[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:45

Hopen dat het niets ernstigs is Scum!

Ik heb net eindelijk weer hockeytraining gehad, heerlijk! Even alle agressie eruitgelopen/gehockeyd van die ***leraar!
Nog even bij de manege geweest maar oooh, wat kriebelt het dan weer zeg. Wil zo snel mogelijk weer lessen, mja dat gaat nu helaas nog niet.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:58

fijn dat hockey fijn was andrea..

ik heb vanavond les gehad..
met emiel en paardje,, ging goed

ik ga nu denk maar naar mn bed ben kapot

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:01

waar hebben jullie je avatar geupload?! ik doe ene poging, maar alles mislukt! RK had voor mij toen op haar site geplaatst, maar die pakt bokt niet bij mij

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:08

Ik bij Imageshack.us

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:19

dankje! ik zal even proberen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:20

hij doet het!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:36

jaaa dankje wel!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:15

Mooie cijfers Anja en Vief!

Lielle, jammer dat je paard zo veel spanning maakt in de proef . Heb je daar met Raimaer altijd last van? of is het nu echt ff erg.

Mooie Avatar BT . goed dat ie het weer doet.
Je was echt snel in het progressief! Alleen Albert Zoer en Natalie vd Mei waren in de M en Z nog ietsje sneller. Nou als je in zon rijtje staat, dan doe je het toch niet slecht hoor!

Scum, ik hoop dat het met Ienie meevalt . Het is altijd lastig wanneer je niet kunt zien waar die kreupelheid nou vandaan komt.

Verder heb ik niet zoveelte melden. Vanavond mn beide paardjes weer ff gereden. Gewoon wat simpel losrijden. Ik had ook niet zoveel zin om fanatiek te rijden, ben de hele dag al superverkouden en al 3 van die grote rooie boer'nzakdoeken vol gesnoten
Hopelijk wordt het niet erger, want dat past me helemaal niet.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:36

balen RK!! hopelijk wordt het snel beter!!
klinkt wel cool he...Albert was ook snel zeg
maja op zich niet raar, ik kan namelijk (nog) niet echt krap wenden met Muis, hopelijk kunnen we daar in de toekomst aan werken

ik heb vandaag eens heerlijk gereden, eindelijk eens een stille hand op het eind paar x een kruisje van 30cm gesprongen(kon het niet laten ), madame was ff te enthousiast

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:42

Ach BT zie het zo.... Jullie springen allebei gewoon liever als dat gedressuur!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:06

Scum schreef:
Gomir, hoe is het nu met Cheeka? Helaas heb ik dit jaar meer dan genoeg ervaring opgedaan met peesblessures, maar als je er met 3 maanden vanaf komt mag je blij zijn.
Ik ga zeker niet uit van die 3 maanden, dat lijkt me wel erg optimistisch.
Stappen gaat redelijk en met koelen is ze ook braaf. Ze wordt iig al aardig verkeersmak met al die bussen en vrachtwagens die met 60 vlak langs je opscheuren en al die brommertjes die even extra gas geven naast je en gillende scholieren die je net niet omver fietsen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:08

minnie_muis schreef:
Nou denk het niet! Het zijn van dei kruisingsschema's en homozygoot en heterozygoot en recesief en dominant enzo. Snapte er niet veel van maar nu al een beetje!

Leuk! Heb dit niet eerder gelezen, omdat ik tot elf uur moest werken, maar anders had ik het je met liefde nog een keer uitgelegd

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:11

Geldt voor mij en Otje ook JJ

Ik ben hard aan het leren voor het tentamen van vrijdag, schiet niet zo hard op en kon vanavond invallen voor een zieke collega(en dat was ook wel fijn met al die veeartsrekeningen in het vooruitzicht )
Ga zo nog even een van de COO's doen op internet, ideaal dat je dat tegenwoordig thuis kan doen

Lielle: balen dat raimaer de tweede proef toch weer zo lastig werd, gelukkig ging het de dag erna alweer wat beter.

Andrea: is er al een oplossing voor je profielwerkstuk?

En verder zag ik nog wat mooie cijfers voorbijkomen
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik een 8,5 had voor het tentamen beweging

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:41

Woh Gomir, wat een cijfer
Ik heb nog tentamens dus heb die leraar nog niet weer gesproken, maar volgende week ga ik zeker even met hem praten!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:11

RK, het was extreem erg met Raimaer (dieptepunt was de 76e en laatste plaats in Barchem afgelopen jaar), het begint nu heel langzaam weer wat beter te worden.

verder ben ik weer niet bijgelezen, na de audit volgende week heb ik weeer tijd.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:45

Balen Lielle, hopelijk gaat het nu weer de goeie kant op. Ze kon wel iets vreemds hebben meegemaakt. Ik hoop dat je in Chaam weer een beetje goeie proef neer kunt zetten.
Enne Veel succes met je audit. (Moet jij auditen of wordt jullie kwaliteitssysteem geaudit?)
Van mn vorige werk was het kwaliteitsssyteem ook mn pakkie an (ff naast de logistieke planning, verkoop, administratie etc) , Het was dan altijd ff stressen als er weer iemand van een overheidsinstelling of certificatie-instelling bij ons kwam te auditen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:46

Wij worden ge-audit. Ik ben kwaliteitsmanager van 2 grote afdelingen ( 2 * ca 100 man) dus maak wel redelijk wat audits mee, maar een hercertificeringt is wel wat spannender.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:14

Weet 1 van jullie dit?:

(even van uitgaande dat rijbewijs klopt)
mag een auto die max 1200 kg mag trekken, een trailer trekken die ledig plus laad 1300 op papier heeft?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:16

Ja, mits de bestuurder een E rijbewijs heeft en de trailer niet meer weegt dan die 1200 kg.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:21

Talida schreef:
Weet 1 van jullie dit?:

mag een auto die max 1200 kg mag trekken, een trailer trekken die ledig plus laad 1300 op papier heeft?

Er vanuit gaande dat je B/E hebt:

Wat de auto volgens zn trekhaak (kenteken) mag trekken mag je in werkelijkheid niet in kilos overschrijden. (want daar is de op de auto aangepaste trekhaak technisch niet op berekend)

Dus als je rijdt met lege kar, is dit geen probleem. Als je je paard er in stopt en je komt met kar+paard niet boven die 1200 kg uit heb je geen probleem.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:21

Daar sluit ik me bij aan. De trailer mag dan geladen niet meer dan 1200 kg wegen. Dat houdt in dat je dan een trailer met een niet al te zwaar paard achter je auto kunt hangen.

Van dat E rijbewijs ben ik me niet helemaal zeker. Mijn schoonbroer heeft toch ooit zonder dat E mogen rijden. Hij heeft een Nissan Patrol die 3500 mag trekken. Hij heeft daar toen nog met de verzekering over gebeld. Inmiddels heeft hij wel zijn E, maar ik weet niet meer precies waarom hij toen zonder E mocht.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:22

trailer zelf weegt 560 en heeft laadvermogen van 740. Tal weegt geen 700, dus dat zou dan kunnen/mogen?
Lastig man, nieuwe auto uitzoeken. Die we nu hebben is zonder probelemen zwaar genoeg, maar hij moet helaas de deur uit over 3 weken. Dus afgezien van het e rijbewijs dat ' even' gehaald moet worden, weet ik dus niet zo goed hoe het zit met een auto die minder dan het gewicht trailer+laadvermogen mag trekken. Kon op de RDW site ook niet echt iets over vinden.

thnx voor de snelle antwoorden!

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:22

Talida schreef:
Weet 1 van jullie dit?:

Er vanuit gaande dat je B/E hebt:

Wat de auto volgens zn trekhaak (kenteken) mag trekken mag je in werkelijkheid niet in kilos overschrijden. (want daar is de op de auto aangepaste trekhaak technisch niet op berekend)

Dus als je rijdt met lege kar, is dit geen probleem. Als je je paard er in stopt en je komt met kar+paard niet boven die 1200 kg uit heb je geen probleem.

oeps dat was 2x

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:27

Talida schreef:
trailer zelf weegt 560 en heeft laadvermogen van 740. Tal weegt geen 700, dus dat zou dan kunnen/mogen?

je zit wel op de grens! Vergis je niet in het gewicht van een paard (en dingen als matten, reserveband etc). Zelf vind ik het wat aan de krappe kant, ik heb met een dergelijke combinatie gereden en daar was ik niet blij mee.

Scum,

je mag idd soms wel met aanhanger rijden zonder BE, dat hangt van de combinatie auto trailer af.
Zolang het maximaal toegestaan gewicht van de trailer (= ledig gewicht + totaal laadvermogen) kleiner is dan het ledig gewicht van de auto (en het totaal van auto + trailer lager is dan 3500 kg) heb je geen E nodig.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:33

Ik ben alweer uit
Was eigenlijk pas om 3 uur uit, maar er zouden al 2 uur uitvallen, zouden we om 1 uur uit zijn, maar de docent kwam het 5e uur niet opdagen, dus waren we om 12 uur uit
Ik hoop dat het weer een beetje redelijk blijft, kan ik nog even lekker gaan rijden!
Ben ook nog niet helemaal bijgelezen, had vorige en deze week behoorlijk wat proefwerken en so's.. die zijn nu gelukkig voorbij