[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:13

Ik heb springschoenen van neopreen. Aangezien die van mij ook heel snel wondjes krijgt. Moet er echt opletten dat ik springschoenen neem welke niet tot boven aan dicht moeten zeg maar.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:13

Ik heb eigenlijk altijd springschoenen om, zeker met crossen, maar eigenlijk ook altijd wel met springen.
Paard heeft ook rondom ijzers..

Wel neoprene, ken er weinig die geen wondjes van die plastic dingen krijgen icm water en zand.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:06

ik heb ze vandaag de kentucky van Canter gepast maar ik kan ze draaien. En vlgs mij is dat niet goed. Of ik moet de maat M super strak trekken maar dan komen de voorkanten over elkaar als ik ze aantrek.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:50

Mijne draaien ook, op zich geen probleem als je paard daar niet gevoelig voor is.

Ik heb neopreen in mooi paars :))

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:08

streep schreef:
ik heb ze vandaag de kentucky van Canter gepast maar ik kan ze draaien. En vlgs mij is dat niet goed. Of ik moet de maat M super strak trekken maar dan komen de voorkanten over elkaar als ik ze aantrek.

Zijn ze dan niet gewoon te groot?
Wij hebben ook de Kentucky springschoenen in maat M. Ik had eerst maat L maar die waren dus te groot. Ik heb het idee dat ze wat groot vallen want normaal hebben we alles in maat L/Full.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:13

Ik heb juist springschoenen die draaien. Degene met zo een blokje tegen het draaien, draaien bij mij toch en dat lijkt me veel minder lekker zitten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:05

Met vorige paard(en) in het L en M zonder ijzers gereden met huidige paard B maar die gaat nu L en in de training loopt hij al op L niveau en heb geen problemen met (gebroken) lijntjes etc.

Susan, als Chaplin gevoelig is voor wondjes van springschoenen kun je ook van die kootholtebeschermers omdoen en dan de springschoenen.

YvonneSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:46

Die van mijn staat vierkant op ijzers en rijd er B mee. De reden daarvoor is dat ze heel snel onzeker wordt op het gras. Hier hebben we soms zelf met ijzers en goede schroeven nog last van.

Ik heb hele fijne springschoenen van BR. Ze loopt hier ook altijd mee buiten ivm het onderuit trappen van de ijzers en nog nooit proberen mee gehad. Ze krijgt er ook geen wondjes van( wat ze bij andere wel direct kreeg) en ze blijven heel goed zitten.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:19

Mijn vorige paard had geen ijzer of stiften nodig, die bleef altijd op de been. Huidige paard daarentegen heb ik 1x mee op het gras gereden zonder ijzers, toen gingen we samen onderuit dus nu nooit meer het gras op zonder ijzers met stiften.

Verder rijd ik in de cross altijd met springschoenen en verder eigenlijk nooit. Ik heb de premier equine spring schoenen, met bobbeltje, en die zijn na 3 jaar gebruik nog nooit gaan draaien. Fantastische dingen. En heel fijn dat het klittenband hem niet helemaal 'rond' maakt, heb het idee dat dat de boosdoener is van het draaien.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:19

Dank voor jullie ervaringen met (of eigenlijk: zonder) ijzers :)

Maasbree90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:06

darkadia schreef:
Ik heb inmiddels de springschoenen van Fouganza. Niet duur, nemen ook nauwelijks water op, en draaien bij mijn paardje niet. Terwijl anderen (ook met blokje, van HH) wel draaiden.
Gebruik ze omdat hij voor zijn eigen ijzers aantikt. Begint nu wel beter te worden. Gister nieuwe ijzers onder laten zetten, nu met stiftgaten. 12 juni oefencrossje op gras. Denk alleen stompe kalkoentjes erin voor iets extra grip. Vorige x noodgedwongen zonder gereden, maar gleed wel iets.

Vraagje hoor, ik sta op het punt om dezelfde springschoenen te bestellen voor een springpaard dat heel snel zijn ijzers verliest in het parcours. Het is dus belangrijk dat ze aan de achterkant over de ijzer heen vallen. Zouden deze geschikt zijn? En maat L of XL? Paard is 1.70m met smalle, maar wel hoge voeten.
Groetjes!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:44

Ik heb hier maat L. Heeft 1 hogere en 1 bredere platte voet. Paard zelf is 1.63 ongeveer. Bij de platte voet komt de springschoen wel op de grond en buigt hierdoor wat in maar blijft verder prima op zijn plek dus ik ben er zeer tevreden over.

Je kan altijd even passen en desnoods terug sturen als ze niet passen. Ze vallen wel iets ruim als ik ze vergelijk met de Harry's horse maat M die ik had en die echt te klein waren.

Maasbree90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 01:11

Ok, dankjewel voor je antwoord!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:52

Wij hebben vanmorgen een paar springschoenen uitgezocht. Zijn neopreen springschoenen van Kavalkade geworden, met een bobbel voor in de kootholte en ergonomisch gevormd.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 06:52

Weet iemand dat?
Mag je dressuur rijden na de cross?
En dan ook nog zo dat 1/2 ervoor rijdt en 1/2 erna...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:37

Begrijp niet goed wat je bedoelt? Rijdt de ene helft van de deelnemers dan voor de cross en de andere helft er na? Zijn wij nog nooit tegen gekomen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:10

Is in ieder geval niet standaard/gewenst op Nederlandse officiele wedstrijden. Of het mag.... Geen idee. In abelgie gebeurt het wel dat de dressuur achteraf gereden wordt, maar dan voor alle ruiters/amazones.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:11

Laat maar, ze hebben een deel naar de vrijdag (dag ervoor) verplaatst... Alleen leuk dat dat in overleg wordt gedaan...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:12

Oh zo, een dag van tevoren een deel en het andere deel op de cross dag zelf? Ja dat mag. Gebeurt idd wel vaker. Begreep in eerste instantie je vraag dan niet helemaal goed.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:22

Jaa het zit zo. Stond er alleen niet duidelijk bij, dus leek of het op dezelfde dag na afloop was...
Nu een oplossing vinden want die vrijdag kan ik niet...

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:56

wie van jullie start er van het weekend in oud karspel?

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:04

ik start in Oud-Karspel bij de L pony's :)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:26

Ik start b-paarden, ons tweede debuut :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:35

Ik ga ook naar oud karspel, debuut L.paarden

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:11

ponycrosserr schreef:
Ik start b-paarden, ons tweede debuut :D

Een tweede debuut is toch geen debuut meer hihi wel veel succes!!

Ik start winterswijk weer :)