[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:11

Ik vind die 5-jarige van VDL het leukste.
Ik vind die laatste onder het zadel totaal niet aanspreken.

Otje heeft een dik been. Linksvoor aan de buitenkant, zeg maar waar je de pees ziet lopen normaal. Hij is niet kreupel in het zachte, ook niet in wendingen. Op het harde leek hij ook goed, maar kon het op dat kleine stukje wat lastig beoordelen, wegdraven was iig goed.
Ik heb hem afgespoten en nu in de klei staan. Ga morgenochtend voor ik naar school ga wel even kijken en stappen/afspuiten. Maak me er eigenlijk best bezorgd om, hebben jullie nog adviezen? Meteen richting veearts als het morgen nog dik is of toch even aankijken?
Heb al iemand gebeld en die zei wel dat verdikkingen van peesproblemen meestal achterop zitten, maar ik ben er toch niet helemaal gerust op Kan me ook niet bedenken waar het zo plotseling vandaan kan komen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:29

vervelend Gomir!! hopelijk is het niks raars, en trekt het weer weg morgen of over paar dagen!
gewoon idd afspuiten en stappen, meer kan je toch niet doen!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 07:44

Anja.. Ik ga ook voor je duimen.

Gomir, afspuiten en stappen, verder zou ik het even 2 dagen aankijken is het dan nog zo zou ik even de DA erbij halen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 08:06

ik zou ook eerst even koelen en stappen, zo een paar dagen aankijken.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:32

Goedemorgen.
Nou ik heb ook lekkere pech voor Varseveld. Nu staat die ik daar start met een dik been. Heeft zich dinsdag op wasplaats losgetrokken. Had overal kleine wondjes aan het voorbeen. Nou ja mooi gekoeld en spul erop gedaan. Snachts in de bandage.
Mijn moeder gister overdag nog ff gekoeld en ijzakken erop. (ook in de actionhouders zijn wel ideaal).
Gister kom ik thuis heeft hij toch een dik been leek wel een oliefantenpoot.
Mee gestapt over de harde werd wel gelijk dunner.
Loopt er niet kreupel of gevoelig op.(dacht eerst gelijk aan einsluss of hoe je dat ook schrijft) Maar dat kotmtoh pas een paar dagen later, niet gelijk de dag erna of wel??

Is ook bijna allemaal vocht zal wel een ontsteking inzitten. Maarja kon hem gister geen buut meer geven en ook al niet meer in het bloed spuiten. Dan hang ik in Varsveld of met de keuring misschien wel.
Gisteravond weer gekoeld en ijszakken en gebandageerd.
Vanmorgen wel een stuk dunnen, maar nog niet dun genoeg. Weer gestapt, gekoeld voordat ik ging werken.
Nu doet mijn moeder vandaag nog ff een paar keer koelen en stappen met hem. Dan zie ik wel als ik thuis kom hoe het met hem is.
Baal er wel van, zou denk ik mijn laatste KNHS kampioenschap met hem zijn in CIC**.
Nu maar hopen dat hij morgenvroeg oke is en gewoon mee kan.

Goodtimes zijn wel echt gave beesten, maar zeker niet de makkelijkste ook niet in de omgang. Heb er afgelopen winter ook 1tje op stal gehad voor door te rijden..pfff

Die training de 24e gaat nog gewoon door he?? Heb er wel zin in!!Laatste keer dat ik in Minderhout heb gereden was 2 jaar geleden met het EK Landelijke..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 08:36

balen patsmu! Hopelijk is hij weer goed morgen

training gaat door, tijden hoor ik later nog.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:39

Oooh, das echt balen! Hopen dat het weer goedkomt voor Varsseveld!

Ik heb net al mijn dressuurzadel + hoofdstel ingevet

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:40

Balen Patricia! Gaat het over Ires? Of ging je daar een andere starten? Zo'n olifantenpoot lijkt inderdaad op einschuss...vreemd dat het zo dik wordt van een paar kleine wondjes...hopen dat het snel wegtrekt..

voor zover ik weet zal de training gewoon doorgaan...ik moet er eigenlijk even een paard bijzoeken als Rex nog ziek is...zo 'n eind rijden om maar 1 paard te trainen vind ik een beetje zonde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 08:46

Patsmu, onze merrie had vorige week ook een flinke oppervlakkige wond (in de wei) en stond de dag erna met een dik been. Was iig geen Einschuss, gewoon wat stijvigheid en pijnlijkheid.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:54

Ja Lielle, hoe is het met Raimaer? Ysselsteyn nog wel in de planning?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 08:57

Nog wel, maar ik weet het nog niet zeker. Gisteren deed dat been duidelijk zeer met springen, ze sprong wel goed (na 4 maanden). Ik kijk het nog even aan, sluitdatum is toch al geweest. Anders wordt het gewoon P'hage

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:03

Wat rot zeg patsmu...

Mijn moeder rijdt morgen met Otje naar de kliniek. Ik ben er gewoon niet gerust op Het zit op zo'n gekke plek dat als het over twee/drie dagen dun is ik er toch mee naar de veearts rijdt voor de zekerheid.
Heb afgesproken dat ze kijken of er reden tot ongerustheid is en dan even bellen om te overleggen.

Het was vanmorgen nog hetzelfde. Dik op de achter-zijkant, niet kreupel aan de hand(was leuk stappen rond 8 uur 's ochtends langs een drukke weg ), warm kon ik niet beoordelen(klei erafgespoten). Iig na het stappen geen echt opvallend warme plekken

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:08

Ja Marieke gaat over Ires (je)
Heb nog wel een 3 jarige staan die je mee mag nemen is alleen nog niet zadelmak hihi.

Marieke of Lielle hoe rijden jullie da heen?? Weet de weg nog niet... Kan ik wel uit pluizen.
Mijn ex vriendje deed altijd de vrachtwagen enzo rijden, en ik deed altijd slapen en andere dingen, ma niet op de weg letten...

Ga trouwens de eerste 2 weken van oktober naar Etten Leur mijn Theorhie van het vrachtwagen rijbewijs halen...
Moet nu wel he, mijn zus heeft het ook alleen die is zwanger dus die rijdt alleen nog Varseveld en dan geen sgw meer... Denk dat die ook niet overal met mij heen zal gaan als ze die kleine heeft..
Tja en de nieuwe truck is bijna klaar ook zonde om die zo te laten staan..

Marieke hoever zijn jullie met de nieuwe truck??

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:09

Lielle wat had Rainmaer dan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:10

dat moet ik even nakijken patsmu, laat het je wel weten. Blom is trouwens super, ik heb er mijn E gehaald!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:12

Wat vervelend Marieke en Gomir! Hoop dat het bij beide niets ernstigs is.

Lielle: rot dat Raimaer nog last heeft van haar been.

Ik zit nu zelf in de beroemde lappenmand:
Ik had al een paar dagen last van een zere teen (erg dik en rood en pijnlijk!)
Vanmorgen ben ik er mee bij de huisarts geweest en ik heb een behoorlijke infectie aan mijn teen (vraag me niet hoe ik er aan kom).
De dokter heeft het open- en schoongemaakt en nu moet ik dus 2 dagen zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en 2 x per dag een voetbadje met soda.
Whuuhuu, ik ben zielig...............

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:16

We hebben hem vorige week pas opgehaald, dus we zijn nog niet erg ver. Vrijdag gaan we ermee naar een paardenwagenombouw-bedrijf die gaan kijken wanneer ze tijd hebben en wat we zelf eventueel kunnen doen. Door wie hebben jullie het laten doen?

Vrachtwagen rijden is leuk!! Ik heb het bij Twin in Utrecht gedaan, in 3 dagen....lekker afrijden in de spits in Utrecht en dan ook nog de binnenstad in maar het is goedgekomen!

Agossie Simmie maar liever jij dan je paard toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:17

Sim Wat balen joh Hoe is het trouwens met je knie? Las laatst wat oude berichten en kwam dat tegen.

Patsmu, Raimaer is wsl in de wei over het hek geraakt met haar rechterachterbeen. Grote (gelukkig oppervlakkige) wond op voorkant van de sprong, en dus een mega dik been.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:18

Auw Simmie! Hopen dat het snel weer over is

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:28

Marieke: je hebt gelijk, beter ik dan een van mijn paarden.

Lielle; knie ging een stuk beter nadat ik fysio heb gehad en mijn rug 2 keer is gekraakt. Het kwam allemaal uit mijn rug vandaan. Maar, ik heb waarschijnlijk nog steeds niet de goede houding, want mijn rug speelt vaak weer op de laatste tijd en daarmee ook mijn knie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:29

rugproblemen ken ik, wordt bij mij dus hoofdpijn.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:32

Gomir, Patsmu en Simmie, sterkte!

Ik heb mijn rijbewijs E ook bij Twin in Utrecht gehaald, tijdens mijn examen stond de brug 10 min. open, dat schoot lekker op!

RT, ik vind dit ook wel een erg leuk paardje!

Heeft iemand gisteren nog Blenheim zitten kijken op Eurosport? Ze reden werkelijk in de stromende regen! Maar wel weer supermooi om te zien.

Chantal, gefeliciteerd met Lucky!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:33

Canter, ik had zondag al gekeken op de BBC.
Lijkt me idd niet fijn om met zulke regen te crossen! En zeker niet op dat niveau!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:39

Nee, inderdaard. Zelfs Bettina Hoy had een stop op dat huisje voor die afsprong, daar waren er al meer uitgegleden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:41

Gomir, hopelijk is het niks ernstigs.Kan zijn dat ie zich gestoten heeft met rollen? Ienie had dat laatst ook. Heeft wel 5 dagen met een dik been rondgelopen. Wij moesten het afspuiten en inpakken voor tegendruk.

Sim, beterschap!