[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:03

Lielle schreef:
wie weet wat er volgend jaar gebeurt met die QR regeling *LOL*

Daar ben ik inderdaad heel benieuwd naar! *LOL*

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:12

mee eens.
Was trouwens wel blij bij Gorssel eindelijk weer een klassiek te zien die aan de maat stond! Ik was het niet meer gewend, ging ook niet glansrijk... maar in het M een parcours van 85/90 cm neerzetten, vind ik ook belachelijk! is er ook geen minimale maat in het regelement?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:16

Jantine : ik dacht at je zei dat ze je een weigering hadden aangerekent... Gelukkig voor jouw is dat niet zo geweest..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:32

Doei!

Bij mij ook nog geen dekens. Alhoewel ik het nu wel erg fris vind... Mocht het dit weer blijven dan gaat er een zomerdeken op, dag en nacht. Ik ga er dus niet mee lopen trekken. Mocht ze dik in het haar zitten, scheer ik haar wel. Zoë blijft hopelijk mooi, want die slaat ons geheid dood als we haar gaan scheren.

@ jantine: is verschillend per vereniging of je je prijs nog krijgt. Eens kreeg ik um een dag later niet eens meer, maar ook kon ik um een week later nog op halen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:39

Miriam: Uk heeft een wat dikkere deken op als een zomerdeken, want die heeft ze deze zomer opgehad. Lachen

Kim: Ja ik moest wat voor school doen, en mocht blijkbaar niet op bokt Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:42

Hele zomer een deken op?? Verward

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:43

jenga_8 schreef:
maar in het M een parcours van 85/90 cm neerzetten, vind ik ook belachelijk! is er ook geen minimale maat in het regelement?

Jawel, voor het M moet het parcours op 1.05 staan.
En zo gelden er voor alle klassen minimale/maximale hoogten

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:45

rowo schreef:
Hele zomer een deken op?? Verward

Ja, anders wordt ze lekgeprikt door de dazen, lijkt me ook niet echt paardvriendelijk. Knipoog
En zonder deken gaat ze aan haar staart schuren, want ze met deken op niet doet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:46

Maar dan ook echt dag en nacht? BIj ons kunnen ze zomers ook niet buiten zonder vliegendeken, maar die vliegendeken is nu alweer een paar weken af, omdat de dazen weg zijn. 's Nachts ging ie ook ALTIJD af. Zo fijn vinden de paarden het niet met hele dagen zo'n deken op.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:48

Ja ook 's nachts, er staan hier rond de 20 paarden en het is echt niet te doen om die allemaal 's nachts de deken af te doen...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:49

de mijne heeft ook de hele zomer een vliegendeken op gehad. Dag en nacht. Overdag voor de vliegen en dazen en snachts tegen het schuren van zn staart.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:49

Bij mijn eigen paarden gaan ze er echt wel af.... Maar daar verschillen de meningen nogal over

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:51

Ja, als ik bij uk 's nachts geen deken op heb gaat ze ook schuren..
Ik zie daar verder geen probleem in, een deken dag en nacht.

Heb liever nu wat eerder een wat dikkere deken zodat ze mooi kort in haar haar blijft, dan dat we moeten scheren, want dat is niet echt fijn bij Uk, met dr grote ego.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:52

Ola, kom ik ook maar weer eens langs

Dekens, we zijn deze week maar weer begonnen om ze 's nachts een dekje te geven (Bucas regendeken), ze staan wel gewoon buiten.
Maar volgens mij heeft iedereen daar zo zijn ding mee.

Maar voor het tegengaan van wintervacht kun je het beste met licht gaan werken in de stal (floodlight in de wei lijken me geen fijn idee Tong uitsteken)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:53

Dat helpt idd wel heel goed heb ik gemerkt; s avonds lang het licht aan laten. Wij hebben gewone TL buizen er hangen, maar k merk echt een wezenlijk verschil met toen ik ze s avonds niet aan had.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:59

De lichten bij ons op stal blijven tot elf uur aan en gaan dan automatisch uit. Is gewoon TL licht maar ik weet zeker dat dit helpt! Ja

Vliegendeken op stal ophouden ben ik ook niet voor. Ik zet ze zelfs zo lang mogelijk zonder vliegendeken op de wei. Voor het rijden moeten ze er ook onderuit dus ik doe het echt alleen als het anders niet te doen is...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:05

Miriam schreef:
De lichten bij ons op stal blijven tot elf uur aan en gaan dan automatisch uit. Is gewoon TL licht maar ik weet zeker dat dit helpt! Ja

Vliegendeken op stal ophouden ben ik ook niet voor. Ik zet ze zelfs zo lang mogelijk zonder vliegendeken op de wei. Voor het rijden moeten ze er ook onderuit dus ik doe het echt alleen als het anders niet te doen is...

Zijn wij het iig helemaal eens samen Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:22

rowo schreef:
Zijn wij het iig helemaal eens samen Lachen

Dat zijn wij vaker samen geloof ik Haha!
Ik mis Corrie in je onderschrift.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:26

Corrie is terug naar de eigenaar... ik zou haar sowieso al t/m sept rijden. Maar door haar blessure kon ik vanaf augustus al niet meer rijden. Ze is dus vroegtijdig terug en ik ga haar ook niet meer rijden.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:27

Ach gut Ach gut

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:29

Ja ik baalde goed dat het zo liep als nu, vooral toen die blessure er ook nog bij kwam. T was een mega fijn dier!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:31

Die van mij staan nu 's nachts onder een ongevoerde rambo en als het regent ook. Mijn paard mag nu ivm der "ziekte" nl niet te nat worden.

Ik heb bij mijn pony alles geprobeerd en niets hielp en mijn paard wordt ook best wel ruig. Dus ik haal er in oktober wel een scheerapparaat over.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:06

Vertel eens wat meer over je nieuwe jonkie Rowo Lachen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:24

Lappie_Lap schreef:
Exact hetzelfde als Jantine Lachen Sinds dit weekend onder 0 grams regendeken vanwege het haar.
Eigenlijk ben ik al te laat, aangezien ze beide al aardig wat vacht hebben. Maar vond 20 graden en een deken ook zo warm Tong uitsteken

Ja, ik ook. Wil haar niet gaan scheren, als je het eenmaal doet is mijn ervaring dat je het elke winter moet doen!! Vanmorgen was het wat fris, maar wel een zonnetje die doorbrak en toen was het lekker warm, dus dan gaat ze ook zonder deken naar buiten. Vanacht wel weer een dunnetje op.
Die ouwe gaat ook onder een dunnetje, die loopt zowiezo al overdag met een regendek, omdat hij geen reserves heeft en het dan te koud is met een bui op z'n kop. Die tinker laten we lekker tansformeren tot teddybeer Lachen .
Bovendien komt vanmiddag de osteo en dan vind ik wel prettig voor haar dat haar lijf warm blijft vanacht.
Swinters banjeren die van mij, ook al is het fris, ook wel zonder deken buiten, ff lekker rollen en gek doen zonder dek. Even m'n paard luchten Knipoog .

Haal ik vanmorgen Wo uit de box met een dik LINKERachterbeen en een opgelopen kogeltje linksvoor.. grrr.. ik denk dat ze ze beide heeft aangetikt ofso, want kreupel lopen doet ze absoluut niet en na het buitenritje was haar kogeltje weer mooi droog en achter alweer een stuk geslonken.
Ze heeft gister ook weer zo idioot gedaan in het land.. Koe

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:45

Lappie_Lap schreef:
Vertel eens wat meer over je nieuwe jonkie Rowo Lachen

Het is is een 4 jarige Padinus uit een tuigermerrie. Kan donders springen, is dressuurmatig alleen onwijs slecht gereden. Heeft al paar B parcoursen gesprongen, maar ik wil haar dressuurmatig eerst voor mekaar hebben voor ik het parcours er mee in ga. Zit nogal wat werk is. T is nogal een aparte en niet echt makkelijk, maar op zich wel braaf.
Ik rijd haar voor een ander.