Vraagje, wie heeft er ervaring met deze springschoenen Kentucky Solimbra overreach. Vandaag weer een super les gehad van Hendrieke. Bluf heeft geen ijzers en ze adviseerde om toch eens ijzers om te doen omdat ze onzeker is op gras. En dat voel ik ook. Nu wil ik ijzers proberen maar dan heb ik ook springschoenen nodig. Ik heb kentucky cross beschermers en daar ben ik tevreden over.
Ik heb inmiddels de springschoenen van Fouganza. Niet duur, nemen ook nauwelijks water op, en draaien bij mijn paardje niet. Terwijl anderen (ook met blokje, van HH) wel draaiden. Gebruik ze omdat hij voor zijn eigen ijzers aantikt. Begint nu wel beter te worden. Gister nieuwe ijzers onder laten zetten, nu met stiftgaten. 12 juni oefencrossje op gras. Denk alleen stompe kalkoentjes erin voor iets extra grip. Vorige x noodgedwongen zonder gereden, maar gleed wel iets.
Jep, hierzo. Mijn jonge paard loopt op blote voeten in de cross. Gaat primatot nu toe. Mijn vorige paard reed ik ook zonder ijzers en ook dat ging prima. Je moet gewoon per paard bekijken of ze zonders ijzers kunnen. Sommigen worden er onzeker van, anderen niet.
Ah, goed om te horen! Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Mijn jonkie staat nu zonder ijzers, we gaan in de herfst starten (en in de zomer aantal springwedstrijden). Zou een hoop geld, tijd en gedoe schelen als ik hem blootvoets kan houden (en het is ook nog eens beter voor de benen/hoeven), maar hij is wel vrij groot, lang en soms nog wat uit elkaar, waardoor hij misschien zal glijden in de bochten. Misschien probeer ik het gewoon een keer om te kijken hoe het gaat
De mijne staat ook blootsvoets, met crossen nooit problemen gehad. Met springen en dressuren ook niet Ik zou inderdaad zeggen, probeer het gewoon. Als het moeilijk gaat, kunnen er altijd nog ijzertjes onder om hem scherp te zetten.
Ik heb ook altijd blote voeten gehad en dat ging goed. En ik heb haar ook liever op blote voeten. Alleen merken we nu dat ze onzeker wordt en zich stijf houdt met een bocht, zich schrap zet. En dan zeker met bv een gebroken lijn, scherpe bocht of als het wat nat is het gras. En bij een spingwedstrijd op gras is al een paar x haar achterhand weggegleden bij een bocht. Een gewone rechte lijn gaat wel maar met lastige lijntjes is ze ontstabiel. Ik ga nu ijzers proberen maar na het cros seizoen gaan ze er weer af.
We starten B en oefenen lijntjes voor de L en daar zien we dat het niet lekker gaat. Alleen dat is voor ieder paard verschillend. Bluf heeft goede hoeven en ik vind het wel een beetje zonde maar als we een glijer maken is het vertrouwen weg en dat wil ik ook niet. En gisteren zagen we echt verschil in balans en grip op het zand en op het gras. Ik voelde het maar we zagen ook goed de stand van de benen op mijn filmpjes.
vind ik ook FCSA je merk vanaf zelf wanneer het niet lekker meer gaat en hopelijk heeft die van jou er geen last van en is het niet nodig.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 19-05-16 12:33
Wij gebruiken nooit springschoenen. Maar misschien moeten we toch eens gaan kijken, in Hulsberg had hij zich aangetikt. Probleem is alleen dat hij heel snel wondjes heeft van dingen die hij op en aan heeft. Simpele springschoenen van rubber gaan hem dus niet worden.
Wij hebben 3 soorten kalkoenen, lange stompe voor in de modder bij zware grond, iets minder lange met widiapuntjes voor een grasbodem op zand die niet modderig is, en met een scherpe punt. Die met de punt hebben we in Hulsberg voor het eerst gebruikt, omdat de bodem daar heel hard was.
Paard is weer beter, gisteren in de les een flinke rodeo gehad. Ze was weer is van mening dat been bokken en boos doen betekende in plaats van voorwaarts. Instructeur blijft het lastig vinden en zou het paard graag een weekje op zijn stal hebben, want hij snapt het gedrag van het paard af en toe ook niet meer.