[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyntje

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:08

Nice PP, klinkt alsof jullie toch snel weer op gang zullen zijn! Hopelijk tot zondag dan hé!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:49

In een ander topic over ijzers aftrappen had iemand een foto geplaatst van een ijzer waar hoefbalbescherming aan zit. Komt van IJslanders als ik me niet vergis.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:47

hmmmm...boxser is echt kreupel van die 2 dagen zonder ijzer..been is warm en aan het pulseren.
hopelijk voor theux weer in orde :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:25

*neemt hout vast* die pech heb ik nog niet gehad.

Nu het goede nieuws: presentatie eindwerk ging best soepel. Medestudent zei achteraf wel "als ik uw vragen had gehad was ik blijtend weggelopen". En dan vond ik het nog meevallen :') dus Denk wel dat ik me er ietwat uitgeluld heb haha.

En 2e nieuwtje: ik heb een zadel dat niet schuift of klappert op Tibor *\o/* dit weekend eens mee rijden en als het lekker zit kunnen we eindelijk aan de slag :D

Voor wie dit weekend wedstrijd heeft: succes!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:17

Canch loopt oke, ik hoop dat het bij jouw ook snel over wanneer ijzer er terug op ligt!

Ik heb me alvast ingeschreven voor de stage ook :o. Ben net weest gaan kijken in Deurle, bijna de helft was uitgesloten voor de B (en kmoe morgen tzelfde deken, als ik al door de jumping geraak) en het tweede water is veeeeeeel moeilijker geworden, da zal wss zowiezo en een no go zijn.

Woeps , wat een instelling :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:25

Veel succes, bekijk het als een trainingsrondje? Ik ben transportloos vanaf morgen voor een tijdje. Kar moet op onderhoud

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 18:13

Ve succes morgen! Mes tussen de tanden en rijden!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:15

Gooooo Helene en Canch!!! *\o/*

En alst ni lukt, mag je naaste week ofzo ritje komen maken met megabrave Shuddy! :D
Maar alst wel lukt, mag da ook hoor. :P

Vandaag dus voor het eerst een échte ritje gehad! :D De start was wat moeilijk met m'n enkel :P Maar heb geen kinesist vandaag, dus 't was nog niet zo los. Na tijdje ging t wel! Wel voel ik erg hard dat over het algemeen m'n goede enkel vééééél soepeler is. Maarja das nog normaal, operatie is nog mr van maandag geleden. En Shuddy ging best goed zo voor eerste ritje! Alleen de stap das zo'n rotgang bij hem. Hij is veel losser in draf en galop. Maar goed er zaten wel al goeie stukjes tussen! :D En uitgestapt op straat, en hij is 1 keer goed verschoten, maar goed dat hebben we alweer gehad. ;) Dat 'k niet de schrik te pakken heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:19

Leuk om te horen Hanne!

Rij zondag alsof je ervan overtuigd bent dat je moet winnen. Niet twijfelen, haal alle lef uit je tenen en zet haar erdoor. Geef haar niet de kans op twijfel maar doe dat zelf ook niet. Wees overtuigd dat het gaat lukken.
Wie weet haalt canch daar ook moed uit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:56

Ik kijk uit naar alle verslagjes van de cross vandaag! Aan de uitslagen te zien niet voor iedereen gemakkelijk geweest? Maar ik zag ook geklasseerde(n)!

Ik ging normaal gaan kijken, maar geen vervoer ('k mocht meerijden met iemand maar da was wel heel vroeg! ) + mottigheid. Ben blijkbaar allergisch aan katten, vorige nacht bij vriendin blijven slapen met een kat in huis. Oh joy :=
En moest ik er zijn, zou 't toch vré pieken ze, wou zoooo graag in Deurle meerijden dit jaar! (was toch een cross waaraan ik zéker wou meedoen...)
Wie gaat er stage rijden in Deurle allemaal? Ik ga mss meegaan de zaterdagvoormiddag (als het uur past van vriendin die gaat meerijden) om fotootjes te nemen.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:02

Ik hoor morgen pas hoeveel onderhoud gaat kosten, is net te laat gok ik. Anders graag. Vond het daar vorig jaar fijn om te rijden. Denk dat ik als alternatief eens naar minderhout ga binnenkort.

Zag wel al leuke foto's van PP op Facebook!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:11

Hier hoop strafpunten voor eigenlijk een fijn parcours :). Beetje dubbel dus.
Dressuur heel gewoontjes, jumping 1 fout, die ze niet had gemaakt als ik niet stug in verkeerde/ kruisgalop had doorgereden. Fout voor mij dus ;). In de cross vertrok ze echt happy happy happy :D. Super aantrekken, mooi te controleren, leuk! Eerste water dom geweest om bocht door te galopperen ipv zoals gepland naar drf te komen, met als gevolg dat het water er snel was en ze echt schrok... Dus stop, wel gelijk weer vertrokken! Toen echt fijn door, tot aan tweede water off course. Insprongetje met boompje, was er al ni helemaal gerust op, stop, langs opzij maar keertje doorgereden dan en toen opnieuw en toen ging ze wel! Twee stops erbij dus. Rest van water was toch ook ni simpel maar liep ze heel fijn door. Ik blij, rij ik relax verder, ze galoppeerde zo fijn door... En ik liet ze gewoon naast de laatste lopen... Beetje gênant... Maar soit, zo verzamelt ge dus 80 strafpunten in n cross die eigenlijk ni zo slecht aanvoelde ;).
Lene proficiat hé!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:09

Hier een super weekendje in deurle :) mijn vriend 4de in de La zaterdag en ik 6de in occ 90a. Had een super gevoel in het inrijden van de dressuur maar had toch wat spanning in de ring. Jumping en cross foutloos ondanks ik het toch een zeer moeilijk water vond. Dacht ook ff toen ik het water aanreed van ohhh nee er staat iemand geparkeerd aan het water (sorry PP ;)) maar ondanks ging ze er toch redelijk vlot door. Had enkel wat tijdsfouten. Maar ah wat zal het het is ook pas ons 2 de B crossje! Blijkbaar echt veel fouten geweest want na de jumping stond ik 12de en toch nog opgeschoven naar de 6de plaats. Ik denk van zaterdag dan toch niet deel te nemen aan de stage gezien ze zondag echt super liep. Had me ingeschreven ingeval het zondag niet goed ging :) .

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:43

Ik zag het evelyne aan de laatste hindernis :D, woepsie :D! Nuja da komde maar ene keer tegen ;)! wel goed van het tweede water want da al toch nie simpel geweest zijn voor haar!

proficiat Mila :D! sorry dat ik in de weg stond :o.

Hier was het beetje van alles. Dressuur erg fijn, stodn ik tweede op half puntje van de tweede. Springen was ik ook erg blij, (na vorige week), foutloos rondje. In de cross stop op hindernis 5 (waren vrij veel stops), de hindernis voor het tweede water en dan uitgesloten op het tweede water. Maar ze was nie flink tussen sommige hindernissen.

Dusja gelukkig had ik mij al ingeschreven voor stage, mr heb het zo wel beetje gehad, kgeef het nog een beetje kans.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:22

kop op eh PP. Ik vorige week ook uitgesloten op een stomme bidet. gisteren springt ze dan alles zonder probleem. Merries eh :(

en je stond eigenlijk niet in de weg hoor Maar vaak denkt ze van mij ah ik zie daar een paard laat ik der bij gaan ;) haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:23

Wat ben je dan van plan voor de toekomst met Canch?

Hier staat vandaag een wandeling op de planning in de namiddag. Voorlopig is het hier een mierennest van schilder met hulpvolk en 2 loodgieters. Vriend is vanochtend vertrokken voor 2 maand naar Kroatië. Dus tijd zat om er 2 weer in het werk te zetten.

Mila: lekker sociaal paard dan :P

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:56

M_F proficiat! Mooi als het allemaal goed gaat hé...

PP was blij in jouw plaats met je jumping ;), zag ze daarna idd al lelijk doen tss 2-3 en zag je een tijd later ook aan tweede water... Zuur en schtoem... Gek dier? Bij jullie echt twee uitersten hé, ofwel loopt ze prijs, ofwel loopt ze niet... Bewonder je moed alleszinds!

Ik moet toegeven dat ik dacht tegen eind seizoen wel van ons waterprobleem af te zijn :o niet dus. Toen ik aan Margo uitlegde hoe ik aan de stop op eerste water kwam, zei ze wel gelijk dat ze dacht als ik daar met wat meer rust had gereden, ze 't tweede water geruster zou zijn geweest en eigenlijk denk ik dat ook... Zag nu dat er in Merendree alleen 60 en 90 is? Weet iemand van jullie hoe 't water daar is? Voor de rest moet ze in de 90 wel meekunnen denk ik, maar zou m'n seizoen wel graag fijn afsluiten natuurlijk ;)...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:38

'k Ben nog nooit in Merendree geweest, maar heb wel gehoord dat niet de makkelijkste occ is! Maar of dat waar is weet ik niet. :) 'k Meen mij te herinneren met oa een deftige afsprong voor 90 te zijn. :)

Afbeelding

Hier het album als je wat meer wilt zien.
http://www.nifin.be/portfolio/occ-merendree/

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:05

Mere*ndree vind ik persoonlijk ook geen makkelijke in de 90, vooral omwille van de toch iets mindere bodem enz. Vind dan persoonlijk bvb. Deurle (die weliswaar moeilijker is) fairder.

Het is al een beetje afgezaagd maar mijnen kleinen was terug héél braaf. Super ontspannen dressuur rondje. Had er echt een goed gevoel bij. Helaas dacht de jury daar wel anders over, had 68%, maar de eerste had in de 80%. 21ste van de 36, is wel beduidend lager dan anders. Terwijl ik hem nu juist beter vond lopen. Tja :Y) Met foutloos jumping rondje stond ik dan 17de, maar niet echt de beste uitgangspositie dus. Springen ging wel soepel, al vond ik dat iedereen in het inspringen belachelijk wild en hoog insprong (dikke oxer 1m, constant half over mij "ja ik ben klein maar heeey ik rijd hier ook wel"). Soit. Pony bleef nog steeds héél rustig :p Heb hem voor de cross zelfs eventjes moeten aanporren met een paar overgangen stap-galop. Maar toen vloog hij ook wel uit de startbox en trok eigenlijk overal super aan. 9AB vond ik wel een toffe uitdaging, en vormde eigenlijk geen probleem en ook de waterbak combi ging hij met wat "go pony goooo" aanmoediging (in galop *\o/* ) door. Ging zo vlot dat ik zelfs de laatste sprong in een handgalopje gesprongen heb en nog op tijd binnen was (10 sec te vroeg). Chrono viel uit omdat de batterij plat was, ook handig :+ En zo uiteindelijk toch nog nét in de prijzen (9de). Volgend jaar ms toch écht maar eens een nationale licentie?! :o :D

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:22

Super lene!

Merci Hanne, had die foto's wel al gezien maar niets van 't water :o...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:24

Ben nog nooit in merendree geweest maar idd van wat ik er van hoor geen makkelijk cross, ook een lange cross. En het water zou al snel in het begin zijn en uit een bocht komende en beetje tussen de bomen. Mr kweet dus nie ben er nog nie geweest.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:25

Proficiat Lene! Idd op nr nationaal ;)!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:27

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:28

Om jaloers van te komen Lene! :D

Pfffffff 'k ga nog tot volgend jaar mogen wachten om te crossen, veel te lang. :+