[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:33

Mogge,

Het is meer voor mijn gevoel dat ik toch ga enten. Je ent een keer niet en prompt ligt het veulen eruit. Je weet niet wat het is maar dat geld heb ik er wel voor over.

Ga zo naar de stal en vanmiddag heb ik mijn eerste springwedstrijd. Ga rondje BB doen en B. Heb maar niet tegen mijn pa gezegt dat ik eerst BB ga doen want die vindt dat belachelijk maar ik moet ritme krijgen. Er zijn niet veel springwedstrijden tot aprril dus moet maar even. Op de startlijst staan amper deelnemers maar die grote stallen geven nooit op maar komen gewoon aanrijden zo irritant want je weet niet hoelang het duurt.

werk ze iedereen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:55

Succes Caroline!

Ik heb net bericht gekregen dat ik de 21ste Z mag starten (stond daar voor M2 op de lijst). De 20ste ga ik naar de indoorcross in Lisse, dus Jer heeft een zwaar weekend. Nou ja, dit is de eerste keer dat ie twee dagen achter elkaar moet dus dat kan ie wel hebben. Mocht ik het gevoel krijgen dat ie leeg is, meld ik me gewoon af voor de tweede proef :j.

Heleen: ga jij bij Beukers crosstrainen dit jaar? Zijn er al data bekend? Zag het nog niet op de site staan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:43

:wave: middag

@ Pb: Ok, dan snap ik het, het zou wel gaaf zijn als je zus ging crossen, mijn moeder gaat nu dressuur starten met Bam en ik probeer haar ook over te halen om een keer te gaan crossen met Bam :D .
@ Snoekiej: Heb je een goed zadel gevonden?
@ Noorwijdenes: Ik heb na een paar dagen een bevestiging ontvangen.
En twee dagen achter elkaar kan een paard met een beetje conditie best wel hebben :j
@ Caroline: Succes!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:45

Ik moet het nog maar zien hoor ;)
Eerst maa dressuur rijden. Ze heeft natuurlijk ook nog 3 kleine kinderen enwerkt 70uur per week.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:13

Dat geloof ik best, moeder heeft ook een fulltime baan en 3 kinderen (waarvan er één het hele land door moet voor crosstrainingen en crossen ;) ), en die wil van de winter graag de ORUN-cursus gaan doen, eerst zien dan geloven...

Ik heb wel iets leuks gevonden, ik dacht dat ik de foto's van een van min eerste springwedstrijden met Bandido kwijt was geraakt in een computercrash, maar heb er gisteren een aantal teruggevonden *D !

Jumping Maasluis (mei 2009):
Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:27

Evie_Bandido schreef:
@ Noorwijdenes: Ik heb na een paar dagen een bevestiging ontvangen.
En twee dagen achter elkaar kan een paard met een beetje conditie best wel hebben :j

Heb de bevestiging binnen!
Leuk Maassluis! Ik was daar vorig jaar kijken bij Marco Sas en had toen een dikke vette kater, man wat was ik ziek. Zat ik daar op het terras... :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:52

De clinic ziet er erg interessant uit! Maar vind 175 euro toch wel een hoop geld. Mocht ik ooit eens geld over hebben, dan zou ik het zeker doen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:17

tientjeh schreef:
De clinic ziet er erg interessant uit! Maar vind 175 euro toch wel een hoop geld. Mocht ik ooit eens geld over hebben, dan zou ik het zeker doen.

Ik vind die clinic eigenlijk belachelijk duur :o Voor een demonstratie van een airjacket en een hartlagmeter met daarbij een les! Bij Alice kon je afgelopen jaar gratis een hartslagmeter gebruiken...... Airjacket krijg ik al dus wat mij betreft een hoop geld voor weinig extra's.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:35

billy1 schreef:
tientjeh schreef:

Ik vind die clinic eigenlijk belachelijk duur :o Voor een demonstratie van een airjacket en een hartlagmeter met daarbij een les! Bij Alice kon je afgelopen jaar gratis een hartslagmeter gebruiken...... Airjacket krijg ik al dus wat mij betreft een hoop geld voor weinig extra's.

Die clinic is inderdaad wel behoorlijk prijzig, maar zeker het rijden met hartslagmeter en gps (snelheid) wil ik erg graag doen, ik heb tijdens sgw's vaak het idee dat ik ontzettend hard ga terwijl dat helemaal niet zo is, en dan is dit toch de ultieme mogelijkheid om te zien waar het misgaat en hoe we hierop moeten trainen.
En het is natuurlijk ook ontzettend leerzaam om een crosstraining van de bondscoach eventing te krijgen, dat is een kans die ik niet wil laten liggen.

Maar gelukkig sponsoren mijn ouders de helft, want het is en blijft natuurlijk wel een groot bedrag ;) .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 09-03-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:40

tja, ik heb het geld er ook niet voor over. Al denk ik zeker dat het heel leerzaam is!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:06

Wat leuk trouwens dat je M gaat starten met Uk :).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:33

Ik ben ook vooral geinteresseerd in het conditiegedeelte en meteen een mooie mogelijkheid om in Ede te trainen (ben ik nog nooit geweest). Mijn mams en ik doen ook fifty-fifty. :)
Heb ergens in mei ook al een clinic (dressuur) van Henk van Bergen dus kost allemaal weer genoeg.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:33

:wave:

Wat een zaaaaaaalig weer zeg vandaag!! Heb heerlijk met Wolin een buitenrit gemaakt in het zonnetje, mijn moeder ging gezellig mee op de fiets :) . En hierna is mijn moeder op Wolin geklommen, ze vond het ontzettend leuk en Wo had het ook helemaal naar haar zin :D . Was leuk om iemand anders op Wolin te zien, wat is Wo toch een supermooi paard om te zien :+: , ze loopt al zo parmantig met een gebogen hals en al ontzettend dragend van zichzelf :9 .. Chique peerd.

Net heerlijk in het zonnetje wat zitten lezen met een kop thee, hierna gewoon liggen pitten in de tuin :z .. met een kat op mijn buik, dus ik werd wel een beetje in de kreukels wakker := ..

Straks misschien nog even naar stal, veelste lekker weer om op stal te staan :) .

Edit: Dit al gelezen? :)
http://www.horses.nl/disciplines/nieuws ... art%202010

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:39

Ik ben weer terug van CC. Rondje BB ging gewoon fijn. Rondje B in balk en 2e. Mevrouw vond na H7 dat het tempo maar eens flink omhoog moest en was haar compleet kwijt. Sprong nog net met een galopsprong door de dubbel. Maf beest. Dit geintje flikt zij mij steeds aan het eind van het parcours en steeds na H6/7. Je land en weg is mevrouw. Verder met veel vertrouwen gereden. Het was wel weer spektakel tussen die BB paarden. Complete rodeo shows, bange paarden en valpartijen van ruiters.

Vanmorgen mijn ruin nog even in de zon gelongeerd. Hing weer lekker de komiek uit met zijn rare huppeltjes.
Ga zo maar even lesgeven. vanavond ga ik maar weer even bijlezen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:42

Wat vervelend dat het niet doorging gisteren Rosalie! Mooi dat je zo'n fijne buitenrit hebt gedaan
Leuk dat je naar Sjoert gaat Vief
Balen dat je geen motivatie had voor het afstuderen Mandy
Fijn dat je thuis kon rijden Caroline!
Portugal lijkt me een leuk land Vief, alvast veel plezier!
Gefeliciteerd Noor, knap hoor! Alvast succes op je debuut
Fijn dat het rijden goed ging PB, en ook leuk van je zus!
Handig dat je de berm in ging Lotte :+
Lekker Simmie, die hadden wij laatst ook, maar dan met 2 loten!
Balen als het wel de Rhino zou zijn Caroline! Klinkt wel een beetje verdacht als het er zoveel zijn
Fijn dat de clinic interessant was Shanouk, ik vind het anders altijd zo zonde van mijn tijd. Wij gaan binnenkort naar een lezing van de vee-arts geloof ik
Nog succes Caroline, en BB is helemaal niet erg voor het ritme! Zou ik ook doen als ik er een poosje uit was geweest
Fijn dat je kunt starten Noor!
Fijn dat je de foto's hebt teruggevonden Evie!
Ik heb ook niet zoveel geld over voor een clinic, zeker niet omdat het HTC ook best duur is en ik daarnaast ook nog trainingen met Meno rijd, en ik rijd er ook echt volop gewoon springen naast. Dan wordt het toch echt te veel, omdat we ook nogsteeds aan het verbouwen zijn.
Fijn dat het zo goed ging met Wo Lotte!

Zo, ik ben weer bij.
Gisteren Castenray (!!) opgegeven met Meno, ik kan met Marit meerijden en dan gaan we vrijdag heen en daar slapen. Lijkt me echt heel leuk! Wordt wel een erg drukke week, mijn uitwisselingsmeisje komt dan namelijk hier, en gaat de dag dat wij naar Castenray gaan weer weg. Ik woon ver van school, en zij zaten elke dag bij elkaar, dus moet ze zich maar een beetje aanpassen. Gelukkig vind ze paarden en een boerderij wel erg leuk, kan me anders voorstellen dat het een hel voor zo-iemand moet zijn.

Ik kan vandaag niet rijden, ze zijn allemaal ge-ent, en mijn zusje gaat met Yoeri naar les. Dat is de enige die niet zweet na een flinke training, en dat hebben ze allemaal toch nodig op het moment, flink aan de dressuur, dus ga ik vandaag maar niet rijden. Mijn kamer afmaken is ook wel handig, zal dus zo nog even mee aan de slag.

[edit] fijn Caroline, jammer dat ze die geintjes de laatste paar keren heeft!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:53

Hoi iedereen,
Ik heb een zadel gevonden hoor :D Het is een nieuwe KM Dressage Deluxe geworden. Ik ken het merk niet, maar het komt uit dezelfde fabriek als Euroriding en de Hulseboszadels van vroeger. We hebben een hoop gepast, toen ben ik met 3 zadels gaan rijden. Deze hadden we er eerst op en ze liep heel fijn. Daarna 2 Anky zadels geprobeerd. Die lagen ook goed. Vorstin was iets trager, maar ik dacht dat dat lag aan dat ik er al een poosje opzat. Toen weer de KM, en ik kon echt duidelijk verschil merken. Ze liep zelf veel voorwaartser en liet zich makkelijker zakken. Dus die is het geworden!
Afbeelding

Die clinic had ik ook mail van gehad, maar ik vond het ook onwijs duur. Hartslagmeter zou ik wel eens willen proberen, maar dat komt ooit nog wel.
Gaaf zo'n weekend Noor!
Lekker zo'n buitenritje Lotte!
Klinkt als een lekker rondje Caroline!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:07

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel Snoekiej, fijn hoor!! ;) +:)+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:11

Super Shanouk! Ziet er ook wel uit als een fijn zadel. Bruin of zwart?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:12

Springzadel had ie trouwens maar 1 bij zich die pastte, maar daar zat ik niet fijn op. Dus hij komt over een paar weken nog een keertje terug met een paar springzadels.
@ Mirthe, het is gewoon een zwart zadel.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:31

Wat vinden jullie, zit nog niet vast allemaal..A of B..zon is speelser, speld lijkt chiquer... :P
A
Afbeelding
B
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:33

Gefeliciteerd met het zadel Snoek!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:34

B, Bianca, vind ik iets chiquer. Pfffff wat een bling bling zeg :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:36

WolinLotte schreef:
B, Bianca, vind ik iets chiquer. Pfffff wat een bling bling zeg :D

hihihi... _O- helemaal mijn ding dus, je zit er nu wel bovenop natuurlijk met een foto, als alles aan is zal het wel meevallen. :D gemaakt door Angeliquer van bokt, zij maakt er diverse en deze dus helemaal naar mijn kleuren en wensen. exacte kleurstaal van het blauw ook weer.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:44

ik zal voor A gaan, maar eigenlijk zijn ze beide mooi ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:05

Shanouk: Gelukkig had Godfried een goed zadel!

Ik vind het ook erg veel geld voor een clinic. Ik bedoel een demonstratie van Air Jacket zou je toch niet voor hoeven betalen. Dat is reclame maken. Ze moeten blij zijn dat je wilt kijken.

Ik heb in mei ook een springclinic van Albert Voorn. Ben erg benieuwd.