[SGW] Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:53

Leuke foto's ook van de laatste groep!!

Misschien toch wat onzeker CK. Ik herken dat wel van Pico, die deed alles, maar wilde ook graag te hard en wat blindelings erin gaan, had niet de rust om goed te kijken wat de opdracht was. Gewoon veel uit een laag tempo trainen, krijgen ze meer vertrouwen en hoeven ze het niet zo af te raffelen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 17:09

Helemaal eens Wup, dat was met Vos ook. In een hoog tempo lukte alles, maar langzaam, ho maar.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:25

Isjtar, wat een mooie foto's, ik vind die waterinsprong voor het M best wel stoer (vond m de eerste keer stiekum best wel eng)

In de cross wil Kees ook altijd best wel snel op een manier van: "laat me maar. ik weet het wel!!" Maar als we dan voor een gat of afsprong komen, schrikt ie zich rot en hebben we een dikke stop met of zonder salto van baasje... Dus ik moet hem wel steeds vertellen: "Jamaar, jij weet niet wat er achter die sprong zit en ikke wel, dus luister nou toch maar ff goed "
In de training gaat dit nu gelukkig steeds beter.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:28

Dat tempo heb ik me al sinds vrijdag over zitten puzzelen
- aan het begin van onze crosscarriere reed ik te truttig en klapte ze als een hert over de sprong
- toen ben ik tempo gaan rijden (wat boven mnveilige gevoel lag). toen sprong ze niet meer zo raar, maar neemt wel de controle over maar ja komen wel over de hindernis
- gister juist weer heel erg bij me gehouden, en nu ging het springen juist wel goed. Ik ben nu een beetje confuus wat ik met het tempo moet, tuurlijk moet het ten alle tijden van mij zijn, maar ik vind niet zo hard gaan toch veel veiliger aan voelen, maar heb toch het idee dat we dan te weinig tempo maken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:34

Tal, misschien zit het verschil er in dat je eerst niet reed op laag tempo en nu wel rijdt op laag tempo?
Dus doordat je evengoed je been eraan houdt ze makkelijker met haar achterhand erbij komt en actief blijft ondanks het lage tempo? En daardoor de sprongen ook beter neemt?

Zoiets?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:38

Of, je raakt aan de snelheid gewent en het voelt allemaal wat prettiger, dus ook minder hard.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:44

mwah vind die van apple wel plausible Haha! stalgenootje zei ook al zoiets, van dat ik in het begin gewoon het tempo nodig had om uberhaupt erover heen te komen, en dat ze nu sterker is en het ook uit een gecontroleerder tempo kan. Denk idd dat ik er meer aan doen, misschien ook beetje het andere zadel, maar kon zitten en blijven sturen (in het begin nog even niet, maar na ons steigerakkefietje viel ineens het kwartje) en dan ook zeggen dat ze hup erover moest. toen ging de huisjes, trakhener en grindbakding eigenlijk gelijk in 1x goed.

geloof dat ik niet aan de snelheid wen Cool

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:57

De training was geweldig, had er vooraf een beetje m'n twijfels over omdat we er in februari al geweest waren maar Rob heeft er toch nog een pittige les van gemaakt Clown

Ons groepje was erg leuk en aan elkaar gewaagd wat de training extra leuk maakte, vooral om aan te moedigen bij een moeilijk waterinsprong, he Miriam Duivel

Afbeelding

Bovenstaande foto effe uit Isjtar's reeks gehaald. Ben er nog steeds erg trots op Bloos Dit is de boomstam van de **-coffin. We hadden eerst de greppel en daarna de boomstam met de greppel erachteraan geoefend. De *-boomstam konden we niet springen omdat het land erachter omgewerkt was en ik had het er even met Rob over dat die *-combinatie toch wel goed te doen was. Hij zei dat hij vrijdag 2 combinaties de andere boom had laten springen. Bloos Weet nu helemaal niet meer hoe we er eigenlijk opkwamen maar opeens zei hij dat als ik wilde ik het ook wel mocht doen Tong uitsteken Dus ik ging Clown 1e keer mislukte omdat Plato niet helemaal in de gaten had dat we niet meer rechtdoor gingen maar de 2e keer ging perfect en ik heb geschreeuwd van plezier.

Daarna was het even minder. Plato stopte gemeen bij de waterinsprong Hamer en ik moest me echt schrapzetten om niet over z'n nek het water in te duiken. Hierbij heb ik me flink geblesseerd in m'n lies en het was gedaan met de training voor ons want de landingen waren te pijnlijk.
Toch met een fijn gevoel uit Ede vertrokkken en op naar de volgende training in Renswoude !

Trouwens Nickel, de crosstraining voor de dressuurwedstrijd was idd een perfecte voorbereiding. Heb vandaag 2 Z-proeven gereden, met pijn weliswaar, maar hij was erg oplettend en gehoorzaam.
De uitslag weet ik nog niet maar het gevoel was iig perfect Haha!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:09

Ibonn, je bevestigt hierbij de stelling dat crossen goed is voor je dressuur Haha!
Hopelijk herstel je weer snel van je blessure Ach gut

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:18

Isjtar: Wat een mooie foto's! Heel erg bedankt!

Mijn gevoel over mijn training van zaterdag is enorm dubbel. Het eerste gedeelte ging heerlijk. Allerlei combinatie van smalletje die naar mijn gevoel toch best aan de maat stonden. Ollie pakte het super aan, en ik kreeg het zowaar voor elkaar om af en toe eindelijk eens met mijn kont uit het zadel te komen (zie verhaal RK Haha! ). Halve coffin ging ook erg lekker. Ja

Toen naar het water. Op het eerste water met het kleine boompje kwam hij al wat terug, maar ging er toch netjes in. Toen naar de grotere boom, waar we het op de een of andere manier voor elkaar kregen om met de voorbenen over en de achterbenen voor de sprong vast te komen zitten. Ollie krabbelde achteruit er weer af en leek gelukkig niets te mankeren. (Later bleek hij een klein schaafwondje te hebben maar niets ernstigs) Later ging die sprong wel heel lekker (zie foto's Isjtar). Op het laatst moesten we nog een keer terugkomen langs de andere kant van het water over de schuine boom voor het water (laatste foto's Isjtar). En dat was Ollie niet van plan. Niet een beetje niet, maar echt niet..... Ik heb hem best wel even aan moeten pakken waar ik me nog steeds niet helemaal lekker bij voel... Ik weet dat het wel eens nodig is maar doe het gewoon niet graag . Vervolgens via alle mogelijke andere manieren het water in wat mede dankzij Nickeltje Afgod wel lukte . Heb zelfs als enige het bankje gedaan en dat was blijkbaar niet eng. Uiteindelijk wel twee keer via de schuine boom het water in (lief paard Lovers ). Het was voor mij dus een superfijne training met een wat minder einde.....

De rest van het weekend aan het analyseren geweest. Ik schijn te stoppen met rijden in de laatste galopsprongen ook al voelt dat voor mezelf niet zo. Dat is dus iets waar ik aan kan gaan werken.....

Edit: Ook ik vond dat we een super groep hadden. Erg gezellig en goed van niveau. Was leuk!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 09:38

Jammer van je gemengde gevoel Miriam, zo wil je toch niet thuis komen eigenlijk. Maar goed, wel gelukt uiteindelijk!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:57

Ja En daar ben ik ook wel blij mee. Als ik zo de foto's bekijk zag het er zelfs niet eens slecht uit....
Misschien zou ik het los moeten laten bij het naar huis rijden. Ik ga het hele stuk echter helemaal zitten analyseren.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 09:59

Ken het gevoel, en dat laat je pas los als je naar eigen tevredenheid een antwoord gevonden hebt. Erg vermoeiend, maar geeft wel hoe serieus je ermee bezig bent.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:07

Dat is volgens mij heel normaal Mirjam! Ik heb al 3 keer de video gekeken, terwijl ik zelf supertevreden was. Gewoon kijken wat je nog beter kan doen en of je gevoel klopt met het beeld. Vorige week in Uden met oefenspringen zat ik een keer terug te mutsen en kreeg toen een balk , kan ik ook uren over nadenken, waarom ik em dan tegen houd en hoe het gevoel moet zijn als ik dat niet doe.....vriendje herkent de wazige blik al en laat het maar ff... Zaterdag heeft hij zelfs terug naar huis gereden, zodat ik fijn kon nadenken Bloos

Foto's van Ollie zien er wel super uit!!
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 21-04-08 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:07

Ik vind jouw foto's ook een heel fijn beeld geven Mir.
Het kan toch niet altijd perfect gaan? Belangrijkste is wel dat het je uiteindelijk toch is gelukt. Het zou erger zijn als je de training was geeindigd terwijl het niet was gelukt.
Maar idd, je analyseren achteraf geeft aan dat je er serieus mee bezig bent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 10:12

SGWuppie schreef:
Dat is volgens mij heel normaal Mirjam!

Volgens mij niet. Althans, ik ken helaas genoeg ruiters die hun tevredenheid laten afhangen van het wedstrijdresultaat, en dat snap ik nooit zo goed. Het feit dat je 1e bent (of foutloos crosst) zegt voor mij nog niets over hoe het met rijden gegaan is.

Maar die wazige blik en vooral het eindeloze "ik snap er niets van, hoe kan het nou dat we daar geen goede afstand hadden/de schouderbinnenwaarts niet mooi liep/die balk viel etc" komt me heeeel bekend voor.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:25

Ik zag de naam rob janssen staan en moest even kijken. Ik heb vroeger bij hem op stal gestaan een tijdje. Hij is wel ouder geworden, hihihi Maar het het dan ook over 12 jaar terug.

Ik begon met kijken naar de foto's en kon niet meer stoppen, haahah Vind het erg gaaf om te zien hoe jullie met de paarden zo springen, ik zou het niet durfen! Die sprong in het water lijkt me echt veel te eng!! knap hoor, succes nog met verdere trainingen en wedstrijden!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:39

Tja, IK vind het heel normaal omdat ik het zelf ook doe en ik vind mezelf best wel normaal Haha!

Maar idd, veel mensen zijn erg resultaatgerericht. Als ik in de cross op een hindernis bijna verongeluk, maar ik word wel eerste, dan ben ik niet blij hoor

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 10:42

SGWuppie schreef:
Tja, IK vind het heel normaal omdat ik het zelf ook doe en ik vind mezelf best wel normaal Haha!

Maar idd, veel mensen zijn erg resultaatgerericht. Als ik in de cross op een hindernis bijna verongeluk, maar ik word wel eerste, dan ben ik niet blij hoor

Ik vind het ook normaal en ben het volkomen met je eens, maar ik zie het toch echt heel anders om me heen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:12

Lielle schreef:
SGWuppie schreef:

Ik vind het ook normaal en ben het volkomen met je eens, maar ik zie het toch echt heel anders om me heen.

Pfieuw... gelukkig nog meer mensen die zo denken!!! Knipoog

Heb zelf ook gemengde gevoelens na zaterdag. Ene kant super omdat Toet heel veel goed gesprongen heeft (de weigeringen vond ik niet zo erg, veel mijn fout), maar het stuk waar ik de controle behoorlijk kwijt was, daar kan ik nog niet helemaal gelukkig mee zijn... Bloos . Weet wel dat ik het op kan lossen, en het is goed dat ik er nu op een training mee geconfronteerd wordt ipv op een wedstrijd! Dus het is ook zeker positief! Dus ben eigenlijk wel blij dat ik met huiswerk naar huis gegaan ben... Video heb ik zeker ook al 3 x bekeken! Iedere keer vallen er weer andere dingen op. Echt leerzaam! Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:13

3 keer kijken? Ik heb de filmpjes al 6 keer gezien. En dan steeds op pauze om te kijken hoe ik op elk moment van de sprong doe....
Hier heeft de camera een hele week aan de tv gehangen met de beelden van mijn springparcours.
Dressuurproeven idem.

Bij het haagje het water in zag ik wel meteen op de beelden dat ik zelf ernorm stom aan het doen was. Een pas voor de hindernis ging ik ineens achterover zitten. Ja dan snapt het paard er ook niets meer van. En dat terwijl ik dacht dat ik er zelf echt overheen wilde.

Ik vind (video) beelden hebben zo gruwelijk veel bijdragen. Dan kun je terugzien hoe het beeld is bij het geen je gevoeld hebt. (en eventueel je gevoel aanpassen op het beeld of omgekeerd.)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:16

Lielle schreef:
SGWuppie schreef:

Eens dat veel te veel mensen hun tevredenheid laten afhangen van een wedstrijdresultaat Ja
De wazige blik herken ik ook Ja Ik moet wel zeggen dat Frank alrijd heel lief probeert te helpen met analyseren en me daar ook best goed mee kan helpen. Met het gevoel van de ruiter en het beeld van een toeschouwer die de combinatie ook heel goed kent kom je vaak best ver. ( Maar ik denk dat hij er na twee uur ofzo ook wel eens een beetje klaar mee is....
Ach gut )
Ik begin er ook gerust midden in de nacht opnieuw over... Nagelbijten / Gniffelen Ben wel blij dat jullie het herkennen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 11:28

of 3 dagen later Ja

"mss komt het wel omdat ..."

Heb het er met Rob wel eens over gehad, die stapte er rustig midden in de nacht weer op om het idee te gaan uitproberen. Dus zeg maar tegen Frank dat het nog wel meevalt Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:31

Hmm heb met de video (uiteraard al 10x bekeken) niet echt leermomenten opgedaan, het was bij mij vrijdag echt puur gevoelsmatig dat ik dacht oh ja dat mag niet daarom gaat het fout en vooral toen het wel ging dat ik idd de controle behield enzo. Ben dnek ik nog te leek om te zien wat er dan fout gaat

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:33

Lielle schreef:
of 3 dagen later Ja

"mss komt het wel omdat ..."

Heb het er met Rob wel eens over gehad, die stapte er rustig midden in de nacht weer op om het idee te gaan uitproberen. Dus zeg maar tegen Frank dat het nog wel meevalt Knipoog

Zal het doorgeven Haha!
Gisteren in de sauna:"Misschien raar dat ik weer over begin, maar.... " Clown