[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:38

Proficiat Daphne! Dan zien we elkaar mss in Lion!

Ik ben van gisterenavond terug uit le pin, echt een hele mooie wedstrijd, erg pittig voor de 2 en 3 ster. de zaterdag helaas een accident gebeurt :7, khoop dat het paard er toch nog goed van af komt.

Ik heb helemaal geen piste aan huis, ik rij steeds ergens anders nr toe vr te kunnen rijden. AL hebben ze wel 2 weken geleden de palen komen zetten voor een piste thuis. Maar dat zal wss gewoon op gras zijn, dus niet voor altijd op te rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:00

Zo even bijgelezen!

Daaphh proficiat met de kwalificatie! Zal een enorme opluchting zijn voor jullie! Nu 'rust' tot Anzegem of nog iets ertussen?

Lene: proficiat met de BE! Idd heerlijk gevoel van vrijheid dat je kan gaan wanneer je wil.

Wat betreft binnenpiste, ik heb de laatste jaren op een wei gestaan met op 5 min een binnenpiste. Nu we verhuisd zijn, wordt het een moeilijke winter... Komende zomer wordt er thuis een goeie buitenpiste gelegd zodat ik in principe ook in de winter buiten kan rijden, tenzij het vriest, maar tot dan wordt het behelpen... Er zit hier op 2 km een manege, maar te voet is me dat nogal ver maar de camion blijft nog bij mijn ouders staan tot de verbouwingen aan de stal klaar zijn, dus deze winter zal er niet te veel gereden worden.
Maar voor het weer zou ik enkel een buitenpiste niet zo erg vinden, dat is maar even koud, maar tijdens het rijden warm je wel op.
Veel 'grote' ruiters hebben enkel buitenpiste en die doen het daar ook mee, binnenpiste is eerder voor comfort van de ruiter :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:22

Oei? Ik heb niets meegehad van een ongeval op zaterdag. Zijn pas rond 3u vertrokken.. Wat is er nog gebeurd?
Met welk paard kan S. Naar lion?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:09

Het enige wat ik echt handig vind aan een binnenste is spiegels. Dat mis ik wel bij het trainen. De kortstbijzijnde binnenpiste is 3km, zowel vanaf de weide als vanaf pension. Als ik te voet ga gebruik ik dat als opwarming of cooling down.

Proficiat daaaph!

Eindwerk is gebundeld, 16% plagiaat en morgen afgeven. Promotor was niet positief maar ik ben dat ding zo spuugzat... als kers op de taart is vlak na het doorsturen naar promotor mijn laptop finaal gecrasht. Hoeveel pech kan je blijven hebben?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 18:16

Ja spiegels is ookwel iets dat ik mis!

Jeetje wat een pech dat je laptop net charsht! Ik duim dat het goed is!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:26

Wow amai dat is nipt van die laptop! Ik heb er ook altijd heilige schrik voor. :+ Man, ik zou veel te veel belangrijke dingen kwijt geraken van schooldingen enzo...

Ik had vanmorgen examen bedrijfseconomie, tot 3uur gestudeerd en 6u50 weer op. :z
't Was een tricky examen! Je kreeg zo hele lijst met kosten, uitgaven, ... En dan moest je zo de kosten en de uitgaven berekenen van 2014. Stond die lijst vol met andere data, incl. en excl. BTW, ... En afschrijvingen van leningen helemaal herberekenen omdat die in 2010 gestart was de lening en dan de rente op de schuld en allemaal van die dingen. :P 't Was ne moeilijke bevalling, heb powernap gedaan vanmiddag haha. :P Woensdag heb 'k 3 examens bluh, maar 'k ben dr dan vanaf!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:31

En spiegels inderdaad... Al een chance dat mijn lesgever van springen nogal een spiegel is voor mij! :D
"Hakken omlaag, handen recht, handen dragen, teugels korter, schouders naar achteren, ... " Ga zo maar verder :P Maar das goe! +:)+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 18:42

Succes met je examens nog! Ik heb volgende week 1ntje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:58

Mijn smid wist mss nog iemand die mss springlevend kan/wil komen geven. Is een Duitser en die rijdt zelf 1.40-1.45 dus wel ervaren. En zachte rijstijl, kijkt naar het paard etc. Ik moet ontzettend werken aan mijn houding boven de sprong. Vroeger gaf ik de teugels weg net voor de afzet, nu vind ik dat ik teveel vasthouden boven de sprong.

Is 1e keer dat hij crasht op zo een poedersuiker. Maar hele jaar zit al vol met dit type pech, ik kijk er niet meer van op.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:19

Dankjewel! Jij ook succes! :)

Mijn lesgever kijkt ook veel naar het paard! Bvb als hij bitten te zwaar vindt, zal hij da direct zeggen. Lijk voor de mijne heb 'k nu een myler level 1 bustrens, en 't is maar dat geen harde handen heb, dat hij het goedkeurde. :P Al weet ik niet precies waarom. Hij heeft ne mylerbit gehaald en nen hele uitleg gedaan.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:20

proficiat daaph! gaaf zeg!

het bit is zo hard als de hand :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:54

Dat vind ik leuke lesgevers die kijken naar de paarden! Soms heb ke er ook die hun standaard lessen geven. Op de manege waar ik rij zijn er zulke lesgevers, iedereen wat er les geeft krijgt dezelfde lijn..

Lijntjes zijn goed voor de paarden dat zegt ik niet maar op jaren lijntjes te springen met dezelfde lesgever...

Blits mank :( toen il weg was werd hij gekapt... Veel te kort op beide benen
Vanvoor heeft hij een pijntje .. Nu afwachten tot volgende week en als het niet beter is, afhalen de ijzers en hem in "gips" zetten met watten zodat het wat zachter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:07

Kan je rond het ijzer geen watten doen en dan inpakken?

Ik wil alleen lesgevers die respecteren dat ik bekijk hoe en wat. Niks meer "op die leeftijd moet dit of dat kunnen" of zaken van "tegen eind dit seizoen winst rijden". Eerst zien en de rest volgt wel.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:47

Tja als ik bij mijne lesgever met een zwaarder bit afkom, dan zal hij toch zijn vragen hebben ze. :D
't Is niet dat hij echt tegen zware bitten is, maar bij de mijne zou dat niet mogen/moeten. Ken nog iemand die les volgt, en zij rijdt met pelham maar er zijn daar ook redenen voor.
Het fijne van mijn lesgever vind ik dat ik m'n wedstrijden met 'm kan bespreken en we bekijken waar het fout is gelopen ('k ben nog nooit foutloos geweest op jumping :o ) en werken we daar dan aan. :)
En in de hoogte bouwen doet hij absoluut niet snel, veel afwisseling van oefeningen en iedere keer staat er een ander parcours klaar. :) Vind ik erg fijn en leerrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:17

:j
Ik vind het ook leuk dat ik een clinic kan meedoen en dat ze dan altijd vraagt om huiswerk mee te brengen. Je houdt nooit op met leren bij ppaardensport.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:23

Oeie bugger Daphne :(! Hopelijk snel over zonder dat de ijzers er af moeten.

Was ik vandaag blij dat ik kon gaan rijden waar er binnenpiste was, zo regenen :D, had ze zelf voor mij alleen hihi. In die piste hangen er ook spiegels, in een hoek en op de ene lange zijde. Miss welke een spiegel in een andere hoek, want als ik bv schouderbinnen komt wijken wil oefenen zie ik het alleen op de linkerhand. Luxe probleem haha :P. Ik heb er in feite geen probleem mee om buiten te rijden zolang de bodem mr goed is.

Nog stevig door gewerkt dan je thesis en djeez ik had da dus ook he dat de laptop crashte wnr ik die net aan het afwerken was!!!! Die dingen geraken overwerkt he hahahaha :D.

Ongeluk was op hindernis 7, die super smalle oplopende bak met takjes. Tpaard bleef dood stil liggen dus iederen dacht opslag dood, mr na 5 minuten sprong die ineens recht! Mr hij stapte nie meer goed :s. Gelukkig niets met de ruiter. ( ze reed dan ook zodanig snel da ze super ver van haar paard wegvloog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:16

Als het gewoon mank is... kan altijd dat ze even ko zijn van de slag.

Ik heb les gepland voor vrijdagochtend. Idd,wat een weer vandaag! Wel lol gehad met Icaro. Ik hang hooinet op, begint te gieten. Toch koppig in de douche blijven staan om te eten, de rest zocht de stal op (heb 2 schuilstallen). Roepen, op de eetbak trommelen, niks hielp. Tot hij zag dat ik daar ook hooi wou leggen. Vol gas met sliding stop is hij de stal ingesleerd :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:41

Toen ik gevallen was met Shuddy, bleef die ook efkes liggen vd shock en dan hup weer recht! Is idd wel schrikken...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:14

Die bleef wel lang liggen, en nie bewegen. Met z'n hoofd plat op de grond en z'n benen uitgestrekt :/.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:22

Moest wel grellig geweest zijn om te zien. :s
'k Krijg nog kiekevel als 'k denk aan die beelden van Hickstead. Brrr

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:52

Proficiat Daaphh!!! Echt super!

Bedankt voor de ervaringen met de binnenpistes, heb een plaatsje gereserveerd voor de stal zonder binnenpiste. Was echt bij mensen thuis (in totaal maar 6 paarden), paardjes kwamen zoveel mogelijk buiten overdag, en de buitenpiste was dan wel een stuk groter dan bij die andere stal, en het was er meer springgericht. De stal met binnenpiste kwamen ze iets minder buiten in de winter, en de buiten en binnenpiste waren niet enorm groot, wat voor springtrainingen toch niet zo tof is... er stonden ook enkel dressuurruiters en recreatieruiters dus waarschijnlijk gingen we dan zelf ook weer niet veel balken leggen.
Ik hoop dat het nu gaat meevallen want het is echt je paard letterlijk bij iemand anders aan huis, maar we zullen dus eerst eens proberen met ééntje. Kan ik EINDELIJK mijn springpaard eens terug in conditie beginnen zetten :).

Dit weekend hadden we lrv... ik merk dat de jonge paarden het wel gehad hebben voor dit seizoen. Beginnen beide wat moe te worden. De 6j wordt dan heel lui en de 5j extreem gestresst :). Ze was ook niet veel gereden door een wondje in haar mond, wat dan resulteerde in een MEGA gespannen dressuurproef. Ik wilde echt niet starten, had geen zin, maar ja dan toch maar het proefje uitgereden maar dat trok op niks :+. Springen heeft ze dan 80cm gestart. De eerste sprongen in de paddock waren pure paniek, arm paard. Maar dan na een aantal keer met een fijn tempo en makkelijke afstand naar die lage sprongen te komen in de paddock begon ze terug door haar lijf te springen. In de piste was het nog steeds een ramp... rug compleet weg! Daar is veel werk aan ... nu ik er aan denk heeft ze eigenlijk nog nooit "echt" goed door haar lichaam gesprongen in de piste, altijd teveel spanning. Enkel op't BK enzo stond het zo dik dat ze er op die manier echt niet meer foutloos over kon. Dat wordt een winter werken...
De 6j kreeg een stomme fout, maar met die crossen in z'n benen vergeef ik hem dat. Hij begint het echt te snappen en springt elke keer beter! In dressuur mocht ik voor het eerst een klasse hoger starten, ben verkeerd aangesprongen in galop (weeral!) dus 2 oefeningen verpest maar toch nog punten gereden dus was nog content :).

Is Blits al wat beter Daapph? Kan lastig zijn he. Wist wel niet dat watten hielpen, dacht dat het gewoon moest groeien eer het over kon gaan.

En idd, lesgever die kijkt naar het paard is wel wat waard! De springlesgever van m'n vriend werkt bvb super met de 6j, maar met de 5j kwam er dus alleen maar meer spanning. Ik zoek nog een goede lesgever voor binnenkort in het W*aasland, als iemand iets weet ? :)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:53

Oh nog een heel belangrijke reden om de "niet binnenpiste" stal te kiezen was toch wel dat je op 10 min stappen een bos had en bij die met binnenpiste niets om te gaan galopperen... eventing-vriend had snel gekozen toen ik hem dat vertelde ;).

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:47

Ben benieuwd waar jullie nu gaan staan :). Ik ben waaslander, maar zoek mijn springlesgevers steeds in andere provincies, haha. Als 't op de baan ligt, kunnen we mss gecombineerd h endrik dg hierheen halen O:)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:46

hallo :)

hier ook eventer :) Mijn vriend rijd al enkele jaren mee in de nationale eventing reeks L volgend jaar normaal naar M.
Ik zelf heb een sans papiertje :) en heb alles rustig opgebouwd omdat ze niet echt het grootste springtalent is en een zeer grote kijker is. Ik was erop gevierd om dit jaar de B crossen te kunnen starten maar helaas was het lot anders. Enkele weken voor Waregem had ze waarschijnlijk in een nagel ofzo getrapt. Resultaat was een zeer diepe bleine die ze weg gesneden hebben. Gelukkig net de buigpees niet geraakt. met 8 weken rust en goede verzorging kon ik terug van start gaan.
Uiteindelijk toch eerst nog enkele OCC 80 gestart om dan EINDELIJK in genk mijn eerst B cross te rijden. En wat liep ze goed. Na dressuur was ik 14de, de cross liep ze foutloos zonder enig probleem enkel wat tijdsfouten en jammer genoeg een stopje in de jumping ( volledig mijn eigen schuld). Brugge heb ik overgelaten omdat ik weet dat brugge een vette cross is en ze daar ook nooit echt goed loopt tijdens de occ. Volgende cross is deurle in de 90. Stress !!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:46

Oh dat is nog een goede inpakken nu al met watten.

Mmm ongeval niet gezien, maar goed! Was het in de 2* of 3*?

Fijn dat je een stal hebt gevonden! En toch tevreden bent van je Lrv desondanks het foutje in je galop. Jonge Paarden die moe zijn door het seizoen heen heb ik hier tot nu toe nog niet echt last van. Nu doordat D. vaak in het buitenland met ica en ik mee ga, hebben ze dus ook wel soms 4/5 dagen rust. En blits heeft zichzelf nu ook zelf rust gepakt.

Hallo Mila! Veel succes alvas in Deurle! Ik kan "helaas" niet gaan, mijn mama en stiefpa gaan trouwen dan.

Hier normaal dit weekend Marchin, maar nu dus niet. Wel met cas ( gaat vr het eerste de 100 starten) De dressuurproef van daar is de internationale van 2009. Contragalop,... Had ik niet verwacht voor een L proef... Gelukkig kent hij het wel, alleen nog niet mooi genoeg voor echt goede punten.

Weet nog niet welke de volgende wedstrijd is, Ik dacht eers theux, maar dan wou ik samen met S.arah de FEI tv huren voor een dagje zodat we naar het EK konden kijken.. mSs moet ik maar wachten tot de LRV terug begint.