[SGW] Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vivre

Re: Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:16

Ook nog een kort verslagje van mijn kant, al had mijn zus (sussie85) al het belangrijkste gemeld. We hebben super fijn gecrosst Haha!. Eerst even losgereden achter de dierenarts, daar was ruimte genoeg, even goed aan mijn been gezet. Toen wat losgesprongen en mijn longen uit mijn lijf geschreeuwt om duidelijk te maken dat ik naar een hindernis reed. Cross ging echt super, kwam nog wat terug op 1, maar doorgedrukt en vanaf daar trok ze alleen nog maar aan op de hindernissen. Ook op hindernissen die we niet moesten. Daardoor ging de kuil ook even mis, ze wou rechtdoor en ik rechts en hadden daardoor beetje miscommunicatie. Water vond ze toch nog echt te spannend, zelfs met hulp van pa met laarzen aan. Hebben er al een aantal keer op geoefend, maar dat zijn wel altijd dezelfde waterbakken en die doet ze nu goed. Dus nog maar even wat andere opzoeken. Dus daar maar het alternatief genomen, wat ook nog even lastig was, want mijn stopper was vast komen te zitten waardoor mijn martingaal blokkeerde. Die eerst losgemaakt, alternatief genomen en nog even via het strandje het water ingegaan. Wat ze gelukkig wel braaf deed. Toen weer verder en alles lekker gesprongen. Nog miscommunicatie bij de opsprong, was mijn fout. Maar echt super lekker gereden. Super georganiseerd! Jammer dat het zo druk was bij losrijden, maar vond het top dat ze op optoming controleerde en ook bij de waterbak extra regelde.

Als er nog mensen foto's hebben van nr 217 in het blauw. Graag! Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:16

Kan men niet bij het inschrijven het nivo vragen, naar hoeveel ervaring men heeft en dan de minder ervaren groep achter aan laten starten? Of krijg je dan 1 grote opstopping bij het water Clown

Ik was in ieder geval blij dat ik al 3 jaar aan het oefenen ben en dit als laatste oefen voor het echte werk heb gedaan en gereden heb zoals ik denk dat je een cross moet rijden Cool
Alleen denk ik dat ik wel chronische tijdfouten zal krijgen Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:33

hee vivre, dan herinner ik me jou nog wel bij het water, met die martingaal Haha!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:47

Dan had ik ut toch goed, zei nog tegen mijn zus volgens mij is dat mj van bokt. Maar wisten ut niet zeker. Kreeg hem eerst ook echt niet los, snap ook niet hoe die stopper zo ver is gekomen. Maar kreeg hem alsnog los gelukkig Lachen Weer veel geleerd gister Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:58

ben je nou uieindelijk nog in het water geweest?
edit, laat maar ik lees al dat je nog in het water bent geweest, heel goed!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:15

Boktmeeting Haha!
Afbeelding

Peter46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:33

Het was weer erg gezellig bij de SGW Vlietland.

Hierbij even een foto van Purdy v.d. Salm.
Afbeelding

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:41

Snoekiej schreef:
Zo, ik ben toch flink toegetakeld na gisteren Haha! Mijn stem is nu helemaal weg, ik kan alleen nog maar fluisteren!
Netjes hoor Miky0! Ik heb je nog zien gaan, en het zag er goed uit!
Inderdaad Lielle, dat is altijd het nadeel met oefencrossen. Jammer ook dat er mensen komen die er idd maar even een pelham inhangen, want anders gaat hij zo hard. Als je je paard niet houd op een toegestaan bit, kan je beter thuis dooroefenen voor je start.
Leuke foto's Danique! Jammer dat je net je winst misliep, maar dat doe je iig noooit meer Tong uitsteken
Fijn dat het vertrouwen er weer is SGWukkie!!
Dat is een leuk verslagje MJ. Leuk dat Madeleine zo positief was!
Gefeliciteerd met je winstpunten Jolien!
Fijn dat je lekker ging Sjorsias! Ik heb je pony nog wel gezien, maar jou herkende ik niet Tong uitsteken

Inderdaad nog de complimenten aan de organisatie! Ik vond het weer helemaal top en soepel geregeld! OK dan! OK dan!

Ik heb trouwens nog iemand onderweg gezien die een foto na het water van mij maakte, naast de hindernissen voor de M&Z. Weet iemand wie dit was? Ik heb helaas alleen nog maar foto's van leuk op de foto, en die zijn niet zo leuk geworden.
Jammergenoeg heeft verder iedereen mij net niet op de foto gezet, alleen Frans misschien nog!

Ik heb daar ook gestaan op de zondag tijdens de oefencross paarden, weet niet wannneer jij gestart bent?

Edit: Van Zamero en Vivre heb ik als het goed is ook foto's op mijn site staan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ugene2001 op 16-06-08 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:42

Ik deed mee in de B pony's, nummer 124, rond kwart over 2

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:44

Ok, toen was ik er nog niet. Dan is het met spanning wachten op die ene vriendin van Nielsie Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:44

Inderdaad!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:53

Edit: Van Zamero en Vivre heb ik als het goed is ook foto's op mijn site staan Knipoog[/quote]

Hey, ik heb ze gezien; echt super mooie foto's! Echt hele gave galopfoto's. Haha! Super bedankt!

Peter46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:55

Knipoog
Afbeelding

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:12

Zamero schreef:
Net voor de waterbakaan de kant gegaan en ingehaald door pssssstt
En volgens mij wou jou paard zeker niet de waterbak in Haha! , wat resulteerde dat ik een aardig tijdje heb moeten wachten.
Waarna ik maar 1 seconde geprobeerd heb en toen maar snel verder ben gegaan over het alternatief.
En weer netjes over de rest van de hindernissen ben gescheurd.

Oeps dat was ik ja.. Clown
Heb volgens mij heel hard geschreeuwd dat ik er aan de binnenkant langs kwam Bloos
Hij ging vervolgens idd het water niet in .. Koe wilde ook niet te lang prutsen dus toen maar voor het alternatief gegaan.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:22

Ingridje16 schreef:
miss_jumpy schreef:
Ja dat springparcours kan ik wel eens voorstellen. Al is het maar 70 cm (voor de paarden), houdt toch al een aantal mensen tegen.

Ja dat vind ik ook een goeie, vind dat ze dat bij alle oefencrossen moeten doen.

En ook ik ga hier in mee Ja
Kan me voorstellen dat de organisatie zo z'n bedenkingen heeft over wel of geen oefencross volgende keer, want sommige ruiters/amazone's beseffen echt niet waar ze mee bezig zijn ..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:16

Apple schreef:
Klopt, enorme drukte inderdaad.

Bij het losrijden was het erg druk. Ik ben gaan losrijden op het stuk waar je kon losrijden voor het springen, daar ook een kruisje en oxertje gesprongen. Zo'n 15 minuten voordat ik moest starten ben ik richting start gegaan en heb nog even het boompje en steiltje gesprongen wat daar stond.

Ik zag ook mensen meer achterop het veld losrijden, dan had je veel meer ruimte Lachen.

Maar inderdaad, ik heb combinaties gezien waarvan ik het idee had dat die met de insteek "goh, ik heb een paard in het weiland staan en dit is dichtbij, laat ik maar eens meedoen" aan de start zijn verschenen.

Uiteindelijk is een oefencross wel de manier om kennis te maken met de sport en ook de mogelijkheid om je nieuwe paard bijvoorbeeld eens te proberen (en voor die sukkels die hun WP springen nog niet hebben Clown )

Klopt, ik vind ook idd dat je een oefencross serieus moet nemen, serieuze voorbereiding, serieuze voor -en naverzorging. Een hoop kl*otjesvolk rijdt daar maar een beetje in de rondte, vaak met paarden die zo in het diepe worden gegooid. Zag er ook een aantal bij rijden zonder peesbeschermers of wat ook Verward .. en de benen klapte paar keer goed op het stammetje op het inspringterrein..
Dit is ook de reden dat ik met die hengst gestopt was, waarmee ik had gecrosst...De eigenaar vond het onderdeel jakkeren op jachten erg leuk.. vervolgens kwam het paard met kapotte benen, een kromme rug en een opgetrokken buik van de trailer en ging er vervolgens ook nooit meer op.

We zaten niet helemaal op één lijn. Scheve mond Nors opkijken

Edit: Heb een jonge crosser eerst idd laten los rijden op het grasveld achterin bij de trailers.. Lekker de ruimte daar Ja

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:23

Gister..Tegen een uur of 18.00 uur.. reed er op het grote veld bij de trailers een roodschimmeltje.. weet het startnummer niet meer.. Leek erg veel op de mijne, de mijne is wel rooier, maar qua uitstraling wel. Erg fijn diertje!! Stond ff te kijken. Iemand enig idee wie dat was? Pling

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:27

miss_jumpy schreef:
Ja dat springparcours kan ik wel eens voorstellen. Al is het maar 70 cm (voor de paarden), houdt toch al een aantal mensen tegen.

Ja dat vind ik ook een goeie, vind dat ze dat bij alle oefencrossen moeten doen.[/quote]

En ook ik ga hier in mee Ja Ja Ja , sommige die er tussen rijden Hamer

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:42

apart zit net de hindernis lijst te kijken, wilde wel even weten waar dan die fout zit van de 160 punten inplaats van de 170.
Staat er dat ik de strobalen poort 0 punten heb, maar die heb ik toch echt gesprongen, heb er nog een foto van Clown

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 03:45

Snoekiej schreef:
Ik heb nog een foto van mijzelf gevonden bij het losrijden:

En ik wacht vol spanning op de foto's van Frans!

Cross heb ik nog niet bekeken, alleen dressure en springen (van jouw en Amber) staan online.
Zit nu in het buitenland, wordt dus in baas zijn tijd, foto's online zetten.
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 06:46

Ingridje16 schreef:
apart zit net de hindernis lijst te kijken, wilde wel even weten waar dan die fout zit van de 160 punten inplaats van de 170.
Staat er dat ik de strobalen poort 0 punten heb, maar die heb ik toch echt gesprongen, heb er nog een foto van Clown

Klinkt als een fout, jammer.
Zeker met al die mensen die op een gegeven moment inhalen enzo gaat het denk wel een keer mis met het invullen van de juiste nummers vrees ik.

Zondag had je dat nog kunnen aangeven, nu niet meer.
Maar ach, het belangrijkste is wel dat je voor jezelf goed gereden hebt toch?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:56

Wow MJ, jij bent vroeg haha *LOL*

Jazz ik ben echt heel blij dat je er was zondag Haha! Haha! !

Peter46, ik was nummer 51 tussen de B Paarden zondag, op zon Fjordje. Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:57

miss_jumpy schreef:
Zondag had je dat nog kunnen aangeven, nu niet meer.
Maar ach, het belangrijkste is wel dat je voor jezelf goed gereden hebt toch?

Helemaal mee eens. Ik heb ook welverdiende (moet volgens mij twee woorden zijn) punten niet maar dat maakt me niet uit. Ik kwam om te oefenen en Sipali ervaring op te laten doen, niet voor de prijzen - en dat ligt voor anderen anders, dus. Groeten, Paul

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:58

Ik had alle hoop al opgegeven voordat ik gestart was Clown Oh nee was wel al gestart maar nog niet van start Cool

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 08:06

Wow Frans, dat zijn weer onwijs mooie foto's!
Ontzettend bedankt Haha!!!