[SGW] SGW Ede - voorbespreking 6/8 juli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Ede - voorbespreking 6/8 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:18

Wat voor rariteit is dat?? Ik dacht dat er ergens een minimum vastgelegd was voor hoe veel tijd er tussen springen en cross moet zitten?

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:20

Zal ook wel een foutje zijn, overal zit er 20 minuten tussen de springproef en de cross, dus heb het vermoeden dat het nog wel een keer verandert.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:06

Even opletten!!!
Dit staat nu op de site van Ede:

RUITERS OPGELET!!!

Vanwege de nieuwe zware regenval van vannacht zou het kunnen zijn dat wij een of meerdere wedstrijden moet aflassen. Houdt u zich op de hoogte via deze website svp!! (Liever niet allemaal bellen!!) Als het maar enigszins mogelijk zullen wij de wedstrijd laten doorgaan…én voor u als ruiter én voor Marit en Annet, die zo hard hebben gewerkt om de startlijsten te maken, en voor Ria en alle vrijwilligers!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:11

Nagelbijten / Gniffelen dat wordt opletten! heb toch de neiging om vanavond te gaan bellen als er op de site niks veranderd Sigaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:15

Oe, dat zou wel gruwelijk balen zijn!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:24

Moet je bij de oefencross een rugnummer dragen? ik dacht van niet maar ik weet het niet zeker... Clown

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:25

Nagelbijten / Gniffelen *gaat nu degene zoeken die al 2 weken met zijn/haar regendans bezig is en opsluiten in een heel diep en klein keldertje*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:25

tinkerfan555 schreef:
Moet je bij de oefencross een rugnummer dragen? ik dacht van niet maar ik weet het niet zeker... Clown

Volgens mij wel.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:26

Ik help mee Knipoog
Hoop dat er vandaag niet te veel regen daar gaat vallen.

je krijg meestal een rugnummer van het secretariaat met een oefencross.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:29

Lielle: Zou je mij dan voor kunnen lezen om 13.35? *Kijkt allerschattigst.... Schijnheilig

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:32

Het is allemaal wat. Stel je voor dat het niet doorgaat we moeten met zn allen hopen van wel! Meer kunnen we niet doen...! En misschien een iemand toch even bellen tevoren ja..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:32

*kijkt allerschattigst terug*

60, Lielle van Laren (lielle), Laquinta, ring 2
dr 12.23, spr 13.28, cr 13.48

dat gaat echt absoluut niet lukken, sorry.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:39

Niet? Haha!
Flauw hoor, dat haal je best, springen en dan meteen naar de dressuurring rennen.... Tong uitsteken
Nickeltje zal ook niet gaan lukken, die heeft dezelfde dressuurtijd als ik. We kunnen natuurlijk een boekje meenemen te paard en elkaar voorlezen.... Haha!

Het klinkt misschien vreemd maar als het erg nat is heb ik liever dat ze het aflassen dan dat het "net" gaat en het doorgaat. Liever niet rijden dan op een hele slechte bodem rijden.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:42

Ik ook hoor, dan hoef je zelf niet te twijfelen wat je doet.

En ik ben gewoon flauw Knipoog

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:46

tinkerfan555 schreef:

Hee Mel!!
Ja je moet bij de cross een rugnummer dragen. Als je geen rugnummerhouder hebt, moet je gewoon ff een paar veiligheidsspelden mee nemen Haha!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:49

Bericht van buienradar.nl
Opgesteld op donderdag 05 juli 2007 om 08.55 uur.

Eerst nog buien, vanmiddag opklaringen en meest droog

Vanochtend vallen er nog steeds enkele buien, maar de zon breekt ook af en toe goed door. In de loop van de middag neemt de buiigheid van het westen uit verder af. De middagtemperatuur ligt met een graad of 18 opnieuw ruim onder de normale waarde voor deze tijd van het jaar. De wind is meest westelijk en matig, aan zee krachtig, 6.

Vrijdag passeert een storing ons land en dat gaat gepaard met regen en vrij veel wind. De zuidwestenwind wordt vrij krachtig en aan de kust en op het IJsselmeer hard. In de middag komen er enkele opklaringen en de temperatuur wordt dan ongeveer 18 graden

Voor de wedstrijd van vandaag ziet het er dus niet zo slecht uit maar morgen wordt dus duidelijk andere koek Boos! en ook zo koud. Nat regenen in een zomerse onweersbui is niet erg maar bij deze temperaturen en vooral die wind vind ik het niet zo leuk.

Ik ga met SGWOllie mee, liever aflassen en pech dan, dan morgen voor een halve cross er heen gaan of met een blessure of ongeluk thuiskomen.

Wat betreft voorlezen voor dressuur: je kan ook je proefje uit je hoofd leren en zonder voorlezer rijden Extreme duivel

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:49

Balen zeg als de wedstrijd niet door zou kunnen gaan. Nou ja, laten we maar met zijn allen flink duimen!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:53

Ibonn schreef:
Wat betreft voorlezen voor dressuur: je kan ook je proefje uit je hoofd leren en zonder voorlezer rijden Extreme duivel

Als ik je nou vertel dat ik het veel makkelijker vind om een ZZ-L proef in mijn hoofd te stampen dan een L1 proefje, geloof je me dan??
Maar je hebt wel gelijk, ik denk dat ik dat voor de zekerheid ook maar doe.....

Ik zie het met die weersverwachting nog wel gebeuren dat het er vanavond redelijk uitziet en het dus doorgaat en dat we morgen alsnog totaal van dat veld af regenen. Hier zijn iig nog geen opklaringen te bekennen, het komt er weer met bakken uit.... Boos!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:54

Ibonn schreef:
Bericht van buienradar.nl
Opgesteld op donderdag 05 juli 2007 om 08.55 uur.

Eerst nog buien, vanmiddag opklaringen en meest droog

Vanochtend vallen er nog steeds enkele buien, maar de zon breekt ook af en toe goed door. In de loop van de middag neemt de buiigheid van het westen uit verder af. De middagtemperatuur ligt met een graad of 18 opnieuw ruim onder de normale waarde voor deze tijd van het jaar. De wind is meest westelijk en matig, aan zee krachtig, 6.

Vrijdag passeert een storing ons land en dat gaat gepaard met regen en vrij veel wind. De zuidwestenwind wordt vrij krachtig en aan de kust en op het IJsselmeer hard. In de middag komen er enkele opklaringen en de temperatuur wordt dan ongeveer 18 graden

Voor de wedstrijd van vandaag ziet het er dus niet zo slecht uit maar morgen wordt dus duidelijk andere koek Boos! en ook zo koud. Nat regenen in een zomerse onweersbui is niet erg maar bij deze temperaturen en vooral die wind vind ik het niet zo leuk.

Ik ga met SGWOllie mee, liever aflassen en pech dan, dan morgen voor een halve cross er heen gaan of met een blessure of ongeluk thuiskomen.

Mijn vriendin reed de B proeven altijd uit haar hoofd hoor Knipoog!!! Tis alleen zo'n gek gezicht...hihihi

En het aflassen ja ik weet het niet ik heb toch in eerste instantie liever dat het doorgaat. Tijdens de horse trials was het ook slecht weer maar toch een behoorlijk goede bodem! Misschien moeten ze het ook wel "vast" aangeven dat het erin kan zitten dat het wordt afgelast omdat ze niet weten hoelang de bodem goed blijft? Ik weet het niet hoor, ik gok maar wat?!!! Stel nou dat het niet doorgaat hoe doen ze dat dan? Wordt de wedstrijd een andere keer gehouden of gaat het gewoon helemaal niet door?

HOUD DE MOED ERIN!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:58

tsjonge jonge, dat zelfs Ede moet gaan overwegen een wedstrijd af te lassen in juli, ze daar kunnen ze echt veel water hebben.... echt niet normaal!

Ik zal voor jullie duimen dat het toch goed door kan gaan en anders dat jullie allemaal op tijd weten dat het niet doorgaat zodat jullie niet voor niks naar Ede gaan!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:06

Hoe gek het ook klinkt, hier in Boxmeer (N-O Brabant) schijnt de zon tussen de wolken door, dus er zijn weldegelijk opklaringen.

Ik rij altijd uit mijn hoofd, omdat ik er niet van hou om op wedstrijd iemand te moeten zoeken die me voor wil lezen. Dit geeft alleen maar stress en gedoe.
Ik heb helaas nog geen ervaring met ZZ-L proeven dus ik moet op je oordeel afgaan SGWOllie maar toch zijn de L-proefjes tegenwoordig vrij simpel. Alle wat je linksom doet, moet je ook rechtsom doen Haha!

Caatje1986: Ben het helemaal met je eens, wil ook liever dat het doorgaat. Maar vorige week in HM was er al sprake van om de lus voor het M en Z eruit te halen omdat om 7u 's ochtends het water een centimeter hoog stond op het land. Gelukkig trok het water daar goed weg en was het te doen. Als dat morgen in Ede gebeurt/moet gebeuren, is het gewoon zonde. Toch zeker als ze al weten dat het kantje boord is en er nog veel regen komt. Maar we wachten gewoon positief af en hopen maar dat het door kan gaan Haha!
Een 2e puntje van overweging is voor mij (heel egoistisch) dat ik er in een klein uurtje zou kunnen zijn maar er nu met de ochtendspits zo'n 2u voor moet uittrekken omdat we langs Nijmegen en Arnhem moeten. Als je dan om 5u30 bent opgestaan en 2u file gehad hebt, is het niet leuk om ter plekke te horen dat het niet door kan gaan. Dan liever te vroeg aflasten maar ja dat is mijn verwende mening Haha!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:16

Ik rij de proeven ook altijd uit mijn hoofd, alleen soms wel lastig. mensen hebben niet door dat je al begonnen bent, en gaan gewoon door met ouwehoeren. Heb zelfs een keer gehad buiten. Dat er iemand met koffie langs de baan rennen, voor de jury die mij aan het jureren was Knipoog Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:39

Ik zal meeduimen voor jullie!

Ik zit een half uurtje van Ede af en het heeft vannacht echt heel hard geregend, de straten stonden blank. Maar nu is het droog.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:53

Onze plaatselijke verslaggever Haha! Hier in Venlo is t ook al bijna de hele morgen droog Ja

Maar idd; ze kunnen t beter aflassen als ze echt bang zijn dat de grond te slecht zal zijn dan dat we er morgen achter komen tijdens t rijden....

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:54

Ik woon ong. 5 minuten van het wedstrijdterrein vandaan en hier is net weer een hoosbui geweest. Dus het wordt er allemaal niet beter van Boos!