[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:52

Je test/examen is toch je winstpunt dressuur en springen? (zou van mijn wel verplicht met je crosspaard mogen hoor, want feitelijk slaat de eis van 1 wp in t springen 'ooit' behaald nergens op als graadmeter of je wel of niet voldoende in staat bent om samen te crossen)

En als er zo veel crossers zijn, lijkt het me toch ook wel dat er genoeg vrijwilligers gevonden kunnen worden... Iedere 5 starts 1x verplicht vrijwilligen. Probleem snel opgelost ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:32

Dressuur moeilijker maken vind ik geen verkeerde oplossing! Of eerst 5 winstpunten in de dressuur. Of eerst L1+ met dressuur. Dan verg je toch al wat meer vaardigheid van een ruiter, zonder het dermate gevaarlijker te maken door bijvoorbeeld de cross of het springen moeilijker te maken :j

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:54

Ik haal met Fjordy echt geen L1 dressuur, maar durf met 100% te zeggen dat wij met gemak een B cross rond komen. Netjes en verantwoord. Dus hoop toch echt niet op zoiets!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:12

Ik vind L1 ook totaal niet getuigen van rijkunst aangezien het gevaar in de cross zit dn niet in de dressuurproef.

Ik sta op de 11de plek voor Bathmen in het L dus dat is ongeveer de wachtlijst. (gisteren opgegeven)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:01

Loetie84 schreef:
Je test/examen is toch je winstpunt dressuur en springen? (zou van mijn wel verplicht met je crosspaard mogen hoor, want feitelijk slaat de eis van 1 wp in t springen 'ooit' behaald nergens op als graadmeter of je wel of niet voldoende in staat bent om samen te crossen)

En als er zo veel crossers zijn, lijkt het me toch ook wel dat er genoeg vrijwilligers gevonden kunnen worden... Iedere 5 starts 1x verplicht vrijwilligen. Probleem snel opgelost ;)

Daar ben ik het zooooo mee eens! :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:00

L1 is echt niet veel moeilijker dan de B. Komt alleen 5m wijken bij. Vind wel dat de eisen om te mogen starten in de SGW hoger mag liggen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:06

Eisen 'verzwaren' heeft echt totaal geen nut... Als je maar genoeg dressuurproefjes rijdt, komt iedereen wel een paar klasses hoger. Dressuurwedstrijden zijn voor mij geld- en tijdverspilling. :o Daarbij draagt een L/M niveau echt niet bij aan de veiligheid.
Winstpunten in het springen met het crosspaard... Tsja, ik denk dat de meeste mensen dat ook wel hebben. En kan je paard niet goed springen, dan moet je al na het springparcours stoppen. Maar zelfs het beste springpaard kan nog bang zijn van de enge boomstammen in de cross.
En hoe hoog staan de crosshindernissen nou in het B paarden, bij 80 cm houdt het wel op. Dus waarom zou je de eisen moeten verzwaren, elk paard moet dat met gemak kunnen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:08

@ Riannuh ik denk dat dat zwaar tegen valt met de winstpunten ''wel hebben bij je crosspaard'' een meter springen is voor heel veel ruiters stukken lastiger dan een cross-springparcours door komen. :) dat wil nog weleens maar een wp halen in de B blijkt stukken lastiger te zijn.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:17

Maar dan nog, ik heb ook eerst een SGW gereden voor ik een B parcours gesprongen had. Resultaat was er niet minder om; foutloze cross. Het niveau van een B SGW is toch lager dan een B springparcours, dus eigenlijk is de eis om te mogen crossen al best 'zwaar'.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:18

muts_marijke schreef:
@ Riannuh ik denk dat dat zwaar tegen valt met de winstpunten ''wel hebben bij je crosspaard'' een meter springen is voor heel veel ruiters stukken lastiger dan een cross-springparcours door komen. :) dat wil nog weleens maar een wp halen in de B blijkt stukken lastiger te zijn.

Klopt! Kijk maar naar mij :D
(hoewel dat nu erger is dan toen met de normale regeling ipv met stijl)

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:23

Ik ga ook de cross met een paard rijden dat nog nooit in het springparcours is uitgebracht.

Er worden zoveel ideeën geopperd, maar of het probleem echt op te lossen is.... Het nadeel van een cross is dat je zoveel vrijwilligers nodig hebt (ben nu ook druk bezig om alles rond te krijgen voor onze cross). Wat in dit topic eerder al eens is geopperd om als ruiter/amazone zijnde bij 1 of 2 crossen zelf als vrijwilliger actief te zijn. Dan zullen er meer wedstrijden georganiseerd kunnen worden en zullen vanzelf de wachtlijsten korter worden.

Bij ons op de vereniging geldt deze regel al. Als je wilt starten help je zelf op de dag dat je niet rijdt of in de voorbereiding. Daarnaast lever je nog 2 vrijwilligers aan voor dat weekend. Maar evengoed blijft het lastig om alles rond te krijgen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:57

Ik denk dat je gelijk hebt vascol. Het probleem is niet op te lossen door het moeilijker te maken om te mogen starten (of de B cross moeilijker te maken) er moeten gewoon meer mogelijkheden worden gecreeerd... En het is jammer dat het spaak loopt op de vrijwilligers...

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:11

Ik denk dat het niet alleen spaak loopt bij de vrijwilligers, maar vooral ook bij de organisatie van een sgw. Daar komt toch heel veel bij kijken. Een groep mensen zal heel veel tijd moeten steken in het bedenken, opzetten en opbouwen van een dergelijk evenement. Ik zit bij onze vereniging in de commissie die een oefencross organiseert en daar komt veel bij kijken (laat staan bij een 'echte' SGW, wij doen dan nog zonder dressuur). Denk alleen al aan terreinonderhoud, parcours bedenken en bouwen, sponsoren regelen, planningen en indelingen, catering en ga zo maar verder. Je hebt een groep mensen nodig die het leuk vindt om dit van de grond af aan op te zetten. In je eentje redt je dat niet. Met het vinden van vrijwilligers hebben wij eigenlijk nooit problemen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:35

marleeentje schreef:
Ik denk dat het niet alleen spaak loopt bij de vrijwilligers, maar vooral ook bij de organisatie van een sgw. Daar komt toch heel veel bij kijken. Een groep mensen zal heel veel tijd moeten steken in het bedenken, opzetten en opbouwen van een dergelijk evenement. Ik zit bij onze vereniging in de commissie die een oefencross organiseert en daar komt veel bij kijken (laat staan bij een 'echte' SGW, wij doen dan nog zonder dressuur). Denk alleen al aan terreinonderhoud, parcours bedenken en bouwen, sponsoren regelen, planningen en indelingen, catering en ga zo maar verder. Je hebt een groep mensen nodig die het leuk vindt om dit van de grond af aan op te zetten. In je eentje redt je dat niet. Met het vinden van vrijwilligers hebben wij eigenlijk nooit problemen.

Dat zijn ook vrijwilligers hoor :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:47

riannhuh schreef:
Maar dan nog, ik heb ook eerst een SGW gereden voor ik een B parcours gesprongen had. Resultaat was er niet minder om; foutloze cross. Het niveau van een B SGW is toch lager dan een B springparcours, dus eigenlijk is de eis om te mogen crossen al best 'zwaar'.

Hier hetzelfde. Ik zou ook niet blij zijn met de regeling om eerst B springen en dressuur te moeten zijn met het crosspaard voordat je gaat crossen. Denk ook niet dat die regeling er ooit gaat komen. Is geen doen, vooral niet met alle prof's en alles.
L1 dressuur zegt ook niets, zie genoeg mensen in het Z dressuur rijden waarvan ik denk hoe ben je daar ooit gekomen haha.
Het zou aan de ene kant ook krom zijn dat de KNHS nu deze regelgeving gaat veranderen omdat de sport nu populairder is geworden. Dat wouden ze graag en dat is gelukt.... Hadden ze alleen beter van te voren ook na kunnen denken over hoe en wat als de wedstrijden te snel vol zouden zitten.

Denk dat het een combinatie van factoren is... Voor een SGW is meer nodig dan vrijwilligers en alles. Ik weet dat ze hier in de buurt ook over een SGW gedacht hebben na aflassing van Ede en ook een paar jaar later weer. Maar het is heel lastig met landeigenaren en ook bepaalde wetgeving die geld voor bosgebieden etc. Daarnaast is het ook niet goedkoop om een SGW te organiseren. Zo zijn er nog wel meer factoren die meespelen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:01

gr_roos schreef:
marleeentje schreef:

Dat zijn ook vrijwilligers hoor :j

Ja inderdaad, dat zijn ook vrijwilligers. Maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat er voor die groep mensen veel meer tijd in gaat zitten dan voor de grote groep vrijwilligers die je op de dag/dagen zelf nodig hebt. Dat het makkelijker is om mensen te vinden die 1 dagje helpen, dan om mensen te vinden die de hele wedstrijd organiseren, want dat kost ze veel meer tijd.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:03

Als nergens staat vermeld of het inschrijfgeld inclusief of exclusief de €2,50 toeslag is. Kan je er dan vanuit gaan dat het er bij in zit of juist niet? In het vraagprogramma van Barchem kan ik het niet vinden namelijk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:15

Dan is het exclusief volgens mij want de 2,50 is een extra toeslag

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:23

Okee ik zal het overmaken met de €2,50 extra en zal ik er een mailtje achteraan sturen of dat correct is. Dan weten we het meteen. Bedankt voor je antwoord.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:37

misschien kan je het ook afzien aan de hoogte van het bedrag! Als het een bedrag is op 0,50 zal het er wel bij zitten denk ik.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:53

Ik kreeg vandaag pas de rekening over het afmelden van Maarsbergen dit jaar .....beetje laat...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:57

Dat is wel een beetje laat biance1980... Je was er vast stiekum al van uit gegaan dat die niet meer zou komen?

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:41

Ik ben inderdaad laat. Eerst de nationale, daarna de internationale, toen privé omstandigheden en toen ben ik gaan genieten van mijn vakantie! :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:59

Loetie84 schreef:
Dat is wel een beetje laat biance1980... Je was er vast stiekum al van uit gegaan dat die niet meer zou komen?

Ik ging eigenlijk nergens vanuit, ik had geen paard. :D ....maar idd op een gegeven moment ben je het helemaal vergeten en dan ineens komt er z'n mail dat ik dacht ...huh ??

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:07

Hebben jullie ook een mail van de KNHS gekregen met een enquete over B SGW zonder dressuur? :)