[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:24

Moggel.

Het was druk in Minderhout Eef. Was het een groepstraining?
Hoe zijn ze er dan achter gekomen bij je moeder Caro? Als de hartspier nog maar 20% werkt moet je toch enigszins iets merken qua uithoudingsvermogen. Gek/eng dat ze die testen glansrijk doorstond.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:54

Morning :wave: .
Tjeempie Caro, dat is ook eng: loop je met zo'n slecht hart rond en dan merk je het niet eens. Hopelijk gaat de pacemaker goed werk afleveren!

De huishoudbeurs.......... geloof niet dat het in me op zou komen om daar heen te gaan := .

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:55

Heh gatsie wat eng al die hartritme stoornissen...
@ Mirtje super gaaf zeg!! Ben jaloers ;)
@ Suikermeisje wat een rot gedachte als je daar net gereden hebt!
@ Snoekiej wooowww wat een knap hoofd!!!
@ Texelse gaaf! Kom maar op met dat bod :P
@ Caro leuk huishoudbeurs! llemaal onnodige dingen scoren :)

Ik ben het ook wel met Evelien en Mootje eens! Sorry als ik sommige hiermee kwets!
Een meisje van stal haar oom viel plotseling dood neer op de piste 41 jaar, voor de ogen van zijn 2 kinderen! Hoor je niks van! Ti's echt vreselijk voor het held koninklijke huis want ook zij is vrouw of moeder maar ik hoef het niet werkelijk elk journaal of wat daar ook maar op lijkt er wat over te horen!
1x per dag is zat!

Wat een heerlijk weer zeg! Max liel gister dressuurmatig echt top!!!!
Dus die had geen enkele last van spierpijn of *klopt af* zijn blessure na het springen!
Zit er hard aan te denken eind maart nog een B cc'tje op te geven en dan daarna naar het L te gaan!

Nu in dubio.... Bosritje of dressuren???

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:08

Ik ben 1 keer op de huishoudbeurs geweest. Op zich zijn er hier en daar wel geinige dingen te zien, maar ik hoef niet meer zo nodig.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:10

Veel plezier bij de huishoudbeurs Caro!
Het is dus toch Oscartje geworden Snoek, super gaaf!! Leuk koppie heeft hij, ga voor je duimen dat hij goed gekeurd wordt. :)
Lees hier ook dingen over hartritme stoornissen..

Ruiterfeest was gezellig. Nu even aan studie en dan denk ik lekker galoptraining in het bos!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:13

Snoek ik ga voor je duimen
Mistid heeft gave ideeën
Lielle lekker dat je met Ojee hebt kunnen spelen
Evelien Caap pakt goed aan

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:18

@Danielle: "internationale belangstelling" klinkt zo lekker interessant. Het is niet meer dan dat er een duitser nu een paar keer gebeld heeft om hem te kopen. Kijk, als ik het zo zeg is het veeeeel minder leuk :D . Maar omdat we hem niet te koop hebben staan, wil ik geen vraagprijs noemen. Als hij iets wil kopen dat niet te koop staat, dan moet het geld bieden, en geen "gewoon geld", maar "goed geld". En dan is het nog maar de vraag of we verkopen. Eerst willen we ook nog weten wat de bedoeling is met het beestje. Hoewel dat niets uitmaakt, want wat je verkoopt ben je kwijt en heb je geen zeggenschap meer over. Maar het meiske dat hem uit gaat brengen (1e x is een van de aankomende weken) is zo gek met hem, en is éen amazone waarin wij veel vertrouwen hebben, dus dan hebben we ook lol als zij met hem in de sport bezig is. Geld is een raar ding. Als je het hebt en je doet er niets mee heb je er niets aan, en als je er wel wat mee doet geef je het uit en is het weg. Dus tja.....
@Caro: jakkes, de wetenschap dat een hart nog maar zo weinig uit zichzelf doet.
Die van mij doet veel te veel, is een beetje een nonchalant hart. Geeft zo af en toe, en zo hier en daar eens een klap, flierefluitert er een beetje door heen zeg maar. Maar iedere klap voel(de) ik, en daar word je erg moe en onrustig van.
@Leliaardje: in een grijs verleden, dik 30 jaar terug, ben ik met een groepje naar de huishoudbeurs geweest, en kwam lazerus thuis van het cointreau proeven..... daarna nooit meer geweest....
@suikermeisje: jakkes, de boel extra goed in de gaten houden maar.

De griep lijkt het veld te ruimen. Vanmorgen deed ik mij ogen open, en YES, lekker zonnetje, voelde me "goed", dus hup er uit. Was gevouwen, wasmachine aangezet, vaatwasser leeg, ontbijt klaar gezet en de batterij is al weer leeg..... pfffff ben toch nog niet helemaal oke, maar we gaan de goede kant weer op.

Alle cc-gangers: heel veel succes, doe voorzichtig, geen andere paarden aaien, geen neuscontact etc. etc. (weet iedereen zelf wel) en allemaal een heel goed weekend gewenst.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 11:25

Zo ol en bay alweer gedaan nu alvast hun stallen doen en pony klaar maken voor de les.
Vanmiddag ook nog lesgeven, verder ga ik vandaag vrij weinig doen.

Voor de hardlopers hier..kregen jullie na een tijdje ook "spierpijn" bij de ribben? Niet tijdens lopen hoor maar gewoon in rust dat je het voelt? Of komt dit ergens anders vandaan (verkoudheid), heb me een pijn.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:26

Vind ik ook hoor! Of goed geld en anders hou je hem lekker zelf!
Toch ff iets teveel gedaan? Zal nog ff paar dagen rustig aan doen anders lig je weer plat!
Spreekt uit eigen ervaring ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:01

Itsme, ik had altijd vreselijk last van m'n tussenribspieren na de eerste paar softbaltrainingen. Ademhalen deed dan al pijn. Heb je dat?
Texelse: ik heb ook wel eens een merrie goed kunnen verkopen (geen wereldprijzen hoor, maar toch leuk), maar ja, ik genoot altijd zo van haar: zo'n supermooie valkmerrie: gewoon heerlijk om naar te kijken. En ja, als ik haar dan zou verkopen, dan heb je dat geld en geeft het uit en dan heb ik geen mooie valk meer om naar te kijken.......... dus loopt ze nu nog hier :D .

Wat een lekker weer jongens! Ik ga me vlug omkleden: moet naar de kapper.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:22

Moggel!

Huishoudbeurs, dan kan ik alleen maar denken aan hysterische vrouwen met trolleys :o :x
Caro, wat apart van je moeder! Cosun en Advance zijn ook gave hengsten. Gio is toch een Advance?
Texelse, gelukkig lijkt de griep weer wat op te knappen!
Mendy, volgens mij is het heel logisch te verklaren dat je spierpijn bij je ribben hebt. Als je ademt doe je dat ook met je tussenribspieren, als je ademhaling door inspanning sneller gaat moeten die spieren ook sneller aanspannen en ontspannen. Of ze ik hier nu iets heel blonds?
Veel plezier bij de kapper leliaardje

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:40

Zo gisteravond onverwacht avondje naar het biljart/poolcentrum en daarna even naar een vriend die daar in de kroeg veel hangt, was opeens best gezellig haha :P Lekker gek staan doen, en uiteindelijk stonden ik en mijn zus op het dansvloerTJE als enige, stonden 2 wijven te kijken omdat die zelf niet durven te dansen en die gozers daar achter schijnen ook hun ogen uit gekeken te hebben :+ Alleen heb ik saaie vrienden die met hun handen in de zakken staan, dus die aan het dansen zien te krijgen, dat is best moeilijk :P

mendy: Ik had die pijn altijd als ik verkouden was, omdat ik dan krachtig hoeste en dat spanden die spieren aan.
Met hardlopen zou het kunnen omdat je dan krachtiger in- en uit gaat ademen. En veel dieper. Wel vervelend.

mijn schoonmoeder kwam ook al bezopen terug van de huishoudbeurs paar jaar geleden :+

snoek: dat paard heeft een leuk koppie!

Ik ga straks even aan de studie, als de site het doet waar ik het vanaf moet halen ;(

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:49

mistid schreef:
Ik zit vol ideeen, morgen meteen maar aan de slag met materiaal bij elkaar zoeken en alvast knutselen. Alleen pap is ziek, dus wordt wat lastiger bouwen enzo, helaas. Kan gelukkig zelf alvast hekkesluiters enzo aan het lint maken. Ik wil in ieder geval een gewone dam over de sloot, en een trakehner maar dan moet de sloot wel opgehoogd worden, dus dat wordt een verlaagde dam denk ik. En volgens mij ligt het land iets lager, ik wil ook een soort skyjump. En mam en ik willen al heel lang een landhek O:) .

oeeei kijk aan , ik hoor het wel als je een test persoon nodig hebt O:)

verder weinig gedaan aan bokt, deze week... laatste paar pagina's bij te lezen anders was het echt niet te doen zoveel :+

- zag een leuke foto van paardje voorbij komen
- en een filmpje van cross training
- en er was internationale intresse voor een pony
- en jammer dat die cc ivm met rhino afgelast worden maar wel verstandig :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:51

Als jouw oom nou ook nog eens een crossterrein aan gaat leggen :P .
Had nog een lief filmpje van Britt met Wantie gespot op fb!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:14

_Sim_ schreef:
Moggel.

Het was druk in Minderhout Eef. Was het een groepstraining?

Jan heeft van 10.00 tot 17.00 les staan geven :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:17

Ik ga morgen toch nog crossen in Ede samen met Sim. :):)

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:19

mistid schreef:
Als jouw oom nou ook nog eens een crossterrein aan gaat leggen :P .
Had nog een lief filmpje van Britt met Wantie gespot op fb!

ik denk dat ik hem niet zo ver ga krijgen :') of misschien in een land heeeelemaal achteraan :P en das dan ook niet leuk hahah :+
hahah jaa had marjan er weer opgezet :P is ouder filmpje ;)

mijn nichtje was gister GroningerKampioen Klasse B a/b *\o/*

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 13:33

leliaardje ja denk dat het dat wel is
mirthe/suikermeisje dan is het een combinatie van hardlopen/verkoudheid denk ik
mooi dat je avondje gezellig was
sann mooi dat je toch nog gaat crossen. Ik wil ook volgende week
watatpatje gefeliciteerd

net les gegeven klein meisje, komt net met de voetjes onder het zadel uit. En vandaag ook al los gereden en gedraafd.
vanmiddag nog een lesje

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:40

haha leuk zeg die kleintjes!

moet een presentatie maken over mijn stage-school, wat heb ik daar toch een hekel aan :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:22

Sannnn schreef:
Ik ga morgen toch nog crossen in Ede samen met Sim. :):)

^) Jaloers. Ik ga morgen naar WW of naar het strand! :D

Eef, braaf filmpje!
Snoek, top!! Ik hoop dat ie goed is!
Evie & Mendy, leuk dat jullie samen gaan :D Volgende week toch?

Ik heb met moeders de achtergebleven paardenspullen opgeruimd en hier weer ingeruimd. Vriendje zeurde al dat ik mijn paardenhok moest opruimen, dus bij deze. :Y) Daarna naar het tuincentrum geweest. Héle mooie potten voor op de vensterbank gekocht, ben er helemaal waus van :D Donkere pot met van die overhangende sprieten (vetplantjes want ze staan vol in de zon) en dan takken en paarse zijdebloemen erin. Ennn.......... (vriendje weet nog van niks) we hebben huisdieren! Twee vissen, een zwarte en een goudvis met van die bolle ogen. Ze hebben ook zo'n Romeins poortje in hun kom <<)
Verder nog geschoven met alles in huis en ook mooi takken (magnolia en katjes) gekocht, staat ook poepiesjiek al zeg ik het zelf. Andere grote plant is naar de keuken verhuisd. Ik ben helemaal in mijn hum, dat merken jullie wel. Zal nu wel gauw minder worden want ga het hele huis schoonmaken......

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:30

Hier is de stal nu ook 'op slot' uit voorzorg. Geen mensen en paarden van buitenaf, maar ook niet op concours.
Crossles van morgen helaas ook afgezegt. -O- Maar als goedmakertje gaan we met zijn 4en het bos in.

Heb echt super fijn gesprongen vandaag <3
Tessa gaat echt leuk springen, fijn op het achterbeen en op de sprong mooi over de rug. Ben er helemaal blij mee!!

We hadden nog een simpel ogend dingetje neergelegt, 7 balken op de volte. Dat erover draven ging wel, maar toen werden ze om en om omhoog gelegt.
Het was 1 mikado 'bam bats oeps..sorry..boem...hooow...bam...'
Paar keer oefenen en toen ging het eigenlijk heel fijn, ze gingen er allemaal ook fijner van springen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:44

Hoi hoi

:D :D :D Ik heb weekend!!!

Wat balen dat de stal bij jullie ook op slot zit Daan!

Wij gaan morgen niet naar de huishoudsbeurs maar gaan ons vermaken aan de andere kant :):) :):)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:47

Danielle: mooi dat het kwartje viel in de les
MM: Heel veel plezier "aan de andere kant" :-) , onze oudste loopt zich daar nu te vermaken!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:48

Als ik die huishoudbeurs op tv zie, word ik er al zenuwachtig van. Iedereen zo hutjemutje op elkaar om die aanbiedingen te bemachtigen...

Liever op slot uit voorzorg dan de paarden ziek. Wel een beetje balen, maar heb verder gelukkig toch geen uitjes gepland staan. Alleen die crossles is dan jammer.

Tessa ligt in de wei, heb het gevoel dat ze koliek begint te krijgen. ^) Even in de gaten houden..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:54

De andere kant is de Prenatal Marijke? :D

Danielle, hopelijk gaat het goed met Tessa!