[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:15

leli ik ben met Vies over de kop gegaan op buitenrit omdat hij een greppel/slootje over het hoofd zag. Ik ben dan ook als de dood dat hij een greppel niet ziet.
SM naar de dierenarts met je neus, of voor Dakar zijn been? :Y) Balen dat hij zo'n bult heeft.
itsme balen van de bloedneus. Lijkt me echt schrikken
henny heeft lekker buiten gereden

Is er iemand hier die toevallig komende week naar Rob gaat? Mijn vaste groom belde om te zeggen dat hij vrij heeft deze week en of ik het leuk vond om naar Rob te gaan om zelf te trainen. Helaas vind ik dat nog te vroeg voor Vies zijn pezen, ik wil dat pas na de zomer doen. Het leek ons wel leuk om te gaan kijken, iemand die toevallig gaat?

daNiielle_

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:19

Hallo!

Wij zijn opweg naar huis van Markelo.
Heb Sanurie, Joki, Anthea en Watapatja zien rijden. (de laatste was aan het opzadelen)
Van Joki een filmpje gemaakt, zal hem vanavond naar je sturen.
Anthea, springt jou paard altijd zo moeilijk? Ging niet echt van harte. :P

Volgens mij wel lekker verbrand nu :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:34

Annetje: Ik ga ook maar met mijn neus naar de dierenarts :+ Nee hij staat nog recht maar doet flink zeer :P
Ik ga toevallig niet naar Rob, zou wel graag willen hoor maar heb nu even geen tijd daarvoor. Krijg 2 drukke weken op school :(

Henny, fijn dat je lekker hebt gereden, alleen werken daarna is weer minder zeker?

Daan, leuk dat je daar bent geweest :j Woon je er zo vlak bij?

Ik wacht het heel even af met Dakar, maar als die bult nog langer zit ga ik wel naar dierenarts. Kost ons nu toch niet zoveel aangezien hij verzekerd is, dus dat is wel fijn nu! Goede keuze geweest :)

Net nog heerlijk op de pony gereden! Eerst even gedressuurd, ging aardig goed en braaf. Toen naar buiten toe en even eindje gegaloppeerd en naar meertje geweest. Ging hij best diep in en weer in 1x en vond het nog leuk ook!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:35

Af en toe snap ik helemaal niets van die jury's. Eerste proef ontspannen en netjes, krijg je 172(!!!!!!) punten, proef was vergelijkbaar met die ik vorige week hier heb gepost alleen toen was ik eerste met 192 punten. Tweede proef veel spanning en 194 punten. Schiet mij maar lek. Heb de proef net terug gekeken op video en het ziet er gewoon prima uit.
Weet meteen weer waarom ik geen dressuurruiter ben. ;)

Ga nu bijlezen.

Edit:
Wat ontzettend balen van de bloedneus, vervelend dat je niet weet waar het vandaan komt.
Enge bult inderdaad, ik zou er ook even naar laten kijken.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 20-05-12 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:38

Ik ben even actief geweest.
Net naar de paarden geweest en die twee naar binnen gehaald. Er was vanmiddag een truckersrun door het dorp. ruim 3km lange optocht van vrachtwagen en brandweer met veel kabaal en getoeter. Schimmel stond trillend en snuivend op stal :D . Longeren ging lekker. Daarna nog stro verplaatst en de bak en weide gesleept. Normaal doet mijn vader dat maar nu ik maar eens. Op de tractor rijden is een goede workout in de warmte. Dat ding is erg zwaar aan het stuur.

@ Itsme verstandig dat je niet bent gestart. Logboekje is een goed idee.
@ SM ik zou er de da even naar laten kijken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:38

evelien balen van die punten zeg!! En dat snap ik ook nooit...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:40

Goedemiddag!

Hier is het al de hele dag stralend weer. Veel zon en er komen ook af en toe wel wat donkere wolken voorbij maar er is nog niets uit gevallen.

Annetje: klink als een nare val. Ziet Vies wel vaker dingen over het hoofd?
SM: ik zou ook denken aan een griffelbeenfractuur of een peesblessure. Maar ik ben geen veearts. Ik weet wel dat Pancho ook een half jaar gewoon heeft doorgelopen met een griffelbeenfractuur zonder iets aan te geven. Achteraf denk je dat er wel wat kleine dingetjes waren, maar niet iets om aandacht aan te besteden. Pas toen hij botwoekering erop kreeg werd hij kreupel.
Mendy: balen van de bloedneus!
Henny: heeft fijn buiten gereden.
Vief: ziet eruit als een mooi gebied om buiten te rijden. Wij kunnen hier helaas niet naar buiten door de week. We zitten midden tussen de vrachtwagen- en landbouwbedrijven. Is vragen om ongelukken!
Marijke: wel een domper dat Geert nog niet mee naar huis mocht. Wel dapper dat je hem zelf gaat prikken!
Evelien: balen van je punten. Jury's zijn niet altijd te volgen. Hou je helaas bij een jurysport. Vind het daarom ook zo jammer dat het B springen nu een jurysport is geworden.

Ik ben vanmiddag even bij een ijslanderwedstrijd gaan kijken. Werd georganiseerd bij vrienden van ons. Was erg gezellig. Lijkt qua sfeer op een eventingwedstrijd. Iedereen gunt elkaar het beste en steekt een helpende hand toe als het nodig is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:53

Nou hier ook weer zo'n raar gevoel bij de dressuur.
In de eerste proef, met een paar storingen, geen gekke dingen, maar ook niet spetterend gereden 187 punten. Nou, dacht ik, dan gaat de 2e proef richting de dubbele punten. Die liep veel beter, paard was meer aan het sjouwen, "jongste" had hem alerter, was zelf ook scherper, maar er gingen ook 2 dingen fout. Een x aanspringen in de middendraf en een x verkeerd aangesprongen. Verder super gereden. 178 punten.... niet echt verkeerd, maar gevoel klopt niet.

Jakker bloedneuzen bij paarden hou ik niet van!!

Het weer is hier nu lekker, goed van temperatuur, en een lekker zonnetje.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:59

@ SM nee dat is zeker flut!! Helemaal nu het zulk lekker weer is...
@ Eef, daarom heb ik dus ook zo'n enorme hekel aan die dressuur. Ik geloof er echt in dat een jury je leuk moet vinden als combi ook hoor want wat zal anders dat extreme verschil steeds maken?! Wel gefeli met je WP.
@ Texelse ook jij gefeli met de WP.
@ Danielle hoe ging het?????
@ Caro zoo zeker lekker bezig geweest jij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:05

Anne, ik ga dinsdagmiddag met twee of mss zelfs drie paarden

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:10

Terug uit markelo met gemixte gevoelens. Dressuur ging matig, tweede met 189 punten. Springen ging fijn een pechbalk maar behoorlijk gecontroleerd. Bij de start van de cross sloot fferrose zich helemaal af. Een weigering op een en vier waren het resultaat. Vanaf vijf tot en met acht ging ze super aanpakken. Bij negen leert ze zich niet sturen, ik wilde de oploop maar kwam voor de opsprong uit en die weigerde ze. Afsprong ging wel super en vanaf tien ging zee echt in crossmodus. coffin en puntje super simpel en waterbak ook, alleen had ik een sprong helemaal gemist (met lopen ook al hoe dom dus toen het publiek riep je gaat verkeerd begreep ik niet snel genoeg dat ik meteen moest omkeren en stond al in de waterbak. Volgende keer me niet meer laten afleiUiden met lopen en twee keer lopen, maar ferrose was dit keer niet in paniek en ging stukken echt aanpakken dus sjaggi op mezelf maar ik zie verbetering in ferrose en we hebben beide weer geleerd

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:12

Netjes van je dressuur en springen. Helaas van je cross maar Ferrose gaat vooruit en das het belangrijkste toch? Komt de rest vanzelf!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:15

Wat een rare dressuurpunt-verhalen weer. Blijft toch heel apart hoor :n .
Joki, inderdaad dubbele gevoelens, maar al met al is Ferrose niet echt aan het draken geweest. De rest is allemaal ervaring die nog moet komen toch?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:21

toch goed Joki! Goed gevoel over Ferrose en daar mag je heelblij mee zijn.

Hier gebeurt toch wat raars, manlief en jongste zijn in de stal bezig met de zwarte, horen ze opeens een raar suisend geluid en wat getik. Blijkt er een idioot met een pijl aan het schieten te zijn. En een pijl met een scherpe metalen punt. Als die een hoofd geraakt had was die er gewoon ingeschoten!!! Idioten! Man lief is nu op zoek naar de jager, en belt zo de politie. De pijl heeft hij mee, ben benieuwd als hij zo terug komt. Wat heb je toch een rare mensen..... Ik ben helemaal een beetje ontdaan.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:32

Wat een mafkees Texelse! Geluk dat de pijl geen paard of mens geraakt heeft!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:36

Wat bestaan er toch een idi*ten op deze wereld heh!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:41

Wat een gek Texelse! Hopelijk vinden ze die idioot snel. 8)7
Joki, het is het belangrijkst dat je tevreden bent. Als het steeds een beetje beter gaat is het goed!

Henry, dat geloof ik ook wel. Ben eigenlijk helemaal niet iemand die jury's afzeikt maar voor een nette proef hoor je gewoon punten te krijgen, klaar. Ik weet dat ik geen dressuurpaard heb maar het was gewoon een prima proef, als het nou echt een slechte proef was had ik het echt niet erg gevonden maar hier kan ik heel slecht tegen.... Ben eigenlijk heel tevreden maar dit geeft zo'n nare nasmaak.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:46

jeetje texelse dan schrik je wel zeg!
En jammer van die dressuur!

Verder joki die heeft gecrosst, jammer van de foute cross, maar gelukkig pakte fer wel goed aan en ging het eigenlijk dus heel lekker.

Sussie: met beide gevallen schrijft dierenarts voor om rust te houden dus begin ik daar gelijk maar mee. Hij loopt niet kreupel en dan weet ik van hem dat hij geen pijn heeft. Hij heeft namelijk ook mok aan z'n witte voetje en dat doet hem wel zeer als ik het in smeer.

Hier nogsteeds hoofdpijn en ook misselijk.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:49

Snap je voor de volle 100% Eef! Goed is gewoon goed.

Ik reed een keer een proef zo fijn, zo netjes alles ging werkelijk perfect. Mijn instructrice ZZ-Z (of dat er wat toe doet) en mijn vriendin Z2 waren erbij. Zeiden allebei dat het de beste proef was die ik ooit gereden had..... (van de 5x dat ik gestart was :P )
Wordt je 2x tweede met 2x 179. Was er meteen klaar mee. Die hele dressuur.

Week daarvoor reed ik de herfstmeeting van kring west. 3 fouten en voelde gewoon niet alsof het goed ging. 5de van de hele B en L. In totaal bijna 80 combi's. Nou ik snap het echt niet meer hoor |o

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:53

Meerdere mensen met rare dressuurpunten dan! Balen hoor..
texelse: wat bizar van die pijl!! Echt gestoord.
Joki: mooi dat je zelf zegt dat jullie vooruitgaan en weer wat geleerd hebben. :)

Ik ga weer richting groningen, totáál geen zin in even. Ben groningen een beetje gaan combineren met stress, druk, herrie e.d dus hele negatieve asociatie.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:55

Politie wordt zo gebeld, Chris heeft wel de overbuurman gesproken, en van zijn terrein zou er logischerwijs geschoten moeten/kunnen zijn. Die was ook helemaal onthutst. Maar hij heeft ook toeristen op zijn erf, dus de politie moet het maar uitzoeken.

Jongste is de zwarte aan het rijden. Gaat super, even wat protest, maar doortastend optreden voorkwam erger na een klein bokje. Heerlijk. Nu maar duimen dat er niet nog meer pijlen geschoten worden, want ik vind het gewoon een beetje eng om buiten te lopen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:12

Ben nog een bijleesactie verschuldigt.

Joki: Fijn dat je een goed gevoel hebt. Springen zag er goed uit. Weet niet hoe jou paard is en wat wel/niet werkt, maar je grondtempo was in het begin heel laag. Misschien kan je haar in het begin wat meer zelfvertrouwen geven door lekker door te rijden.
SM vreemd dat bultje, zeker op de benen. Heb wel een paard gezien met precies hetzelfde, die had inderdaad wat aan de griffelbeentjes. Maar wil je niet bezorgt maken, wacht eerst maar af.
Woon trouwens niet bij Markelo, is een uur rijden. Maar wat moet je toch anders op een zondag.
Mendy balen van de bloedneus!!
Evelien, jij zit op je paard en het kan heel anders voelen dan het eruit ziet! Toch nette punten bij de tweede proef.
Henny, heb zelf niet gereden ik was toeschouwer. :)
Texelse wat vreemd :oo Idioot!

Joki:

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:17

wow daan haha. Wel erg leuk dat je bent gaan kijken. Griffelbeentjes zijn ook nog niet zo heel erg. En operaties krijg ik ook deels vergoed, dus als dat moet ben ik helemaal blij dat ik het had besloten.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:33

Daan, als je goed leest weet je dat beide proeven zijn gefilmd.

Leuk filmpje van Joki.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:41

Eef, las dit stukje via mobiel. Even verkeerd begrepen, dacht dat je bedoelde dat het er ondanks de spanning prima uit zag. B-)

EvelienH schreef:
. Tweede proef veel spanning en 194 punten. Schiet mij maar lek. Heb de proef net terug gekeken op video en het ziet er gewoon prima uit.