[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:37

Jaren geleden was ik met mijn pony op een springwedstrijd, door de stallen de bak in. 2 dagen later een stuk in de krant dat er rhino was en dat er al 3 paarden waren overleden en een aantal erg ziek. Die beesten moeten dus al voor de wedstrijd verschijnselen gehad hebben, anders staat er niet dinsdag in de krant dat er beetsen overleden zijn en dat uit lab onderzoek was gebleken dat het om rhino ging. Ik kneep hem toen wel even met de pony. Gelukkig hebben deze personen elders een manege opgestart (helaas voor Noor en Margreet wel bij hun in de omgeving)

Lau wat een vreselijk nieuws.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:45

Lautje, wat een afschuwelijk nieuws. Oh, bah. :(:)
Margreet: onregelmatig maakt het inderdaad wel een stuk akeliger. Je kan er ook vreselijk moe van worden. Een collega van mij heeft zo'n ablatio (?) gehad: hij is nu helemaal okay, maar een kennis in de pony kring heeft geloof ik al twee keer een operatie gehad, maar daar krijgen ze het niet onder controle.
Texelse: de hartkloppingen die vaker voorkomen bij vrouwen, zijn regelmatige hartkloppingen (Ventriculaire Extrasystolen): dat zou bij mij ook het geval zijn.

Ik ben benieuwd naar het dikker geknipte haar van Jeroen := .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:03

Mootje schreef:
Idd triest, maar dit gebeurd zo veel vaker! Ik vind het eigenlijk een beetje :r dat dit alles op de voet gevolgd wordt door de media. Het is niet minder erg of erger dan alle anonieme hersenbeschadigingen of andere nare ziektes die lijden tot overlijden.

Fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. ;)

Edit:
Lau wat verschrikkelijk!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:17

Annetje schreef:
Moo heeft lekker gesprongen
Woll krijgt een APK en Vief heeft niets overgehouden aan de val
Lau is interessant aan het trainen met meetapparatuur

Is het eindelijk mooi weer, kunnen we nog niet naar buiten vanwege een of andere enge ziekte :+ Die ziektes steken trouwens wel altijd de kop op rond deze tijd. Wij hadden twee jaar terug (drie jaar? inmiddels misschien?) droes op stal en waren toen niet de enige die het hadden.

Triest van Friso, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het altijd een beetje jeukt als het over de koninklijke familie gaat. Mensen praten honderduit over hoe erg het is voor zijn kinderen en voor Beatrix (en natuurlijk is dat ook zo!), maar ondertussen ligt hun eigen buurman op sterven en kan hij wel een bemoedigend woord gebruiken. Ik vind het heel erg voor de mensen om hem heen, maar het staat me altijd tegen hoe mensen reageren op een 'bekendheid' die ziek is.

Zo denk ik er dus ook over... Kan daar zo slecht tegen! Zijn zoveel mensen ziek en gaan zoveel mensen dood..

Lielle, verstandig hoor, wel erg jammer natuurlijk!

Lau, heb er kippenvel van! Wat erg en sneu zeg!
Wel verzekerd hoop ik?

xxitsmexx

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 17:19

zo weer thuis. lang dagje weg geweest.
loop ik naar oma is ze niet thuis nouja gelukkig kwam ma vanuit de kapper daar dus meteen door gereden naar divoza. was meer personeel in de winkel dan klanten. Heb 2 jasjes, bodywarmer gehaald met 75%korting, rijbroek van pk maar daar gaan ze het klitteband onderaan verplaatsen (heel dom gemaakt zo'n klein stukje)
daarna nog even naar de makro geweest moest nieuwe muis hebben voor de laptop en een tas gehaald.

ik wordt helemaal naar als k aan het rhino denk. Ik denk dat ik ook hier niet weg ga zolang het nog is.
hier voor cc staat op de startlijst wedstrijd gaat door maar laat de paarden niet neuzen en aai geen andere paarden dan gebeurt er niks. Gelukkig had ik dit weekend niks staan maar was anders ook niet gegaan vooral springen komt het toch van verder weg allemaal

margreet lijkt me akelig zo met het hart.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:33

@Leliaardje: wat jij noemt is het ook niet, maar ik moet 1x p.d. een pilletje en daar red ik het net niet mee, dus ik verschuif het een beetje. Van vlak voor slapen gaan tot direct na het eten 's avonds, en de dag daarna meer halverwege de middag, dan met lunch etc. En dag gaat het redelijk.
Zit heerlijk het "kleine huis op de prairie te kijken" Ik kijk er al zo vaak naar, en nog steeds komen er afleveringen voorbij die ik nog niet gezien heb. Vanmiddag hebben ze Gracie gevoden. Eindelijk weet ik dus hoe ze aan dat kind komen :o, dat had ik me al zo vaak afgevraagd... Vroeger op de lagere (dorps)school hadden we in de boekekast hier ook al boeken van.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:37

Ik ken dat niet hoor texelse :P

Vandaag trouwens gesprongen (60 cm :') ) Maar hij was erg braaf en bleef stuurbaar voor en na de hindernis, kon hem ervoor stilzetten, vooruit rijden en hij redde zichzelf wel aardig als die niet super uitkwam.
14 april BB springen met hem :P Ben benieuwd :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:23

Leuk Suikermeisje!

Wat denken jullie: Een te kleine kledingkast of teveel kleding O:)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:27

Beiden Mootje!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:27

ik denk een combi van die 2 Mootje...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:28

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:35

Jullie werken niet mee :') Heb 5 hele mooie jurkjes gekocht in de uitverkoop bij Esprit!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:35

Absoluut een te kleine kledingkast, Mootje! :D
Lau, vreselijk meis :(:)
Muti, hou je je een beetje rustig??

Jammer van de training, maar ik kreeg er toch al een beetje de rillingen van.
Zondag maar even een rondje WW, ik denk dat de bodem wel goed genoeg is voor een rustig rondje.
Net wel lekker dressuurgeprikt. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:36

*\o/* Noor! Met jou kan ik praten... Jij kan vriendjes kleding gewoon nog verdringen :=
Hoeveel centjes was jij ongeveer kwijt op Cuba per dag?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:38

denk dat die dingen wel erg duur grapje zijn, niet?

Mootje, hier hetzelfde probleem daarom bivakkeerd de helft van mijn kleding in een wasmand als het uit de was komt, andere helft op 1 van m'n tafel, heb toch nog een hele grote. Sommige dingen voor het raam aan de kleerhanger omdat daar een gordijnroe hangt en dan moest het drogen :P

heb net voor de 3e keer op maflinger hier gezeten, doet het erg braaf. Niet bokken snapt het sturen zelfs al een beetje, nu bezig gehouden met het terug rijden naar lagere gang zodat ze daarnaar leert luisteren, been evengoed. Daarna komt de rest wel, maar wel een leuk beessie :j

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:38

Ja hoor Noor, gaat weer goed.
Morgenochtend even dekens doen? Rijden we gelijk door naar het grofvuil.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:39

Zucht. Oke. Je ziet me wel verschijnen als ik wakker ben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:41

:(:)
Heb je mijn vraag aan jou gezien :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:13

Rhino is vastgesteld in Zoelen door J nas.
Er is een veulen verworpen, hoor nu zelfs 2.
Mijn moeder werd gebeld door het bestuur van onze club, wij hebben er maandag nog gelesd namelijk.
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 24-02-12 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:55

Margreet, kl*te zeg, hartritmestoornissen. lijkt mij best eng.
Lau, wat vreselijk voor jouw en je vriendin, sterkte!
Jammer van de crossles morgen, maar zekerheid voor alles.

Mo, je bent van harte welkom, maar heb mijn kittens nog tm volgende week zondag en dan vliegen ze al uit.Zijn trouwens geen Ragdolls maar Britten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:56

Evelien fijn dat het zo goed ging
Noor fijn dat het springen bij jou zo goed ging
Itsme klopt van Driel.
Texelse ik was al bang voor dat het met die nieuwe regeling voor mij zeer ongunstig zou gaan uitvallen
Vief succes
Henny fijn dat de springles goed ging
Lau wat een naar verhaal

Over rhino een van de rhino-paarden staat op een bekende kliniek hier in de buurt, daar ben je vast ook heel blij mee als je daar heen moet

Mijn stal in Heteren is nu ook op slot in elk geval voor de komende 2 weken en daarna wordt er weer gekeken. Ik vind het ook wel prima maar voor 1 april mijn wp halen zit er niet in en daar baal ik van als ik wel gestart zou zijn waarschijnlijk ook niet maar nu kan ik doen alsof het wel zo was :Y)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:06

Joki schreef:
Evelien fijn dat het zo goed ging
Noor fijn dat het springen bij jou zo goed ging
Itsme klopt van Driel.
Texelse ik was al bang voor dat het met die nieuwe regeling voor mij zeer ongunstig zou gaan uitvallen
Vief succes
Henny fijn dat de springles goed ging
Lau wat een naar verhaal

Over rhino een van de rhino-paarden staat op een bekende kliniek hier in de buurt, daar ben je vast ook heel blij mee als je daar heen moet

Mijn stal in Heteren is nu ook op slot in elk geval voor de komende 2 weken en daarna wordt er weer gekeken. Ik vind het ook wel prima maar voor 1 april mijn wp halen zit er niet in en daar baal ik van als ik wel gestart zou zijn waarschijnlijk ook niet maar nu kan ik doen alsof het wel zo was :Y)

Welke stal sta je in Heteren, las alweer een gerucht op Facebook dat in Heteren ook een merrie haar veulen zou hebben verworpen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:08

Fruithof en daar zijn dit jaar geen drachtige merries

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:08

Mootje schreef:
:(:)
Heb je mijn vraag aan jou gezien :D

Ja, zie het nu pas sorry. Euhm... poeh effe denken hoor. En Varadero zaten we all in... :o Havana was wel euhm 30-40 pleuries per dag.
Eten en drinken kost ongeveer hetzelfde als hier, OV is wel erg goedkoop (gewoon je hand opsteken en je kunt voor een euro met iemand meerijden).

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:09

Joki schreef:
Fruithof en daar zijn dit jaar geen drachtige merries

Aha vandaar.
Nou hoop dat er niets gebeurd. Mogen de eigenaren nog wel op het terrein en rijden?