[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:11

Thanks Noor! Vervoer heb ik al door de reis... Helemaal vergeten dat Varadero all-in is! Daar zit ik ook drie dagen :+ Denk dat ik 50 e.p.d. meeneem, irritant dat je nergens kunt pinnen daar!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:11

Ja eigenaren mogen op het terrein maar er mogen geen paarden van het terrein en er mogen geen paarden van buitenaf binnen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:14

Nee da's zeker irritant. Je kunt bij de banken wel geld opnemen met een creditcard. Die heb ik daar toen speciaal voor aangevraagd. Wanneer ga je?

Vriendje had allemaal boekjes over Costa Rica mee *D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 19:16

suikermeisje. nog al een plaats erbij? hoop het toch echt niet. ga me toch echt zorgen maken :s
joki ik snap dat je baalt (ook al was je misschien wel gestart ;) ) maar liever geen punten, trainingen, wedstrijden dan zieke dieren.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:18

xxitsmexx schreef:
suikermeisje. nog al een plaats erbij? hoop het toch echt niet. ga me toch echt zorgen maken :s
joki ik snap dat je baalt (ook al was je misschien wel gestart ;) ) maar liever geen punten, trainingen, wedstrijden dan zieke dieren.

Ja, al staat het nog nergens. Heb iemand van nieuwsredactie wel een PB gestuurd met info en alles. Maar nog geen reactie.
Idd, liever geen punten en geen wedstrijden. Kan thuis nog rijden en alles, en hier langs de weg kom ik nooit iemand tegen te paard en ook geen bomen alleen lang stuk gras. Dus dan maar even galoptrainingen doen als de grond het weer toelaat.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:19

Mootje is toe aan een nieuwe kledingkast. :D
Verder nog een plaats erbij, hoop dat het nu een keer ophoudt.

Bah ik had echt totaaal geen zin om te rijden vandaag. Was eerst al ontwijkend gedrag aan het vertonen door een uur met stalgenootjes te praten. :+
Toen kwam een zoontje van hun naar mij, dat hij Tessa zo'n leuk paard vond. Dus ik zei voor de grap, nou dan train jij haar toch vandaag!
Hij zag het helemaal zitten, nog geen kwartier later zat hij er al op. :') Tessa vond het wel leuk volgens mij, ze mocht een beetje balken draven haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:21

Nice Noor 8-)
19 mei ga ik heen... Creditcard heb ik sinds ik het huis uit ben: Moest van paps, aangezien ik altijd zijn cc gebruikte :+

Echt grappig, ik heb twee banken, maar eigenlijk bleek meteen na levering dat de banken in de showroom kleiner waren. Nu besloten de kleine bank de deur uit te doen: Hij wordt binnenkort opgehaald door het zusje van een bokker :))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:22

Ik ga even douchen en wat hapjes in elkaar flansen. De dames komen hier borrelen en zondag hebben we waarschijnlijk ook nog eetclub :9

Goeie deal, dus Mootje!
Oké dus je kan daar wel gewoon geld opnemen als het nodig is. Wel zo fijn, want 'je weet maar nooit'. :j
Laatst bijgewerkt door _Noor op 24-02-12 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:22

Danielle, haha leuk is dat he!
hoe oud is hij dan?

vandaag gingen mijn lesklantjes voor het eerst springen, ging aardig goed en niemand eraf gevallen en pony's super braaf (1 van de 2 is een mega eigenwijze shet en was soms niet zo lief). Maar toen heeft meisje toch gewonnen en was super blij

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:25

Denk ongeveer 10 jaar.
Hij heeft zelf een pony maar die heeft een blessure, hij vond het super dat hij weer mocht rijden haha.

Hier is een filmpje, als hij het doet tenminste?
https://www.facebook.com/#!/photo.php?v ... eo_comment

Leuk is dat als je leskinderen het goed doen. :D Helemaal als ze na afloop de verhalen zo trots tegen hun ouders vertellen. _O-

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:28

Als de rhino deze kant op komt moeten wij verplicht gaan enten op stal. Naar mijn weten had dat geen enkele zin ?? tegen de zwaarste variant.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:34

bianca1980 schreef:
Als de rhino deze kant op komt moeten wij verplicht gaan enten op stal. Naar mijn weten had dat geen enkele zin ?? tegen de zwaarste variant.....

Nee helpt niets, het is voornamelijk bij drachtige merries en dan is het wel goed dat het verplicht wordt want het heeft enig enkel effect als de hele stal het doet.

daNiielle_ schreef:
Denk ongeveer 10 jaar.
Hij heeft zelf een pony maar die heeft een blessure, hij vond het super dat hij weer mocht rijden haha.

Hier is een filmpje, als hij het doet tenminste?
https://www.facebook.com/#!/photo.php?v ... eo_comment

Leuk is dat als je leskinderen het goed doen. :D Helemaal als ze na afloop de verhalen zo trots tegen hun ouders vertellen. _O-

Filmpje kan ik niet zien, jammer :P
Maar wel schattig dan haha!

Ja is wel leuk om dan te zien dat dat zo goed gaat.
kleinste meisje is 6 maar durft niet zo goed, en nu draafde en galoppeerde ze door de hele bak heen eroverheen. Maar eerst moest de balans beter worden voordat ze konden springen, anders is het ook niet fijn voor de pony's of gaan ze vliegen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:36

Kan je beter nu verplicht gaan enten als pas wanneer de Rhino er al is. Dan haal je de weerstand door de enting nog eens naar beneden ook, ben je extra vatbaar.
Voor zover ik weet heeft enting weinig nut, helemaal niet voor de neurologische. Bij de verkoudheidsvariant kan het wat helpen.

Ik ga lekker avondje finale kijken met stijljurering van Wim Bonhof en daarna ruiterbal! :wave:

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:38

San dat is wel een leuke avond

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:44

San, veel plezier!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:16

Veel plezier Sannn!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:18

Sannn veel plezier!
Lau jeetje dat is echt afschuwelijk. Wat erg zeg, zoveel ervoor gedaan en dan dit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:19

Oef San, jaloers! Veel plezier :D

Ik heb net de huidige eigenaresse van de arabofries aan de telefoon gehad. Leuk gesprek gehad en ik hoop voor haar dat ze verder ermee komt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:25

Suikermeisje, Thx voor je tip. Ik vind het nu te laat maar ga er morgen mee aan de gang.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:29

succes ermee, hoop zelf ook op meer duidelijkheid, want dit is niets zo :n aangezien straks al onze paarden ziek zouden kunnen zijn hebben allemaal contact met elkaar gehad...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:30

Sannnn schreef:
Kan je beter nu verplicht gaan enten als pas wanneer de Rhino er al is. Dan haal je de weerstand door de enting nog eens naar beneden ook, ben je extra vatbaar.
Voor zover ik weet heeft enting weinig nut, helemaal niet voor de neurologische. Bij de verkoudheidsvariant kan het wat helpen.

daarom dacht ik ook al, beetje vreemd, de bereden politie heeft zijn paarden altijd ge-ent gehad en daar gingen er toen ook 7 of 8 dood door de zware vorm, dus naar mijn idee is het een leuk kostenplaatje maar heeft het helemaal geen zin.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:32

Nee klopt, het moet 2x per jaar dus duur geintje wat niet eens zekerheid zal geven.
Iemand op bokt hier ook , haar pony jaren lang ge-ent en toch erdoor doodgegaan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:33

Oei, Zoelen: dat is wel heel dichtbij :oo .
Texelse: ik bedoelde Supraventriculaire extrasystolen (extra kloppingen die niet door de hartkamer veroorzaakt worden).
Mootje heeft een te kleine klerenkast :(:) ;) .

Net wel een mooie opmerking van Claudia de Breij bij De wereld draait door: Ik weet meer precies hoe ze het zei, maar de strekking is: "die mensen die nu zo zeuren dat het overdreven is dat een prins extra aandacht krijgt omdat hij in coma ligt, die zeggen toch op koninginnedag ook niet, ik drink geen biertje want ik ken dat jarige mens toch niet........"

Verder zong ze aan het eind van de uitzending echt een vreselijk mooi liedje. Wat een mooie stem heeft zij zeg. Het heet denk ik "mag ik dan bij jou" of iets in die strekking. Erg ontroerend.

PS
Edit: volgens mij kan de rhino-enting zelfs meer neurale problemen geven omdat die problemen door antistoffen veroorzaakt wordt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:35

Ze zong idd niet verkeerd, maar dat hoofd moet je er niet bij zien. Wat een engerd vind ik dat.
Margreet, heb je toevallig Plavix voor die stoornissen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:35

Ze schijnen er inderdaad eerst flink ziek van te kunnen worden.