En als er zo veel crossers zijn, lijkt het me toch ook wel dat er genoeg vrijwilligers gevonden kunnen worden... Iedere 5 starts 1x verplicht vrijwilligen. Probleem snel opgelost

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Loetie84 schreef:Je test/examen is toch je winstpunt dressuur en springen? (zou van mijn wel verplicht met je crosspaard mogen hoor, want feitelijk slaat de eis van 1 wp in t springen 'ooit' behaald nergens op als graadmeter of je wel of niet voldoende in staat bent om samen te crossen)
En als er zo veel crossers zijn, lijkt het me toch ook wel dat er genoeg vrijwilligers gevonden kunnen worden... Iedere 5 starts 1x verplicht vrijwilligen. Probleem snel opgelost
muts_marijke schreef:@ Riannuh ik denk dat dat zwaar tegen valt met de winstpunten ''wel hebben bij je crosspaard'' een meter springen is voor heel veel ruiters stukken lastiger dan een cross-springparcours door komen.dat wil nog weleens maar een wp halen in de B blijkt stukken lastiger te zijn.
marleeentje schreef:Ik denk dat het niet alleen spaak loopt bij de vrijwilligers, maar vooral ook bij de organisatie van een sgw. Daar komt toch heel veel bij kijken. Een groep mensen zal heel veel tijd moeten steken in het bedenken, opzetten en opbouwen van een dergelijk evenement. Ik zit bij onze vereniging in de commissie die een oefencross organiseert en daar komt veel bij kijken (laat staan bij een 'echte' SGW, wij doen dan nog zonder dressuur). Denk alleen al aan terreinonderhoud, parcours bedenken en bouwen, sponsoren regelen, planningen en indelingen, catering en ga zo maar verder. Je hebt een groep mensen nodig die het leuk vindt om dit van de grond af aan op te zetten. In je eentje redt je dat niet. Met het vinden van vrijwilligers hebben wij eigenlijk nooit problemen.
riannhuh schreef:Maar dan nog, ik heb ook eerst een SGW gereden voor ik een B parcours gesprongen had. Resultaat was er niet minder om; foutloze cross. Het niveau van een B SGW is toch lager dan een B springparcours, dus eigenlijk is de eis om te mogen crossen al best 'zwaar'.
gr_roos schreef:marleeentje schreef:Ik denk dat het niet alleen spaak loopt bij de vrijwilligers, maar vooral ook bij de organisatie van een sgw. Daar komt toch heel veel bij kijken. Een groep mensen zal heel veel tijd moeten steken in het bedenken, opzetten en opbouwen van een dergelijk evenement. Ik zit bij onze vereniging in de commissie die een oefencross organiseert en daar komt veel bij kijken (laat staan bij een 'echte' SGW, wij doen dan nog zonder dressuur). Denk alleen al aan terreinonderhoud, parcours bedenken en bouwen, sponsoren regelen, planningen en indelingen, catering en ga zo maar verder. Je hebt een groep mensen nodig die het leuk vindt om dit van de grond af aan op te zetten. In je eentje redt je dat niet. Met het vinden van vrijwilligers hebben wij eigenlijk nooit problemen.
Dat zijn ook vrijwilligers hoor