[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:05

Ben ook erg blij dat ik in het L zit als ik de verhalen zo lees. Wordt het springen niet leuker op, weer een jurysport. Maar goed, afwachten hoe het in de praktijk gaat zijn.
Gatverdamme zeg.. Vind het nu wel dichtbij de Rhino komen ook al zit ik er nog relatief vanaf. Ik heb vrijdag crossles bij Rob gepland staan, denk dat ik die af ga zeggen. Wacht nog even af, maar wil het risico niet nemen. Ga hier uit voorzorg ook maar dagelijks tempraturen.
Hoorde het van Friso op stage, verschrikkelijk. Ben benieuwd wat zijn familie wil nu….

edit: Jammer Lielle, maar verstandig. Zat eerlijk gezegd zelf ook al te twijfelen of ik wel moest gaan.

Hier heeft niemand verder nog echt getraind of wel? Zit er eigenlijk aan te denken om Chaam af te melden. Zie het niet gebeuren dat ik de komende week kan trainen en dan is het al heel snel Chaam. Ga niet enkel oefencross Putten rijden.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:25

Margreet: wat akelig. Ik heb wel veel last (gehad) van hartkloppingen, maar dan bleef het wel steeds heel regelmatig, dus werd ik er niet paniekerig van. Maar je wordt er wel moe van. Ik heb het maar op stress en overgang gegooid. Sinds een paar maanden slik ik een magnesiumtablet per dag en nu is het wel minder, maar ik weet natuurlijk niet of dat toeval is.

Lielle: echt balen van die crossles.
Sannn: ik word ook al beetje benauwd van het niet kunnen trainen en wij hebben nog wat extra tijd: Etten Leur als eerste wedstrijd.

Wat verschrikkelijk verdrietig van Friso. Heel sneu.

MargreetW

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:28

Mijn ritmestoornis is dus onregelmatig maar het lijkt nu wel wat af te zakken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:28

Sannn, ik twijfel met Uk ook een beetje. Ik heb wel volgende week die crossclinic en de oefencross in BN, maar echt fijn vind ik het niet. Rijden en evt galoptraining lukt wel thuis, maar ik heb wel graag een keer les voor die tijd :oo

Met Ojee is trainen geen probleem, maar is het de vraag of we tegen die tijd wel het erf af kunnen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:42

Hier net een klein drama. Vriendinnetje van mij dat in zuid-Afrika woont heeft bij ons een zelf gefokt Paard gekocht. Is na heel lang quarantaine aangekomen in Afrika. Ze mocht hem vanmorgen ophalen en onderweg naar huis is ze ingehaald door een vrachtwagen. Dancimo is in paniek geraakt, losgekomen wat er precies verder gebeurd is weet ik niet, maar hij is verongelukt. Nicole (vriendinnetje) is in shock en kan helemaal niks meer. Ik vind dit zo verschrikkelijk erg. Arme beest heeft daar 8 weken in quarantaine gestaan en heeft een godsvermogen gekost om hem daar te krijgen en dan dit. Alles in 1 klap weg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:43

Oh nee Lau |(
Lielle, Ojee staat bij Rob toch?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:44

Jeetje Laura, wat erg.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:45

Gaat de crossclinic wel door tot nu toe dan? Ik denk dat ik mijn les bij Rob voor vrijdag afzeg, ga die kant niet op als het niet moet.
Ik wil ook les nemen voor ik Chaam ga rijden, of ik kan kijken of ik hier ergens in de buurt les kan nemen. Renswoude en Ede zijn super dichtbij net als Lelystad. Maar ik wil eigenlijk naar Rob. Denk er nog even over na. Galoptraining en alles kan hier ook, maar wil even cross terrein op met les.
Jeetje zeg Laura.. Wat erg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:47

Ojee staat idd bij Rob, dus daarom is trainen geen probleem. Ik ga dus alleen niet eerst naar Ojee en dan nog naar Ukkie toe.

Clinic weet ik nog niet Sannn, eerst eens even kijken wat er gaat gebeuren de komende dagen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:47

Laura, wat verschrikkelijk!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:49

Het is echt erg. Hier fok je ze niet voor op en vooral ook omdat hij naar een vriendin is gegaan en het zo verschrikkelijk veel moeite heeft gekost dat beestje daar te krijgen en je weet hoe blij ze ermee was. Zit echt te janken als een kind.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:49

Laura: Wat erg :oo Echt verschrikkelijk sneu!
Sannn: Lastig zeg, zou het inderdaad ook afgezegd hebben..
Margreet: Vervelend dat je daar opeens zo'n last van hebt :(:)

Ik ben net even naar de kapper geweest, werd helemaal gek van mijn onhandelbare haar en nu is het weer mooi op 1 lijn en gelijk weer een stuk voller :) Zal nu eens richting Wolles en daarna door naar vriendje.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:50

Wow Laura, dat is echt je ergste nachtmerrie!

Sann, Lelystad gaat pas half maart open, tenzij het heel hard droogt. W had afgelopen week nog contact met de eigenaar gehad.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:51

Laura wat verschrikkelijk zeg! Kan me goed voorstellen dat je daar kapot van bent ;( :(:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:53

Wat vreselijk Lau! Dat is echt heel naar.

Met de geruchten rondom rhino twijfelde ik al of ik vanavond zou gaan springen maar ik heb me net afgemeld. Er komen daar toch paarden uit "heel" Nederland. Zou ik bijvoorbeeld naar een concoursje in NH gaan was ik wel gegaan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:54

@ laura: dat is natuurlijk echt verschrikkelijk, zeker voor een eigen fokproduct, verkocht aan een vriendin en alle moeite om het geregeld te krijgen... pfffff
@ vief: leuk dat je haar 'dikker' is geknipt, vertel even hoe dat moet, dan kan dienke dat vanmiddag bij mij ook doen (haaruitval/kaal worden is natuurlijk wel een teken van intelligentie :P )
@ margreet: lijkt me best eng als je rikketik op hol slaat...
@ rhino: oppassen inderdaad met concoursen etc... (sannn, bij twijfel afmelden...)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:55

Laura, wat verschrikkelijk erg zeg! Kan me voorstellen dat je vriendin helemaal van de kaart is!

_lautje_

Zo zit ik ook te twijfelen morgen te gaan ka...

Annetje

Lau wat naar zeg! Heel erg sneu voor je vriendin, ik kan me voorstellen dat ze er kapot van is.

Ik vind het hele gedoe om de rhino een beetje vreemd. Er is toch wel vaker een 'uitbraak' zoals nu is? Er zijn maar 3 stallen besmet (tenminste, die het toegegeven hebben) waarom dan zoveel media-aandacht en zoveel angst? Dit komt toch wel vaker voor? Of heb ik dat fout?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:56

het gebied waar het bevestigd is is echt groot (driel, heumen, groesbeek) en er is nu ook sprake van de neurovariant, en dat is minder vaak het geval.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:59

Het komt inderdaad vaker voor, maar niet de neurologische variant. Daarnaast is het meestal 1 stal/ dorp en nu al meerdere.
Lelystad is dus nog niet open? Dan houdt dat iig op. Wacht nog even af hoe het gaat.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:02

@Lautje: wat vreselijk!!! Heel veel sterkte voor jou en je vriendin. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat ergens op de A1(??) een trailer op z'n kant gegaan is. Jakkes, jakkes, jakkes, het zal je maar gebeuren.
@Lielle: wijs besluit om de training te verplaatsen.
@Margreet: ik wist niet dat jij daar ook last van hebt!! Volgens de cardioloog die mijn ecg's beoordeeld heeft is het "vrij normaal" bij mensen tussen de 43 en 62. En laten zowel jij als ik, daar nou precies bij horen... Leuk dat het vrij normaal is, maar lastig is het zeer zeker!! Vooral 's nachts, en ook als er dan maar gemakshalve vanuit gegaan wordt dat het wel "de overgang" zal zijn, of "hyperventilatie", of "stress", en als er dan uiteindelijk ecg's gedraaid worden, de boel met een simpel pilletje redelijk genormaliseerd kan worden. Loop je daarvoor anderhalf jaar met een op hol geslagen rammelaar.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:08

Laura wat vreselijk ;(

Niks mis met alle aandacht, als iedereen op de hoogte is en bewust is van de nodige maatregelen, des te beter meer besmetting voorkomen wordt.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Margriet, mijn ritmestoornissen worden veroorzaakt door hartfalen, dat heb ik na de geboorte van Noor opgelopen. Ik heb meerdere keren met een kastje rondgelopen en dan blijkt dat ik de helft niet zelf voel. Het is niet anders, beter wordt het nooit maar er is redelijk goed mee te leven. Afwachten dus wat er straks uitkomt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:13

daNiielle_ schreef:
Niks mis met alle aandacht, als iedereen op de hoogte is en bewust is van de nodige maatregelen, des te beter meer besmetting voorkomen wordt.

Vind ik ook hoor. Ik vroeg me alleen af waarom er nu ineens zoveel belangstelling voor is. Ik dacht namelijk dat er vaker sprake was van een besmetting op deze schaal, maar dat zullen wel vermoedens zijn geweest toen.