Ik zou dat zeker niet in eerste instantie proberen, en eerst eens de trainingen afwachten. Je instructeur kan dan zien wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Spelenderwijs is het beste Danique ! Als je gaat oefenen gewoon met iemand samen gaan waarvan het paard/pony er zeker in gaat en dan er een keer doorheen stappen en dan herhalen tot dat je pony er plezier in krijgt en vol overtuiging het water in gaat !
misschien komt het ook wel een beetje door mij zelf hoor.. ik ben altijd al een beetje bang geweest voor water.. tenminste samen met mn pony dan, ik ben namelijk met m'n C pony een keer over de kop gevlogen in het water.. En tja.. daar ben ik soms bang voor dat dat weer gebeurt..
Hmm.. ja daar kan het dan misschien ook wel aan liggen Danique.. Maar door het gewoon vanaf het begin af aan te 'leren' dan bouwen jullie samen ook weer vertrouwen op! Zal vast wel goed komen !
@ danique, ik heb er oook zo één die het water niet in wil. Ik probeer bij zoveel mogelijk verschillende plassen te oefenen. Want er zijn er een aantal waar ie nu ondertussen wel in gaat, maar in de cross niet. Welkom trouwens!
@ J_N: de laatste in de M2 rijd om kw voor tien. Daar moet ik dus drie kwartier wachten. Dat valt dus nog mee.. Maar leuk is anders
@danique: idd gewoon veel verschillende waterbakken oefenen. Je pony moet er gewoon vertrouwd mee raken. Die van mij durfde er eerst ook niet in en nu vind ze het hartsikke leuk