[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:50

Lielle schreef:
bianca, het staat er wel duidelijk in, maar niet in die tabel. 'versnelde promotie'

Dan ga ik ook eens even spitten, kan ik het even opslaan. Vind dat wel even handig om goed te weten, dacht nl altijd dat je pas versneld mocht promoveren als je tweemaal Z1 met winst was geweest. Maar dat heb ik dus verkeerd.

Lielle

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:54

waar het om gaat, en dat staat ergens in het reglement, is dat als je tussen meerdere klasses mag kiezen, je altijd mag doorpromoveren tot die hoogste klasse, ook zonder dat je 10 wp'en hebt gehaald. dat kan dus zijn omdat je 2 * Z met wp bent, maar ook omdat je M1 met wp bent, maar in het B bent begonnen (dan mag je naar het L1 zonder dat je 10 wp'en hebt) of omdat iemand anders jouw paard in een hogere klasse start en een wp haalt. Stel dat jij bv L bent met een paard, en zelf al een keer Z1 hebt gereden (met winst). Als dan iemand anders jouw paard in het Z1 start en ook winst haalt, mag jij daarna versneld promoveren t/m het Z1. Mijn moeder is zo bv met Pablo naar het M1 gegaan; ik had met hem een wp in het M1, zij was L2 met hem maar was met een ander paard ook M1 (hoger zelfs) geweest.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:25

Helemaal duidelijk Lielle !!!!! Thanks.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:30

Goeiemiddag!
Ik heb vanochtend lekker op stal gewerkt. Heerlijk weer :) Ik ga nu naar een vriendin, foto's kijken van onze vakanties :D

Caroline, wat klo.te! Sterkte. Gelukkig gaat het met de merrie zelf wel goed
Gatver Heleen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:45

Goede dag, kon gister avond niet op bokt :(

Carolien jeetje wat erg van je veulen!! sterkte met de moeder arm beest :+:
Snoek goed bezig met het hard lopen, en werken op stal :)
Heleen jak!!! das echt smerig :=
Bianca wel mooi, maar zou zelf nooit voor die kleur kiezen :)
Kim lekker geshopt dus, apeldoorn is leuk om te winkdelen ;)
Vief foto ;)

Gister avond wezen stappen na een heeeeeeeele lange tijd, was erg gezellig het was in een bar/kroeg in zoetermeer (spetters), met allen maar bar Mannen :9 erg lekker aanblik *D

Zo heb lekker rondje buiten gereden vandaag, hij was braaf :)
Zaterdag wedstrijd dus ben benieuwd, morgen even proefje oefenen :+

Heb net lekkere aardbeienkwark taart gemaakt staat nu in de koelkast ;) straks lekker smullen :9

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:00

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:03

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:08

Leuk ik ga waarschijnlijk 20 maart !! :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:44

Ik weet inmiddels ook wat (deels) de uitslag is van Bull zijn kleine bultjes, voor de kenners :
nodulaire necrobiose, dit zijn bindweefselbulten en is een soort chronische huidaandoening. Hij heeft vertaald gezegd,: een hyperactief afweersysteem in de huid. Ik moet hele goede hygiene op zijn huid toepassen, normaal draag je een dekje wel een aantal keren maar daar zal ik bij hem dus op moetem letten dat hij geen beetje vies dekje op heeft want dan kan dat een allergie geven.
Hij heeft er verder geen last van, en het is bij hem ook geen extreme vorm. Er is nog een medicijn van steroiden die ik hem kan geven, dat zou zijn hormoonhuishouding stil gaan leggen en dan na 14 dagen is de hoop dat de huishouding "opnieuw geregeld " is en niet zoals hyper aanwezig is.

Voordat ik dit probeer wachten we eerst nog even de andere kweken af maar dat kan een paar weken duren. Voor Bull is het dus noodzaak dat IK hem heel schoon houd en niet met oud zweet of zo neerzet, opgedroogd of wat dan ook.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:50

Dat is wel balen bianca, maar wel goed dat je het weet kan je er tenminste wat aan doen :)

Ik ga een stukje taart proeven :9

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:40

ik wil ook wel een stukje van je taart proeven! :9
Bianca, gelukkig is het niet heel ernstig, ik zal ook wachten tot de andere uitslagen voordat ik zou gaan behandelen. Nu gewoon een kwestie van 200% verzorging

Heb net buitengereden met Helvetia. Ze ging heerlijk door de plassen heen, toch fijn dat deze waterproof is ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:25

Ik heb ook net een taart gemaakt. Een mascarpone bananen taart. Ben erg benieuwd.

Net even heerlijk 2 paardjes gereden. Kan nog niet lichtrijden, dus adn maar doorzitten

Kan hier goed merken dat het Wk hockey bezig is. M'n vader zit aan de buis gekluisterd en is net uit pure ellende naar boven gegaan. Kon het Nederlandse spel niet meer aanzien (hmm nu wel net 2-2 geworden).
Hockey leeft hier nog steeds meer dan paarden ben ik bang. Ondaks dat mn vader al geen 30 jaar meer heeft gespeeld. :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:34

Dat valt dus gelukkig mee Bianca, en je paard niet bezweet/met opgedroogd zweet (ongeborsteld) wegzetten is niet meer dan de normale gang van zaken (bij mij). Dekjes gaan bij mij ook na 2 of 3 keer gebruiken (bij overmatig zweten in de zomer na 1 keer al) in de was.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:13

Middag :wave:

Bianca: Gauw een foto maken van je set op Bull *D Leuke crossfoto's ook!
Corien: Leuk dat het stappen zo geslaagd was!
Lielle: Mooie foto's in het topic :) Dat koppie op de eerste foto :)!!
PB: Fijn dat je lekker gereden hebt. Arme papa ;)..

Ik kan mijn tenen en vingers net weer wat bewegen :D Was wel super lekker buiten, maar brrrr wat koud!
Woll moest eerst even in de binnenbak braaf luisteren voordat ik naar buiten ging (4 dagen niet gereden door de fysio) maar ze was braaf buiten. Lekker door alle plassen (die niet bevroren waren) gespetterd en zelfs nog een kerstboom die op het pad lag gesprongen. Erg leuk ze trok er zo op af :))

Toch wel een iets ander weertje dan vrijdag:
Afbeelding
:+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:38

Vief: Zo is de foto toch wel wat duidelijker dan op je telefoon ;).
Fijn dat Woll braaf was tijdens het buitenrijden. Was het nog gezellig in de stad gister avond?

Caroline: Jeetje, dat zijn geen leuke berichten :(:)

Bianca: Is mij iets te opvallend. Maar ben benieuwd als je de hele set compleet hebt en hoe het op het paard staat :).

PB: Lekker al die taarten die je vaak maakt ;).

Ik ben net terug van de finale in Bronneger. Ze sprong weer grandioos :D (niet in de zin dat ze heel erg hoog sprong, maar ze sprong gewoon super fijn).
Eerste rondje waren we foutloos en we mochten dus achteraf barrage rijden.
Toen ik weer wat sprongetjes ging maken voor de barrage was het even feest :+. Ik kwam super mooi over het stijl sprongetje heen en liet haar even aan changementje doen. Vliegt me toch ineens een ijzer door de lucht, tegen de muur (boven de bakrand) vlak voor me neus op de grond :=. Even gedraafd en Sofie liep gewoon nog normaal. Dus toch maar doorgereden.
Toen de ring in. Barrage ging erg fijn. Het laatste lijntje was kort draaien en dan gas naar de laatste sprong. 4 galopsprongen voor de hindernis vliegt er weer een ijzer voor m'n neus de lucht in, bijna bij de parcourbouwers op schoot :=. Dat was ijzer nummer 2.. :\
We hadden het er net van de week over gehad dat de hoefsmid volgende over 1,5 week maar even langs moest komen. Maar dat was dus ook echt nodig :=. Nu moet hij deze week maar even komen :').
Toch wel een nette tijd neergezet en nog 7e geworden in de finale :D.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:13

Gefeliciteerd Kim! Balen van die ijzers!

Ik hoor weer lekkere taarten langskomen, en veel mensen hebben fijn gecrosst en buitengereden.

Het blauwe setje van Bianca had ik al in een ander topic bewonderd.

Wij waren vandaag naar het strand. Wat leuk was dat weer!!!
Eerst een stuk door het bos, de paarden waren bijna niet te houden. Op het strand aangekomen hebben we ze maar even laten gaan, jemig wat gingen ze hard! Alle opgestapelde winterenergie is er weer een beetje uit, denk ik :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:39

@ bianca Knhs zal het vast niet duidelijker publiceren. Zij denken dat iedereen dat zo in 1x begrijpen.
@ heleen Gaaf een strand rit. Voor mij is dat veels te ver weg.
@ kim gefeliciteerd. Sofie gaf je blijkbaar "stille" hints dat zij nieuwe schoenen wilden.
@ vief leuke foto hen je trouwens in je profiel met een eigenwijze woll. Mijn merrie staat er vaak zo bij als zij in de trailer moet thuis. Geweldig :D

Mijn wedstrijd ging beter dan gisteren maar de punten vielen wat tegen wel wp. 2x 183 pnt. Proef werd door dezelfde jury gejureerd. Niet echt eerlijk bij een competitie. Maar wel 4 wp's gereden dit weekend dus baasje is tevreden.

Met de merrie gaat het goed :D . Is wel onrustig en hinnikt de hele tijd. Maar ze eet en zolang zij eet is er niks aan de hand. Geen koorts of zo.

Mijn ruin is zijn eigen spa/kuuroord begonnen: Je begint de dag met een stevig ontbijt, daarna ga je uitsloven in de wei met wat extra krachtexplosies dmv rare bokkesprongen nadat je dat heb gedaan dan neem je een vochtig bad in de modder en dan is het weer lunch tijd. Na dagje wei is het tijd om op stal te gaan schuren langst het zout/mineralenblok want dat heeft je huidje nodig. Dat het oranje wordt is baasjes probleem. Met andere woorden mijn ruin zag er vanmiddag uit als een zwijn :+ Was ook lekker eigenwijs met longeren maar wel gelachen.

Ga nu meer even eten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:15

caroline78 schreef:
Mogge,

Ff snel een berichtje hier want er is nogal wat onrust. Merrie is vanacht bevallen van een dood veulen. Uitgerekend in juli. Merrie was dichtgezet dus hopelijk niet te veel schade. Moeders is er nu heen en wacht op de veearts. Dan wordt merrie nagekeken, wrs gespoeld en gecheckt of er toch geen 2e in zat. Wat enorm balen. Ga zo ook maar even heen.

Wat een vreselijk bericht caroline. Sterkte voor jullie en voor je merrie.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:18

Sterkte Caroline :(:)
Stoer heleen zo'n strandrit, heerlijk om ze af en toe eens te laten gaan!

Ik heb vanochtend weer een winspuntje gescored 8-)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:51

Simmie schreef:
Dat valt dus gelukkig mee Bianca, en je paard niet bezweet/met opgedroogd zweet (ongeborsteld) wegzetten is niet meer dan de normale gang van zaken (bij mij). Dekjes gaan bij mij ook na 2 of 3 keer gebruiken (bij overmatig zweten in de zomer na 1 keer al) in de was.

Ik zet mijn paard ook nooit nat weg niemand echt, maar nu als voorbeeld doe je je paard een zweetdeken op en na een half uur wissel je de deken, die Friezen en ook Bull zijn dan gewoon schoon, maar dat is dus op het oog volgens de DA, ik moet dan Bull toch "extra" schoonhouden. Mijn dekjes liet ik in de verwarmde zadelkamer onder de afzuiger drogen en gebruik ik dan nog wel een keer, dan krijg je idd weleens een wit randje in je dekje van wat oud zweet. Eigenlijk helemaal niet bezwaarlijk, maar voor Bull zijn huid kan dat dus wel reactie geven wat bij andere paarden die ik rijd niets uitmaakt.

Ik zie het ook niet als een probleem, maar de bultjes kunnen ook als reactie en hyper afweer van insecten beten komen, dus wellicht zorg ik er wel voor dat hij een vliegendeken op krijgt. Toen de bultjes begonnen liep hij ook niet onder het zadel, alleen longe singel en het begon op de schouder (daar dus geen dekjes) en ik sloeg alarm toen ik zo'n zelfde bultje op de zadelplek voelde. Nu weet ik dan dus wel wat het is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:58

Carolien _O- lekker paard! de :+ ;)
Kim gefeliciteerd lekker paard die sofie :D -O- van je ijzers.
Vief lekker buitenritje dus!!

Heb een vraagje hier:

Als je op een startlijst staat voor een wedstrijd, en er zijn 3 jury's aanwezig die dag.
Mag je dan als je bij 1 jury (die 1 klasse jureerd) was in gedeelt, Verplaatst worden naar een andere jury die dus 2 hogere klasses jureerd?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:59

@ Caroline: Vreselijk voor je merrie en voor jou, heel veel sterkte.
Die ruin heeft wel gevoel voor humor zo te lezen := .
@ Heleen: Lekker dat de paarden voluit konden.
@ Kim: de smid kan maar beter wat eerder komen dan :+ , wel mooi van je 1ende plek.
@ vief: zo :wow: ,bij ons heeft het alleen maar geregend gelukkig.
@ PB: Lekker dat je weer kan rijden, doe je het wel rustig aan?
@ bvw: altijd fijn als ze waterproof zijn.
@ Bianca: Vervelend zeg, maar fijn dat het niet ernstig is en het in ieder geval te behandelen is, dat is toch het belangrijkste.
@ Corien: Fijn dat het rijden lekker ging.
@ snoekiej: Leuk, jullie hebben zeker ontzettend veel foto's gemaakt?

De oefencross in Baarle-nassau ging super, ik ga nu echt met een fijn gevoel het crosseizoen in :D .

Door een ophouding met een ijzer met een scheef stiftgat kwam ik veel te laat bij het springparcours, stond op een magere 1.00 m (we tikken vaak balken af in het parcours, zeker als het wat lager staat) en die sukkel gaat nog soepeltjes en foutloos rond ook terwijl ik serieus 5 minuten had losgereden :Y), moet ik maar vaker doen ;) .

Daarna naar de cross, ik heb het LMZ-parcours gereden (je kon vaak kiezen tussen meerdere hindernissen naast elkaar, koos meestal de middelste en soms ook de laagste).
Toen we begonnen was Bam erg verbaasd om weer te crossen, en nam ik de wat lagere hindernisjes maar naarmate het parcours vorderde begon Bam het steeds leuker te vinden en werd steeds pittiger en gingen we ook moeilijkere hindernissen nemen.
Er stond ook zo'n leuk combinatie lijntje van 3 bomen in oplopende hoogte die niet recht achter elkaar liggen en waar je schuin overheen moet springen, ik was van plan alleen de eerste 2 te nemen, maar Bam ging er zo lekker overheen dat ik de 3de ook maar heb meegenomen :).
Verder ook 2 heuvels met een boomstam erop met 2 galopsprongen ertussen gereden, vond ik best spannend omdat we dat nog nooit hadden gedaan, maar bam vloog eroverheen *D .

Ik was echt verbaasd over hoe vertrouwd het allemaal voelde terwijl we zolang niet gecrosst hebben, en ben ook heel blij met al het vertrouwen dat Bam heeft, als ik hem ergens voorzet springt hij onvoorwaardelijk, en dat geeft mij ook weer veel vertrouwen in Bandido :) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:04

Gaaf evie klinkt goed, foto's?

Ik ga richting bed :wave:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:41

Heb niet echt bijgelezen, alleen maar vandaag omdat ik bijna een week niet ben geweest.Wat ontzettend jammer Caroline, gelukkig gaat het goed met de merrie. Nette punten en wat een varken is je ruin :+ .
Fijn dat je erachter bent wat de bultjes zijn Bianca! En je set is onwijs gaaf!
Goed gedaan Evie!
Gefeliciteerd Kim! Balen van de ijzers.

Ik ben het hele weekend op pad geweest.
Gisterochtend eerst met Meno naar Bronneger, die liep het eerste parcours een balk en het tweede parcours foutloos. Heeft nog nooit zo'n fijne wedstrijd gehad, hij begint nu het spelletje te snappen!
Gisteravond een feest van twee vriendinnen die kampioen waren geworden, was erg gezellig. Toen een kort nachtje om vanochtend om 6 uur naast mijn bed te staan, snel spullen in de auto gedaan en op naar Boekelo. Toen we daar kwamen was het nog nieteens kwart voor 9, dus hebben ik samen met Marit de boel verkend en nog een hindernis van de internationale cross opgezocht. Toen kwam onze instructrice, en de grond was dus veel te hard. We zouden even wachten, of het snel beterde. Nou, dat schoot niet echt op. Het leek erop dat het niet door zou gaan, en mijn ouders hadden geen zin zolang te wachten, maar ik ben niet voor niets vroeg opgestaan dus mocht ik wel met Marit terug rijden (zusje sliep toch bij ons). We hebben (superheerlijke!) soep bij iemand anders gegeten, en toen werd gebeld dat het niet doorging. Toen zouden we bij Marit thuis een buitenrit gaan maken, maar de andere 2 meiden die mee waren soep eten wilden daar ook wel op buitenrit. Er werd een vriendin gebeld die ons de weg ging wijzen en toen zijn we met zijn vijven op buitenrit geweest in Bentelo en omstreken. Was erg leuk! Echt super!
Er waren ook 2 parachutespringers, 1 had de parachute heel snel open en de ander viel vet ver naar beneden, zover dat wij hem niet meer konden zien. We dachten dat die te pletter was gevallen, maar hij heeft hem toch nog los weten te krijgen. Landing was alsnog niet zoals gepland, toen we een zandpad opgingen zagen we hem in de boom hangen aan zijn parachute :') . Kwamen al vrij snel auto's op af en hij werd even later door een shovel bevrijd.

De training vind later deze week plaats, nogsteeds in Boekelo, maar dan niet meer alle regio's samen. Dan zijn we waarschijnlijk met z'n 2-en. Ook wel lekker.

Heb vandaag in die hoek wel aan een aantal SGWbokkers gedacht, kwamen voorbij Enschede, Haaksbergen ed.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:41

iedereen zo te lezen lekker gereden en op wedstrijd goede resultaten behaald! Erg fijn :D
morgen begint weer de stageweek dus van de week waarschijnlijk niet veel op bokt...
ik ga nog even dvd kijken, slaap lekker alvast ;)