[SGW] Eventing... en ongevallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paul_H

Re: Eventing... en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:19

@ Moniek: de foto van de gevallen ruiter geeft ook nauwelijks andere informatie dan dát de ruiter gevallen is. Ik zie niets van omstandigheden zoals waar de vorige of volgende hindernis is, laat staan van een loop van de gebeurtenissen zodat ik kan proberen te vertellen wat gebeurd is. Groeten, Paul

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:22

Moniek schreef:
deze bedoel ik
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
nogmaal niet aanvallen wou graag jullie reacties

Deze amazone staat wel weer gewoon op, is Zara Philips en die leeft nog.
In mijn eerste SGW ben ik ook met m'n hoofd tegen een paal van het hek geklapt dat het publiek moest tegen houden.
Koste me een helm, meer niet. Maar ik ben 2 wkn later met een nieuw helm weer gestart.

Ik rij dagelijks 180 km met de auto naar m'n werk, ik denk dan risico op een al dan niet dodelijk ongeluk daarbij groter is.
En dan kies ik maar voor de crash met paard, dan in de auto Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:28

hebben jullie ookhet hele bericht gelezen door het aan te klikken er staan 2 berichten in

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:29

Ja.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:29

Ruudjw schreef:
Moniek schreef:
deze bedoel ik
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
nogmaal niet aanvallen wou graag jullie reacties

Deze amazone staat wel weer gewoon op, is Zara Philips en die leeft nog.
In mijn eerste SGW ben ik ook met m'n hoofd tegen een paal van het hek geklapt dat het publiek moest tegen houden.
Koste me een helm, meer niet. Maar ik ben 2 wkn later met een nieuw helm weer gestart.

Ik rij dagelijks 180 km met de auto naar m'n werk, ik denk dan risico op een al dan niet dodelijk ongeluk daarbij groter is.
En dan kies ik maar voor de crash met paard, dan in de auto Knipoog

net zoveel risicos klopt,,maar dan kies ik toch voor een crach met de auto dan met mijn paard,ik neem liever alleen mezelf mee naar boven wil niet de dood van mijn paard op
mijn geweten hebben.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:30

Paul_H schreef:
Ja.

dan slaat jou post hierboven nergens op sorry

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:30

Moniek, als ik dan je onderschrift lees vind ik dat dan toch weer grappig Haha!. Dat onderschrift gaat nl ook over risico's nemen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:33

Moniek schreef:
Paul_H schreef:
Ja.

dan slaat jou post hierboven nergens op sorry

Niks sorry. Ik zag de artikelen pas staan nadat ik Ruudjw's reactie gezien had. Groeten, Paul

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:39

Moniek schreef:
net zoveel risicos klopt,,maar dan kies ik toch voor een crach met de auto dan met mijn paard,ik neem liever alleen mezelf mee naar boven wil niet de dood van mijn paard op mijn geweten hebben.

Alleen is het zo dat ook die autocrash statisch gezien niet door mij wordt veroorzaakt maar door een ander.

Maar als ik er niet voor kies om het risico met het paard op te zoeken, dan zou ik mijn paard moeten verkopen en gaan dammen.
Alle andere hippische sporten trekken mij gewoon weg niet. En idd het risico is wellicht een deel van de lol aan de sport, maar het zijn wel gecalculeerde risico's.
Maar als sinds jaar en dag heeft de mens besloten om het paard voor van alles en nog wat in te zetten.
Arabische volbloeden danken hun bestaan aan bijv oorlog.

Dus als dan een sport als SGW/Eventing op een goede en gecontroleerde wijze bestaat, daar is dan toch niets mis mee. En ook de sport kent evolutie, laten we daar dan aan meewerken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:43

Apple schreef:
Moniek, als ik dan je onderschrift lees vind ik dat dan toch weer grappig Haha!. Dat onderschrift gaat nl ook over risico's nemen.

nee hoor geen risico's maar lekker leven met niet te veel zorgen daar is het leven te kort voor.
wel risicos in de zin van probeer alles uit het leven te halen en daar moet je soms een andere weg voor ingaan alleen maar rechtdoor levert je denk ik niet veel op.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:44

Ruudjw schreef:
Moniek schreef:
net zoveel risicos klopt,,maar dan kies ik toch voor een crach met de auto dan met mijn paard,ik neem liever alleen mezelf mee naar boven wil niet de dood van mijn paard op mijn geweten hebben.

Alleen is het zo dat ook die autocrash statisch gezien niet door mij wordt veroorzaakt maar door een ander.

Maar als ik er niet voor kies om het risico met het paard op te zoeken, dan zou ik mijn paard moeten verkopen en gaan dammen.
Alle andere hippische sporten trekken mij gewoon weg niet. En idd het risico is wellicht een deel van de lol aan de sport, maar het zijn wel gecalculeerde risico's.
Maar als sinds jaar en dag heeft de mens besloten om het paard voor van alles en nog wat in te zetten.

Dus als dan een sport als SGW/Eventing op een goede en gecontroleerde wijze bestaat, daar is dan toch niets mis mee. En ook de sport kent evolutie, laten we daar dan aan meewerken.

evoluite ben ik voor!!
jij hoeft je paard niet te verkopen je moet doen wat jij wilt doen .
ik kies anders

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:46

Ruud noemde trouwens net Endurance op. Dat is een erg paardvriendelijke sport, ruiters denken om hun paarden en zoeken op een andere manier de grenzen op.

Als ik dan kijk naar mijn eigen paard dan kan hij na een stevige Endurance trainingsrit soms echt vermoeid over komen, soms zelfs wat opgetrokken. Na een crosstraining stapt hij fruitig van de trailer, rolt wat in de paddock en is er verder wel klaar mee.

(terwijl het baasje liters vocht naar binnen moet werken om weer enigzins toonbaar te zijn).

Als er iets gebeurd bij eventing dan zal dat veelal direct zijn. Bij alle andere takken van paardensport kan het zijn dat er veel langzamer een slopende werking bij je paard is. Stevig dressuurtrainen en eindigen met een peesblessure om maar eens iets te noemen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:47

Gelukkig, want als iedereen hetzelfde kiest wordt het saai, en daarbij ook erg druk Knipoog

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:48

Apple schreef:
Ruud noemde trouwens net Endurance op. Dat is een erg paardvriendelijke sport, ruiters denken om hun paarden en zoeken op een andere manier de grenzen op.

Als ik dan kijk naar mijn eigen paard dan kan hij na een stevige Endurance trainingsrit soms echt vermoeid over komen, soms zelfs wat opgetrokken. Na een crosstraining stapt hij fruitig van de trailer, rolt wat in de paddock en is er verder wel klaar mee.

(terwijl het baasje liters vocht naar binnen moet werken om weer enigzins toonbaar te zijn).

Als er iets gebeurd bij eventing dan zal dat veelal direct zijn. Bij alle andere takken van paardensport kan het zijn dat er veel langzamer een slopende werking bij je paard is. Stevig dressuurtrainen en eindigen met een peesblessure om maar eens iets te noemen.

Zo heeeeel paardvriendelijk is de endurance ook niet. Alleen geldt daar ook dat het langsluipend slopend kan zijn. Plus dat heel veel ruiters dressuur een onnodig iets vinden (getuige de vele weggedrukte ruggen en sterrekijkende paarden)

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:49

Apple schreef:

Nog niemand die iets over mijn onderschrift heeft gezegd... Verward

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:55

Voltigeur schreef:
Apple schreef:

Nog niemand die iets over mijn onderschrift heeft gezegd... Verward

voel je je achtergesteld? Knipoog Clown

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:55

Ruudjw schreef:
Moniek schreef:

Ooit overwogen om mijn vorm van lichaamsbeweging te paard te gaan beoefenen? Ja, ik noem het maar zo, een sport is het officieel niet, en volgens mij kan je 't ook geen sport noemen, want er bestaat geen competitie in... dus: geen competie, geen sport maar lichaamsbeweging.
De kozakkenvoltige is denk ik één van de weinig vormen van paardrijden waarbij de ruiter een beduidend hoger risico op blessures en ongevallen loopt als het paard Clown Haha!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:56

Ik ben niet zo van de turnsporten, maar ik geloof wel dat het heel goed is voor je balans op het paard.
En die kozakken vind ik zeker leuk om te zien.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:57

Voltigeur schreef:
Ooit overwogen om mijn vorm van lichaamsbeweging te paard te gaan beoefenen? Ja, ik noem het maar zo, een sport is het officieel niet, en volgens mij kan je 't ook geen sport noemen, want er bestaat geen competitie in... dus: geen competie, geen sport maar lichaamsbeweging.
De kozakkenvoltige is denk ik één van de weinig vormen van paardrijden waarbij de ruiter een beduidend hoger risico op blessures en ongevallen loopt als het paard Clown Haha!

Daarnaast vraagt het om een stuk meer lenigheid Haha! Als ik dat zou hebben, zou ik het zo willen proberen Haha!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:59

Laura24 schreef:

nee hoor, was eigenlijk als grap bedoeld. Maar wie het gelezen heeft zal waarschijnlijk niet kunnen ontkennen dat er enige vorm wan waarheid in zit Knipoog

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:04

Ruudjw schreef:
Ik ben niet zo van de turnsporten, maar ik geloof wel dat het heel goed is voor je balans op het paard.
En die kozakken vind ik zeker leuk om te zien.

Jouw verwijzing naar turnsporten is niet helemaal juist. De klassieke voltige is inderdaad turnen op je paard (op een cirkel).
Wat wij doen is het kozakkenrijden zoveel mogelijk proberen te benaderen. Er zijn bij ons dan ook 3 verschillende soorten figuren te onderscheiden:1. de groeten (aan de Tsaar destijds, nu voor het publiek) 2. De oorlogsfiguren (spreekt voor zich denk ik) 3. de behendiheidsfiguren (figuren die totaal geen enkel nut hebben, maar uigvoerd werden tijdens onderlinge wedstrijdjes van de Kozakken.

Dit geheel terzijde en off topic natuurlijk... Tong uitsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:06

Voltigeur schreef:
Laura24 schreef:

nee hoor, was eigenlijk als grap bedoeld. Maar wie het gelezen heeft zal waarschijnlijk niet kunnen ontkennen dat er enige vorm wan waarheid in zit Knipoog

Vandaar de Clown Ja, denk ook best dat er waarheid in zit...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:07

Maar ik hou ook wel van een beetje competitie. Ik wil graag weten hoe wij ons als combinatie verhouden tov anderen.
Endurance vond ik daarbij de eentonig worden.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:12

Ruudjw schreef:
Maar ik hou ook wel van een beetje competitie. Ik wil graag weten hoe wij ons als combinatie verhouden tov anderen.
Endurance vond ik daarbij de eentonig worden.

Oh, maar je mag de onderlinge strijd (als ik het al zo mag noemen) niet onderschatten. Wat je ook doet, je wil toch steeds de beste zijn (of op zijn minst vooruitgang boeken)... En bij ons is dat niet anders.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:15

geloof het of niet maar ik heb het gevonden.
pak een kopje thee of koffie en ga er ff voor zitten is voor iedereen erg intressant.wederom geen kriteik.naar afloop lijkt het me goed om daar eens over te hebben.
http://home.scarlet.be/~psdn0799/Minderismeer02.pdf