[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:13

Fanatiek zeg Clown. Hadden jullie die andere greppel dichtgegooid?

Zo ik ben toe aan de laatste pagina's over voedign bij knaagdieren en vogels..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:16

Ja. We hebben er al 2x een gegraven. Maar die zit precies op een loop-pad zeg maar. Ik ga op dezelfde plaats weer een nieuwe maken.

Zie ook dit topic:
viewtopic.php?f=10&t=402508&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Aan de ene kant is de omheining en aan de andere kant van de hindernis is de stalmuur. Dit is het pad waardoor Oro naar de wei moet lopen. Beetje ongunstige plaats voor een permanente greppel.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:19

Of hij MOET iedere dag over de greppel Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:47

GvdT schreef:
Balen Suus van je paard en de hoefsmid.

Ik heb ook een fijne smid, enige "nadeel" is dat ik er heen moet. Ik weet dan wel dat het altijd op tijd gebeurt. Als ze een ijzer missen bel ik op en vaak kan ik dezelfde dag al langskomen.
Ik rijd nooit als ze een voorijzer missen. Ben een keer vanuit trainingskamp in Ermelo naar Akersloot gereden om er een voorijzer onder te laten zetten. Had de pony afgetrapt tijdens een training en dat was op de 2de dag.

Dat weet ik nog wel Clown Ging je weer ongeveer terug naar huis en toen weer naar ermelo Haha!

Otje moet ook nodig, maar volgens mij zit mijn hoefsmid in de sneeuw. Krijg iig alleen de fax te pakken Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:02

De greppel is af. Mijn handen zitten onder de blaren (ik ben het graven niet gewend Bloos). Oro kwam me helpen. Eerst door de kruiwagen af te likken, toen door aan mij te snuffelen.
Ik vroeg hem om mee te graven. Dat deed hij..... door een tweede gat ernaast te beginnen Boos! Uiteindelijk heb ik hem met een hampeltje zand weg moeten jagen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:25

gomir schreef:
Dat weet ik nog wel Clown Ging je weer ongeveer terug naar huis en toen weer naar ermelo Haha!

Erger nog, het is verder dan mijn huis vanuit Ermelo Tong uitsteken Ik dacht wel dat jij het nog wist

Scum schreef:
Uiteindelijk heb ik hem met een hampeltje zand weg moeten jagen.

Fanatiek Scum, maar blonde vraag. Wat is een hampeltje Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:18

Zal wel een schep zijn denk ik GvdT Clown Ik zei ook ongeveer terug naar huis Tong uitsteken

We zijn wel met rare woorden bezig vandaag zeg. Hoewel ik jatmoos wel ken Haha!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:36

Jatmoos ken ik ook wel Haha!

Ik heb overigens wel een hoefsmid die op tijd komt zonder dat ik hem hoef te bellen!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:38

euh ik mag hier toch ook wel meekletsen he? Ben nl ook al wat ouder Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:40

Hampeltje = handjevol of zo?

Raimaer ging fijn in de les, en Pablo ook aan de longe.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:44

Lielle schreef:
Hampeltje = handjevol of zo?

Daar zat ik ook aan te denken!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:53

allemaal nieuwe woorden... Verward Hampeltje...????
Scum kom je bijna met het verlossende antwoord? Tong uitsteken

Wij hebben nooit problemen met de hoefsmid. Als ie bij ons is, maken we gelijk een afspraak voor de volgende keer. dit was in het begin wel even wennen, maar ik wil niet weer anders.
Als m'n paard eenijzer kwijt raakt, afhankelijk van hoe snel het er weer onder moet, komt ie bij bij of rij ik naar hem.
Ik moet wel zeggen dat we een erg fijne smid hebben. Hij is erg rustig en denkt ook heel erg goed mee, met wat je met je paard doet. soms komt ie wel eens met iets nieuws. Zoals vorige week heeft ie kees op een nieuwe soort ijzers gezet, die in engeland heel erg veel in de eventing en rensport worden gebruikt.

Vorig jaar is m'n smid een jaar naar Canada geweest en hadden we noodgedwongen een andere smid. Kees begon in die periode steeds minder fijn te lopen maar ik had geen idee waar dat van kwam. In mei kwam mn smid weer terug en kreeg Kees ook weer ijzertjes vanhem. Gelijk liep Kees ook weer een stuk fijner en ontspannender over de rug. Ik durf niet hard te maken dat het m aan de smid ligt, maar vond het op z'n zachts gezegd wel heel opvallend.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:55

Idd wel opvallend RK.
Wij hebben ook nooit problemen met onze hoefsmid .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:39

RK, die ervaring heb ik ook met eerdere smeden Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:40

Scum schreef:
De greppel is af. Mijn handen zitten onder de blaren (ik ben het graven niet gewend Bloos). Oro kwam me helpen. Eerst door de kruiwagen af te likken, toen door aan mij te snuffelen.
Ik vroeg hem om mee te graven. Dat deed hij..... door een tweede gat ernaast te beginnen Boos! Uiteindelijk heb ik hem met een hampeltje zand weg moeten jagen.

Oro wou het gelijk goed aanpakken en de greppel twee keer zo breed maken Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:49

Scum, ik schaam me een beetje..... Ik heb een vriendje met maar liefst drie graafmachines en niet één greppeltje....... Bloos Toch maar eens lief aan gaan kijken....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:14

Lekker 1e hier. Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:23

en 2e
Sim, OK dan! als reactie op de mail Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:04

Ben benieuwd hoe tal over grepeltjes denkt dit jaar, misschien dat ik er stiekum 1 kan graven bij ons op stal!
Bij ons komt de hoefsmid eigenlijke iedere week, en dan zet je je naam op een lijst, laat wat geld achter en voila! Scheelt natuurlijk dat Tal nooit een ijzer kan verliezen!
Ben vandaag lekker vrij (waar is het zonnetje???) Steffi vd Laarse komt Tal straks even een check up geven, kunnen we er weer goed tegen aan deze zomer!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:18

Lielle had het goed. Het is een handjevol. Ik wist niet dat het geen Nederlands woord was Bloos Nouja, hebben jullie ook weer Limburgs geleerd Haha!

Floor: je moest eens weten. Oro heeft al jaren grootse bouwplannen. Hij maakt grote gaten en verbind ze soms ook met mekaar. Alleen zijn de eigenaren van het terrein het er niet mee eens en dan worden de gaten dichtgegooid. Frustrerend voor hem, want dan moet hij weer opnieuw beginnen Haha!

Ik denk dat de greppel nog wel iets dieper moet. Hij is nu 25 cm. Alleen is mijn rug daar niet zo blij mee. Als het meezig mag Oro hem straks uitproberen. Ik vraag me af of hij enig idee heeft waarom ik het ding gegraven heb.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:23

Goed en slecht nieuws. Met Tal was weinig aan de hand behalve een wervel die ff gemobiliseerd moest worden. Mn zadel was een ander verhaal. Die lag ooit goed, heb ik vorige maand op laten vullen en is nu volledig verkl**. Was veelste hard en er zaten ook bulten in. Denk je een goede zadelmaker genomen te hebben! Hij wordt nu (door een andere) helemaal leeg gemaakt en opnieuw gevuld, en dan moet ik waarschijnlijk nog 1 a 2 terug komen om bij te vullen. Baal echt als een stekker!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:25

Jeetje balen zeg Talida Scheve mond
Ik heb het ook een keer gehad. Helemaal naar de Divoza geweest om daar het zadel op te laten vullen.
Was het ook helemaal verkloot Boos!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 18:25

Jee Talida, daar zou ik ook behoorlijk de pest over in hebben zeg! Een zadel wat niet goed ligt kan zoveel schade aanrichten.........

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:26

Dat is mooi balen Talida!
Wat voorn zadel heb je en waar heb je hem op laten vullen?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:41

Ben allang blij dat ik naar mn twijfelgevoel heb geluisterd, tal is namelijk heel sumier in dr aangeven. En dat ze er maar een maandje mee gelopen heeft. Heb vorig jaar 2 diepte investeringen gedaan omdat de andere zadels ook niet goed lagen, en hier was iedereen tevreden over, krijg je dit!
Tis een Daaleman, opgevuld door Van Rijs Zevenhuizen. Ben even een prachtige mail aan het dichten aan ze, denk dat ik de factuur van de DA en het opvullen er bij mee stuur!
Ben absoluut niet van het openbaar zwart maken van iemand, maar wil graag andere de kosten en paardjes het leed voorkomen, dus be ware!!

Mn vz zadel was gelukkig niet zo strak gedaan en kon ik nog wel gebruiken, maar het moet nog wel een beetje inzakken omdat de kussens alleen van voor en achter steunen (dus niet over de hele lengte