[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:35

Anne_ schreef:
Lekker bejaarden tempo hier trouwens Boos! Moest er hier nou helemaal een speciaal topic voor geopend? Het gaat hier harder dan in dat andere Nagelbijten / Gniffelen

maar bij het andere topic gaat het werkelijk waar soms echt helemaal nergens meer over!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:36

Hier wel dan???

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:38

Was net wat ik wilde typen.. Het niveau ligt hier niet veel hoger, al hebben ze hier veeeeel meer tijd om over hun post na te denken Tong uitsteken

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:41

haha volgens mij is iedereen vandaag over zijn limiet heen!!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:44

ik nog niet!! (volgens mij)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:47

dit gaat zo snel, wij als bejaarden kunnen het geeneens meer bijhouden of posten in het verkeerde topic Tong uitsteken

Voordeel, twee topics tegelijk op de 500 brengen... nieuwe doelstelling? Je moet je targets nl iedere keer weer vooruitstrevender bijstellen. ... om maar eens in jip-en janneke managementtaal te spreken Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:07

Ik ben er wel, maar 9 van de 10 keer kan ik niet op bokt komen of ik word er af gegooid als ik een bericht wil plaatsen.

Lielle, jammer, maar ik snap je heel goed.
Dit bejaardentopic kan ik zelfs nu echt niet meer bijhouden nu ik steeds van bokt gegooid word of zelfs niet eens op bokt kom.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:31

heej
ik is er ook weer!
vandaag springles gehad met Utah *gewoon naar de staat Knipoog Maar ik noem dr Juttie truttie (of poedersuiker)* ..
Op zich pakt ze het heel goed om, kijkt niet op of om naar de omgeving, loopt zo de bak door alsof ze er al 100x is geweest. Springen doet ze ook als de beste, een steiltje, kruisje, oxer geen probleem. Wat eronder staat is ook stukken minder eng..
Ik heb alleen 1 heel groot probleem.. Ik heb geen stuur en een rem die soms niet werkt! ( In de dubbel en 3 sprongen)
Das best lastig, vandaag met 150m over een schuine balk gesprongen omdat madame niet over de laatste oxertje van 60 (van de 3 sprong) wou.. Ze maakt zichzelf zo lang boven een sprong dat ze me uit het zadel wipt, en dan heeft ze de volgende sprong vrijspel omdat ik dan halverwege dr nek lig.
Ik kan dr nu wel zo voorwaarts houden dat ze in elk geval niet meer stopt, maar nu schiet ze er dus óf langs, óf zohard erover heen dat alleen een muur nog als rem kan dienen.
Heb wel een parcoursje gesprongen, en dat ging met enige tussenpozen best goed. Ik moet nu aan een ander bitje van mn instructeur.. Hij wil dat ik met een pessoa ga rijden, maar ik ben niet zon fan daarvan..
Iemand anders een idee?

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:40

poedersuiker, aparte bijnaam Nagelbijten / Gniffelen

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:45

Ik heb ook zo'n merrie gereden Ja
Gewoon heel veel oefeningetjes doen, zoals halthouden voor een sprong, halthouden na een sprong, voltes voor een sprong maken en dit allemaal net zo lang tot jij de controle hebt..
Het klinkt alsof ze het toch een klein beetje eng vind, of iig jou niet genoeg vertrouwd om je de controle te geven..
Maar eigenlijk moet je het zien om goed te kunnen beoordelen.
Wat bedoelde je met een schuine balk van 150 m?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:47

Dames, wat gaan we hard!! Dit was toch voor de trage ondre ons?
Vandaag 2 nieuwe aanwinsten opgehaald Bloos Zijn merries om in de toekomst mee te gaan fokken!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:50

Leuk! Wat voor afstammingen?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:36

een 3 jarige Gribaldi x ster v. Man in the moon x keur pref v. Eclatant en haar 4 jarige zus van Don primaire.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:41

Leuk JJ! Lachen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:52

jollyjoker schreef:
een 3 jarige Gribaldi x ster v. Man in the moon x keur pref v. Eclatant en haar 4 jarige zus van Don primaire.

jij moet eens ophouden met al die paarden.... raak altijd zo in de war van jou Tong uitsteken

maar wel leuk hoor Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:02

Toch de Don Primaire JJ Knipoog Was die Amsterdam het niet?
Gefeliciteerd met de nieuwe aankopen!

BT: wat naar allemaal. Wanneer moet je vader geopereerd?

Ik ga nog even zinnige dingen doen, internet is me toch te traag om uitgebreid te bokken Clown

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:13

gomir schreef:
Toch de Don Primaire JJ Knipoog Was die Amsterdam het niet?

De Amsterdam viel erg tegen qua hals, de Don Primaire is een superfijn bewegend diertje en mooi model. De gribaldi is Kwijl

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:51

Scum schreef:
Hij is bij jullie op stal geweest. En hij wist niet dat jouw paard daar stond. Maar toen hij opeens een schimmel zag dacht hij: dat lijkt wel....
en dat was dus idd zo Haha!

Dat vind ik wel knap trouwens. Haha!

Jullie gaan echt veel te hard. Nu kan ik 2 topics niet bijbenen Boos!

Lielle, jammer dat je stopt als mod, maar kan me het wel voorstellen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:49

JJ: Jij blijft ook bezig Tong uitsteken !
CD: Ik reed mijn pony ook altijd op een pessoabitje. Maar dan reed ik wel met 2 teugels. Dat vond ik zelf erg fijn rijden omdat je dan alleen de maximale werking van het bit gebruikt wanneer je dat nodig vind en verder eigenlijk gewoon op trens rijdt wanneer je alleen de bovenste teugel erbij hebt (ok, wel met een kleine hefboomwerking omdat je bakstuk natuurlijk toch een ringetje hoger zit). 't Is natuurlijk wel handig om met dubbele teugels uit de voeten, eh handen te kunnen als je dit wilt proberen maar op deze manier werkt het bit zo scherp in als dat je zelf wilt.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:03

CD: niet gaan lopen trekken en sjorren... dat werkt alleen maar averechts..
in een dubbel en 3 sprong zelf wat terug blijven zitten

ik ben zelf niet zon voorstander voor pessoabitje. maar zoals Altos het omschrijft met 2 teugels (mocht jet toch proberen) zou ik ook denk ik proberen..

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:09

BT: Wat vervelend van je Papa. Sterkte ermee!

We zijn afgelopen jaar begonnen met opzoeken van leuke merries om mee te fokken, vandaar alle wisselingen!
Maar Kripton & Laros zijn blijvertjes! Die gaan nooit meer weg! Uniek houdt ik voorlopig voor de sport.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:14

ik ga t eerst anders proberen.
Met een andere instructeur. Heb haar dressuurmatig ook nog lang niet voor elkaar, dus vind ik het niet eerlijk om dat met een ander bit op te lossen. Als we dalijk écht zouden moeten gaan springen word het iets anders.
Ik ga thuis veel aan de gang.

BT ik probeer zoveel mogelijk terug te blijven, maar ze weet zo gvd goed dat als ze een keer dr kop naar voren doet ik in dr nek lig.. ( 50 tegen 700 is niet echt eerlijk)..
Ik ga thuis oefenen met een gewoon kruisje en oxertje.
gewoon enkel, en daarop de controle zien te krijgen. Daarna pas combinatie sprongen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:21

ze trekt je dus uit het zadel? maar brengt ze haar hoofd naar voren/beneden op de sprong?! of ook in de landing?!

je moet haar veel bezig houden, veelafwisseling... wegrijden en weer verzamelen, weer weg en weer terug...
laat ze maar tegen je hand oplopen (hand gewoon stil zetten, niet op slot!!)

moeilijk om uit te leggen omdat we niet precies weten hoe het gaat en eruit ziet.
mijn schimmeltje kan ook heel goed rennen Bloos ik wist me er geen raad mee...dressuurmatig trainen hielp veel, maar eenmaal in het parcours wilde ze zo graag...ze schrok van alles, behalve de hindernissen...in een 3 sprong wilt ze gewoon niet terug komen (op geen enkele hindernis trouwens Tong uitsteken )
ik heb nu een bitje waar ik wat mee kan in het parcours, maar dat is ook heel verschillend...

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:42

Dit was niet de afspraak...., zo kan ik het nog bijna niet bijhouden Frusty

BT: Veel sterkte voor je vader!

Lielle: Jammer dat je stopt als mod, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal wat veel wordt. Maar je blijft toch wel bij ons SGW-mutsen meemutsen!?

JJ: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten

Wie was er ook al weer het bos in geweest na een rotervaring?: Knap hoor, en nu maar blijven oefenen!

Ik heb net lekker les gereden met Marple. Ze begint wel weer wat struikeliger te worden, maar maandag komt gelukkig de hoefsmid al weer. Dat is best fijn bij ons, de hoefsmid is gewoon iedere maandag op stal, dus een los ijzer is bijv. zo opgelost.

Marple is trouwens bij ons op stal Miss Marple genoemd omdat ik haar zoiu gaan rijden, in de bieb werk en o.a. veel detectives lees en Haha!

Morgen een bruiloft in Drente, en zaterdag gaat Marple logeren bij haar puzzelritten-vriend, waarvandaan we dan zondag naar Laren gaan om samen de tripalon te rijden. Als jullie nou niet te veel kletsen hoef ik na het weekend niet zoveel bij te lezen Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:54

Haha we zullen ons inhouden MissM

CD, ik zou echt niet met twee teugels gaan rijden hoor. Als je het probleem op die manier 'oplost' loop je er zéker in een later stadium tegenaan! Gewoon zorgen dat de boel dressuurmatig voor elkaar is Ja

Heb net twee keer oefenparcours van 80 cm gereden.
Ik was net echt kwaad op mezelf. Ik zat zo netjes te zitten dat ik compleet vergat te rijden. Resultaat: een weigering op de eerste sprong van het eerste parcours Boos!
Nouja, opnieuw aangereden en daarna ging het wel Ja De rest van het rondje foutloos en het tweede parcours ook Lachen
Tweede rondje wat aanvallender gereden en dat ging eigenlijk best goed. Was nog wel een beetje ontevreden over een sprong, daar had ik niet zo'n lekkere afstand.
Volgende keer wil ik dat mn parcours gefilms word Ja Lijkt me echt leerzaam!

Morgen Clinic van Hans van Kalsbeek, ben benieuwd hoe het dan gaat!