normaal juist zo eng vind. Ook het water ging ze vrij vlot in, die was met een afsprong en dat was dus eerst wel spannend, maar toen ze er uiteindelijk met haar voorbenen in stond, moesten haar achterbenen wel mee, want die stonden nog een halve meter hoger, dat ging dus een beetje onhandig. De andere hindernissen waren allemaal eerst heel eng, ik heb een paar keer de lagere hindernissen meegepakt in de hoop dat ze die wel in 1 keer zou doen, maar nee dus, ze moet ze eerst gewoon even zien en daarna springt ze het zo.
Het tweede rondje ging dus helemaal foutloos, totdat we weer bij het water aankwamen, dat was nu heel eng. Maar na een paar minuten klooien met steeds bijna erin en dan toch weer achteruit omdat het te eng is, deed ze het toch, dus heeft ze toch weer mooi wat ervaring op gedaan, zelfs de hoge afsprong (+/- 1m) deed ze zonder twijfelen terwijl ze in de trainingen over een hogere dan 60cm niet te krijgen is.
Maar nu zit ik dus wel met dat geweiger, als ze het een keer gezien heeft doet ze het wel, maar dat kan bij een wedstrijd natuurlijk niet, iemand tips?
ponycrosserr schreef:Ik heb de laatste tijd veel goede resultaten voorbij zien komen, gefeliciteerd!
Oke, ik heb dus laatst in Oudkarspel mee gedaan, een fijn foutloos rondje bij het springen en we mochten dus onze eerste cross in; bij de eerste hindernis een weigering, bij de tweede twee en bij de derde nog één en dus waren we klaar. Ach ja heeft ze toch weer wat ervaring op gedaan..?
Sim schreef:ponycrosserr schreef:Ik heb de laatste tijd veel goede resultaten voorbij zien komen, gefeliciteerd!
Oke, ik heb dus laatst in Oudkarspel mee gedaan, een fijn foutloos rondje bij het springen en we mochten dus onze eerste cross in; bij de eerste hindernis een weigering, bij de tweede twee en bij de derde nog één en dus waren we klaar. Ach ja heeft ze toch weer wat ervaring op gedaan..?
Jammer dat je bent gestopt. Je moet er bij drie weigeringen op dezelfde hindernissen inderdaad uit maar in de klasse b pas bij de vierde weigering op verschillende hindernissen.
Heel veel trainen, oefenen en oefencrossen rijden. Desnoods broekelo achter iemand aan met een ervaren paard of in ieder geval met een paard die wel alles in 1 keer springt.