[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:54

Goedenavond.
Over de rhino-enting, ik ent mijn paard als sinds jaar en dag elk half jaar tegen rhino. Nee het geeft geen volledige bescherming tegen welke variant dan ook, maar ze worden gemiddeld gezien wel een stuk minder ziek omdat ze al anti-stoffen in hun lichaam hebben, dit heeft het meeste profijt voor de verkoudheidsvorm maar ook voor de andere vormen geeft het een "voorsprong", hetzij die bij de neurologische erg klein/nihil is. Dat ze zieker worden als ze geent zijn is echt volledige lariekoek, tenzij ze rond het moment van enten besmet raken. Dit is in ieder geval hoe ik het zie en heb me er destijds wel behoorlijk in verdiept, ben het dus niet eens met de meeste dingen die er vaak geroepen worden, "als niet de hele stal ent heeft het geen nut", het heeft wel nut maar de kans is groter dat een paard alsnog besmet raakt door de niet-geënte paarden eromheen, maar toch zal hij gemiddeld gezien minder ziek worden als die andere paarden en bovendien kunnen ze dit dan minder lang verspreiden.
Ik heb geen behoefte aan een verdere "welles-nietes-discussie" dus zal verder mijn mond hierover houden, maar wilde even mijn mening en zienswijze kwijt :o .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:56

Eef_Bam schreef:
Goedenavond.
Over de rhino-enting, ik ent mijn paard als sinds jaar en dag elk half jaar tegen rhino. Nee het geeft geen volledige bescherming tegen welke variant dan ook, maar ze worden gemiddeld gezien wel een stuk minder ziek omdat ze al anti-stoffen in hun lichaam hebben, dit heeft het meeste profijt voor de verkoudheidsvorm maar ook voor de andere vormen geeft het een "voorsprong", hetzij die bij de neurologische erg klein/nihil is. Dat ze zieker worden als ze geent zijn is echt volledige lariekoek, tenzij ze rond het moment van enten besmet raken. Dit is in ieder geval hoe ik het zie en heb me er destijds wel behoorlijk in verdiept, ben het dus niet eens met de meeste dingen die er vaak geroepen worden, "als niet de hele stal ent heeft het geen nut", het heeft wel nut maar de kans is groter dat een paard alsnog besmet raakt door de niet-geënte paarden eromheen, maar toch zal hij gemiddeld gezien minder ziek worden als die andere paarden en bovendien kunnen ze dit dan minder lang verspreiden.
Ik heb geen behoefte aan een verdere "welles-nietes-discussie" dus zal verder mijn mond hierover houden, maar wilde even mijn mening en zienswijze kwijt :o .

Nee hoor, heb er zelf geen ervaringen mee, weet alleen dit van dierenartsen (en in opleiding). Dus kan er niets aan doen :P Maar snap het opzich ook wel als mensen het wel doen.

Er heeft iemand van manege Ravenswaaij naar Jan Nas gebeld en die heeft het bevestigd...
fijn dit :n

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:59

ik zag dat de wedstrijden rond zevenaar en ravenswaaij idd ook afgelast waren. Denk dat Bull dan nu maar vrij heeft zondag. :D ga ik zelf wat anders doen op mijn vrije dag.

mistid

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:01

Ik ga deze vakantie maar weer eens bezig in de crossweide. Wil toch wel graag de sloot over om in het andere weiland wat meer uitdaging te bouwen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:02

Leuk Mirthe!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:02

Suikermeisje, wil je mij de PB sturen? Heb die nl niet.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:16

inderdaad bianca springen in didam en dressuur in zevenaar zijn afgelast.
mirthe leuk een sloot

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:18

Ik heb zondag nog wel wedstrijd, maar in Twente. Zolang het nog niet dichterbij geconstateerd word, ga ik daar wel heen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:19

Maar jij zit ook een eind uit de richting nog. Maar zou wel oppassen, aangezien de stal in zoelen ook op de Gelderse is geweest (gok ik, heel veel wedstrijdruiters) en daardoor wordt de kans op besmetting weer groter.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:21

Dat zou kunnen. Maar er starten geen overijsselse in Gelderland. En er starten ook ( geloof ik) geen enkele gelderlanders op deze wedstrijd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:22

Behalve ik en een clubgenootje dan! haha. Maar voor de meeste uit Gelderland is deze wedstrijd al tever rijden. Wij zitten ong een km of 6 van de grens Twente/Achterhoek af.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:22

Ik heb morgen indoorcross, gelukkig nog een voordeel van een cross in Nieuw en sint-joostland, ligt een heel eind van Nijmegen (en de rest van Nederland voor wat dat betreft :Y) ) vandaan. Natuurlijk paard ook daar niet laten neuzen met andere paarden, maar dat soort dingen doen wij standaard al niet :).

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:26

_Sim_ schreef:
Margreet, heb je toevallig Plavix voor die stoornissen?

Ik heb 's morgens en 's avonds Emcor en hydrochloorthiazide en dan 's morgens nog erbij Lerdip en Olmetec en 's avonds Acenocoumerol erbij.
De Emcor verlaagt de hartslag, Lerdip en Olmetec houden de bloeddruk op redelijk niveau, Acenoucoumerol is om het bloed niet te dik te laten worden.
Ze zijn lang aan het zoeken geweest maar hier voel ik mij het beste bij, als er dan een stoornis is dan neem ik een extra Emcor.
Voordeel is dan ook dat ik weer m'n Dubarry's aan kan en geen olifantenpootjes heb. :o

Plavix is meer tegen bloedpropjes in het bloed.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:27

evie wij laten de paarden ook nooit neuzen aan elkaar.
jantine zolang er niet nog meer uitbraken bij komen kun je denk ik wel gewoon starten hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:29

MargreetW schreef:
_Sim_ schreef:
Margreet, heb je toevallig Plavix voor die stoornissen?

Ik heb 's morgens en 's avonds Emcor en hydrochloorthiazide en dan 's morgens nog erbij Lerdip en Olmetec en 's avonds Acenocoumerol erbij.
De Emcor verlaagt de hartslag, Lerdip en Olmetec houden de bloeddruk op redelijk niveau, Acenoucoumerol is om het bloed niet te dik te laten worden.
Ze zijn lang aan het zoeken geweest maar hier voel ik mij het beste bij, als er dan een stoornis is dan neem ik een extra Emcor.
Voordeel is dan ook dat ik weer m'n Dubarry's aan kan en geen olifantenpootjes heb. :o

Plavix is meer tegen bloedpropjes in het bloed.

Ik kreeg wel Plavix icm andere medicijnen. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik de Plavix voor mijn ritmestoornissen had. Zat ik zeker niet op te letten bij de uitleg. :+

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:35

Sim: Zal dan wel aan de combinatie hebben gelegen Sim, ik vind Plavix meer een soort preventiemiddel om te voorkomen dat er propjes ontstaan. Dus bv als men trombose heeft gehad plus een hartinfarct heeft gehad. Maar dan vaak in combinatie met acetylsalicylzuur oftewel asperine. Maar Plavix ter voorkoming van ritmestoornissen an sich niet zo snel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:42

Dat zal dan wel. De Plavix hoef ik nl niet meer te slikken (maar wel nog 8 andere pillen).

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:49

Oh, wat een berg medicijnen :(:) : voor alletwee.
Sim, zo erg is Claudia nou ook weer niet :oo .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:54

Ik vind het echt een griezel, sorry.....

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:57

Maar ze had wel gelijk, al die mensen die nu smakeloze grappen maken en het Koningshuis beledigen vieren wel heel hard Koninginnedag, enkele uitzonderingen daargelaten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:05

Da's waar Margreet maar dat is weer een ander verhaal.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:08

Sim: over wie heb jij het nou? al geprobeerd terug te vinden, maar ik heb nog steeds geen idee

Ons hengstje is wel opgevallen op de hk..... "interntionale interesse" :D *\o/* ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:09

Je hebt gelijk maar ik vind haar niet iets hebben om van te griezelen.

Edit : over Claudia de Breij. En geweldig Margriet..... laten ze maar lekker tegen elkaar opbieden.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 24-02-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:10

Texelse, over Claudia de Breij. Kan er niks aan doen, vind het een griezel.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:12

even gegoogled wat voor gezicht er ook al weer bij die naam hoort, en idd, ik heb haar wel eens gezien, maar wat ze doet....??? geen idee, ik ben een ramp met de bn-ers en de zgn. bn-ers. Geen idee bij welke categorie zij hoort...