[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:18

Ik ben benieuwd waaorm Beatrix dit weekend in Nederland is. RVD heeft het over 'prive omstandigheden'.

Idd erg lastige keuzes ;(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:21

Ik denk dat hij dit weekend naar Nederland komt en ze hem daar laten gaan.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:21

Dat zou zomaar kunnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:26

dat zou idd zomaar kunnen. Verdrietig ;(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:28

Jeetje, wat verschrikkelijk naar allemaal. Toch denk ik dat het wel het "beste" zou zijn... ;(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:35

nu.nl
MRI-scan

De medici konden donderdag voor het eerst veilig een MRI-scan uitvoeren. Daaruit bleek de ernstige hersenbeschadiging. De arts zei dat de koninklijke familie nu op zoek kan naar een andere instelling, waar prins Friso verder kan worden verpleegd.

Volgens neuroloog-intensivist Michaël Kuiper is de kans dat Prins Friso herstelt zonder blijvende schade zeer klein. Dat zei hij vrijdagmiddag tegenover de NOS.

Kuiper vermoedt dat de artsen in Innsbruck wel verbetering zullen verwachten, maar dat gezien de duur van de hartstilstand en het gebrek aan zuurstof het herstel jaren kan duren.

vraag me af of ze dat gaan doen, zal in het buitenland heel wat politieke beroering geven denk ik, gezien de Nederlandse reputatie mbt euthanasie. Wel triest als je dat ook nog moet meenemen in zo'n persoonlijke keuze.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:38

Ik vind het voor Mabel en hun kinderen nog het ergst.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:38

Middag :D

Mendy, M D is 1 meter en L paarden is 1.10. Jij bent dus maar 1x 1.10 geklasseerd geweest en mag niet versneld promoveren naar het L.
Margriet, had je met W geen wp in het L gehaald dan?
Dat van Friso is sneu voor de koninklijke familie.

Vakantie _/-\o_

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:39

moguh...

heb het zojuist ook gevolgd..., het zat er wel beetje aan te komen. behalve een trieste persoonlijk en trieste familie-kwestie, wordt dit ook nog een hele trieste politieke kwestie. zoals lielle ook al zegt, euthanasie ligt erg gevoelig...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:45

_Noor schreef:
Vief succes!
Jer vergeet altijd al zijn dressuurmanieren als we gaan springen, beetje jammer. -O-

Hier ook 1 en zoveel dressuurmanieren heeft die niet :+ Met vrijspringen kreeg ze nog complimenten dat ze zo'n goed oog voor de sprong had en zoveel initiatief toonde, dat is bij de meeste gereden paarden minder met losspringen. Maakt voor haar niet uit, ze toont ook heel veel eigen initiatief als ik erop zit en ik lift dan heerlijk mee :o

Weer een rhino geval, krijg er met mijn drachtige merrie wel een beetje de kriebels van, vooral nu de datum nadert waarop het vorig jaar mis ging.

Eef spannend je vrachtwagen, de mijne is als het goed is in april "klaar". Living moeten we even voor doorsparen, maar belangrijkste is dan af (paardengedeelte).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:48

Moo heeft lekker gesprongen
Woll krijgt een APK en Vief heeft niets overgehouden aan de val
Lau is interessant aan het trainen met meetapparatuur

Is het eindelijk mooi weer, kunnen we nog niet naar buiten vanwege een of andere enge ziekte :+ Die ziektes steken trouwens wel altijd de kop op rond deze tijd. Wij hadden twee jaar terug (drie jaar? inmiddels misschien?) droes op stal en waren toen niet de enige die het hadden.

Triest van Friso, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het altijd een beetje jeukt als het over de koninklijke familie gaat. Mensen praten honderduit over hoe erg het is voor zijn kinderen en voor Beatrix (en natuurlijk is dat ook zo!), maar ondertussen ligt hun eigen buurman op sterven en kan hij wel een bemoedigend woord gebruiken. Ik vind het heel erg voor de mensen om hem heen, maar het staat me altijd tegen hoe mensen reageren op een 'bekendheid' die ziek is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:53

Dat zegt meer over die personen dan over de bekendheid imo. Denk dat de konklijke familie ook niet op al die paparazzi zit te wachten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:15

Idd triest, maar dit gebeurd zo veel vaker! Ik vind het eigenlijk een beetje :r dat dit alles op de voet gevolgd wordt door de media. Het is niet minder erg of erger dan alle anonieme hersenbeschadigingen of andere nare ziektes die lijden tot overlijden.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 24-02-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:27

Daarvoor ben je BNer Mootje, dan wordt het allemaal anders, dat is nu eenmaal zo
Heel Nederland staat ook op z'n kop als het Nederlands elftal in de finale speelt en als straks een Bokker de OS eventing zou winnen dan worden ook bijna alle bokkers gek.
Ik vind jouw :r reactie hier niet passen, want er zijn heel veel mensen die het wel volgen en daarbij hun eigen ellende echt niet vergeten. Maar dat vind ik dus.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:29

Wat een verschrikkelijke situatie :\

In de les van zondag doet iemand mee die vanuit Nijmegen komt. Heb direct gemailt, als zij komt, blijf ik thuis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:29

Ik heb het niet over de mensen die het volgen, maar de media.... Heb één klein stukje journaal gekeken met WA en vond dat echt zo niet gepast :n

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:40

Zo las ik je berichtje niet maar zo is het nu eenmaal tegenwoordig, en dan met WA was heel in het begin, daarna het de pers zich toch redelijk tot goed gedragen.
Maar het blijft verschrikkelijk voor ze.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:45

Heb er even 'door de media' achter gezet :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:54

:(:)
Ik moet nog zeker 10 dingen doen, ik heb geen zin, een zere knie en een ratelend hart dus de boodschapjes even in de koelkast en dan maar op de bank. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:55

Wat heb je met je hart dan :oo

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:55

Afschuwlijk het bericht over Frisoals ik eerlijk ben had ik verwacht dat er vandaat iets positief nieuws zou komen, of bericht dat hij was overleden...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:00

Ritmestoornis, is niet leuk. Extra pilletje, dan zakt het meestal wel af. Anders cardioversie. Moet ik april weer naar de cardioloog en de laatste keer zei hij dat ze via een catheterisatie dan een stoornis willen opwekken en dan dat deel gaan laseren of insnijden. Of misschien een interne defbribilator. Soms gaat het dagen goed en de afgelopen dagen zon 3/4 per dag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:03

Gatver, Margreet :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:03

Na verder overleg en gezien de oproep van de KNHS en de Sectorraad Paarden om niet onnodig paarden te vervoeren, hebben Rob en ik zojuist besloten dat de training dit weekend NIET doorgaat. We hopen later een alternatieve training te kunnen plannen, maar daar is op dit moment nog niets over bekend.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:05

Verstandig Lielle, veiligheid voor alles.